Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger (worden) en overgewicht

+8
Zenna
Tania
M@niek
piene1983
Floor
Highway
Annemie
Aagje!
12 plaatsers

Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Aagje! zo 20 jan 2013 - 1:49

Wie van jullie heeft overgewicht en is zwanger (geworden)

ik weeg op dit moment 16 kilo zwaarder als toen ik zwanger werd van de eerste (door eetprobleem). Merk dat ik nu toch wat meer daarmee bezig ben en bang ben dat dit nadelig zal uitpakken ondanks dat ik nu wel gezond eet en probeer af te vallen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Annemie zo 20 jan 2013 - 2:07

Een vriendin van mij heeft behoorlijk overgewicht, ze weegt zo'n 100 kilo bij 1.63. Ze was na 14 maanden zwanger.
Een ex collega van mij is nog veel zwaarder, maar zij was elke keer binnen 2 maanden zwanger, ze heeft nu 3 kinderen, dus volgens mij valt er niet echt een pijl op te trekken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Highway zo 20 jan 2013 - 2:17

Ik had een bmi van 27,5 toen ik zwanger werd (77,5kg bij 1,68) en mijn man heeft fors overgewicht (bmi van 35, rookt en drinkt) Dus eigenlijk hadden we een hoop tegen ons. Dat bracht voor mij wel wat extra spanningen mee en ik was inderdaad ook bang dat het allemaal lang zou duren. Uiteindelijk was ik binnen 4 maandjes zwanger!! Dus het hoeft helemaal niks te betekenen, en is dus echt per persoon afhankelijk.
Terugkijkend vind ik het zonde dat ik me er die 4 maanden zo druk om heb gemaakt. Uiteraard kan het geen kwaad om alvast proberen wat af te vallen maar je nu al druk gaan maken zou ik proberen niet te doen. Je weet het gewoon niet van te voren.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Floor zo 20 jan 2013 - 2:17

Mijn vriendin had altijd veel overgewicht en daardoor geen eisprong meer (ze werd niet meer ongesteld). Nu is ze veel afgevallen en is alles gelukkig weer terug normaal. Dus hopelijk mag ze over een tijd ook zwanger zijn.

Vervelend dat je nu last hebt van het gewicht. Goed dat je gezond eet en probeert af te vallen. Heb je wel al een regelmatige cyclus?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  piene1983 zo 20 jan 2013 - 6:25

Hier ook overgewicht. Was binnen twee rondes zwanger. Spannend, dat was het zeker. Als je alle media moet geloven ben je zo ongeveer een heiden als je zwanger raakt met overgewicht. Zoals ik indertijd tegen Bolus( die volgens mij een keurige zwangerschap heef doorlopen) indertijd ook al zei, mijn huisarts stelde op een gegeven moment: "Zwanger ben je geworden dus je lichaam durfde het met je aan, bij de rest zullen wij je begeleiden...". Geduld is een schone zaak en zeker niet gemakkelijk maar onmogelijk is het toch niet altijd.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  M@niek zo 20 jan 2013 - 6:26

Mijn man en ik zijn beide te zwaar ik was binnen 2 maanden zwanger.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Tania zo 20 jan 2013 - 6:27

Ik heb ook overgewicht. Ben bij de eerste na 1,5 jaar zwanger geworden en bij de tweede meteen de eerste maand.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 6:28

Dat je 16 kilo zwaarder weegt als bij de eerste is niet zo van belang. Het wordt pas van belang als je toen ook al veel zwaarder was en je nu eigenlijk 50 kg overgewicht hebt ofzo.

Dus ben je te dik, of niet? Wat is je bmi?

Ik ben volgens mijn bmi ook te zwaar, ik heb bij mijn zwangerschappen last van een hoge bloeddruk gehad, zwangerschapsvergiftiging en later Hellp. Als ik minder zwaar zou zijn geweest zou het risico daarop ook lager geweest zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Zenna zo 20 jan 2013 - 6:45

Volgens mijn Verloskundige is een bmi hoger dan 30 pas een probleem.. ik heb een bmi van 29 en was na 1x seks zwanger.. hopelijk ben jij ook snel zwanger!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Aagje! zo 20 jan 2013 - 6:58

Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik dacht ik een BMI van 32 nu van 36 Sad. Toen was ik tweede ronde zwanger.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik hier nooit iets over gehoord van de verloskundige.

Ik ken ook wel een hoop meiden die met overgewicht zo zwanger waren. Kan inderdaad alle kanten op.

In okt mijn spiraal uit laten halen toen 46 dagen wachten op eerste menstruatie, de tweede na 36 dagen. Dus zou nu tussen 30 Jan en 1 feb ongesteld moeten worden. Dus dat is nog even afwachten. Volgens mij heb ik vrijdag mijn eisprong gehad.

Ik ben er gewoon erg veel mee bezig omdat ik al zo lang met afvallen bezig en maar het steeds niet wil lukken Cry
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  xxjojootjexx zo 20 jan 2013 - 7:13

Bij beiden was mijn BMI zon 32, bij beide kids was ik de eerste maand zwanger. Qua klachten had ik eigenlijk alleen bekkeninstabiliteit, misselijkheid en last van zuurbranden.
Verder geen benoemenswaardige dingen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Sophiee zo 20 jan 2013 - 7:57

Ik had ook wat overgewicht toen we besloten voor een kindje te gaan. Ik was de eerste maand zwanger!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  L!ND@ zo 20 jan 2013 - 8:16

Mijn BMI was beide keren ook rond de 32. Allebei de keren was het meteen raak. Ik heb last gehad van misselijkheid, zuurbranden en een hoge bloeddruk, waardoor ik bij de 1e ingeleid ben en bij de 2e is mijn geplande keizersnede een week vervroegd om een zwangerschapsvergiftiging te voorkomen. Hoop voor je dat het snel raak is! Vervelend dat het afvallen niet wil lukken, maar ook erg herkenbaar! Ik bleef maar jojo-en. Uiteindelijk ben ik bij de laatste maar 3 kilo aangekomen, waardoor ik ondertussen lichter ben als voor mijn zwangerschap. Heel anders als bij de 1e, waar ik ruim 20 kilo van aankwam.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 21:27

Ook ik heb overgewicht. Bij de eerste was ik na 3 maanden zwanger, bij de tweede na 5 maanden en bij de derde weet ik het niet want die kwam nogal onverwacht.

Bij de tweede en derde zwangerschap heb ik vooral last van bekkeninstabiliteit(gehad). Bij de tweede ben ik ingeleid vanwege hoge bloeddruk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Mida4you zo 20 jan 2013 - 21:53

Ik heb ook overgewicht en was bij Z. de 1e ronde zwanger en heb ik nergens last van gehad! Nu met ons 2e kindje was het de 1e keer ook raak. Na 6 weken heb ik een mk gehad en een maandje later ben ik weer zwanger!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger (worden) en overgewicht Empty Re: zwanger (worden) en overgewicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum