NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
+24
Kamperseboekenwurm
Sarah1985
RYW
Shisha
Joli86
Pien
slaatje
Tania
Dennenappel
vlinder-2011
Inge
sanne-84
Floor
Niekske
Mizz_S
May
Pompoen
Zonnetje
Susan
Ugly Betty
nijntje4
Rush
Roxi3
Fearie
28 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
Naar aanleiding van het topic van Lejow en waar mijn vriend en ik het wel eens over hebben; Wie hebben/hadden/willen jullie wel en niet als daggasten?
Afgelopen zomer hadden mijn vriend en ik een bruiloft. Hier waren alle ooms en tantes uitgenodigd. Maar nu willen wij dus ten eerste niet zo'n grote groep als daggasten. Maar wat bij ons het probleem is; De ene oom en tante willen we er wel bij hebben, maar de andere niet. Maar hier komt vast gezeik over. Hoe zouden jullie dat bijvoorbeeld aanpakken?
(Overigens totaal nog niet van toepassing hoor )
Afgelopen zomer hadden mijn vriend en ik een bruiloft. Hier waren alle ooms en tantes uitgenodigd. Maar nu willen wij dus ten eerste niet zo'n grote groep als daggasten. Maar wat bij ons het probleem is; De ene oom en tante willen we er wel bij hebben, maar de andere niet. Maar hier komt vast gezeik over. Hoe zouden jullie dat bijvoorbeeld aanpakken?
(Overigens totaal nog niet van toepassing hoor )
Gast- Gast
Re: NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
Onze naaste familie en beste vriend(inn)en zullen worden voor onze bruiloft worden uitgenodigd. Andere vrienden, kennissen en collega's geven we 's avonds het feest.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een flinke groep daggasten. Onze ouders, broers en partners, zussen en partners, mijn opa en oma, twee van mijn tantes + gezin, een goede vriendin van mij + gezin en een goede vriend van ons beide. Het zijn in totaal 30 mensen. Mijn vriend en ik zouden het liefst iedereen als daggast hebben, op zo'n dag willen wij iedereen waar we van houden graag zo veel mogelijk om ons heen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Uhm, het liefst alleen onze beide gezinnen en de opa`s en oma`s als daggasten.
Maar we hebben het nog niet over trouwen hoor, haha!
Maar we hebben het nog niet over trouwen hoor, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik geloof niet dat ik zo'n onderscheid zou willen maken in dag/receptie/avondgasten. Ik zou denk ik helemaal geen receptie geven, dat is echt zo'n "je mag je cadeau afgeven en verder niks" gedoe :p. Ik denk dat de mensen die ik erbij wil hebben er de hele zullen zijn. Het zijn er geen tientallen/honderden in mijn geval trouwens.
Trouwen? Eerst een vent haha.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Mijn vader heeft 2 zussen en 1 broer. Wij hebben 1 zus en 1 broer van mijn vader uitgenodigd, de andere zus niet, daar is de band minder close mee. Wij hebben er nooit gezeur over gehad. Wel heb ik de oom en tantes een "taak" gegeven. Oom filmde de hele dag, tante 1 hielp met broodjes smeren e.d. tante 2 begeleidde mijn oma.
Verder hadden wij onze gezinnen, opa's & oma's en een aantal goede vrienden, in totaal 33 mensen.
Verder hadden wij onze gezinnen, opa's & oma's en een aantal goede vrienden, in totaal 33 mensen.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hadden de naaste familie van beiden (dus geen ooms en tantes op 1 oom en tante na ivm goede band),naaste vrienden en naaste collega's. We zaten toen op zo'n 60/70 gasten. We wilden er allebei geen mensen bij hebben die we normaal toch nauwelijks spreken. De sfeer was heerlijk informeel en als ik het over mocht doen, zou ik het precies zo gedaan hebben. Iedereen was ook gewoon de hele dag aanwezig, geen gedoe met recepties enz.
Gast- Gast
Bij ons was iedereen voor alles uitgenodigd, wij hadden geen onderscheid.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik denk dat er bij ons wel een onderscheid zal zijn als we ooit gaan trouwen. Als daggasten zie ik nu de volgende mensen voor me:
- mijn ouders en broertje
- de ouders van mijn vriend, zijn zus en vriend
- mijn oma's en opa
- mijn vriends oma
- twee goede vriendinnen van mij met hun vriend
- twee goede vrienden van mijn vriend met hun vriendin
- oom en tante van mijn vriend waar wij veel mee hebben
Dan zouden we op 17 personen uitkomen, als mijn broertje een vriendin heeft op 18. Qua vrienden zou het kunnen dat daar nog meer mensen bij komen, dat vind ik nu lastig te zeggen. Rond de 20-25 personen vind ik een mooi aantal voor overdag.
- mijn ouders en broertje
- de ouders van mijn vriend, zijn zus en vriend
- mijn oma's en opa
- mijn vriends oma
- twee goede vriendinnen van mij met hun vriend
- twee goede vrienden van mijn vriend met hun vriendin
- oom en tante van mijn vriend waar wij veel mee hebben
Dan zouden we op 17 personen uitkomen, als mijn broertje een vriendin heeft op 18. Qua vrienden zou het kunnen dat daar nog meer mensen bij komen, dat vind ik nu lastig te zeggen. Rond de 20-25 personen vind ik een mooi aantal voor overdag.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Je weet niet wat je partner meeneemt aan familie, haha.nijntje4 schreef:Ik geloof niet dat ik zo'n onderscheid zou willen maken in dag/receptie/avondgasten. Ik zou denk ik helemaal geen receptie geven, dat is echt zo'n "je mag je cadeau afgeven en verder niks" gedoe :p. Ik denk dat de mensen die ik erbij wil hebben er de hele zullen zijn. Het zijn er geen tientallen/honderden in mijn geval trouwens.
Mijn schoonmoeder heeft iets van 10 broers en zussen. Nou als die allemaal met het gezin komen, zijn we 30/40 mensen verder En dan mijn familie nog, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hadden mijn ouders, mijn opa en oma's (3x), mijn zusje en haar partner, de getuigen (3 stuks) met hun partner, nog 1 bevriend stel en verder ben ik het even kwijt uitgenodigd om 's ochtends al naar ons huis te komen en ook om 's avonds te blijven voor het diner. We waren ongeveer met 18 man.
We hebben wel nog een hele rel gehad want mijn tante, die woont in Oostenrijk, die vond dat zij wel als daggast mocht komen, alleen dat wilde ik pertinent niet (ik was bang dat ze zou gaan zingen en alle aandacht naar zich toe zou trekken, bovendien word ik bloednerveus van d'r ). Ik had sowieso geen ooms en tantes uitgenodigd trouwens, maar haar al helemaal niet. Wel voor de rest van de dag hoor, dus het trouwen in het stadhuis en de rest van de middag. Maar zij vond dat ik voor haar maar een uitzondering moest maken. Maar dan had dat ook gemoeten voor mijn oom uit Frankrijk (van de andere kant).
Bah ik vond het echt zo misselijk dat daar zo'n stennis over getrapt werd! Mijn oma ging zich er ook mee bemoeien, die vond dat haar dochter er natuurlijk wel bij mocht zijn.
Uiteindelijk is mijn tante helemaal niet gekomen.
Edit: wij hebben ze trouwens nooit 'daggasten' genoemd, wij hielden geen feest 's avonds maar hadden iedereen uitgenodigd voor het huwelijk in het stadhuis en de high tea die daarna kwam. Daarbij waren ongeveer 60/70 mensen en voor dit gedeelte waren een aantal mensen naar ons huis gekomen om mijn de trap af te zien komen en gezamelijk wat foto's te maken en een broodje te eten, was ook vrij informeel allemaal. Mijn moeder en vriendin gingen me helpen mijn jurk aan te trekken en voor die tijd rende ik in mijn joggingbroek door het huis met mijn bruidskapsel al helemaal klaar...haha.
En 's avonds wilden wij dus een 'intiem' diner met alleen de allerbelangrijkste mensen.
Overigens waren bijna alle gasten van mijn kant uit, mijn man had feitelijk maar 4 gasten en die waren er ook de hele dag bij. De rest waren allemaal familie of vrienden van mij en vooral heel veel familie.
We hebben wel nog een hele rel gehad want mijn tante, die woont in Oostenrijk, die vond dat zij wel als daggast mocht komen, alleen dat wilde ik pertinent niet (ik was bang dat ze zou gaan zingen en alle aandacht naar zich toe zou trekken, bovendien word ik bloednerveus van d'r ). Ik had sowieso geen ooms en tantes uitgenodigd trouwens, maar haar al helemaal niet. Wel voor de rest van de dag hoor, dus het trouwen in het stadhuis en de rest van de middag. Maar zij vond dat ik voor haar maar een uitzondering moest maken. Maar dan had dat ook gemoeten voor mijn oom uit Frankrijk (van de andere kant).
Bah ik vond het echt zo misselijk dat daar zo'n stennis over getrapt werd! Mijn oma ging zich er ook mee bemoeien, die vond dat haar dochter er natuurlijk wel bij mocht zijn.
Uiteindelijk is mijn tante helemaal niet gekomen.
Edit: wij hebben ze trouwens nooit 'daggasten' genoemd, wij hielden geen feest 's avonds maar hadden iedereen uitgenodigd voor het huwelijk in het stadhuis en de high tea die daarna kwam. Daarbij waren ongeveer 60/70 mensen en voor dit gedeelte waren een aantal mensen naar ons huis gekomen om mijn de trap af te zien komen en gezamelijk wat foto's te maken en een broodje te eten, was ook vrij informeel allemaal. Mijn moeder en vriendin gingen me helpen mijn jurk aan te trekken en voor die tijd rende ik in mijn joggingbroek door het huis met mijn bruidskapsel al helemaal klaar...haha.
En 's avonds wilden wij dus een 'intiem' diner met alleen de allerbelangrijkste mensen.
Overigens waren bijna alle gasten van mijn kant uit, mijn man had feitelijk maar 4 gasten en die waren er ook de hele dag bij. De rest waren allemaal familie of vrienden van mij en vooral heel veel familie.
Laatst aangepast door тыквашка op di 6 maa 2012 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Gewoon iedereen (vrienden & familie) als daggast. Ik ben niet anders gewend dan dat het altijd te veel mensen zijn voor de ruimte waar het trouwen zelf plaats vindt. Dat heb je nu eenmaal met een grote familie. Wie ik verder ergens niet zou willen (ik zou niet weten wie) nodig ik gewoon niet uit. Zie ik dan wel hoe dat uitpakt.
Gast- Gast
Rush schreef:Je weet niet wat je partner meeneemt aan familie, haha.nijntje4 schreef:Ik geloof niet dat ik zo'n onderscheid zou willen maken in dag/receptie/avondgasten. Ik zou denk ik helemaal geen receptie geven, dat is echt zo'n "je mag je cadeau afgeven en verder niks" gedoe :p. Ik denk dat de mensen die ik erbij wil hebben er de hele zullen zijn. Het zijn er geen tientallen/honderden in mijn geval trouwens.
Mijn schoonmoeder heeft iets van 10 broers en zussen. Nou als die allemaal met het gezin komen, zijn we 30/40 mensen verder En dan mijn familie nog, haha!
Das waar maar dat kon ik nou niet zeggen haha!
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Persoonlijk zou ik alleen mijn naaste familie (dus ouders, broers+aanhang en evt kinderen mochten die er dan zijn) en een paar hele goede vriendinnen, en van mijn potentiële vriend hetzelfde zeg maar. Maar goed ik heb geen vriend en ik weet niet wat die wil natuurlijk Maar ik hoef echt niet de hele dag al mijn ooms en tantes en neven en nichten erbij te hebben. Zie ze normaal ook maar maximaal 2 keer per jaar, sommige zie ik zelfs niet eens elk jaar. Ik zou het graag intiem houden.
Ik heb overigens ook wel eens geroepen dat ik misschien wel gewoon samen met hem naar het buitenland ga en samen met zijn tweetjes te trouwen en verder niemand erbij. Maar daar zou ik nu niet zo snel meer voor kiezen denk ik.
Ik heb overigens ook wel eens geroepen dat ik misschien wel gewoon samen met hem naar het buitenland ga en samen met zijn tweetjes te trouwen en verder niemand erbij. Maar daar zou ik nu niet zo snel meer voor kiezen denk ik.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hadden de beide gezinnen, mijn oma, de opa en oma van mn man (een deel van de dag omdat ze het niet de hele dag volhielden) en een aantal goede vrienden. Wij wilden ooms en tantes niet als daggasten en het had overigens niet eens gekund omdat we dan een veel te grote groep daggasten zouden hebben wat we niet leuk vonden.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Wij hadden wel een verschil tussen avond en daggasten. De avondgasten waren ook van harte welkom in het gemeentehuis en kerk, maar met de daggasten zijn we de dag begonnen met gebak en hebben we 's avonds gegeten.
Wij hadden als daggast:
-Ouders
-Opa's&oma's
-Broers, zus, incl. partner (er waren nog geen kinderen)
-Twee ooms met partner en nichtje, deze hebben jaren bij mijn man in huis gewoond toen hij klein was.
-Bevriend stel.
Wij hadden als daggast:
-Ouders
-Opa's&oma's
-Broers, zus, incl. partner (er waren nog geen kinderen)
-Twee ooms met partner en nichtje, deze hebben jaren bij mijn man in huis gewoond toen hij klein was.
-Bevriend stel.
Gast- Gast
Onze ouders, broers en zussen + aanhang, opa's & oma's en onze beste vrienden. Dat zal toch wel op zo'n 50-60 man neerkomen. Mijn vriendengroep bestaat uit 9 meiden + aanhang, die inmiddels ook goed bevriend zijn, dus dat zijn al 16 gasten erbij. Trouwen zal nog wel even duren helaas
Twee vriendinnen van me trouwen dit jaar en vinden de gastenlijst ook erg moeilijk. Eentje heeft gekozen voor geen receptie, ze hebben 60 daggasten en de rest komt op het feest 's avonds. Veel familie komt van ver en die wilden ze niet voor een uurtje receptie op en neer laten rijden. Lijkt me wel overzichtelijk, twee soorten gasten. Vorig jaar was ik getuige bij een vriendin die volgens mij 5 of 6 verschillende groepen had gemaakt... de daggasten kwamen naar hen thuis om haar van de trap te zien komen en te lunchen, op locatie kwamen er mensen bij voor de huwelijksvoltrekking en daarna taart en champagne. Daarna kwamen er mensen bij voor de receptie, die gingen daarna ook weer weg. Daarna kwamen er nieuwe mensen voor het eten en ook na het eten gingen er mensen weg (want ze wilden het feest alleen met de jongelui) en voor het feest kwamen er ook weer nieuwe gasten. Pff je moet het overzicht maar kunnen houden!
Twee vriendinnen van me trouwen dit jaar en vinden de gastenlijst ook erg moeilijk. Eentje heeft gekozen voor geen receptie, ze hebben 60 daggasten en de rest komt op het feest 's avonds. Veel familie komt van ver en die wilden ze niet voor een uurtje receptie op en neer laten rijden. Lijkt me wel overzichtelijk, twee soorten gasten. Vorig jaar was ik getuige bij een vriendin die volgens mij 5 of 6 verschillende groepen had gemaakt... de daggasten kwamen naar hen thuis om haar van de trap te zien komen en te lunchen, op locatie kwamen er mensen bij voor de huwelijksvoltrekking en daarna taart en champagne. Daarna kwamen er mensen bij voor de receptie, die gingen daarna ook weer weg. Daarna kwamen er nieuwe mensen voor het eten en ook na het eten gingen er mensen weg (want ze wilden het feest alleen met de jongelui) en voor het feest kwamen er ook weer nieuwe gasten. Pff je moet het overzicht maar kunnen houden!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Op onze bruiloft worden alleen de naaste familie uitgenodigd. Met ooms, tantes, neven en nichten hebben wij beide weinig contact. Ook zullen de hechte vrienden aanwezig zijn. Of er collega's worden uitgenodigd weten wij nog niet. Waarschijnlijk gaan wij volgend jaar in de mei vakantie trouwen. Ik werk in het onderwijs dus of iedereen dan in de buurt is is nog maar de vraag. Maar wij weten nog helemaal niet of wij deze mensen erbij willen hebben. Wij maken geen verschil met avond en daggasten. Wij willen 's middags trouwen en dan door naar de feestlocatie (dat waarschijnlijk het scouting gebouw gaat worden) daar willen wij met iedereen barbequen. Wij willen er niet een hele grote bruiloft van maken. Lekker met een klein clubje.
Gast- Gast
Mijn vriend en ik zijn niet van plan te trouwen, maar we zeggen ooit niet dat we dat nooit zullen doen. En dan hebben we het er wel eens over hoe we de dag willen aankleden. We willen zeker geen groot feest, ook geen receptie of zo. Een trouwjurk hoeft van mij ook niet. We nodigen onze ouders, broers en zussen + aanhang uit om bij het trouwen te zijn, doen nog iets leuks met elkaar en 's avonds lekker uit eten.
Voor de vrienden zouden we later nog een feest of een etentje houden.
Voor de vrienden zouden we later nog een feest of een etentje houden.
Gast- Gast
Wij hadden onze ouders, broer/zus met partner, onze opa en oma's (3 totaal), onze peetouders en onze getuigen met partner als daggast. De rest van de familie, vrienden, kennissen, collega's en klanten waren uitgenodigd voor de kerkelijke inzegening en de receptie. De daggasten waren ook nog bij het burgerlijk huwelijk en het diner. Wij hadden geen feest.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
wij hebben:
-ouders en broers+ aanhang (7 man)
-oma vriend
-oom van mij (hoog verstandelijk gehandicapt daardoor goede band)
- beste vriendin mij+ man
- beste vriend van mn aanstaande + vriendin
- peettante van mij en mn vriend + aanhang (dus in totaal 4)
mn vriend wil zn peetoom ook uitnodigen (hoeft van mij niet maarja) dus voel me ook wel beetje verplicht om mijn peetoom er dan ook bij te hebben (3 van de 4 peetooms wel, en 1 niet kan niet helemaal)
en verder twijfelen we nog over een oom van mn vriend, is ook zijn baas, en staat dus wel dichtbij (maar dan niet de kinderen)
en tja, dan heb je best veel daggasten....
-ouders en broers+ aanhang (7 man)
-oma vriend
-oom van mij (hoog verstandelijk gehandicapt daardoor goede band)
- beste vriendin mij+ man
- beste vriend van mn aanstaande + vriendin
- peettante van mij en mn vriend + aanhang (dus in totaal 4)
mn vriend wil zn peetoom ook uitnodigen (hoeft van mij niet maarja) dus voel me ook wel beetje verplicht om mijn peetoom er dan ook bij te hebben (3 van de 4 peetooms wel, en 1 niet kan niet helemaal)
en verder twijfelen we nog over een oom van mn vriend, is ook zijn baas, en staat dus wel dichtbij (maar dan niet de kinderen)
en tja, dan heb je best veel daggasten....
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
wij hadden als daggasten:
Mijn ouders (2)
Schoonouders (4)
Zussen, broers + partner (6)
Neefjes (2)
Peetooms/tantes + parner (4)
Tante (1)
Nicht + vriend (1)
Opa & Oma (2)
En dan 2 fotograven en wij natuurlijk
Mijn ouders (2)
Schoonouders (4)
Zussen, broers + partner (6)
Neefjes (2)
Peetooms/tantes + parner (4)
Tante (1)
Nicht + vriend (1)
Opa & Oma (2)
En dan 2 fotograven en wij natuurlijk
Gast- Gast
als daggasten hadden we beide gezinnen en mijn vriendinnen (25 in totaal)
Als receptiegasten hadden we alle oom's, tante's, collega's, goede kennissen (150 in totaal)
Als avondgasten hadden we nog een aantal vrienden (40 in totaal, dus incl. daggasten)
Van mij had de receptie ook wel achterwege mogen blijven, maar mijn man wilde toch graag ooms en tante's uitnodigen. Die wilde ik niet op het avondfeest, omdat we de meesten nauwelijks kennen en het waarschijnlijk één groot zuipfestijn was geworden. Dit was ons compromis.
Als receptiegasten hadden we alle oom's, tante's, collega's, goede kennissen (150 in totaal)
Als avondgasten hadden we nog een aantal vrienden (40 in totaal, dus incl. daggasten)
Van mij had de receptie ook wel achterwege mogen blijven, maar mijn man wilde toch graag ooms en tante's uitnodigen. Die wilde ik niet op het avondfeest, omdat we de meesten nauwelijks kennen en het waarschijnlijk één groot zuipfestijn was geworden. Dit was ons compromis.
Gast- Gast
Mijn ouders
Schoonouders
Mijn zusje en haar vriend
Zwager en schoonzus + 3 neven/nichten
Zwager en schoonzus + 2 nichten
Beste vriendin + man
1 oom en tante van mij
verder 16 vrienden (vrienden + partner)
en de fotograaf en wijzelf natuurlijk, in totaal 38 personen
Schoonouders
Mijn zusje en haar vriend
Zwager en schoonzus + 3 neven/nichten
Zwager en schoonzus + 2 nichten
Beste vriendin + man
1 oom en tante van mij
verder 16 vrienden (vrienden + partner)
en de fotograaf en wijzelf natuurlijk, in totaal 38 personen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
wij 2
Gezinnen 14
Opa en oma en oma en oma 4
oom 3
Tante 4
Vrienden 9
Totaal 36 daggasten.
Receptie vind ik helemaal niets dus wij hebben een groots feest met in totaal 175 gasten..
Gezinnen 14
Opa en oma en oma en oma 4
oom 3
Tante 4
Vrienden 9
Totaal 36 daggasten.
Receptie vind ik helemaal niets dus wij hebben een groots feest met in totaal 175 gasten..
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lang zullen muisjes goed zijn in de verpakking?
» Wat zijn jouw hobby's?
» Hoe zijn jouw buren?
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Wat is jouw definitie van ''arm zijn''
» Wat zijn jouw hobby's?
» Hoe zijn jouw buren?
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Wat is jouw definitie van ''arm zijn''
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: