Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Combi solliciteren en zwanger proberen te worden

+20
Tiara
Rouxxxe
Moira
Artemis
Sanne
Bazinga
Rush
Prosecco
mzcharlotte
rapa nui
ellibre
Sea of Trees
Joan
Sadie_
Katrien
Slakje
Engelse Drop
Vixen
Susan
Eep
24 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Combi solliciteren en zwanger proberen te worden - Pagina 3 Empty Re: Combi solliciteren en zwanger proberen te worden

Bericht  Esmee za 17 aug 2013 - 0:27

Filoria schreef:
Engelse Drop schreef:Dat vind ik zo raar hè? De man kan onmogelijk wegblijven en kan ook onmogelijk minder dan fulltime gaan werken, maar vrouwen die mogen en kunnen dit op wonderbaarlijke wijze wel allemaal. Wat is dat toch?
Mijn man is 9 jaar ouder, heeft daardoor veel meer werkervaring en daardoor weer een betere baan met meer verantwoordelijkheden. Door de verantwoordelijkheden kan hij minder makkelijk vrij krijgen. En we zetten liever mijn baan op het spel dan de zijne (want hoe je het ook went of keert: je regelmatig afmelden is niet goed voor je imago). We zouden het aantal werkuren om kunnen draaien (hij 20, ik 36), maar dan zouden we veel minder verdienen.

Ik denk dat mijn verhaaltje voor heel veel stellen opgaat. Mannen zijn gemiddeld 4 jaar ouder dan hun vrouw, dan is het toch niet zo gek dat ze verder zijn qua carriere? En dus een baan met meer verantwoordelijkheden hebben?
Maar daarmee kies je er dus meteen voor dat de vrouw 4 jaar later nog steeds een stap achter loopt en waarschijnlijk tien jaar later ook. Waarom niet beide pas op de plaats? Beide iets inleveren? Daardoor zul je allebei later zijn waar je wilt zijn, maar dan kom je er wel. De meeste mannen hebben daardoor vanaf hun studie 10 jaar lang vrijbaan om zich te ontwikkelen en hogerop te komen, waarbij de vrouw 10 jaar aanlummelt en dan nog eens begint carriere te maken. Zo zonde.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Combi solliciteren en zwanger proberen te worden - Pagina 3 Empty Re: Combi solliciteren en zwanger proberen te worden

Bericht  Engelse Drop za 17 aug 2013 - 0:30

En toch is het seksediscriminatie wanneer je om die reden een jonge moeder afwijst, maar een jonge vader wel aanneemt. Je weet immers niks over de privé situatie van de vrouw in kwestie. Een jonge moeder niet aannemen berust op aannames en veronderstellingen, over man-vrouw verschillen, die in veel gevallen niet kloppen. Ik word op deze manier de dupe van al die andere vrouwen, die kennelijk niet in staat zijn de zorg voor hun kind te combineren met hun werk en de zorg op eerlijke wijze te delen met hun man.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Engelse Drop za 17 aug 2013 - 0:35

Esmee schreef:
Filoria schreef:
Engelse Drop schreef:Dat vind ik zo raar hè? De man kan onmogelijk wegblijven en kan ook onmogelijk minder dan fulltime gaan werken, maar vrouwen die mogen en kunnen dit op wonderbaarlijke wijze wel allemaal. Wat is dat toch?
Mijn man is 9 jaar ouder, heeft daardoor veel meer werkervaring en daardoor weer een betere baan met meer verantwoordelijkheden. Door de verantwoordelijkheden kan hij minder makkelijk vrij krijgen. En we zetten liever mijn baan op het spel dan de zijne (want hoe je het ook went of keert: je regelmatig afmelden is niet goed voor je imago). We zouden het aantal werkuren om kunnen draaien (hij 20, ik 36), maar dan zouden we veel minder verdienen.

Ik denk dat mijn verhaaltje voor heel veel stellen opgaat. Mannen zijn gemiddeld 4 jaar ouder dan hun vrouw, dan is het toch niet zo gek dat ze verder zijn qua carriere? En dus een baan met meer verantwoordelijkheden hebben?
Maar daarmee kies je er dus meteen voor dat de vrouw 4 jaar later nog steeds een stap achter loopt en waarschijnlijk tien jaar later ook. Waarom niet beide pas op de plaats? Beide iets inleveren? Daardoor zul je allebei later zijn waar je wilt zijn, maar dan kom je er wel. De meeste mannen hebben daardoor vanaf hun studie 10 jaar lang vrijbaan om zich te ontwikkelen en hogerop te komen, waarbij de vrouw 10 jaar aanlummelt en dan nog eens begint carriere te maken. Zo zonde.
Ja, precies. Mijn man mag dan verder zijn in zijn carrière en wat meer verdienen dan ik, maar dat is voor mij zeker geen reden om dan maar alle zorg voor mijn dochter op te nemen, zodat ik helemaal geen carrière meer maak. Mijn werk is net zo goed belangrijk als dat van mijn man.

Het lijkt soms wel alsof het alleen maar gaat om geld-geld en nog eens geld, maar werken doe je toch niet alleen om zoveel mogelijk geld te verdienen? Wij werken allebei omdat we het belangrijk vinden om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, om onszelf te ontwikkelen en ja ook om geld te verdienen, maar het is niet zo dat ik als enige mijn uren moet inleveren, omdat ik wat minder verdien.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Vixen za 17 aug 2013 - 1:21

heel veel vrouwen wíllen niet eens carrière maken als de kinderen nog jong zijn. Ik wacht heel bewust tot de kinderen wat ouder zijn, omdat ik in de eerste jaren graag wat meer thuis wil zijn. Mijn man wil niet meer thuis zijn, dus heb ik de keuze gemaakt om zelf te wachten. Ik had best fulltime kunnen werken en direct carrière maken, maar dan hadden de kinderen meer naar de opvang gemoeten. Ik heb er nu bewust voor gekozen om maar 28 uur te werken, straks als de kinderen wat ouder zijn heb ik nog zo'n 30 jaar de tijd om te doen wat ik wil. Zelf neem ik met liefde genoegen met minder als dat betekent dat ik vier van de zeven dagen bij mijn kinderen kan zijn.

En dat wil niet zeggen dat ik per definitie thuis blijf als er wat met de kinderen is, we kijken per keer wie die dag het beste thuis kan blijven.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: