Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In hoeverre alles plannen?

+15
Laurientje
Robin_
Filoria
Vixen
Paper Crown
Jezzie
Shopaholic
sanne-84
Manderijn
Luce
Steep
Sea of Trees
Printje
Mamsie
RioolSpook
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty In hoeverre alles plannen?

Bericht  RioolSpook di 13 aug 2013 - 3:36

Nu ik tegen het einde van mijn zwangerschap loop merk ik dat mensen om me heen zenuwachtiger beginnen te worden. "heb je dit al, heb je zus al gedaan, heb je dat al geregeld?" zijn de vragen die ik meerdere malen per dag krijg. Ik ben nu 36+3 dagen zwanger en kom net terug van de gynaecoloog. Daar hebben ze het gehad over inleiden met 37 weken omdat de groei nu toch best wel achter blijft. Voorlopig doen ze nog niks zolang ik goed leven blijf voelen. Maar mocht van de week bij de controle blijken dat de groei echt stil staat dan leiden ze me in en ze heeft me er in ieder geval al het één en ander over ingelicht.

Kom ik net van mijn schoonouders vandaan, kreeg ik weer al die vragen. Heb je je vluchttas? Is alles gewassen? Is alles al klaar? Nou nee dus.. En dan krijg ik verontruste blikken dat het nu toch echt wel even geregeld moet zijn. Ik maak me totaal geen zorgen. Die tas die kan mijn vriend eventueel ook wel inpakken. En mocht ik zelf weeën krijgen dan beval ik ook niet binnen 10 minuten en kan ik echt nog wel een tasje inpakken. De kamer? Is vorige week net gebehangd en de meubels staan en tJa, als de stickers iets later zitten is dat ook geen probleem. Kaartje? Tja, proefdruk hebben we toevallig vandaag binnen en het is niet helemaal naar zin, maar ook weer zo aangepast. Kleertjes zijn allemaal gewassen, maar nog niet gestreken en op de plek. Maar mensen vinden het allemaal wel laat.

In hoeverre had jij van te voren alles gepland? Ik voel me ook te moe en te lamlendig om alles te plannen en geloof gewoon echt wel dat het goed komt. Kan me er ook totaal niet druk om maken. Behalve dan om de mensen om me heen die lopen te pushen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Mamsie di 13 aug 2013 - 3:38

Puur voor mijn eigen gevoel wilde ik alles wel een beetje klaar hebben. 

Persoonlijk vind ik het dus ook laat. Ik wilde ook geen gezeur/gedoe aan mijn kop in de kraamweek over zaken die dan toch nog geregeld moesten worden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 3:40

Ik vind het idd best laat allemaal. Ik had r alles al heel vroeg klaar. Bij n een stuk minder hoor maar toch wel voor 37 weken.

Ik zou die tas echt wel klaar gaan zetten. Je weet niet wanneer het begint een soms moet je opeens naar het ziekenhuis. En ook vriend zal dan gespannen zijn en kan echt niet alles vinden dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Sea of Trees di 13 aug 2013 - 3:43

Ik vind het ook redelijk laat eerlijk gezegd. Ik liep juist met 36 weken enorm te stressen omdat voor mijn gevoel alles af en gepoetst moest zijn.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Steep di 13 aug 2013 - 3:47

Kamertje en tas waren klaar. Ik had er persoonlijk echt geen zin in om die tas met weeën in te pakken. Ik was al vanaf de nacht ervoor in touw en die dag in het ziekenhuis geweest. Ik was blij toen ik thuis was en me gewoon kon overgeven aan het bevallen.
Kaartje hebben we gemaakt toen Ruben 2 dagen oud was, was in een uurtje geregeld. Geen proefdruk if sergelijke. Via kaartje2go gemaakt en verstuurd. Ideaal.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Luce di 13 aug 2013 - 3:48

Haha, ik ben net zoals jij. Ik maakte me totaal niet druk en dat is ook echt niet nodig geweest. Toen B geboren was hadden we nog geen idee wat voor kaartje er verstuurd ging worden. In 2 uurtjes is er online een kaartje ontworpen. Zijn kamer was ook nog niet helemaal af. 

Man, het is niet alsof de wereld stopt als je bevallen bent ofzo. Als je iets nodig hebt, crosst je man gewoon naar de winkel. Nee, ik zou er vooral zo relaxed in blijven staan. Veel beter voor je bloeddruk Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Manderijn di 13 aug 2013 - 3:51

Tsjah, de een heeft alles liever op tijd af, en bij de ander kan het wat langer duren.
Ik had met de eerste de vluchttas ook tijden staan. Tot ik na een gewone controle moest blijven, en de eerste dagen niks had aan wat er in die tas zat. Niks aan gehad dus. Bij de tweede niet een tas klaar gezet, en gepakt wat ik nodig had toen we vertrokken.
Het is geen werelddrama, en als jij je er geen zorgen over maakt is het prima toch.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  sanne-84 di 13 aug 2013 - 4:07

Ik had het inderdaad ook allemaal op tijd gedaan, maar dat gaf mij rust. Zolang jij je er goed bij voelt.. De baby kan slapen in het bedje wat staat, kan kleertjes aan, dat is het belangrijkste!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Shopaholic di 13 aug 2013 - 4:16

Zodra ik zwanger was van de 2e hebben we gelijk overal vaart achter gezet. Omdat we wisten dat ik weer ziek zou worden hebben we alles indd gepland. Alles moest gewoon op tijd af.
Met 35w kreeg ik weeen dmv een zware blaasontsteking en toen waren het 2 zware weken met ook continu mensen om me heen en die waren zo lief om alles wat er evt nog gedaan moest worden te doen.

Maar zo had ik bijv al wel voor 30weken het meeste bijv gewassen en gevouwen in de kast liggen. Dus dat soort dingen waren wel te plannen. En de andere dingen kwamen wel.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Jezzie di 13 aug 2013 - 4:28

Ik had met 37 weken het meeste wel klaar. Enveloppen geschreven, kleertjes gewassen. De box hebben we pas neergezet een week na de geboorte van L.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Paper Crown di 13 aug 2013 - 6:01

Ben je wel blij met je zwangerschap Rioolspook? Een oprechte vraag.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  RioolSpook di 13 aug 2013 - 6:26

Ja hoor PaperCrown! Ben inmiddels erg blij met de zwangerschap. Maar ben gewoon niet zo'n stresser/planner en word zenuwachtig van iedereen die om me heen loopt te 'zeuren' en stressen. Kan dat momenteel niet echt hebben. En ook al ben ik erg onzeker over het feit of ik wel een goede moeder ga zijn, ik kijk inmiddels echt uit naar de komst van ons meisje. Maar heb ook echt wel zoiets van; al die dingen waar zo'n haast bij blijkt te zijn kunnen ook wel ff wachten. Kunnen binnen een paar uur geregeld zijn en ik maak me er gewoon echt geen zorgen om. En daarbij vertrouw ik op mijn vriend dat hij capabel genoeg blijkt te zijn mijn tas in te pakken en eventueel dingen te kunnnen regelen.

 Ik moet er wel bij zeggen dat wij pas 17 juni de sleutel van deze woning hebben gekregen. Dat we echt nog een maand bezig zijn geweest met klussen etc en dat er ook wat dingen meespeelde met betrekking tot mijn broer en werk waardoor we ook pas veel later in de woning zijn getrokken dan gepland.. Mijn vriend werkt momenteel veel over en ik ben heel erg moe. Eigenlijk te moe om nog iets op te pakken. Maar daarbij heb ik wel mijn trots en wil ik alles zelf doen en hoop ik iedere dag weer op een nieuwe dag vol energie:| (en soms zijn die er en doe ik wel veel).

Maar gelukkig ben ik in ieder geval niet de enige die zich niet zo heel veel zorgen maakt over inpakken van spulletjes en al die andere dingen. We hebben geloof ik wel het meeste in huis. Dat stelt me gerust.


Laatst aangepast door RioolSpook op di 13 aug 2013 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 6:29

Toen ik bij mijn eerste bevalling door had dat de bevalling was begonnen was ik al niet meer in staat om nog helder een vluchttas te pakken hoor. Ik was heel blij dat alles op dezelfde plek stond en dat mijn man in alle drukte niet meer hoefde te zoeken naar kleertjes, camera en dat soort dingen. Je zult de camera maar vergeten in alle hectiek. Zonde..
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Filoria di 13 aug 2013 - 6:36

Luce schreef:Haha, ik ben net zoals jij. Ik maakte me totaal niet druk en dat is ook echt niet nodig geweest. Toen B geboren was hadden we nog geen idee wat voor kaartje er verstuurd ging worden. In 2 uurtjes is er online een kaartje ontworpen. Zijn kamer was ook nog niet helemaal af. 

Man, het is niet alsof de wereld stopt als je bevallen bent ofzo. Als je iets nodig hebt, crosst je man gewoon naar de winkel. Nee, ik zou er vooral zo relaxed in blijven staan. Veel beter voor je bloeddruk Wink
+1. De hectiek waar Vixen het over heeft herken ik totaal niet. Mijn bevalling duurde 18 uur dus mijn man en ik hadden alle tijd om nog wat spulletjes bij elkaar te zoeken. Ik heb tijdens de bevalling nog twee wasjes met babykleertjes gedraaid en het wiegje in elkaar gezet (was 38+5 trouwens).
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Robin_ di 13 aug 2013 - 6:42

Ik vind het ook erg laat en zelfs een beetje laks. Zeker een vluchttas zou ik klaar hebben staan. Je weet niet hoe het begint en ik zou er niet vanuit gaan dat je nog zo helder van geest bent om alles in te pakken. Inpakken tijdens je weeën levert vast stress op en dit werkt je bevalling erg tegen. Daarbij zou ik het ook zonde vinden van mijn energie (die je hard nodig hebt voor de bevalling) te besteden aan het inpakken van een tas, terwijl je die al lang klaar had kunnen hebben.

Anyway, ik zou het niet kunnen en ik had ook ruim van te voren alles af en werkte met afstreeplijstjes omdat ik anders geen rust kreeg ik m'n hoofd. Dat is misschien het andere uiterste, maar voor mij werkte dat prettig. Het lijkt mij persoonlijke niet fijn om een kraamperiode moeten te besteden aan het uitzoeken/regelen van dingen die je vooraf had kunnen doen. Na de geboorte heb je daar nog minder tijd en energie voor, waarschijnlijk.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Paper Crown di 13 aug 2013 - 6:45

Gelukkig, ik dacht misschien heb je daarom geen zin om de dingen zo snel mogelijk af te hebben. Al herinner ik me ook van mijn zwangerschap dat ik geflipt ben omdat iedereen aan mij vroeg of alles al 'af' was. Ik had er ook geen zin in haha! Maar ik zou je wel willen adviseren je tasje klaar te hebben, de rest komt wel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Luce di 13 aug 2013 - 6:45

Hoezo nou weer laks..? Neutral
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Paper Crown di 13 aug 2013 - 6:47

Luce schreef:Hoezo nou weer laks..? Neutral
 Ja. Ik vind t niet laks. Ik krijg soms een beetje de kriebels van mensen die met 30 weken alles al klaar hebben staan en alles hebben uitgezocht. In t slechtste geval heb je nog 12 weken. De enveloppen lagen hier al weken zo niet maanden klaar om geschreven te worden maar uiteindelijk heb ik ze geschreven op 2 januari. Julian is 3 januari geboren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Laurientje di 13 aug 2013 - 6:49

Paper Crown schreef:
Luce schreef:Hoezo nou weer laks..? Neutral
 Ja. Ik vind t niet laks. Ik krijg soms een beetje de kriebels van mensen die met 30 weken alles al klaar hebben staan en alles hebben uitgezocht. In t slechtste geval heb je nog 12 weken. De enveloppen lagen hier al weken zo niet maanden klaar om geschreven te worden maar uiteindelijk heb ik ze geschreven op 2 januari. Julian is 3 januari geboren.
Ja eens wat geeft t nou dat niet op tijd alles af is, als je je zelf daar goed bij voelt dan is dat toch prima, daar krijgt de baby niets van hoor!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  MamaDaan di 13 aug 2013 - 6:50

Ik zou zeker de vluchttas klaarzetten, die heeft hier mijn vriend in alle haast ingepakt, nou je wil niet weten hoe ik er bij liep de eerste dagen in het ziekenhuis. De kleine had wel genoeg kleren bij zich, mijn vriend had de hele garderobe van de baby ingepakt!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Annie24 di 13 aug 2013 - 6:51

Ik zou ook iig zorgen dat je tas klaar staat. Mijn bevalling begon zonder enig voorteken terwijl ik op de bank zat met een plotselinge weeenstorm. Ik was op dat moment serieus niet in staat geweest mijn tas nog in te gaan pakken. Mijn vriend trouwens ook niet, want die vond het ontzettend spannend Laughing 

Stel je voor dat je vriend de tas in moet pakken en bv het fototoestel of het 1e pakje vergeet. Ik persoonlijk zou dat erg jammer vinden.

Wat betreft vragen van andere mensen: gewoon ja zeggen Laughing 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Mida4you di 13 aug 2013 - 6:52

Wij waren ook wel vrij laat met alles maar we hebben nu sinds 1 week alles klaar. Dat is maar goed ook want ik kreeg gisteren te horen dat ik volgende week donderdag ingeleid wordt. Maar ik zou er wel een beetje vaart achter zetten hoor. De baby kan zomaar komen....


Laatst aangepast door Mida4you op di 13 aug 2013 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Robin_ di 13 aug 2013 - 6:53

Ik bedoel laks in de zin dat ik het wat onverschillig over vind komen om geen vluchttas klaar te hebben staan. Dan ga je er wel erg vanuit dat alles mee zit en je nog in staat bent je tas in te pakken. Denk dat je er snel spijt van hebt als je je camera vergeet, batterijen leeg zijn, oplader van je telefoon er niet in zit, e.d. Ik zou dat risico niet nemen. Maar als RioolSpookje zich hier prima bij voelt, moet zij dit gewoon doen.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Steep di 13 aug 2013 - 6:55

Laurientje schreef:
Paper Crown schreef:
Luce schreef:Hoezo nou weer laks..? Neutral
 Ja. Ik vind t niet laks. Ik krijg soms een beetje de kriebels van mensen die met 30 weken alles al klaar hebben staan en alles hebben uitgezocht. In t slechtste geval heb je nog 12 weken. De enveloppen lagen hier al weken zo niet maanden klaar om geschreven te worden maar uiteindelijk heb ik ze geschreven op 2 januari. Julian is 3 januari geboren.
Ja eens wat geeft t nou dat niet op tijd alles af is, als je je zelf daar goed bij voelt dan is dat toch prima, daar krijgt de baby niets van hoor!
Idd. Het gaat erom wat jij prettig vind, niet je omgeving. Als jij zo een vluchttas in elkaar tovert moet je dat lekker doen haha! Als het bedje en de commode staat, de luiers en billendoekjes paraat zijn en je een lekker comfi bedje voor jezelf hebt is het (wat mij betreft) prima te doen. Dat ik het zelf  (en anderen) anders heb gedaan betekend niet dat dat de standaard is. Als je de basisdingen hebt is het goed, de rest kun je zo uitgebreidt maken als je zelf wilt.

De dag nadat Ruben geboren is hebben wij het plafond in de keuken laten stucken, dat hadden we gepland staan (Ruben is geboren met 39+2) en hebben we ook gewoon door laten gaan. Tja handig? Nee, maar ik was maar wat blij dat ik niet naar een gatenplafond hoefde te kijken. De meneer stond wel even gek te kijken toen ik daar met Ruben in mijn armen in de deuropening stond haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 6:57

Filoria schreef:
Luce schreef:Haha, ik ben net zoals jij. Ik maakte me totaal niet druk en dat is ook echt niet nodig geweest. Toen B geboren was hadden we nog geen idee wat voor kaartje er verstuurd ging worden. In 2 uurtjes is er online een kaartje ontworpen. Zijn kamer was ook nog niet helemaal af. 

Man, het is niet alsof de wereld stopt als je bevallen bent ofzo. Als je iets nodig hebt, crosst je man gewoon naar de winkel. Nee, ik zou er vooral zo relaxed in blijven staan. Veel beter voor je bloeddruk Wink
+1. De hectiek waar Vixen het over heeft herken ik totaal niet. Mijn bevalling duurde 18 uur dus mijn man en ik hadden alle tijd om nog wat spulletjes bij elkaar te zoeken. Ik heb tijdens de bevalling nog twee wasjes met babykleertjes gedraaid en het wiegje in elkaar gezet (was 38+5 trouwens).
Bij mijn eerste bevalling had ik binnen drie uur nadat we doorhadden dat de bevalling was begonnen volledige ontsluiting. Ik kan je vertellen dat de weeën dan heftig zijn en je echt geen wasjes meer kunt doen of een wiegje in elkaar zetten ;)Bij de tweede bevalling die 10 uur duurde heb ik nog zitten forummen en heb ik mijn moeder en de vk zelf gebeld.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre alles plannen? Empty Re: In hoeverre alles plannen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum