Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Bay wo 25 apr 2012 - 22:13

Wat vind jij...je contract wordt niet verlegd in hoeverre vind jij dat je werkgever je nog tegemoet moet komen in het vinden van een andere baan?

Mag je onder werktijd naar een sollicitatiegesprek gaan, vacatures zoeken ,sollicitatiebrieven versturen,etc.

Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 22:19

als m`n contract niet verlengd zou worden dan vind ik niet dat de werkgever verplicht is om me op veel punten tegemoed te komen. Ik zou dan wel als ik dat zou willen m`n vrije dagen nog op willen nemen en tussendoor vrij willen om naar een sollicitatiegesprek te gaan maar geloof dat dat laatste ook gewoon mag onder werktijd. Vacatures zoeken en daadwerkelijk solliciteren (bedrijven opbellen, brieven/mails versturen, ...) onder werktijd nee dat vind ik niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 22:25

Uhm niet....vind dat niet dat taak van de werkgever, hoe lullig ook. Sympathiek is het wel, geen plicht. Vaak vinden werkgever het zelf ook rot iemand te moeten ontslaan. Voor sollicitaties mag je sowieso vrij nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Ella wo 25 apr 2012 - 22:29

Charlie schreef:Uhm niet....vind dat niet dat taak van de werkgever, hoe lullig ook. Sympathiek is het wel, geen plicht. Vaak vinden werkgever het zelf ook rot iemand te moeten ontslaan. Voor sollicitaties mag je sowieso vrij nemen.

Eens.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 22:39

Ik mocht het in ieder geval niet. Ik mocht ook geen vrij nemen om naar gesprekken te gaan. Daar had ik 'straks' alle tijd voor. Maar dit was de tijd van mijn werkgever en aangezien ik nog steeds werd betaald, moest ik gewoon blijven zitten.

Maar sympathieker had ik het gevonden als ze me in ieder geval vrij hadden gegeven voor sollicitatiegesprekken of gesprekken bij uitzendbureaus. Maar helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 22:44

Maura, maar ik geloof dat je werkgever dat verplicht is hoor, als jij onder werktijd een sollicitatiegesprek hebt mag jij dit onder werktijd doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 22:53

Lily schreef:Maura, maar ik geloof dat je werkgever dat verplicht is hoor, als jij onder werktijd een sollicitatiegesprek hebt mag jij dit onder werktijd doen.
Dat vertelde een andere leidinggevende inderdaad in de laatste week. Volgens mij was het gewoon even pesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 2:33

Een werkgever is verplicht om je vrij te geven voor een sollicitatiegesprek, altijd, niet alleen als je zonder werk komt te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 2:34

Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 2:53

Nour schreef:Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.

WHAHAHAHAHAH jouw onderschrift!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  tuttebel do 26 apr 2012 - 5:34

ik dacht ook dat een werkgever verplicht is om je vrij te geven wanneer je op sollicitatie-gesprek gaat. Maar als je een vaste baan hebt en je wilt niet dat je werkgever weet dat je iets anders zoekt kan je natuurlijk beter zelf een vrije dag nemen. Maar dat is dus niet van toepassing bij jou.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 8:03

Charlie schreef:
Nour schreef:Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.

WHAHAHAHAHAH jouw onderschrift!

Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Susan do 26 apr 2012 - 8:11

Eucalypta schreef:Een werkgever is verplicht om je vrij te geven voor een sollicitatiegesprek, altijd, niet alleen als je zonder werk komt te zitten.

Maar niet per se een doorbetaalde vrije dag volgens mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen? Empty Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum