Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby laten huilen bij opvang..

+32
Zenna
Liadan
mosio
koNijntje
LDJ
Bluestar
Vixen
Ella
Tiara
Surya
Artemis
Ellebel
Stuiterbal
Printje
Puggle
Maple
Twellie
loesje
SarahKey
Steep
Annemie
Jezzie
Amber-
Esmee
chipa
Roza
*Foef*
blondje1313
-Ieniemienie-
Susan
Purpleflower
Manderijn
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Baby laten huilen bij opvang.. - Pagina 3 Empty Re: Baby laten huilen bij opvang..

Bericht  Maple ma 12 aug 2013 - 8:33

Op schoot laten slapen is voor ons ook echt niet haalbaar in de kinderopvang. Dan zou mijn collega verder de 8 andere kinderen in d'r eentje moeten doen, en dat kan ik echt niet verantwoorden richting de andere ouders, als er wat gebeurt.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten huilen bij opvang.. - Pagina 3 Empty Re: Baby laten huilen bij opvang..

Bericht  loesje ma 12 aug 2013 - 8:42

even een heel andere vraag hoe gaan jullie op het kdv dan om met huilbaby's?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Maple ma 12 aug 2013 - 8:44

Eigenlijk hebben we die zelden, maar dan is het een kwestie van blijven communiceren met de ouders, zorgen dat we de wensen van de ouders, het kind en onze mogelijkheden op elkaar afstammen en vooral heel veel observeren.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Gast ma 12 aug 2013 - 8:44

loesje schreef:even een heel andere vraag hoe gaan jullie op het kdv dan om met huilbaby's?
Dat ligt er aan hoe de ouders willen dat we daar mee om gaan.
Een kindje wat veel huilt, krijgt vanzelfsprekend de aandacht die het nodig heeft, maar de andere kinderen hebben net zo veel recht op aandacht.
De aandacht wordt dus verdeeld en dat betekent dat we een kindje inderdaad wel eens moeten laten huilen. Maar nooit langer dan een paar minuten.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 12 aug 2013 - 8:47

Wij hebben kindjes die veel op schoot wilden regelmatig in de draagdoek gehad. Ik nam die van mij mee naar mijn werk. Ouders vonden dat goed en wij hadden onze handen vrij voor de andere kinderen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Zenna ma 12 aug 2013 - 8:47

chipa schreef:In zo' n gastouder zou ik geen vertrouwen meer hebben. Een baby 45 min laten huilen/ krijsen is echt niet normaal. Als hij er helemaal hees van is heeft hij ook echt gebruld. Nee, ik zou klaar zijn met dat mens:x 
Ik ook!! Brrr ik word al naar bij het idee dat dat gebeurt! Bah! Wat vreselijk.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Snoopy ma 12 aug 2013 - 8:49

loesje schreef:even een heel andere vraag hoe gaan jullie op het kdv dan om met huilbaby's?
Als het niet anders kan toch even laten huilen. Als je net een kindje aaan het verschonen bent is het even niet anders.
En je wordt vanzelf goed in multitasken. Ik kan een hoop doen met een kindje op de arm of bijvoorbeeld een kindje in de wipstoel erbij terwijl je ondertussen broodjes smeert of wat dan ook.

Op schoot laten slapen is lastig. Als echt geen 1 andere methode werkt betekend het dat dat kindje wellicht minder slaapt. Wel zou ik proberen om het kindje op de arm te hebben of daagzak zodat hij/zij niet overstuur raakt. Als de meeste kindjes op bed liggen, probeer ik dat rustige moment te pakken om aandacht aan dat kindje te geven, rustig te gaan zitten in de hoop dat hij/zij in slaap valt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  koNijntje ma 12 aug 2013 - 9:16

Ik snap dat alleen maar op schoot slapen op het kdv geen optie is, daarom hoop ik ook dat er komende maand nog een wonder gaat gebeuren..
Ik zal sowieso bij de intake met de leidster overleggen wat ze kunnen doen, wie weet is de draagzak wel een optie. L vindt dat heel fijn en slaapt daar ook in, maar dan nog ben je wel wat beperkt in het tillen van andere kindjes enzo.. we zullen zien hoe het loopt..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Sophiee ma 12 aug 2013 - 9:19

Jeetje wat een naar mens! Goed van je dat je naar een andere oplossing zoekt. Die is vast te vinden!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Ellebel ma 12 aug 2013 - 9:33

Ik weet al naar welke opvang hij gaat, een gewoon normaal kinderdagverblijf. We zijn daar vorige week maandag gaan kijken en heb de offerte al thuis. Het enige probleem is dat ze op dinsdag geen plek hebben. Ik moet dan met mijn werk proberen te regelen om toch op dinsdag mijn vrije dag op te nemen totdat er wel plek is. En als dat geen optie is, dan is er nog een kinderdagverblijf die (volgens hun site) wel plek hebben op maandag en dinsdag. Ik twijfelde al over een gastouder en nu ben ik er helemaal van genezen, dat wordt het sowieso niet. Dan maar meer betalen en wat minder uitjes en kleding kopen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Engelse Drop ma 12 aug 2013 - 9:50

Ik zou hier een heel vervelend gevoel bij hebben Neutral Alleen al het idee om een baby 45 minuten (45 minuten!! dat is écht lang) te laten krijsen, hoe kun je dat überhaupt over je hart verkrijgen? Ik zou dan echt denken dat zo iemand wel gevoelloos moet zijn en ik zou spijt hebben dat ik mijn kind aan haar heb toe vertrouwd.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Snoopy ma 12 aug 2013 - 9:50

koNijntje schreef:Ik snap dat alleen maar op schoot slapen op het kdv geen optie is, daarom hoop ik ook dat er komende maand nog een wonder gaat gebeuren..
Ik zal sowieso bij de intake met de leidster overleggen wat ze kunnen doen, wie weet is de draagzak wel een optie. L vindt dat heel fijn en slaapt daar ook in, maar dan nog ben je wel wat beperkt in het tillen van andere kindjes enzo.. we zullen zien hoe het loopt..
 Probeer je alleen niet te stellig voor te houden dat ze/hij(?) alleen maar op schoot in slaap kan vallen. Dat is misschien nu zo, of misschien zelfs alleen bij jouw thuis zo.
Een KDV is een hele andere omgeving, andere mensen, andere geluiden en wie weet slaapt L. daar wel gewoon in een bedje of wiegje.

Ik heb wel eens dat ik te horen krijg dat het een kindje slecht slaapt of alleen op een bepaalde manier (hoor ik van collega's, ben zelf invalkracht). Vervolgens leg ik het kindje gewoon op bed en is er niks aan de hand en slaapt het prima.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoes ma 12 aug 2013 - 22:21

Oh wat naar zeg! Goed dat je gelijk een andere oplossing hebt gezocht, mijn baby zou daar ook echt niet meer naartoe mogen gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: