In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?
Wat vind jij...je contract wordt niet verlegd in hoeverre vind jij dat je werkgever je nog tegemoet moet komen in het vinden van een andere baan?
Mag je onder werktijd naar een sollicitatiegesprek gaan, vacatures zoeken ,sollicitatiebrieven versturen,etc.
Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.
Mag je onder werktijd naar een sollicitatiegesprek gaan, vacatures zoeken ,sollicitatiebrieven versturen,etc.
Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Re: In hoeverre moet je werkgever je tegemoet komen?
als m`n contract niet verlengd zou worden dan vind ik niet dat de werkgever verplicht is om me op veel punten tegemoed te komen. Ik zou dan wel als ik dat zou willen m`n vrije dagen nog op willen nemen en tussendoor vrij willen om naar een sollicitatiegesprek te gaan maar geloof dat dat laatste ook gewoon mag onder werktijd. Vacatures zoeken en daadwerkelijk solliciteren (bedrijven opbellen, brieven/mails versturen, ...) onder werktijd nee dat vind ik niet kunnen.
Gast- Gast
Uhm niet....vind dat niet dat taak van de werkgever, hoe lullig ook. Sympathiek is het wel, geen plicht. Vaak vinden werkgever het zelf ook rot iemand te moeten ontslaan. Voor sollicitaties mag je sowieso vrij nemen.
Gast- Gast
Charlie schreef:Uhm niet....vind dat niet dat taak van de werkgever, hoe lullig ook. Sympathiek is het wel, geen plicht. Vaak vinden werkgever het zelf ook rot iemand te moeten ontslaan. Voor sollicitaties mag je sowieso vrij nemen.
Eens.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik mocht het in ieder geval niet. Ik mocht ook geen vrij nemen om naar gesprekken te gaan. Daar had ik 'straks' alle tijd voor. Maar dit was de tijd van mijn werkgever en aangezien ik nog steeds werd betaald, moest ik gewoon blijven zitten.
Maar sympathieker had ik het gevonden als ze me in ieder geval vrij hadden gegeven voor sollicitatiegesprekken of gesprekken bij uitzendbureaus. Maar helaas.
Maar sympathieker had ik het gevonden als ze me in ieder geval vrij hadden gegeven voor sollicitatiegesprekken of gesprekken bij uitzendbureaus. Maar helaas.
Gast- Gast
Maura, maar ik geloof dat je werkgever dat verplicht is hoor, als jij onder werktijd een sollicitatiegesprek hebt mag jij dit onder werktijd doen.
Gast- Gast
Dat vertelde een andere leidinggevende inderdaad in de laatste week. Volgens mij was het gewoon even pesten.Lily schreef:Maura, maar ik geloof dat je werkgever dat verplicht is hoor, als jij onder werktijd een sollicitatiegesprek hebt mag jij dit onder werktijd doen.
Gast- Gast
Een werkgever is verplicht om je vrij te geven voor een sollicitatiegesprek, altijd, niet alleen als je zonder werk komt te zitten.
Gast- Gast
Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.
Gast- Gast
Nour schreef:Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.
WHAHAHAHAHAH jouw onderschrift!
Gast- Gast
ik dacht ook dat een werkgever verplicht is om je vrij te geven wanneer je op sollicitatie-gesprek gaat. Maar als je een vaste baan hebt en je wilt niet dat je werkgever weet dat je iets anders zoekt kan je natuurlijk beter zelf een vrije dag nemen. Maar dat is dus niet van toepassing bij jou.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Charlie schreef:Nour schreef:Het schijnt zelfs zo te zijn dat je werkgever niet verplicht is je vrij te geven voor sollicitaties, maar je kunt wel gewoon uren opnemen onder het mom van gewoon een vrije dag. Solliciteren op andere functies en hiernaar zoeken tijdens werktijd vind ik eerlijk gezegd van de zotte.
WHAHAHAHAHAH jouw onderschrift!
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Een werkgever is verplicht om je vrij te geven voor een sollicitatiegesprek, altijd, niet alleen als je zonder werk komt te zitten.
Maar niet per se een doorbetaalde vrije dag volgens mij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» beleefd zijn...in hoeverre moet dit van jullie?
» In hoeverre alles plannen?
» Mag een werkgever dit doen?
» Ervaring met L.id.l als werkgever?
» nav; Onbeschofte Werkgever
» In hoeverre alles plannen?
» Mag een werkgever dit doen?
» Ervaring met L.id.l als werkgever?
» nav; Onbeschofte Werkgever
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: