Mensen zijn net...
+13
TGR
Sushi
Esperanza
Raindrop
Salander
Lady Starstruck
Curious
Susan
TukTuk
CCC
loura
Toet
Lavendel
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mensen zijn net...
...roofdieren!
Oké, sommige van ons kunnen dat instinct wél onderdrukken, maar wat ik vandaag nu weer zag...
Ik was zo rond half 10 in de supermarkt. Toen ik bij de kassa stond om af te rekenen, zag ik allemaal vrouwen in variërende leeftijden bij een tafel vlakbij de uitgang enorm druk en drammerig doen.
Toen ik wat beter keek, zag ik dat er van die gele Chocomel mokken stonden. Er hing een bordje boven: Gratis, max. 6 p.p.
Nou joh, graaien als kraaien, die mensen!
Ik rekende af en de kassa-vrouw zat, net als ik, vol verwondering naar het tafereel te kijken. Asociaal, vonden we beide, hoe sommige mensen dan staan in te slaan. Denk maar niet dat het aantal van 6 werd aangehouden. Ik zag een vrouw met een kar die minstens 12 mokken had ingeladen!
Natuurlijk moest ik er zelf ook even bij kijken, ook ik heb dat instinct, maar kan het redelijk inhouden en heb ik netjes en bedeesd 4 mokken gepakt, toen het weer wat rustig was, maar jemig, wat zijn sommige mensen onbehoorlijk
Zo, de irritatie van vandaag ook weer kwijt.
Jullie nog irritaties of dergelijke situaties meegemaakt?
Oké, sommige van ons kunnen dat instinct wél onderdrukken, maar wat ik vandaag nu weer zag...
Ik was zo rond half 10 in de supermarkt. Toen ik bij de kassa stond om af te rekenen, zag ik allemaal vrouwen in variërende leeftijden bij een tafel vlakbij de uitgang enorm druk en drammerig doen.
Toen ik wat beter keek, zag ik dat er van die gele Chocomel mokken stonden. Er hing een bordje boven: Gratis, max. 6 p.p.
Nou joh, graaien als kraaien, die mensen!
Ik rekende af en de kassa-vrouw zat, net als ik, vol verwondering naar het tafereel te kijken. Asociaal, vonden we beide, hoe sommige mensen dan staan in te slaan. Denk maar niet dat het aantal van 6 werd aangehouden. Ik zag een vrouw met een kar die minstens 12 mokken had ingeladen!
Natuurlijk moest ik er zelf ook even bij kijken, ook ik heb dat instinct, maar kan het redelijk inhouden en heb ik netjes en bedeesd 4 mokken gepakt, toen het weer wat rustig was, maar jemig, wat zijn sommige mensen onbehoorlijk
Zo, de irritatie van vandaag ook weer kwijt.
Jullie nog irritaties of dergelijke situaties meegemaakt?
Gast- Gast
Re: Mensen zijn net...
Echt he.. om je voor te schamen sommige mensen. Ik werk soms bij een cateringbedrijf en een keer was er een auto feestje in het Gooij. En die kerels azen of bitterballen en frietjes echt schandalig. Je zou verwachten dat dat voer te min voor ze was maar echt ze graaiden alsof hun leven er vanaf hing en het caviaar van duizenden euro's was.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, heel herkenbaar! Ik heb ook 2 jaar in de supermarkt gewerkt waar wel eens dingen gratis weg werden gegeven, verschrikkelijk is het.
Wij hadden eens speeltjes die echt voor kinderen bedoeld waren, komt er een vrouw met de vraag of ze er een paar mag hebben omdat ze altijd een bingo voor gehandicapten organiseerd. Prima, ik geef die vrouw er een stuk of 5 (lagen er nog maar 20 ofzo) let even niet op, kijk ik om, heeft dat mens die héle bak leeg gehaald!
Wij hadden eens speeltjes die echt voor kinderen bedoeld waren, komt er een vrouw met de vraag of ze er een paar mag hebben omdat ze altijd een bingo voor gehandicapten organiseerd. Prima, ik geef die vrouw er een stuk of 5 (lagen er nog maar 20 ofzo) let even niet op, kijk ik om, heeft dat mens die héle bak leeg gehaald!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Als iets gratis is of met vette korting???? Dan gaan mensen erop af alsof er goud word uitgedeeld. Ik hou zelf niet van graaien. Ik kijk wel altijd uit naar koopjes en kortingen enzo maar ik haat dat aas gierende gedrag.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Zo herkenbaar, vind het echt niet kunnen... Daarom ga ik dus niet meer naar de Huishoudbeurs, Libelle zomerweek en dergelijke beursen... Vind het 'roofdier' gehalte daar ook zo hoog... Maar goed, ieder z'n ding dus...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Het zijn ook wel leuk mokken Maar graaien voel ik me echt te goed voor, ben geen holbewoner of iets. Belachelijk.
Ik had laatst een keer bij de kassa dat het kassameisje heel lief zei 'Het is eigenlijk 2 halen 1 betalen bij de komkommers'. Dus ik zeg: ow lief dat je dat zegt, maar ik hoef er echt maar eentje. Een stuk of vier mensen achter mij hoorde je opeen 'MAG IK DIE KOMKOMMER DAN ALS ZIJ HEM NIET WIL, MAG DAT????'
Ik had laatst een keer bij de kassa dat het kassameisje heel lief zei 'Het is eigenlijk 2 halen 1 betalen bij de komkommers'. Dus ik zeg: ow lief dat je dat zegt, maar ik hoef er echt maar eentje. Een stuk of vier mensen achter mij hoorde je opeen 'MAG IK DIE KOMKOMMER DAN ALS ZIJ HEM NIET WIL, MAG DAT????'
Gast- Gast
Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Pfff... idd ook zoiets... Mijn buurman bestelde er 100... En dat nog even trots vertellen ook....
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Pfff... idd ook zoiets... Mijn buurman bestelde er 100... En dat nog even trots vertellen ook....
Ik vraag me altijd af wat die mensen vervolgens denken te gaan doen met die taarten..
Ook belachelijk van die mokken.. 6 per persoon is echt al veel! Toen ik nog in de supermarkt werkte hielden we die dingen altijd bnij de kassa staan, waar de mensen ook hun boodschappen inpakken. Dan heb je er toch wat zicht op, en was het altijd 1 per klant.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Woooow! Dat is toch echt té belachelijk voor woorden!
En de verhalen die ik hierboven lees ook. Niet goed voor mijn bloeddruk
Gast- Gast
AngelNyn schreef:chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Ik vraag me altijd af wat die mensen vervolgens denken te gaan doen met die taarten..
Ook belachelijk van die mokken.. 6 per persoon is echt al veel! Toen ik nog in de supermarkt werkte hielden we die dingen altijd bnij de kassa staan, waar de mensen ook hun boodschappen inpakken. Dan heb je er toch wat zicht op, en was het altijd 1 per klant.
Dat vond ik ook al zo opmerkelijk. Ze wilden ze kennelijk snel kwijt...
Gast- Gast
Youandi schreef:chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Woooow! Dat is toch echt té belachelijk voor woorden!
En de verhalen die ik hierboven lees ook. Niet goed voor mijn bloeddruk
Nou echt he... Wist ook even niet hoe ik moest reageren... En daarbij, vond de taart van de hema er niet eens zo lekker uitzien.. Maar goed, lijkt wel of de normen en waarden soms zooo vervagen... Waar is de tijd gebleven dat we rekening met elkaar hielden?
Viel me laatst ook ergens op met eten opscheppen, normaal gesproken (of ik ben gek) vraag je of nog iemand wat wilt voordat je de pan/ schaal leegschept... Nee, dat was niet nodig... kwakte even het laatste (behoorlijk groot deel) nog even op zijn bord... Tja... Naja goed, ik zal wel gek worden...
CCC- Ratel
Eigenlijk kunnen ze die mokken dan beter uitdelen bij de kassa, bijvoorbeeld bij iedere 5 euro een bon voor een gratis mok, dan heb je dat gegraai niet zo.
Ik vind het altijd heel erg bij de Dolle Dwaze Dagen in de Bijenkorf.
Ik vind het altijd heel erg bij de Dolle Dwaze Dagen in de Bijenkorf.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zolang er staat 'gratis' worden mensen volgens mij gek in hun hoofd.
Mijn vader en ik kwamen vaak samen op de markt. En bij een slager werd ons altijd een stukje worst aangeboden. Ik hoefde nooit een stukje worst, maar het werd me al snel duidelijk dat mijn vader wel een tweede stukje luste. Hij zei ook letterlijk:"Het is gratis. Ook al wil jij het niet, neem het aan, want dan heb ik er twee". Dus sindsdien, als ik met mijn vader ben, neem ik alles aan, qua eten, wat ik gratis kan krijgen en hij smult ervan.
Met komkommers neem ik trouwens ook geen twee, als ik er maar één nodig ben. Want de tweede zal toch in de afvalbak belanden, want dat krijg ik nooit op.
Mijn vader en ik kwamen vaak samen op de markt. En bij een slager werd ons altijd een stukje worst aangeboden. Ik hoefde nooit een stukje worst, maar het werd me al snel duidelijk dat mijn vader wel een tweede stukje luste. Hij zei ook letterlijk:"Het is gratis. Ook al wil jij het niet, neem het aan, want dan heb ik er twee". Dus sindsdien, als ik met mijn vader ben, neem ik alles aan, qua eten, wat ik gratis kan krijgen en hij smult ervan.
Met komkommers neem ik trouwens ook geen twee, als ik er maar één nodig ben. Want de tweede zal toch in de afvalbak belanden, want dat krijg ik nooit op.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Curious op vr 4 nov 2011 - 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Om die reden is mijn moeder voorgoed genezen van de huishoudbeurs. Daar schijnt volgens mijn moeder bij ieder kraampje waar gratis dingen verkrijgbaar zijn, het zo te gaan.
edit: Zie dat chococupcake het er ook al had neergezet. Maar schijnt inderdaad echt niet leuk te zijn.
edit: Zie dat chococupcake het er ook al had neergezet. Maar schijnt inderdaad echt niet leuk te zijn.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Als er ergens iets gratis wordt uitgedeeld en het lijkt me leuk, wil ik het best hebben. Maar als er van die graaiende dames staan ben ik snel weg. Iets krijgen of mogen proberen is natuurlijk altijd fijn, maar ik ga me niet als sloeber bovenop alles wat maar gratis is storten.
En zoals iemand al zei, daarom ook NOOIT WEER de huishoudbeurs. Daar heb ik zelfs een vrouw aangesproken die mijn moeder zowat tegen de grond werkte voor een gratis zakje van ik weet niet eens wat ( Blijf van mijn moeder af ja, tang! Althans dat dacht ik )
Ik bleef netjes naar haar. Maar die vrouwen zijn zo inhalig. En die drukte, warmte... Gatver de gatver. Never again.
En zoals iemand al zei, daarom ook NOOIT WEER de huishoudbeurs. Daar heb ik zelfs een vrouw aangesproken die mijn moeder zowat tegen de grond werkte voor een gratis zakje van ik weet niet eens wat ( Blijf van mijn moeder af ja, tang! Althans dat dacht ik )
Ik bleef netjes naar haar. Maar die vrouwen zijn zo inhalig. En die drukte, warmte... Gatver de gatver. Never again.
Gast- Gast
Zo ging ik vorig jaar even naar de taart & deco beurs... nam mijn vriend even mee, omdat we aansluitend daarna doorgingen... Mijn vriend wist niet wat hij zag, heeft het er nu nog over... Geen beursen dus meer voor mij haha!
CCC- Ratel
En hij krijgt er toch echt maar eentje. Zou ie nou zwaar teleurgesteld zijn?
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Salander schreef:chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Dat soort mensen zijn vaak dan nog verontwaardigd ook!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Salander schreef:chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Haha vast wel... Maar ik lach me rot... Denk dat ie gewoon 100x de prijs moet betalen hoor, dat zou pas leuk zijn! Kijken wat zijn reactie dan is...
CCC- Ratel
chococupcake schreef:AngelNyn schreef:Salander schreef:chococupcake schreef:Bazinga schreef:Joh kijk naar dat gratis hema taarten-topic
Haha vast wel... Maar ik lach me rot... Denk dat ie gewoon 100x de prijs moet betalen hoor, dat zou pas leuk zijn! Kijken wat zijn reactie dan is...
Haha ja, das pas een goede stunt! Net zoals die man met zijn 2 miljard? taarten. Zou ie het gelijk nooit meer doen.
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Ik kan me er ook heel erg over verbazen.
Ik wist trouwens niet dat het op beurzen ook zo erg was.
Ik was laatst op de Flair Shopping Day in Antwerpen en daar kreeg je ook van alles gratis maar het was geen gegraai ofzo. En ik heb voor een aantal dingen ook gewoon bedankt omdat ik er toch niks aan had.
Ik wist trouwens niet dat het op beurzen ook zo erg was.
Ik was laatst op de Flair Shopping Day in Antwerpen en daar kreeg je ook van alles gratis maar het was geen gegraai ofzo. En ik heb voor een aantal dingen ook gewoon bedankt omdat ik er toch niks aan had.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Toen ik nog bij een drogisterij werkte heb ik me ook wel eens verbaasd. Om de week hadden we een folder met scherpe aanbiedingen en dat waren dingen die normaal niet in de winkel stonden. Als we dat op maandag gingen inpakken en mensen konden het niet vinden gingen ze gewoon de dozen al openen die wij hadden neergezet om in te pakken. Ik heb me daar heel erg over verbaasd.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb in een speelgoedwinkel gewerkt en eens in de zoveel tijd deelden we snoeptasjes uit (zakje chips, pakje drinken, rolletje snoepjes en een kleurplaat of zo). Al die tasjes stonden in een overdekt (!) krat naast de kassa. Als er dan mensen met kinderen kwamen dan konden we het zo pakken en aan ze geven.
Maar ik zag ook wel eens mensen gewoon zelf tasjes uit dat krat pakken. Vond dat zo raar... Ik heb er ook wel eens wat van gezegd, dat ze het terug moesten leggen, dat dat niet zomaar zo kon.
Dat van die Chocomel-mokken vind ik ook echt bizar. Wat een aasgieren zijn mensen soms!
Maar ik zag ook wel eens mensen gewoon zelf tasjes uit dat krat pakken. Vond dat zo raar... Ik heb er ook wel eens wat van gezegd, dat ze het terug moesten leggen, dat dat niet zomaar zo kon.
Dat van die Chocomel-mokken vind ik ook echt bizar. Wat een aasgieren zijn mensen soms!
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zijn er hier mensen met ADD?
» Zijn er nog/al mensen wakker?
» Zijn er mensen om mee te kletsen?
» Zijn hier mensen uit de verpleging die
» zijn er mensen in jouw omgeving....
» Zijn er nog/al mensen wakker?