Vrienden die op een bepaalde partij stemmen
+14
Polly
Ambivalence
Lynn_
Sarah1985
Jules
Suus
Sterre
Lenster
Guus
Mari
Lejow
Atelier Madame
Lotus
Blond
18 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen
_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:Giacomo legt goed uit wat ik bedoel.
Ik wil niemand kwetsen, echt niet. Maar ik word hier ook wel even afgezeken op het moment dat ik niet heel aardig doe....
Vind je zelf niet dat je op mijn stuk ook alleen maar gereageerd hebt om mij af te zeiken als zogenaamde 'pvv-stemmer' in plaats van op de inhoud van het verhaal te reageren?
Nee. Want ik wilde je geenzins afzeiken. Echt niet.
Gast- Gast
_Femme schreef:Giacomo schreef:Oh trouwens, om er een luchtig grapje in te gooien: een vriendin van mij heeft vorige jaar bij de 2e Kamerverkiezingen de VVD gestemd. Met als reden: ''Ja, ik vind Rutte zo'n leuke vent'' #fail
Doet me denken aan een stukje op de tv met verkiezingen, ze vroegen aan jongeren waar ze op gestemd hadden. Waarom heb je Wouter Bos gestemd? Ja hij heeft zo'n lekker kontje
Haha, dan kan je toch beter een keertje overslaan met stemmen denk ik
Gast- Gast
Giacomo schreef:Mari schreef:_
Offtopic, wat ben ik blij dat mijn vriendinnen die niet pvv stemmen nog steeds met mij willen omgaan, want als ik sommige reacties hier lees is vriendschap gebaseerd op politieke voorkeur.
Nou ja, een politieke voorkeur geeft wel aan waar je normen en waarden liggen en hoe je tegen de wereld aan kijkt. Ik kan me best voorstellen dat ik niet met iemand overweg kan die bijvoorbeeld een ontzettende afkeur heeft naar een andere cultuur. Zoiets kan voor mij best een spelbreker zijn. En dat ligt dan niet aan waar jij je stem op geeft, maar hoe jij in de wereld staat. Want dat beinvloed alles in je leven.
Als het een goede vriendschap betreft kan je hier met elkaar gewoon over praten, het belangrijkste is dat je elkaar niet probeert te overtuigen van jóuw gelijk. Accepteren dat je allebei een eigen mening hebt.
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Giacomo schreef:_Femme schreef:Giacomo schreef:Oh trouwens, om er een luchtig grapje in te gooien: een vriendin van mij heeft vorige jaar bij de 2e Kamerverkiezingen de VVD gestemd. Met als reden: ''Ja, ik vind Rutte zo'n leuke vent'' #fail
Doet me denken aan een stukje op de tv met verkiezingen, ze vroegen aan jongeren waar ze op gestemd hadden. Waarom heb je Wouter Bos gestemd? Ja hij heeft zo'n lekker kontje
Ja inderdaad
En de meeste politici zijn niet eens zo lekker toch?
Gast- Gast
_Femme schreef:Giacomo schreef:Mari schreef:_
Offtopic, wat ben ik blij dat mijn vriendinnen die niet pvv stemmen nog steeds met mij willen omgaan, want als ik sommige reacties hier lees is vriendschap gebaseerd op politieke voorkeur.
Nou ja, een politieke voorkeur geeft wel aan waar je normen en waarden liggen en hoe je tegen de wereld aan kijkt. Ik kan me best voorstellen dat ik niet met iemand overweg kan die bijvoorbeeld een ontzettende afkeur heeft naar een andere cultuur. Zoiets kan voor mij best een spelbreker zijn. En dat ligt dan niet aan waar jij je stem op geeft, maar hoe jij in de wereld staat. Want dat beinvloed alles in je leven.
Als het een goede vriendschap betreft kan je hier met elkaar gewoon over praten, het belangrijkste is dat je elkaar niet probeert te overtuigen van jóuw gelijk. Accepteren dat je allebei een eigen mening hebt.
Het ligt er dus aan in hoeverre je van mening verschilt. Maar goed, ik neem aan dat je sowieso geen vriendschappen aan gaat met mensen die totaal anders in het leven staan dan jij, dus ik zie het ook niet zo snel voorkomen.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:Giacomo legt goed uit wat ik bedoel.
Ik wil niemand kwetsen, echt niet. Maar ik word hier ook wel even afgezeken op het moment dat ik niet heel aardig doe....
Vind je zelf niet dat je op mijn stuk ook alleen maar gereageerd hebt om mij af te zeiken als zogenaamde 'pvv-stemmer' in plaats van op de inhoud van het verhaal te reageren?
Oke nouja of je het zo bedoelde of niet, ik voelde me behoorlijk in een hokje geplaatst. Het doet me in ieder geval de volgende keer nog beter nadenken of ik wel iets rechts-georienteerd moet plaatsen. Verder heb ik ook geen problemen ofzo met jou hoor, politieke discussies zijn op een of andere manier altijd zwaar beladen en nooit gezellig. Dat weerhoud mij er ook regelmatig van om de discussie aan te gaan..
_Femme- Prater
Tea-Leaf schreef:Giacomo schreef:_Femme schreef:Giacomo schreef:Oh trouwens, om er een luchtig grapje in te gooien: een vriendin van mij heeft vorige jaar bij de 2e Kamerverkiezingen de VVD gestemd. Met als reden: ''Ja, ik vind Rutte zo'n leuke vent'' #fail
Ja inderdaad
En de meeste politici zijn niet eens zo lekker toch?
Meestal is het hoofd in beeld van een politicus :face:
_Femme- Prater
_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:Giacomo legt goed uit wat ik bedoel.
Oke nouja of je het zo bedoelde of niet, ik voelde me behoorlijk in een hokje geplaatst. Het doet me in ieder geval de volgende keer nog beter nadenken of ik wel iets rechts-georienteerd moet plaatsen. Verder heb ik ook geen problemen ofzo met jou hoor, politieke discussies zijn op een of andere manier altijd zwaar beladen en nooit gezellig. Dat weerhoud mij er ook regelmatig van om de discussie aan te gaan..
Zullen we elkaar dan een virtuele hand schudden en er een dikke laag zand overgooien? Heb verder ook zeker geen problemen met jou.
Politiek is idd een 'gevaarlijk' onderwerp
Gast- Gast
Jammer.Tea-Leaf schreef:Politiek is idd een 'gevaarlijk' onderwerp
Gast- Gast
Storm schreef:Jammer.Tea-Leaf schreef:Politiek is idd een 'gevaarlijk' onderwerp
Want? Ik bedoelde hiermee te zeggen dat je daardoor dit soort discussies kan krijgen waarin mensen elkaar totaal niet begrijpen. Dat vind ik jammer. Je kan maar zo iets zeggen wat heel fout valt, dat bedoel ik met gevaarlijk.
Wat dacht je dat ik bedoelde dan?
Gast- Gast
Giacomo schreef:Mari schreef:_
Ik heb het over bestaande vriendschappen, ik heb al 12 jaar een hele goede vriendin die PvdA stemt, en sinds 2 jaar weet ze dat ik PVV stem, had het heel raar gevonden als daarom de vriendschap verbroken was.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Precies hetzelfde als jij, daarom vind ik dat ook jammer. Ik wil gewoon met mensen kunnen praten over politiek zonder dat er een nare sfeer ontstaat.
Gast- Gast
Ik kan het me op sommige vlakken eigenlijk wel voorstellen.
Gast- Gast
Storm schreef:Precies hetzelfde als jij, daarom vind ik dat ook jammer. Ik wil gewoon met mensen kunnen praten over politiek zonder dat er een nare sfeer ontstaat.
Ooooh hahaha, ik dacht dat je mijn reactie jammer vond, als in negatieve zin.
Gast- Gast
Wat?Giacomo schreef:Ik kan het me op sommige vlakken eigenlijk wel voorstellen.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:_Femme schreef:Tea-Leaf schreef:Giacomo legt goed uit wat ik bedoel.
Zullen we elkaar dan een virtuele hand schudden en er een dikke laag zand overgooien? Heb verder ook zeker geen problemen met jou.
Politiek is idd een 'gevaarlijk' onderwerp
Daar kan ik wel mee instemmen.
Politiek is met verschillende meningen een beetje gevaarlijk ja, maar wat Storm zegt, dat is ook wel jammer. Juist omdat veel dingen bepaald worden door de politiek. Maarja ach, zoveel interesseert het me eigenlijk ook weer niet allemaal
_Femme- Prater
Tea-Leaf schreef:Giacomo schreef:Ik vind het ook te gek voor woorden dat het kan Guatt. En ik blijf het schokkend vinden dat mensen stemmen op een partij met zulke voornemens. Dat mag ik niet schokkend vinden? En ja, ik veroordeel racisme. En eerlijk? Ik vind dat iedereen dat zou moeten doen..
Ja, +1
Ik begrijp heel veel van de rechtse kant, echt wel. Maar de PVV snap ik gewoon écht niet. Kan er ook niks anders van maken.
Maar nu wordt er zomaar invulling gegeven aan mijn eerdere post. Ik veroordeel racisme ook en dat heb ik al duidelijk gemaakt eerder in dit topic. Racistische uitlatingen vind ik zelfs walgelijk en daarom zou ik nooit PVV kunnen stemmen, ook al zou ik het nog zo eens zijn met bijv. 5 andere standpunten.
Ik stelde alleen dat ik het net zo intolerant vind om PVV-stemmers te veroordelen op hun politieke voorkeur als waar de anti-PVV'ers zo'n hekel aan hebben, namelijk de onverdraagzame houding naar met name Marokkaanse burgers in NL. Door PVV-stemmers zo te bevragen en te veroordelen, worden zij ook impliciet beoordeelt op het denken in binaire categorieën van wij-zij.
Gast- Gast
Guattari schreef:Tea-Leaf schreef:Giacomo schreef:Ik vind het ook te gek voor woorden dat het kan Guatt. En ik blijf het schokkend vinden dat mensen stemmen op een partij met zulke voornemens. Dat mag ik niet schokkend vinden? En ja, ik veroordeel racisme. En eerlijk? Ik vind dat iedereen dat zou moeten doen..
Ja, +1
Ik begrijp heel veel van de rechtse kant, echt wel. Maar de PVV snap ik gewoon écht niet. Kan er ook niks anders van maken.
Maar nu wordt er zomaar invulling gegeven aan mijn eerdere post. Ik veroordeel racisme ook en dat heb ik al duidelijk gemaakt eerder in dit topic. Racistische uitlatingen vind ik zelfs walgelijk en daarom zou ik nooit PVV kunnen stemmen, ook al zou ik het nog zo eens zijn met bijv. 5 andere standpunten.
Ik stelde alleen dat ik het net zo intolerant vind om PVV-stemmers te veroordelen op hun politieke voorkeur als waar de anti-PVV'ers zo'n hekel aan hebben, namelijk de onverdraagzame houding naar met name Marokkaanse burgers in NL. Door PVV-stemmers zo te bevragen en te veroordelen, worden zij ook impliciet beoordeelt op het denken in binaire categorieën van wij-zij.
Zoiets als, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Of begrijp ik je nu verkeerd?
_Femme- Prater
Ik zou het zelf niet zo formuleren, Femme. Ik ben niet uit op gelijk krijgen, maar het algehele plaatje meer in perspectief plaatsen dan wat nu wordt gedaan; de bias inzichtelijk maken dus.
Gast- Gast
Giacomo schreef:SuperGrover schreef:Ik vind veroordelen ook wel wat overdreven taalgebruik. Als ik voor mezelf spreek, ik veroordeel mensen niet die op de PVV stemmen, dat is nou eenmaal democratie. Maar ik keur zo af waar die partij voor staat, dat ik geen hechte vriendschap of relatie aan zou gaan met iemand die zo fundamenteel anders denkt dan ik.
Ligt eraan of je dat merkt in een vriendschap of niet natuurlijk. Het zijn jammer genoeg niet alleen tokkies die op de PVV stemmen
Een oppervlakkige vriendschap is geen probleem. Maar ik denk niet dat ik ooit hartsvriendinnen wordt met iemand die PVV stemt, of een relatie aan zou gaan met iemand die PVV stemt. Niet dat ik denk dat ze tokkies zijn, maar blijkbaar denken zij fundamenteel anders over dingen die mij echt aan het hart gaan en daar zou ik niet meer kunnen samen leven.
Bij mensen in mijn omgeving, als in mijn klasgenoten, kennissen en collega's, niet als in mensen wiens avatar ik ooit op een forum heb langs zien komen Een 'regel' is het sowieso al niet, maar ik heb het niet over alle VVD stemmers in heel Nederland (over generaliseren gesproken), maar over de mensen uit mijn omgeving.Break Of Day schreef:SuperGrover schreef:
Als vrienden PVV zouden stemmen, denk ik dat dat de vriendschap wel erg zou beïnvloeden. Ik ga echt anders naar iemand kijken als ik weet dat hij/zij PVV stemt, ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niks zou doen. VVD ook wel trouwens, maar mensen die VVD stemmen in mijn omgeving zijn nagenoeg allemaal zondagskinderen wiens ouders in een villa wonen. En die mag ik toch al niet
Hier een uitzondering op je regel! Ik heb toevallig vorig jaar VVD gestemd, ik ben toevallig op een zondag geboren, maar ik kom uit een links arbeidersgezin waar altijd ieder dubbeltje moest worden omgedraaid.
Edit. Maar ik ben best aardig hoor
Maar ik vraag me ook af in hoeverre dit aan de orde is. Ik heb 2 hele goede vriendinnen, waar ik al vanaf de brugklas mee bevriend ben, en nog een stuk of 3 iets minder goede vriendinnen. En gek genoeg stemmen ze allemaal GroenLinks of D66. Terwijl ik met hun allemaal al bevriend was, ver voordat we mochten stemmen of ook maar iets van politiek wisten. Ik denk dat je sowieso de mensen om je heen vergaart die op dezelfde manier in het leven staan.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: