Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

+26
RYW
Juutjepetuutje
June
yes1984
Happydobby
Pien
-Ieniemienie-
Rush
SarahKey
Twellie
Tania
Slakje
Coccinelle
Vancity_girl
Annie24
Didi
mauwmauw
M@niek
Susan
Monnie
Sanne
kwak
Joss1
Annemie
Linda
Liadan
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:34

Dit topic is echt niet bedoelt om mensen voor het hoofd te stoten of te oordelen, ik ben gewoon benieuwd In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? 561177


Laatst aangepast door Zelda op ma 27 aug 2012 - 22:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Liadan ma 27 aug 2012 - 8:43

Ik vind af en toe ook dat mijn vriend wat meer met de kinderen mag doen. Maar dat komt meer omdat ik graag met ze ga wandelen of naar de speeltuin enz. Hij blijft vaak liever thuis met ze, maar gaat dan wel met ze in de tuin spelen of op de grond een treinbaan met ze bouwen. En hij is regelmatig ook wel makkelijk en zet dan de tv aan zodat hij zijn laptop aan kan zetten. Hij doet ook genoeg met de jongste want daar is hij elke dinsdag mee thuis (dochter is dan op kdv) en dochter gaat regelmatig met hem mee als hij ergens naartoe gaat. En verder is hij betrokken genoeg bij de kinderen, vanavond zijn we bijv. met z'n 2-en naar een ouderavond geweest van de toekomstige basisschool van onze dochter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:44

.


Laatst aangepast door Zelda op ma 27 aug 2012 - 22:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Linda ma 27 aug 2012 - 8:46

Hier is man over het algemeen meer betrokken bij onze dochter dan ik.
en ik vind het best moeilijk om dat toe te geven Sad


Laatst aangepast door Linda op ma 27 aug 2012 - 8:47; in totaal 1 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:47

Hier heeft mijn vriend het ook erg druk. Hij is 4 dagen in de week van 8.00 tot 18.45 op zijn werk en 1 dag zelfs van 8.00 tot 21.00. Als hij vrij is gaan we eigenlijk altijd wat met z'n 3-en doen maar soms alleen S. en ik zodat mijn vriend even kan bijkomen van zijn drukke werkweek. Soms vind ik het wel klote maar het is niet anders. De afgelopen weken zijn ze wel veel samen wezen fietsen en soms gaan ze ook een stuk wandelen met z'n tweeen. Maar dingen zoals onze zoon eten geven, in bad doen enz doet hij eigenlijk weinig tot nooit. Dat moet ik doen. Ik merk ook wel dat S. zijn papa doordeweeks mist. Hij ziet het s'avonds dan maar een uurtje en hij is dan niet van hem weg te slaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Annemie ma 27 aug 2012 - 8:50

Zelda schreef:Samen naar basisscholen en gesprekken doen we wel inderdaad. Maar het spelen en de aandacht...ik vind dat dat wel wat meer kan. Mijn vriend heeft altijd zoveel dingen te doen dat ik het gevoel heb alsof onze zoon gauw te veel is, of hem een beetje 'vergeet'.....en dat vind ik jammer. Ook al weet ik dat hij het absoluut niet zo bedoelt.

Dat gevoel heb ik ook bij mijn vriend. Ik zeg hem ook heel vaak dat hij aandacht aan mijn zoontje moet geven, want uit zichzelf doet hij dat bijna niet, ik ben er altijd druk mee, vind ik niet erg hoor, maar het is ook zijn kind, dus hij mag ook wel meer moeite doen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Joss1 ma 27 aug 2012 - 8:51

@ Linda: Dat had ook mijn reactie kunnen zijn!
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  kwak ma 27 aug 2012 - 8:51

hij onderneemt niet echt veel met D. alleen maar wil wel met alles mee beslissen met naar welke gastouder, school, psz D. gaat.

Als ik moet werken in het weekend en mijn man is vrij dan doet hij eigenlijk niks met D. prima, als D. het maar naar haar zin heeft. Wel gaat hij meestal op zondag middag naar de kinderboerderij met D.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:52

Annemie schreef:
Zelda schreef:Samen naar basisscholen en gesprekken doen we wel inderdaad. Maar het spelen en de aandacht...ik vind dat dat wel wat meer kan. Mijn vriend heeft altijd zoveel dingen te doen dat ik het gevoel heb alsof onze zoon gauw te veel is, of hem een beetje 'vergeet'.....en dat vind ik jammer. Ook al weet ik dat hij het absoluut niet zo bedoelt.

Dat gevoel heb ik ook bij mijn vriend. Ik zeg hem ook heel vaak dat hij aandacht aan mijn zoontje moet geven, want uit zichzelf doet hij dat bijna niet, ik ben er altijd druk mee, vind ik niet erg hoor, maar het is ook zijn kind, dus hij mag ook wel meer moeite doen.

'Fijn' dat je het herkent. Hoe ga jij ermee om?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Sanne ma 27 aug 2012 - 8:53

H. is natuurlijk nog maar 5 maanden, dus echt iets ondernemen zit er nog niet in. Toch doet mijn vriend nu al veel met haar, knuffelen, spelen, inspector gadget kijken op YouTube haha... We hebben nu vakantie en hij wil graag zwemmen met haar, dus dat gaan we woensdag doen.

Verder is hij wel meegaand in wat ik graag wil, dat is op zich best makkelijk. Overigens zegt hij altijd dat ik hem gewoon een por moet geven als dochter 's nachts of 's ochtends vroeg wakker is, maar als het eenmaal zover is... Pfff, dan is er haast geen beweging in hem te krijgen. Dan laat hij dochter maar een beetje jengelen en slaapt hij half verder. Dat vind ik dan zielig voor haar en dan ga ik er toch maar zelf uit.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Linda ma 27 aug 2012 - 8:53

Joss1 schreef:@ Linda: Dat had ook mijn reactie kunnen zijn!

Wat naar. Mag ik vragen hoe dat bij jou komt?
Ik heb hier gister toevallig nog een heel gesprek met mijn man over gehad.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Monnie ma 27 aug 2012 - 8:55

Mijn man is juist heel ondernemend met N. Hij heeft een hekel aan thuis zitten en gaat er dus regelmatig op uit met hem. Hij heeft juist weer wat minder met de babytijd, omdat ze dan nog zo kwetsbaar zijn en je er weinig mee kan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Joss1 ma 27 aug 2012 - 8:55

Linda schreef:
Joss1 schreef:@ Linda: Dat had ook mijn reactie kunnen zijn!

Wat naar. Mag ik vragen hoe dat bij jou komt?
Ik heb hier gister toevallig nog een heel gesprek met mijn man over gehad.

Het lijkt alsof het bij hem veel natuurlijker gaat dan bij mij. Vind het nogal lastig om uit te leggen. En bij jou?
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Susan ma 27 aug 2012 - 8:56

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  M@niek ma 27 aug 2012 - 8:57

Zelda schreef:Dit topic is echt niet bedoelt om mensen voor het hoofd te stoten of te oordelen, ik ben gewoon benieuwd In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? 561177

Ik vind namelijk dat mijn vriend wel wat meer met onze zoon mag ondernemen. Ik ben eigenlijk altijd degene die met hem op sleeptouw gaat. Maar mijn vriend heeft het erg druk, en dat begrijp ik ook wel. Maar ik vind het soms wel jammer...

Hier precies hetzelfde eigenlijk. Ik kan er soms flink van balen. Mijn vriend heeft een drukke onregelmatige baan, maar goed dat vind ik geen reden om ook op zondag nagenoeg niks te ondernemen, ik zou graag wat meer vader-dochter ondernemingen zien.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:58

.


Laatst aangepast door Zelda op ma 27 aug 2012 - 22:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  mauwmauw ma 27 aug 2012 - 9:00

ik ben blij met dit topic,lees veel dingen die herkenbaar zijn,als mijn vriend alleen met V is.denk ik dat hij wel met hem speelt.V speelt ook wel goed alleen.Maar zodra we met zijn 3en thuis zijn,dan ben ik de gene die alles met V doet.soms doet hij iets uit zich zelf.maar ik moet het vaak vragen,en daar ben ik mee gestopt.heb nu zoiets van dan doe ik het wel.Als ik vrij ben,en het is mooi weer ben ik graag buiten met V,even langs bij mijn moeder,even naar de winkels of gewoon een rondje met hem door de buurt.Mijn vriend is liever buiten.

Ik lees nu wel dat het bij meerdere gezinnen zo is.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Linda ma 27 aug 2012 - 9:03

Joss1 schreef:
Linda schreef:
Joss1 schreef:@ Linda: Dat had ook mijn reactie kunnen zijn!

Wat naar. Mag ik vragen hoe dat bij jou komt?
Ik heb hier gister toevallig nog een heel gesprek met mijn man over gehad.

Het lijkt alsof het bij hem veel natuurlijker gaat dan bij mij. Vind het nogal lastig om uit te leggen. En bij jou?

Ja, dat gevoel heb ik hier ook regelmatig. In het begin niet hoor, toen deden we even veel (ik qua voeding natuurlijk meer vanwege de borstvoeding).
Maar tegenwoordig is hij degene die meer doet, dochter trekt ook veel meer naar hem toe. Daar heb ik het soms wel moeilijk mee, zeker de laatste tijd, omdat ik niet echt lekker in m'n vel zit.

Hoe oud is jouw zoon/dochter?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Didi ma 27 aug 2012 - 9:11

Mijn vriend is van zondagavond tot vrijdagmiddag weg dus dan komt alles sowieso op mij neer. En in het weekend eigenlijk het meeste ook. Ik vind ook dat hij wat meer met onze zoon kan doen, maar dat gaat nog wel s wat lastig bij hem.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Annie24 ma 27 aug 2012 - 9:11

Mijn vriend is een perfecte papa. Helemaal gek van Y. en hij doet ook heel veel met 'm. Hij heeft op donderdag en vrijdag papa dag (hij werkt in de horeca, dus vooral 's avonds) en dan doen ze leuke dingen zoals naar de kinderboerderij, fietsen, boodschapjes, speeltuin, kleuren/verven/plakken, samen naar de stad een broodje eten bij de Hema ofzo en noem maar op.

Hij helpt ook nog eens mee in het huishouden en eigenlijk vullen we elkaar perfect aan. I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Vancity_girl ma 27 aug 2012 - 9:13

Mijn man werkt ook erg veel, hij is nu bijv nog aan het vergaderen via Skype. Hij werkt veel thuis waardoor hij er toch veel voor onze dochter is. Hij probeert altijd tussen 18u en 20u vrij te plannen om met ons te eten, haar in bad te doen etc. Hij gaat vaak een stuk met haar wandelen of fietsen of lekker in de tuin spelen. In het weekend doen we vaak dingen met z'n drie-en.
Ik vind dat hij goed betrokken is bij onze dochter, maar de verzorgende taken komen toch vaak op mij aan. Als we samen thuis zijn ben ik degen die haar boterham smeert, haar naar bed brengt voor het middag slaapje etc. Dat vind ik soms wel stom, zeker als ik s' ochtends (terwijl ik misselijk ben vanwege de zwangerschap) een boterham sta te smeren voor haar en hij dan uit de woonkamer roept smeer er voor mij ook even een In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? 1270000679 daar hebben we gisteren een goed gesprek over gehad en er is verbetering beloofd haha.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Joss1 ma 27 aug 2012 - 9:13

Linda schreef:
Joss1 schreef:
Linda schreef:
Joss1 schreef:@ Linda: Dat had ook mijn reactie kunnen zijn!

Wat naar. Mag ik vragen hoe dat bij jou komt?
Ik heb hier gister toevallig nog een heel gesprek met mijn man over gehad.

Het lijkt alsof het bij hem veel natuurlijker gaat dan bij mij. Vind het nogal lastig om uit te leggen. En bij jou?

Ja, dat gevoel heb ik hier ook regelmatig. In het begin niet hoor, toen deden we even veel (ik qua voeding natuurlijk meer vanwege de borstvoeding).
Maar tegenwoordig is hij degene die meer doet, dochter trekt ook veel meer naar hem toe. Daar heb ik het soms wel moeilijk mee, zeker de laatste tijd, omdat ik niet echt lekker in m'n vel zit.

Hoe oud is jouw zoon/dochter?

Onze zoon is 4,5 jaar en sinds een jaar denk ik, voel ik me echt moeder van hem. Heb er daarvoor veel moeite mee gehad en ook hulp bij gehad. Hebben ook nog een periode gehad dat ik hem niet kon en mocht troosten omdat hij alleen zijn papa wilde. Als ik naar mijn vriend kijk zie ik echt een vader die alles met en voor zijn kind doet. Ik moet er veel meer moeite voor doen om een dag door te komen. En als ik andere moeders zie die zo makkelijk met hun kind omgaan, steekt me dit enorm. Dit is even kort mijn verhaal, vind het nogal moeilijk om het uit te leggen. Niemand weet dit van mij.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Annemie ma 27 aug 2012 - 9:14

Annie24 schreef:Mijn vriend is een perfecte papa. Helemaal gek van Y. en hij doet ook heel veel met 'm. Hij heeft op donderdag en vrijdag papa dag (hij werkt in de horeca, dus vooral 's avonds) en dan doen ze leuke dingen zoals naar de kinderboerderij, fietsen, boodschapjes, speeltuin, kleuren/verven/plakken, samen naar de stad een broodje eten bij de Hema ofzo en noem maar op.

Hij helpt ook nog eens mee in het huishouden en eigenlijk vullen we elkaar perfect aan. I love you

Dat klinkt idd als de perfecte man!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Coccinelle ma 27 aug 2012 - 9:20

Mijn vriend onderneemt eigenlijk best veel met onze dochter. Fietsen, naar een speeltuintje, eendjes voeren, samen duplo bouwen. Hij doet haar 's avonds ook vaak in bad. Eigenlijk net zo veel als ik denk ik, ook al ben ik overdag meer thuis.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Sanne ma 27 aug 2012 - 9:26

Joss, ik krijg gewoon een brok in mijn keel over wat je schrijft. Het klinkt zo verdrietig. Meid, niet iedere moeder is gelijk en niet iedereen zal hetzelfde in het moederschap staan. De ene moeder is vol overtuiging moeder, de andere 'denkt' er misschien meer over na en doet het soms meer vanuit het verstand. Dat maakt een moeder niet tot een minder goede moeder. De moeder die altijd op ieder moment van de dag alles uit overtuiging doet, is denk ik een illusie. Iedereen heeft wel eens een offday. Je hebt het beste met je kind voor en iedereen vult dat anders in, daar is niets mis mee.

Linda, hoe komt het dat je niet zo lekker in je vel zit?
Overigens vind ik jou vaak een voorbeeld, je hebt veel voor je dochter over merk ik altijd. Je dochter heeft het met je getroffen, hoor! Ook al heb jij het idee dat je vriend meer betrokken is bij je dochter, dan moet hij wel heel extreem bij je dochter zijn betrokken denk ik, je lijkt me zo'n lieve moeder!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind? Empty Re: In hoeverre is jouw vriend/man betrokken bij je kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum