Vrienden die op een bepaalde partij stemmen
+14
Polly
Ambivalence
Lynn_
Sarah1985
Jules
Suus
Sterre
Lenster
Guus
Mari
Lejow
Atelier Madame
Lotus
Blond
18 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen
Mari schreef:_Chance schreef:Kan me niets schelen.
Mijn vriendinnen zijn sowieso wat links geörienteerder dan dat ik ben. Ik val wel weer op rechtse jongens, dus dat wordt later geen probleem. (Denk ik).
+ 1, ik praat er ook maar niet meer over met vriendinnen, de discussies uit het verleden gingen veel te ver. Gelukkig stemt mijn vriend wel rechts, ik zou het niet prettig vinden als we echt totaal op een andere frequentie zitten.
Toch wel logisch dat ik vaak met mensen die hetzelfde stemmen als ik nog beter door 1 deur kan. Hebben dan toch dezelfde levenswijze.
Oh, ik heb daar geen discussies over hoor met mijn vriendinnen. We respecteren elkaars mening op dat gebied gewoon.
Wel zijn een vriend van me en ik eens een hele avond afgezeken omdat we CDA hadden gestemd (4 jaar geleden met de landelijke verkiezingen). NOU EN? Moeten we toch zelf weten..
edit: dit was door een stel jongens die ik nu gelukkig niet meer hoef te zien (exen van vriendinnen).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou er moeite mee hebben als vrienden van mij extreem-rechts zouden gaan stemmen en zou dan zeker anders tegen ze aan kijken, want dat vind ik toch wel getuigen van onverdraagzaamheid.
Gast- Gast
Ik denk dat iedereen in mijn groep wel gek op zou kijken als er iemand PVV zou stemmen in de groep. We hebben het met de 2e kamer verkiezingen wel besproken.
We hebben allemaal niks met de PVV, iedereen
is er eigenlijk wel op tegen en begrijpen niet waarom mensen
PVV stemmen, dus volgens mij is er ook niemand in de groep die dat doet.
We hebben allemaal niks met de PVV, iedereen
is er eigenlijk wel op tegen en begrijpen niet waarom mensen
PVV stemmen, dus volgens mij is er ook niemand in de groep die dat doet.
Gast- Gast
haha, ik heb trouwens zo'n schoonmoeder die heel raar stemt.
de ene keer groen links, dan pvv en nu sp, ik vind dat zo vaag, maarja lang leve de vrijheid. Als je dan iets inhoudelijks vraagt, weten ze nergens antwoord op. Ze kent toevallig iemand op wie ze kan stemmen.
de ene keer groen links, dan pvv en nu sp, ik vind dat zo vaag, maarja lang leve de vrijheid. Als je dan iets inhoudelijks vraagt, weten ze nergens antwoord op. Ze kent toevallig iemand op wie ze kan stemmen.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
_Chance schreef:Mari schreef:_Chance schreef:Kan me niets schelen.
Mijn vriendinnen zijn sowieso wat links geörienteerder dan dat ik ben. Ik val wel weer op rechtse jongens, dus dat wordt later geen probleem. (Denk ik).
+ 1, ik praat er ook maar niet meer over met vriendinnen, de discussies uit het verleden gingen veel te ver. Gelukkig stemt mijn vriend wel rechts, ik zou het niet prettig vinden als we echt totaal op een andere frequentie zitten.
Toch wel logisch dat ik vaak met mensen die hetzelfde stemmen als ik nog beter door 1 deur kan. Hebben dan toch dezelfde levenswijze.
Oh, ik heb daar geen discussies over hoor met mijn vriendinnen. We respecteren elkaars mening op dat gebied gewoon.
Wel zijn een vriend van me en ik eens een hele avond afgezeken omdat we CDA hadden gestemd (4 jaar geleden met de landelijke verkiezingen). NOU EN? Moeten we toch zelf weten..
edit: dit was door een stel jongens die ik nu gelukkig niet meer hoef te zien (exen van vriendinnen).
O sorry zie nu dat ik ''ook'' neer had gezet, beetje stom.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik moet dit misschien niet typen/zeggen, maar ik denk echt serieus WTF als je op PVV stemt. Heb je het dan wel begrepen of heb je dan gewoon net zo'n rare gedachtengang als die Wilders?
Het is natuurlijk een democratie, en stem wat je wil, wees blij dat dat mag en kan.
Ik zal mensen die ik persoonlijk ken er niet hard op afvallen als ze extreem rechts stemmen, maar wel vragen stellen. Why? Ze hebben toch ideeën die totaal niet sporen?
En dit is dan echt een serieuze vraag: wat willen en verwachten de mensen die op de PVV stemmen? Wat wil je voor de toekomst?
Zie dit niet als een aanval als je wel PVV stemt, maar ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom je daar dan op stemt, omdat ik die partij totaal onbegrijpelijk vind.
Het is natuurlijk een democratie, en stem wat je wil, wees blij dat dat mag en kan.
Ik zal mensen die ik persoonlijk ken er niet hard op afvallen als ze extreem rechts stemmen, maar wel vragen stellen. Why? Ze hebben toch ideeën die totaal niet sporen?
En dit is dan echt een serieuze vraag: wat willen en verwachten de mensen die op de PVV stemmen? Wat wil je voor de toekomst?
Zie dit niet als een aanval als je wel PVV stemt, maar ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom je daar dan op stemt, omdat ik die partij totaal onbegrijpelijk vind.
Gast- Gast
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat je nog nooit één gesprek over politiek hebt gehad met je vriend... Kijken jullie dan ook nooit eens het journaal, of dat je het hebt over actuele zaken die spelen in de maatschappij?Lejow schreef:_Donnaa schreef:Really, ik heb dus echt geen idee wat voor politieke voorkeur m`n vriend heeft.. En dat boeit me ook niet trouwens..Atelier Madame schreef:ik was ontzettend blij om te horen dat mn destijds nieuwe vriend rechts georienteerd was, niet dat ik nou zo verschrikkelijk rechts ben, maar met een sp-er in bed liggen lijkt me toch wel lastig... gewoon omdat die er zulke andere denkbeelden op na houden
Hier nog een..
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Ik moet dit misschien niet typen/zeggen, maar ik denk echt serieus WTF als je op PVV stemt. Heb je het dan wel begrepen of heb je dan gewoon net zo'n rare gedachtengang als die Wilders?
Bedankt dat je mijn woorden alvast getypt hebt, scheelt mij werk ;-)
Vrienden worden er niet anders van, heb alleen bij hun politieke gedachtengang een groot vraagteken.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Tea-Leaf schreef:Ik moet dit misschien niet typen/zeggen, maar ik denk echt serieus WTF als je op PVV stemt. Heb je het dan wel begrepen of heb je dan gewoon net zo'n rare gedachtengang als die Wilders?
Vooropgesteld dat ik niet op de PVV stem, kan ik me wel in sommige punten van hen inleven. Zo waren zij
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik ben in m'n directe omgeving veel linkser en dat levert hooguit interessante discussies op. Voor zover ik weet stemt niemand op PVV, dus in dat opzicht is het domweg uitwisselen van meningen op een respectvolle manier zonder etnocentrische of racistische uitlatingen. Dan zouden het namelijk geen vrienden meer zijn.
Degene met wie ik date is het tegenovergestelde van mij en dus vrij rechts qua standpunten, maar we irriteren elkaar niet. Het is hooguit elkaar wat uitdagen en 'pesten', maar wel op een leuke manier. Hij kan expres heel ongenuanceerde uitspraken doen om me uit te lokken, maar meent het niet.
Degene met wie ik date is het tegenovergestelde van mij en dus vrij rechts qua standpunten, maar we irriteren elkaar niet. Het is hooguit elkaar wat uitdagen en 'pesten', maar wel op een leuke manier. Hij kan expres heel ongenuanceerde uitspraken doen om me uit te lokken, maar meent het niet.
Gast- Gast
Ik denk dat op zich niet maar vraag wel met welke reden zij daar dan op stemmen. Ik heb een vriendin die nogal veel weet van de PVV en zo ook heel goed kan uitleggen waarom hij (Wilders) dingen zegt en doet. Ik begrijp het dan wel wat beter maar ik zie haar niet vaak genoeg om die man compleet te kunnen begrijpen. Vandaar dus dat ik aan mensen vraag waarom ze op PVV stemmen, mss zit er een goed verhaal achter... Maar meestal is dat dus niet zo. Zo ook aan mijn moeder dus. Blijkt dat ze er gewoon geen verstand van heeft. Ze roept dingen die hij veranderd zou hebben en dat klopt gewoon helemaal niet. Dan probeer ik haar uit te leggen wie die dingen veranderd heeft in het verleden en dan wordt ze boos. Mijn ouders beginnen vervolgens te roepen dat ze altijd zo hard gewerkt hebben en straks niks overhouden... Tja, ergens wel logisch, wij moeten nu alles dragen en wij zijn met een stuk minder dan zij destijds waardoor er toen ruim genoeg geld over was om iedereen in de watten te leggen. Ik word dan echt boos, alsof mijn generatie niet hard werkt... Nee, politieke praatjes begin ik niet meer aan bij mij thuis.
Gast- Gast
Prettige reacties om te lezen! Het boeit me gewoon zo enorm, dus vind het fijn om meningen te krijgen hierover. Dankjewel dames.
Gast- Gast
Ik ben de PVV en zijn stemmers wel beter gaan begrijpen sinds ik midden in een grote stad woon...
Gast- Gast
ZvB, jammer dat dat niet kan in jouw familie. Maar gelukkig kan je het elders wel en heb je verder veel wat je wel met je familie kan delen toch?
Gast- Gast
Noa schreef:Ik ben de PVV en zijn stemmers wel beter gaan begrijpen sinds ik midden in een grote stad woon...
Kan je daar wat meer over vertellen? Pure interesse, geen oordeel hoor
Gast- Gast
Hmm toch wel een beetje. Zo kwam ik er tijdens het kerstdiner achter dat de vriendin van mijn broertje er eh, zeer andere politieke ideeen op nahoudt. Ik kon toch niet laten nog even te vragen waarom ze die overtuiging heeft, maar daarna leek het me verstandiger het er niet meer over te hebben .
Het is haar goed recht, maar ik had het niet verwacht. Daarnaast vind ik het vooral knap dat mijn broertje zich er weinig van aan lijkt te trekken, terwijl hij ook echt fel tegen die partij is waar zij achter staat. Zo hoort het eigenlijk ook, maar toch merk ik dat het mijn mening over haar een beetje kleurt.
Het is haar goed recht, maar ik had het niet verwacht. Daarnaast vind ik het vooral knap dat mijn broertje zich er weinig van aan lijkt te trekken, terwijl hij ook echt fel tegen die partij is waar zij achter staat. Zo hoort het eigenlijk ook, maar toch merk ik dat het mijn mening over haar een beetje kleurt.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Tea-Leaf schreef:ZvB, jammer dat dat niet kan in jouw familie. Maar gelukkig kan je het elders wel en heb je verder veel wat je wel met je familie kan delen toch?
Ja hoor, met mijn vriend kan dat wel. Hij heeft me veel uitgelegd over de politiek en mij geholpen te kiezen. Zelf stemt hij overigens op een andere partij. Mijn ouders beginnen al te schreeuwen als het woord hypotheekrente-aftrek valt . Gelukkig kan ik verder wel alles delen met mijn familie idd.
Gast- Gast
Iemand die op de PVV stemt zei trouwens toen ik vroeg waarom: "nou gewoon. Hij zegt dingen die heel veel mensen alleen maar durven denken. Goed dat dat eens gezegd wordt"
Hm oke, met zo'n argumentatie kan ik dus niks, maar ik wil ook niet mensen affakkelen op hun politieke voorkeur dus meestal houd ik daarna maar mijn mond...
Hm oke, met zo'n argumentatie kan ik dus niks, maar ik wil ook niet mensen affakkelen op hun politieke voorkeur dus meestal houd ik daarna maar mijn mond...
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
We hebben het er rond de verkiezingen wel eens over, maar verder ben ik zelf ook niet zo veel met politiek bezig. Ik stem links, mijn vriend meestal rechts, maar dat staat niet tussen ons in ofzo.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Sterre schreef:Iemand die op de PVV stemt zei trouwens toen ik vroeg waarom: "nou gewoon. Hij zegt dingen die heel veel mensen alleen maar durven denken. Goed dat dat eens gezegd wordt"
Wat een nietszeggende motivatie. Dat geldt toch voor iedereen die op welke partij dan ook stemt? En bovendien vind ik dat niet genoeg om een keuze te maken.
Partijpunten, persoonlijke meningen van kandidaten op de lijst... Waarom verdiepen mensen zich zo weinig??
Gast- Gast
Nee.. Eerlijk gezegd heb ik wel iets beters te doen, haha..Darcy schreef:Praten jullie nooit over politiek Donnaa?
Gast- Gast
Vorig jaar tijdens de parlementsverkiezingen kwam er een duidelijke tegenstelling naar voren tussen een vriendin en mij. Bijna al mijn vrienden zijn politiek gezien nogal links georienteerd. Toevallig heb ik vorig jaar op VVD gestemd. Toen ik dat zei, keek ze alsof ze water zag branden. Haar reactie was dusdanig fel dat ik er nogal van schrok. Er ontstond een hele ongemakkelijke sfeer. Het was tijdens een verjaardagsfeestje, dus er waren meer mensen aanwezig. Er werd gauw een ander onderwerp aangesneden, en even later was de sfeer weer prima. Ik heb het er nooit meer met haar over gehad trouwens.
Edit: Over alle andere onderwerpen kan ik prima met haar van gedachten wisselen, maar ik had (en heb) het gevoel alsof de politiek, en dan vooral onze tegenstelling daarin, een no go area is. Jammer, want je kunt wel interessante discussies houden over politiek
Edit: Buiten onze politieke voorkeur kun je echt geen verschil aan ons merken. Ja,misschien is zij net iets socialer en altruistischer dan ik.. Zij en haar vriend staan áltijd belangeloos voor iedereen klaar en daar neem ik mijn petje voor af. Ik heb daar mateloze bewondering voor. Ik doe ook wat ik kan, maar in vergelijking met hen voel ik me altijd enigszins tekort schieten.
Mij maakt het geen moer uit wat mijn vrienden stemmen, ook niet als ze PVV (of in mijn geval links) stemmen.
Edit: Over alle andere onderwerpen kan ik prima met haar van gedachten wisselen, maar ik had (en heb) het gevoel alsof de politiek, en dan vooral onze tegenstelling daarin, een no go area is. Jammer, want je kunt wel interessante discussies houden over politiek
Edit: Buiten onze politieke voorkeur kun je echt geen verschil aan ons merken. Ja,misschien is zij net iets socialer en altruistischer dan ik.. Zij en haar vriend staan áltijd belangeloos voor iedereen klaar en daar neem ik mijn petje voor af. Ik heb daar mateloze bewondering voor. Ik doe ook wat ik kan, maar in vergelijking met hen voel ik me altijd enigszins tekort schieten.
Mij maakt het geen moer uit wat mijn vrienden stemmen, ook niet als ze PVV (of in mijn geval links) stemmen.
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 2 maa 2011 - 4:07; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
Als je ziet dat je buren de waarden die je zelf hoog hebt staan niet respecteren, omdat deze niet passen binnen de cultuur waarmee ze zijn opgevoed. En dat jij dit dan maar te accepteren hebt, omdat je zelf zo lekker openminded bent... nee, dat gaat mij te ver. Van mij mag iedereen zijn geloof uitoefenen en ik hou juist van verschillende culturen, maar ik verwacht dan ook een open houding terug. En dus niet dat een vriend van mij die homo is in elkaar wordt geslagen en wordt uitgescholden, of dat ik zelf voor hoer wordt uitgemaakt als ik eens een kort rokje aan heb. Dit is ook gewoon nog steeds Nederland.Tea-Leaf schreef:Noa schreef:Ik ben de PVV en zijn stemmers wel beter gaan begrijpen sinds ik midden in een grote stad woon...
Kan je daar wat meer over vertellen? Pure interesse, geen oordeel hoor
Laatst aangepast door Noa op wo 2 maa 2011 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik geef er eerlijk gezegd niet zo om wat de mensen om mij heen stemmen. Met mensen die steeds een mening verkondigen die lijnrecht tegenover de mijne staat, zou ik uberhaupt geen vrienden zijn.
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Ik vraag me eigenlijk af hoe je dit precies bedoeld. Natuurlijk kijk ik het journaal en lees ik de krant?!Noa schreef:
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat je nog nooit één gesprek over politiek hebt gehad met je vriend... Kijken jullie dan ook nooit eens het journaal, of dat je het hebt over actuele zaken die spelen in de maatschappij?
Gast- Gast
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: