zijn er mensen in jouw omgeving....
+10
Bolleke
Kamperseboekenwurm
Printje
Makamba
duckie
PapillonRose
Tania
Sneeuwwitje
Mamsie
Susan
14 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: zijn er mensen in jouw omgeving....
Ow das wel erg ja! Idd dan zou ik het ook fijner vinden als er dan iemand bij zou zijn!
Gast- Gast
Ben ik dan raar dat ik m´n kind naar de buurvrouw breng als ik onverwacht moet werken en m´n zwager, vrijgezel en thuiswonend, alleen thuis laat met m´n kind zodat ik even naar de winkel kan? Als ik moet werken bij m'n ouders slaapt J. in het voorraadhok in het campingbedje.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Er zijn hier maar 5 mensen die op mijn kind mogen passen en voor de rest pas ik. Dat zijn mijn ouders, mijn schoonmoeder, schoonzus en mijn tante. Ik heb wel eens keer gehad dat een collega wilde oppassen op mijn zoon maar daar heb ik toch voor bedankt. Ze heeft wel 2 kinderen maar toch, zo goed ken ik haar nou ook weer niet.
Gast- Gast
Ik ben hier zelf niet zo heel moeilijk met wie er oppast. Mijn broertjes pasten allebei al regelmatig op vanaf dat hij geboren is, de jongste was toen 14. Dat was geen hele dag maar voor een paar uurtjes ging dat prima. Nu past hij nog wel eens op (hij is nu 17) maar nu meestal met zn vriendin erbij, op 2 kinderen. Vriendinnen van mij passen ook wel eens op en de zus van een vriendin van me heeft ook wel eens opgepast. Ik doe daar niet zo heel moeilijk over.
Maar mijn schoonouders en schoonzusje en zwager hebben nooit opgepast en die gaan ws ook nooit oppassen. Daar zit een heel verhaal achter maar we hebben nu geen contact meer met ze en zijn er ook helemaal klaar mee. En vanaf het begin zit dat al niet goed dus dat kan gewoon echt niet. Als het beter was gegaan hadden we het overwogen, maar het is dus zo slecht gegaan dat we contact verbroken hebben. En in de tussentijd hebben we ze niet laten oppassen.
Maar mijn schoonouders en schoonzusje en zwager hebben nooit opgepast en die gaan ws ook nooit oppassen. Daar zit een heel verhaal achter maar we hebben nu geen contact meer met ze en zijn er ook helemaal klaar mee. En vanaf het begin zit dat al niet goed dus dat kan gewoon echt niet. Als het beter was gegaan hadden we het overwogen, maar het is dus zo slecht gegaan dat we contact verbroken hebben. En in de tussentijd hebben we ze niet laten oppassen.
Gast- Gast
ivax schreef:die weleens aan hebben geboden om op te passen, maar dat jullie (of 1 van jullie als ouder zijnde) dat liever niet heeft?
**niet quoten**
JA! Mijn schoonmoeder...( inmiddels past ze wel op, maar dat heeft 3 jaar geduurd ).
even in het kort de reden:
Ze pastte op mijn oudste toen deze 10 weken oud was, ze bleef toen logeren daar. Wij gingen een avondje samen genieten van een diner en concert, had mijn vriend geregeld.
Ik had netjes flesvoeding meegegeven in zo'n doseerbakje, flesje, kleertjes etc. Toen we haar om 19 uur achterlieten had ze net gegeten. We haalden haar de volgende morgen 10 uur op.. Mijn schoonmoeder zei dat ze zoveel huilde.. Ik pak haar spulletjes in en zie dat er geen voeding uit het bakje is. Ik vroeg of ze zelf misschien voeding in huis had? Waarop ze reageert: nee... Ik zo.. wat heeft ze gegeten dan? Was ze mijn dochter vergeten eten te geven...
Ik was razend en zei dat ze pas weer op mocht passen als mijn dochter zelf kon zeggen dat ze iets wilde eten. Mijn vriend heeft dat al die tijd onzin gevonden, ze was zich er vast wel van bewust nu en zal nu vast wel eten geven... Ja vast, maar ik vertrouwde haar niet meer. Ik zou nooit met een gerust gevoel mijn kind achterlaten daar.
Sinds vorig jaar ( mijn dochter was 3 en de jongste 2 - beide mondig genoeg om te kunnen aangeven dat ze wat eten of drinken wilden) past ze 1 dag in de week op. Ze past nu ook op mijn zoontje, dat vond ik de eerste keren wel echt eng, hij kan nog niet praten natuurlijk ( 4,5mnd) maar zijn zussen zeggen altijd als hij huilt: mama, misschien heeft hij honger of moet hij een luier.. Dus dat stelt me gerust:) Het gaat nu wel goed en ik heb er alle vertrouwen weer in dat het goed gaat. Ze heeft het me nooit in dank afgenomen dat ze niet mocht oppassen en vond het raar dat de kinderen wel naar mijn moeder en mijn oma mochten.. Ach ja, of je past goed op, of niet:) Er is geen middenweg.. het gaat wel om mijn kinderen!
Laatst aangepast door Mamasapje op vr 4 maa 2011 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Mamasapje schreef:ivax schreef:die weleens aan hebben geboden om op te passen, maar dat jullie (of 1 van jullie als ouder zijnde) dat liever niet heeft?
JA! Mijn schoonmoeder...( inmiddels past ze wel op, maar dat heeft 3 jaar geduurd ).
even in het kort de reden:
Ze pastte op mijn oudste toen deze 10 weken oud was, ze bleef toen logeren daar. Wij gingen een avondje samen genieten van een diner en concert, had mijn vriend geregeld.
Ik had netjes flesvoeding meegegeven in zo'n doseerbakje, flesje, kleertjes etc. Toen we haar om 19 uur achterlieten had ze net gegeten. We haalden haar de volgende morgen 10 uur op.. Mijn schoonmoeder zei dat ze zoveel huilde.. Ik pak haar spulletjes in en zie dat er geen voeding uit het bakje is. Ik vroeg of ze zelf misschien voeding in huis had? Waarop ze reageert: nee... Ik zo.. wat heeft ze gegeten dan? Was ze mijn dochter vergeten eten te geven...
Ik was razend en zei dat ze pas weer op mocht passen als mijn dochter zelf kon zeggen dat ze iets wilde eten. Mijn vriend heeft dat al die tijd onzin gevonden, ze was zich er vast wel van bewust nu en zal nu vast wel eten geven... Ja vast, maar ik vertrouwde haar niet meer. Ik zou nooit met een gerust gevoel mijn kind achterlaten daar.
Sinds vorig jaar ( mijn dochter was 3 en de jongste 2 - beide mondig genoeg om te kunnen aangeven dat ze wat eten of drinken wilden) past ze 1 dag in de week op. Ze past nu ook op mijn zoontje, dat vond ik de eerste keren wel echt eng, hij kan nog niet praten natuurlijk ( 4,5mnd) maar zijn zussen zeggen altijd als hij huilt: mama, misschien heeft hij honger of moet hij een luier.. Dus dat stelt me gerust:) Het gaat nu wel goed en ik heb er alle vertrouwen weer in dat het goed gaat. Ze heeft het me nooit in dank afgenomen dat ze niet mocht oppassen en vond het raar dat de kinderen wel naar mijn moeder en mijn oma mochten.. Ach ja, of je past goed op, of niet:) Er is geen middenweg.. het gaat wel om mijn kinderen!
Zelf zou ik mijn kind nooit achterlaten bij iemand die dit inzicht mist. Bedoel, voeding, schone luier, etc zijn echt primaire behoeften voor een kindje en ik vind dat een oppas (vooral wekelijkses) dit echt wel moet kunnen beheersen. zou zelf ook niet willen dat de verzorging van mijn baby in handen ligt van de mondigheid van mijn oudere kindjes.
Gast- Gast
Die verantwoordelijkheid ligt ook niet in de mondigheid van de oudere kinderen hoor! Ik ben nu na jaren wel gerustgesteld en het vertrouwen hersteld. Ze zorgt al 1,5 jaar voor mijn dochters nu en gaat heel goed. Er is nooit meer iets voorgevallen qua oppassen waar ik niet tevreden over was. ( Nou ja, in de zomer krijgen ze soms 2 ijsjes op een dag, dat vind ik te veel.. maar dat is bespreekbaar gemaakt en dat krijgen ze nu gewoon niet meer..) maar geen rare dingen verder. Ik laat mijn kinderen er met een gerust hart achter en hij krijgt netjes optijd zijn afgekolfde melk en fruithapjes. Ik geef nu ook een oppasboek mee en daar schrijft ze direct in wat hij eet en wanneer hij slaapt.
@ Ivax: wil je mijn verhaal uit de quote halen??
@ Ivax: wil je mijn verhaal uit de quote halen??
Laatst aangepast door Mamasapje op vr 4 maa 2011 - 23:51; in totaal 1 keer bewerkt
Mamasapje- Prater
Dat is idd goed idee MamaSapje, dat van dat boek. Eigenlijk net als op het KDV. E Maar jij bent ook uiteindelijk de persoon die haar moet vertrouwen. Voor een buitenstaander is het lastig. Sommigen vinden het ook raar dat ik mn schoonouders liever niet op laat passen, maar die weten niet hoe zij over verzorging/opvoeding denkt.
Gast- Gast
ivax schreef:Dat is idd goed idee MamaSapje, dat van dat boek. Eigenlijk net als op het KDV. E Maar jij bent ook uiteindelijk de persoon die haar moet vertrouwen. Voor een buitenstaander is het lastig. Sommigen vinden het ook raar dat ik mn schoonouders liever niet op laat passen, maar die weten niet hoe zij over verzorging/opvoeding denkt.
Ja dat boek vind ik zelf wel fijn.. daarin schrijft ze hoe hij at / sliep / speelde.
Ik snap je wel hoor, sommige mensen laat je liever niet oppassen.. Als ik oppas voor alle 3 de kinderen nodig heb zijn het alleen mijn zusjes, mijn ouders of schoonmoeder ( bij hoge uitzondering mijn oma ( ze is een kei in het verzorgen van mijn kindjes maar ik vind het te zwaar voor haar.. ze is net 70 en super vitaal maar toch:) 3 kleintjes is toch een opgave he?)
Mijn oudste dochter is van de week 1 dag in haar schoolvakantie bij een vriendinnetje uit haar klasje gaan spelen. Natuurlijk ken ik dat meisje van haar school en zie ik die moeder ( nou ja, vooral mijn vriend) elke dag... toch is het raar om je kind opeens daar te laten spelen. Het hoort erbij natuurlijk haha.. maar toch! Weer een fase verder in het loslaten
Mamasapje- Prater
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Weten mensen in je omgeving van 't forum?
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Mensen zijn net...
» Zijn er mensen om mee te kletsen?
» Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Mensen zijn net...
» Zijn er mensen om mee te kletsen?
» Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: