Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

+14
Polly
Ambivalence
Lynn_
Sarah1985
Jules
Suus
Sterre
Lenster
Guus
Mari
Lejow
Atelier Madame
Lotus
Blond
18 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen Empty Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:10

Rond de verkiezingen vragen veel mensen aan elkaar op welke partij ze gaan stemmen.
Zo kun je verassende antwoorden te horen krijgen, bijvoorbeeld van iemand van wie je het niet verwachtte, die stemt op een partij die lijnrecht tegenover 'jouw' partij staat.
Kijken jullie dan anders tegen je vrienden aan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen Empty Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:12

Nope. Zal me mn reet roesten.

Gast
Gast

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen Empty Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:12

Nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:13

Mijn vriend en ik kunnen het totaal niet in elkaars standpunten vinden heel erg iritant (of is het nou met een d? het ziet er raar uit haha).

Toch stemmen we wel dezelfde partij, maar beide hebben we punten waar we wel/niet achter staan en die zijn net omgekeerd :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:13

Punk'd schreef:Mijn vriend en ik kunnen het totaal niet in elkaars standpunten heel erg iritant (of is het nou met een d? het ziet er raar uit haha).
Niet met een d, wel met 2x een r Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:14

_Donnaa schreef:
Punk'd schreef:Mijn vriend en ik kunnen het totaal niet in elkaars standpunten heel erg iritant (of is het nou met een d? het ziet er raar uit haha).
Niet met een d, wel met 2x een r Wink

hahah ohh ja! dat is het :P

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 2 maa 2011 - 2:15

Kan me niets schelen.
Mijn vriendinnen zijn sowieso wat links geörienteerder dan dat ik ben. Ik val wel weer op rechtse jongens, dus dat wordt later geen probleem. (Denk ik).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lotus wo 2 maa 2011 - 2:15

Ik heb het er eigenlijk nooit over met vriendinnen. Heb wel een vermoeden dat ze niet heel anders stemmen dan ik, maar zeker weten doe ik het niet.
Het is wel grappig dat mijn oudste broertje en ik heel anders denken qua politiek, terwijl we het verder vaak wel eens zijn over dingen. Maar dat maakt niet dat ik anders naar hem kijk.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:16

Met kennissen oid kan het me niet zoveel schelen, maar ik zou het wel moeilijk als mijn beste vriendinnen of mijn vriend/familie PVV zouden stemmen, omdat ik daar altijd heel fel over ben.

Mijn vriend en ik zijn het trouwens ook nooit eens over politiek, altijd gezellig die discussies. Hij gaat niet stemmen vandaag (daar ben ik het dus ook niet mee eens hahaha).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:17

Als iemand er racistische ideeën op nahoud is het mijn vriend niet. De partij maakt me niet zoveel uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:18

Princess schreef:Rond de verkiezingen vragen veel mensen aan elkaar op welke partij ze gaan stemmen.
Zo kun je verassende antwoorden te horen krijgen, bijvoorbeeld van iemand van wie je het niet verwachtte, die stemt op een partij die lijnrecht tegenover 'jouw' partij staat.

Nee, mijn vrienden blijven mijn vrienden. Alleen trek ik wel mijn wenkbrauwen op als er iemand PVV stemt, maar dat betekent niet dat ik minder van die persoon hou. Ik zou wel willen weten waarom diegene zo lijnrecht tegenover mij in de stemkeuze staat.

En er zullen ook wel mensen hun wenkbrauwen optrekken bij mijn keuze, dus ach.

Leven en laten leven.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 2 maa 2011 - 2:19

ik was ontzettend blij om te horen dat mn destijds nieuwe vriend rechts georienteerd was, niet dat ik nou zo verschrikkelijk rechts ben, maar met een sp-er in bed liggen lijkt me toch wel lastig... gewoon omdat die er zulke andere denkbeelden op na houden
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:21

Atelier Madame schreef:ik was ontzettend blij om te horen dat mn destijds nieuwe vriend rechts georienteerd was, niet dat ik nou zo verschrikkelijk rechts ben, maar met een sp-er in bed liggen lijkt me toch wel lastig... gewoon omdat die er zulke andere denkbeelden op na houden
Really, ik heb dus echt geen idee wat voor politieke voorkeur m`n vriend heeft.. En dat boeit me ook niet trouwens..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:22

Praten jullie nooit over politiek Donnaa?

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 2 maa 2011 - 2:23

_Donnaa schreef:
Atelier Madame schreef:ik was ontzettend blij om te horen dat mn destijds nieuwe vriend rechts georienteerd was, niet dat ik nou zo verschrikkelijk rechts ben, maar met een sp-er in bed liggen lijkt me toch wel lastig... gewoon omdat die er zulke andere denkbeelden op na houden
Really, ik heb dus echt geen idee wat voor politieke voorkeur m`n vriend heeft.. En dat boeit me ook niet trouwens..

Hier nog een.. Embarassed Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:29

Ik zou het toch wel erg vinden om erachter te komen dat mijn vriend PVV stemt (mocht ik ooit een vriend krijgen). Het is niets iets wat je op de eerste date vraagt natuurlijk, maar als je gaandeweg erachter komt zou ik het toch niet tof vinden!
Wat vrienden verder doen, moeten ze helemaal zelf weten, maar zoals eerder is gezegd, als mijn vrienden pvv stemmen zou ik mijn wenkbrauwen wel even optrekken, maar verder ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:30

Hahaha ik probeer al járen met mijn beste vriendin over politiek te praten maar 't interesseert haar gewoon niet. Ze stemt dan ook Partij voor de Dieren, wat in mijn ogen een 'spek&bonen' partij is. (Nou laat CBL maar komen hoor Very Happy ) Maar goed, 't zal nooit tussen ons staan, zie ook niet voor me dat zoiets ooit tussen vrienden in kán staan. Gelukkig Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:31

Maar als iemand niet politiek geëngageerd is, vind ik dat wel minder lastig dan als iemand juist heel fel is en recht tegenover mij staat.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:33

Ik heb het nog nooit meegemaakt, bewust of onbewust kom ik qua vriendschappen toch uit bij mensen die niet al te ver van mijn ideologie afstaan. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik al een hele vriendschap met iemand zou hebben opgebouwd en dan pas zou horen dat diegene bv. PVV of SGP stemt. Dat merk je normaal gezien al veel eerder en dan onstaat er niet echt een vriendschap (niet om de partij zelf, maar gewoon qua levenshouding en visie sta je dan mijlenver uit elkaar).

Gast
Gast

Bericht  Mari wo 2 maa 2011 - 2:34

_Chance schreef:Kan me niets schelen.
Mijn vriendinnen zijn sowieso wat links geörienteerder dan dat ik ben. Ik val wel weer op rechtse jongens, dus dat wordt later geen probleem. (Denk ik).

+ 1, ik praat er ook maar niet meer over met vriendinnen, de discussies uit het verleden gingen veel te ver. Gelukkig stemt mijn vriend wel rechts, ik zou het niet prettig vinden als we echt totaal op een andere frequentie zitten.

Toch wel logisch dat ik vaak met mensen die hetzelfde stemmen als ik nog beter door 1 deur kan. Hebben dan toch dezelfde levenswijze.

Laatst aangepast door Mari op wo 2 maa 2011 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:34

Darcy schreef:Maar als iemand niet politiek geëngageerd is, vind ik dat wel minder lastig dan als iemand juist heel fel is en recht tegenover mij staat.

+1

Gast
Gast

Bericht  Guus wo 2 maa 2011 - 2:36

Wij liggen redelijk op een rij, maar ik ben wel blij dat niemand uit mijn directe omgeving PVV stemt want dat zou ik toch wel moeilijk vinden...

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mari wo 2 maa 2011 - 2:38

Goochempie schreef:Wij liggen redelijk op een rij, maar ik ben wel blij dat niemand uit mijn directe omgeving PVV stemt want dat zou ik toch wel moeilijk vinden...

haha, nou bijna heel mijn directe omgeving stemt pvv (op wat vriendinnen na dan). En ik ga straks ook.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:38

Mari schreef:
Goochempie schreef:Wij liggen redelijk op een rij, maar ik ben wel blij dat niemand uit mijn directe omgeving PVV stemt want dat zou ik toch wel moeilijk vinden...

haha, nou bijna heel mijn directe omgeving stemt pvv (op wat vriendinnen na dan). En ik ga straks ook.

Nou ja dat is dan wel fijn, want dan heb je niet vaak discussies daarover Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:39

Princess schreef:Rond de verkiezingen vragen veel mensen aan elkaar op welke partij ze gaan stemmen.

Sterker nog, mijn moeder vroeg het me van de week en werd kwaad op mij dat ik op D66 ging stemmen. Oh nee, zei ging PVV stemmen. Toen ik verder door vroeg naar het waarom werd mij wel duidelijk dat ze niet echt weet waar ze over praat. Iedereen natuurlijk zijn eigen mening maar die van haar klopt gewoon niet. Uitendelijk werd ze steeds bozer en zei dat ze er niet meer over wilde praten. Nou ja, dan niet... Vorige keer ging het precies zo maar toen stemde ze op TON. En ik die middag nog tegen iemand zeggen dat ik me niet kon voorstellen dat er IEMAND op TON zou stemmen... Mijn eigen moeder nota bene haha smile. Overigens vind ik mijn moeder nog steeds lief, we moeten alleen niet over politiek praten Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: