Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zijn er mensen in jouw omgeving....

+10
Bolleke
Kamperseboekenwurm
Printje
Makamba
duckie
PapillonRose
Tania
Sneeuwwitje
Mamsie
Susan
14 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

zijn er mensen in jouw omgeving.... - Pagina 3 Empty Re: zijn er mensen in jouw omgeving....

Bericht  Makamba wo 2 maa 2011 - 10:08

Hazeltje schreef:
ivax schreef:
Schoonmoeder had laatst de handje van X. vastgebonden aan de wipstoel, omdat hij anders ging knoeien met zn eten....tjah, ik denk dan, laat dat kind lekker knoeien als hij dat een keer wil. Vraag mij ook af tot wanneer zij dat wil volhouden. X. zal toch moeten leren om netjes te eten straks.

Pardon????
Als mijn (schoon)moeder dit zou doen, was dat dus echt de laatste keer dat ze op zou passen!
Handen vastbinden vanwege het knoeien....

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er mensen in jouw omgeving.... - Pagina 3 Empty Re: zijn er mensen in jouw omgeving....

Bericht  Printje wo 2 maa 2011 - 10:09

Strawberry Shortcake schreef:
Hazeltje schreef:
ivax schreef:
Schoonmoeder had laatst de handje van X. vastgebonden aan de wipstoel, omdat hij anders ging knoeien met zn eten....tjah, ik denk dan, laat dat kind lekker knoeien als hij dat een keer wil. Vraag mij ook af tot wanneer zij dat wil volhouden. X. zal toch moeten leren om netjes te eten straks.

Pardon????
Als mijn (schoon)moeder dit zou doen, was dat dus echt de laatste keer dat ze op zou passen!

+1
+1 dat zou me serieus echt veel te ver gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:19

Sommige kinderen knoeien nu eenmaal veel meer.
Hayley heft een tijd gehad dat ze ALLES uit haar mond haalde, grondig begon te inspecteren en het dan probeerde terug te stoppen. Toen ging dat nog niet zo goed.
Daar kan ik echt niet van wakker liggen hoor. Zij ontdekte gewoon heel graag hoe alles voelde enzo.

Als i ker ooit achter komt dat iemand haar handjes vastbind (o.i.d.) dan zijn ze er nog niet mee klaar kan ik je vertellen.

Edit: Het is ook een manier voor kindjes om structuur te herkennen en aan te wennen.
Is volgens mij doodnormaal alleen heeft het ene kind er gewoon meer behoefte aan.

Laatst aangepast door Hazeltje op wo 2 maa 2011 - 10:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm wo 2 maa 2011 - 10:19

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 20:40

ivax schreef:die weleens aan hebben geboden om op te passen, maar dat jullie (of 1 van jullie als ouder zijnde) dat liever niet heeft?

Ik heb het wel andersom gehad.. Ik heb aan 3 verschillende vriendinnen aangeboden op te passen, met name eentje die toen slecht in dr vel zat. Geen enkele vriendin heeft het aanbod aangenomen. Waarom weet ik niet, ik ben heel erg goed met kinderen en ben ongeveer een jaar gastouder geweest. Ik hoor ook heel vaak of ik met kinderen werk, omdat ik er zo goed mee ben Embarassed

Maar als je je kind niet aan iemand toe vertrouwd, gewoon niet doen. Het is en blijft jouw keuze. Ik was er ook niet verbolgen over, vond het alleen wel ontzettend jammer.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 2 maa 2011 - 21:10

Ik denk dat heel veel mensen zeggen dat ze wel eens willen oppassen, maar dat is dan nog aan jezelf of je dat doet of niet. Wij hebben vanaf het begin af aan een oppas gezocht van buitenaf, en dat is altijd geoed gegaam. Tot voor kort had C.hristian een vaste oppas die eerst 1 keer in de week kwam en later 2 keer in de week, hij is wel een keer gewisseld van oppas. Ik ben daarbij op mijn gevoel afgegaan en ik heb echt geluk gehad daarmee. Mijn ouders passen nu 1 keer in de week op dan blijft hij daar slapen, en ze halen hem wel eens op als ik het niet haal vanwege mijn studie.
Hij gaat ook sinds kort spelen bij zijn vriendinnetje, en als hij daar een snoepje meer krijgt, so be it. Geen probleem, en ze wonen vlakbij dus hij loopt dan zelf terug naar huis, vind hij heel stoer. Er komt gewoon een punt dat je je kind weer een beetje meer moet loslaten.

Ivax, wat heb je zelf gedaan toen je hoorde dat zijn handjes waren vastgebonden? Voor mij neigt dit echt naar mishandeling, ik zou daar echt niet zo mee klaar zijn!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 21:14

Kleine_uk schreef:Voorbeelden..

Mm.. Mensen die een andere mening (zeeeer aanwezig mening) hebben over opvoeding, die mijlenver van jou opvoeding afligt.

Ik heb dit soort reacties al bij meerderen gelezen. Maar serieus, het is oppassen geen opvoeden wat ze doen in de tijd dat jullie weg zijn. Daar zit een héél erg groot verschil in natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 0:22

Printje schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Hazeltje schreef:
ivax schreef:

Pardon????

+1
+1 dat zou me serieus echt veel te ver gaan.
+1
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:47

Ja. De buurvrouw van mijn schoonmoeder en mijn 'tante'. De buurvrouw van mijn schoonmoeder vind ik een naar mens, ze drinkt veel alcohol en mijn zoontje is bang voor haar. Daarbij heeft ze zich al meerdere keren misdragen en NO way dat ik mijn zoon bij haar achterlaat. Mijn vriend en ik mogen haar niet zo.
Ze wilde zelfs een foto van mijn zoon bij haar in de woonkamer neerzetten :shock: hallo, zo goed kennen we elkaar ook weer niet?!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:52

Twellie schreef:Ja hoor, niet om heel ernstige redenen, maar ik heb liever niet dat mijn vriendinnen die geen kinderen hebben op D. passen al zouden ze dat wel willen.
Hier heb ik dan weer geen moeite mee. Mijn vriendinnen hebben allemaal nog geen kinderen maar ik ben ervan overtuigd dat alles goed gaat zodra ik mijn zoon bij 1 van hen achterlaat.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 3 maa 2011 - 1:31

mijn nichtje van bijna 8 wilt heel graag oppassen,dit doe ik uiteraard niet,maar vind het wel schattig betekend wel dat ze gek is op haar neefje.
en heb liever niet dat me zoontje bij me schoonouders is,die zijn zooooo druk.als er 3 man zit lijkt het wel een feest in de arena zeg maar.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 1:33

Lieskuh schreef:

Mm.. Mensen die een andere mening (zeeeer aanwezig mening) hebben over opvoeding, die mijlenver van jou opvoeding afligt.

Ik heb dit soort reacties al bij meerderen gelezen. Maar serieus, het is oppassen geen opvoeden wat ze doen in de tijd dat jullie weg zijn. Daar zit een héél erg groot verschil in natuurlijk.

Als iemand het normaal vind dat een kind friet eet. Jij niet. Dan is dat een verschil in opvoeding. Ik laat mijn kind daar dan niet achter als ik weet dat het friet krijgt (en dan onder de 1 bijv.). Dit is slechts een voorbeeld.

Zelf snap ik wel dat als je kindje een keer iets extra´s krijgt het niet erg is.

maar bijvoorbeeld zoals ivax. De handjes vastbinden, als haar schoonmoeder vind dat het bij de opvoeding hoort is het toch een dergelijke reden om wegens opvoedingsverschillen je kind daar niet te brengen.

Idem voor mensen die andere ideeen hebben over het laten huilen. Als ik er voor kies mijn kind niet te laten krijsen in bed en een ander zegt dat toch wel een uur te doen. Dan is het exit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 1:35

@ mauwmauw. Misschien dat ik het nu helemaal verkeerd oppak hoor, maar wat dan nog als de mensen druk zijn. Die zullen toch nog geen polonaise doen met een baby van 4 maanden lijkt me. Kijk, als hij er iedere dag is dan is het een ander verhaal. Maar gewoon een keertje is dat toch niet erg. Of ben ik nu weer zo makkelijk ingesteld? Ik lees dat bij meerdere mensen namelijk.

Laatst aangepast door Lieskuh op do 3 maa 2011 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 1:41

Kleine_uk schreef:maar bijvoorbeeld zoals ivax. De handjes vastbinden, als haar schoonmoeder vind dat het bij de opvoeding hoort is het toch een dergelijke reden om wegens opvoedingsverschillen je kind daar niet te brengen.
Dan neem ik aan dat je tegen schoonmams durft te zeggen dat je dat niet wilt hebben, punt. En dan is het vervfolgens aan schoonmams hoe zij ermee omgaat. Ik vind dat niet eens een opvoedingsverschil trouwens. Er staat nergens dat schoonmams dat bij het opvoeden vind horen, toch? Wij hebben de handjes van de kinderen ook wel eens onder de 'riem' van de wipper gedaan (dus 'vastgebonden') zodat hij niet voor de zoveelste keer de lepel uit mijn handen kon slaan tijdens het eten. Ik denk dat sommigen het vastbinden iets te letterlijk lezen, het zal echt niet met ducktape geweest zijn. Kijk als dát gebeurd dan werd er bij mij ook niet meer opgepast.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 3 maa 2011 - 2:46

Lieskuh schreef:@ mauwmauw. Misschien dat ik het nu helemaal verkeerd oppak hoor, maar wat dan nog als de mensen druk zijn. Die zullen toch nog geen polonaise doen met een baby van 4 maanden lijkt me. Kijk, als hij er iedere dag is dan is het een ander verhaal. Maar gewoon een keertje is dat toch niet erg. Of ben ik nu weer zo makkelijk ingesteld? Ik lees dat bij meerdere mensen namelijk.
eerlijk het zal me nog niet eens verbazen als ze de polonaise met hem zouden lopen,echt ze zijn echt heel erg druk.afentoe kan het ook wel,maar echt niet elke week of meerdere keren per week.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:21

mauwmauw schreef:eerlijk het zal me nog niet eens verbazen als ze de polonaise met hem zouden lopen,echt ze zijn echt heel erg druk.afentoe kan het ook wel,maar echt niet elke week of meerdere keren per week.
Hihi ik zie ze al lopen....baby voorop :geek:

Gast
Gast

Bericht  Ilargi do 3 maa 2011 - 4:56

ivax schreef:

Dus een onervaren zus is mijns inziens niet hetzelfde, zij mist het moedergevoel.

Dit vind ik een beetje raar als ik heel eerlijk ben. Niemand in deze wereld heeft precies hetzeldfde moedergevoel als dat jij voor je kindje(s) hebt. Ik denk persoonlijk dat het meer draait om iemand kennen en totaal vertrouwen met je kinderen. Je kan de oppas natuurlijk alles over je kindje vertellen wat ze zou moeten weten, en hoe jij bepaalde dingen als de fles geven of je kindje te bed leggen doet bijvoorbeeld. En daar komt het vertrouwen weer kijken, je moet er dan op vertrouwen dat de oppas daar ook rekening mee houdt en het ook echt doet zoals jij het wil.

Zelf ben ik al 9 jaar oppas bij een gezin met 3 kinderen, ik was 16 toen ik daar begon en de kinderen waren 4,2 en 0. Die mensen( onze buren) hebben het vertrouwen in mij gehad dat ik het kon, en ik pas er na 9 jaar nog steeds op dus het kan ook goed gaan he!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 5:01

Lieskuh schreef:

dat vind ik niet. Mensen die haar in slaap laten huilen, nu al snoep gaan geven, een (corrigerende) tik geven of haar op een strafstoeltje o.i.d. zetten laat ik niet oppassen. Dat ligt zo ver van onze manier van opvoeden af dat ik dat niet wil hebben. Een keer wat anders doen is niet erg, zolang het maar in ons straatje past en mensen die daar hele andere ideëen over hebben laat ik niet oppassen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:28

Ja! Broertje van mn man! Ik vertrouw hem zoiezo NIET, maar ook omdat sinds hun ouders allebei zijn overleden (schoonmoeder bijna 7jr trug, schoonpapa 3jr terug) hij totaal ook niet na mijn man omkijkt..
Dus waarom zou hij op onze dochter gaan passen? Hij heeft Y. gezien toen ze net geboren was en verder ook NIET meer, gewoon puur geen interesse in ons, dus pas hoorde ik van mijn man dat hij graag op zijn nichtje wou passen, geen interesse in ons? Dan hoef je ook niet op te passen in mijn ogen..

Want zou hij wel oppasen, zou hij zonder onze toestemming al zn vrienden etc uitnodigen om gezellig bij te komen, nee dank je, dat feest gaat NIET door, nu nooit niet, laat hem maar eerst eens OPRECHT interesse in ons tonen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:46

Hihi de pissigheid straalt van je berichtje af.
Het is net alsof ik ons eigen verhaal hier lees. Mijn schoonbroer en zijn vrouw hebben nooit interesse in ons en onze kinderen getoond. Met name niet toen ze in het ziekenhuis lagen (lang verhaal). Wij hebben dus ook geen contact meer met elkaar en zien elkaar sporadisch bij de ouders van mijn man. Dan kan ik het nog net opbrengen om enigszins normaal tegen ze te doen, maar leuk zal het nooit worden tussen ons. Dus ik herken je woede..............helemaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:49

Lieskuh schreef:Hihi de pissigheid straalt van je berichtje af.
Het is net alsof ik ons eigen verhaal hier lees. Mijn schoonbroer en zijn vrouw hebben nooit interesse in ons en onze kinderen getoond. Met name niet toen ze in het ziekenhuis lagen (lang verhaal). Wij hebben dus ook geen contact meer met elkaar en zien elkaar sporadisch bij de ouders van mijn man. Dan kan ik het nog net opbrengen om enigszins normaal tegen ze te doen, maar leuk zal het nooit worden tussen ons. Dus ik herken je woede..............helemaal.

Erg is dat he? Y. was geboren en hij was eerst al pissed dat hij diezelfde dag niet MOCHT komen. Ja duhh mn ouders en zus hebben na mijn idee wel ff voorrang hoor, dus kwam hij de dag daarna..
Y. sliep net na een voeding, werd ie kwaad omdat hij haar niet mocht vasthouden! Ja hallo...gister belde hij opeens omdat hij iets voor ons had, ik zo we zijn 's avonds thuis dus kan je komen? Nee, hij ging LIEVER sporten (lees, 7dagen in de week) moet hij ook zelf weten, ik om zaterdag wel een x langs, ik zo wil ik graag weten wanneer, WANT als het mooi weer is ga ik wandelen en blijf ik NIET voor jou in huis, maar Y. gaat vanavond uit logeren dus hij heeft morgen zoiezo pech ze is bij mn ouders dan ;-) hahahaha..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:50

Mijn schoonbroer laat ik trouwens niet eens alleen met mijn kind. Hij heeft een geestelijke stoornis, mijn vriend en ik vinden het allebei gewoonweg gevaarlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:52

Storm schreef:Mijn schoonbroer laat ik trouwens niet eens alleen met mijn kind. Hij heeft een geestelijke stoornis, mijn vriend en ik vinden het allebei gewoonweg gevaarlijk.

Wat heeft hij dan als ik vragen mag? De oudste broer van mijn heeft een autistische afwijking, en die geeft zelf netjes aan, sorry ik wil niet oppassen, want ik weet niet waar ik tot toe in staat ben als ze bijv. heel erg gaat huilen! Wel schattig, dus hebben we afgesproken met hem als ze wat ouders is en ze kan zelfstandig dingen dat hij wel eens mag oppassen, dat vond hij wel ok!
Hij komt nu ook niet te vaak in de buurt van Y. hij vind het eng hihi

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:54

*

Laatst aangepast door Storm op za 5 maa 2011 - 0:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:56

Niet quoten trouwens, ik wil het weer weg kunnen halen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: