Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

+14
Polly
Ambivalence
Lynn_
Sarah1985
Jules
Suus
Sterre
Lenster
Guus
Mari
Lejow
Atelier Madame
Lotus
Blond
18 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen - Pagina 3 Empty Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 3:43

_Donnaa schreef:
Noa schreef:
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat je nog nooit één gesprek over politiek hebt gehad met je vriend... Kijken jullie dan ook nooit eens het journaal, of dat je het hebt over actuele zaken die spelen in de maatschappij? confused
Ik vraag me eigenlijk af hoe je dit precies bedoeld. Natuurlijk kijk ik het journaal en lees ik de krant?!
Dan komen er toch ook wel eens onderwerpen voorbij waarover je praat met je vriend? Of dat het over politiek gaat en dat je het daar dan even over hebt (al is het maar heel even...) ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nooit zo'n gesprek voert...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrienden die op een bepaalde partij stemmen - Pagina 3 Empty Re: Vrienden die op een bepaalde partij stemmen

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 3:50

Noa schreef:
_Donnaa schreef:
Noa schreef:
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat je nog nooit één gesprek over politiek hebt gehad met je vriend... Kijken jullie dan ook nooit eens het journaal, of dat je het hebt over actuele zaken die spelen in de maatschappij? confused
Ik vraag me eigenlijk af hoe je dit precies bedoeld. Natuurlijk kijk ik het journaal en lees ik de krant?!
Dan komen er toch ook wel eens onderwerpen voorbij waarover je praat met je vriend? Of dat het over politiek gaat en dat je het daar dan even over hebt (al is het maar heel even...) ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nooit zo'n gesprek voert...
Dat zou misschien aan de orde zijn als we samenwonen inderdaad, want zo gaat het bij/met m`n ouders wel, aan de eettafel haha. Maar ik zie m`n vriend in principe zo weinig, dat we dan wel andere dingen te bespreken hebben.. Ik weet wel op welke partij hij stemt, maar ik weet bijv. niet met welke punten hij het volledig eens is en of er ook dingen zijn van die partij waar hij niet achter staat. Wat dat betreft hebben we het zeg maar niet over politiek Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 3:52

Aaah zo, nu begrijp ik het beter! smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 3:56

Ik kan me best voorstellen dat er stellen zijn die er diepgaande discussies over hebben hoor, maar zo erg zit ik er zeg maar ook niet in. Ik heb stemrecht en daar maak ik gebruik van. Op basis van foldertjes etc. bepaal ik dan mijn keuze. Als er iets op het nieuws is weet ik ook vaak wel welke partijen er bijv. voor en tegen zijn, omdat ik me dus wel verdiep in die folders en campagneblaadjes, maar echt into politiek ben ik verder niet.

Wij stemmen trouwens dezelfde partij alleen hecht hij meer waarde aan de standpunten over natuur en bebouwing enzo, terwijl ik meer voor de mensen ben (AOW, stufi etc.) om het zo maar te zeggen.. Maar echte gesprekken houden we er verder niet over!
smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 4:00

Noa schreef:
Tea-Leaf schreef:
Noa schreef:Ik ben de PVV en zijn stemmers wel beter gaan begrijpen sinds ik midden in een grote stad woon...

Kan je daar wat meer over vertellen? Pure interesse, geen oordeel hoor Wink
Als je ziet dat je buren de waarden die je zelf hoog hebt staan niet respecteren, omdat deze niet passen binnen de cultuur waarmee ze zijn opgevoed. En dat jij dit dan maar te accepteren hebt, omdat je zelf zo lekker openminded bent... nee, dat gaat mij te ver. Van mij mag iedereen zijn geloof uitoefenen en ik hou juist van verschillende culturen, maar ik verwacht dan ook een open houding terug. En dus niet dat een vriend van mij die homo is in elkaar wordt geslagen en wordt uitgescholden, of dat ik zelf voor hoer wordt uitgemaakt als ik eens een kort rokje aan heb. Dit is ook gewoon nog steeds Nederland.

Maar politiek draait toch om zoveel meer dan alleen andere culturen en het wel of niet accepteren daarvan?

Het is inderdaad heel erg hoe sommige mensen met anderen omgaan. Hoer genoemd worden om je kleding, geslagen worden om je geaardheid.. Dat is vreselijk. En ja, ik zie wel dat "buitenlanders" dat meer doen.

Maar de PVV heeft echt iets tegen de gehele cultuur, terwijl er hier ook hele, hele goed mensen wonen die Islamitisch of wat dan ook zijn. Er zitten ook hele mooie kanten aan, en ik ken persoonlijk Islamitische mensen die liever en socialer zijn dan wie dan ook, en die hier niet zijn geboren en getogen.

Wat heeft de PVV dan nog meer te bieden wat je aanspreekt?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 4:01

_Donnaa schreef:Ik kan me best voorstellen dat er stellen zijn die er diepgaande discussies over hebben hoor, maar zo erg zit ik er zeg maar ook niet in. Ik heb stemrecht en daar maak ik gebruik van. Op basis van foldertjes etc. bepaal ik dan mijn keuze. Als er iets op het nieuws is weet ik ook vaak wel welke partijen er bijv. voor en tegen zijn, omdat ik me dus wel verdiep in die folders en campagneblaadjes, maar echt into politiek ben ik verder niet.

Wij stemmen trouwens dezelfde partij alleen hecht hij meer waarde aan de standpunten over natuur en bebouwing enzo, terwijl ik meer voor de mensen ben (AOW, stufi etc.) om het zo maar te zeggen.. Maar echte gesprekken houden we er verder niet over!
smile

Is toch helemaal goed Donnaa, mijn vriend praat er ook heel weinig tot niet over met mij. Hoeft voor mij ook niet, zolang hij maar niet extreem rechts is. Maar dan was ik ook niet op hem gevallen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 4:08

Zusje van Bert schreef:
Tea-Leaf schreef:ZvB, jammer dat dat niet kan in jouw familie. Maar gelukkig kan je het elders wel en heb je verder veel wat je wel met je familie kan delen toch?

hug

Ja hoor, met mijn vriend kan dat wel. Hij heeft me veel uitgelegd over de politiek en mij geholpen te kiezen. Zelf stemt hij overigens op een andere partij. Mijn ouders beginnen al te schreeuwen als het woord hypotheekrente-aftrek valt Wink. Gelukkig kan ik verder wel alles delen met mijn familie idd.

Gelukkig maar smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 4:21

Tea-Leaf schreef:
Noa schreef:
Tea-Leaf schreef:
Noa schreef:Ik ben de PVV en zijn stemmers wel beter gaan begrijpen sinds ik midden in een grote stad woon...

Kan je daar wat meer over vertellen? Pure interesse, geen oordeel hoor Wink
Als je ziet dat je buren de waarden die je zelf hoog hebt staan niet respecteren, omdat deze niet passen binnen de cultuur waarmee ze zijn opgevoed. En dat jij dit dan maar te accepteren hebt, omdat je zelf zo lekker openminded bent... nee, dat gaat mij te ver. Van mij mag iedereen zijn geloof uitoefenen en ik hou juist van verschillende culturen, maar ik verwacht dan ook een open houding terug. En dus niet dat een vriend van mij die homo is in elkaar wordt geslagen en wordt uitgescholden, of dat ik zelf voor hoer wordt uitgemaakt als ik eens een kort rokje aan heb. Dit is ook gewoon nog steeds Nederland.

Maar politiek draait toch om zoveel meer dan alleen andere culturen en het wel of niet accepteren daarvan?

Het is inderdaad heel erg hoe sommige mensen met anderen omgaan. Hoer genoemd worden om je kleding, geslagen worden om je geaardheid.. Dat is vreselijk. En ja, ik zie wel dat "buitenlanders" dat meer doen.

Maar de PVV heeft echt iets tegen de gehele cultuur, terwijl er hier ook hele, hele goed mensen wonen die Islamitisch of wat dan ook zijn. Er zitten ook hele mooie kanten aan, en ik ken persoonlijk Islamitische mensen die liever en socialer zijn dan wie dan ook, en die hier niet zijn geboren en getogen.

Wat heeft de PVV dan nog meer te bieden wat je aanspreekt?

Ja tuurlijk, dat zie ik ook wel in. Mijn islamitische buurman heeft zelfs mijn kerstboom naar 4 hoog getild, als dat geen kerstgedachte is Very Happy Maar ik kan me ook voorstellen dat je deze nuance niet ziet en dat Wilders dan aansluit bij de angstige gevoelens die je al een tijd niet hebt mogen uitspreken. Want het is echt niet altijd makkelijk om hutjemutje in een stad te wonen met meer dan 150 verschillende culturele achtergronden.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 wo 2 maa 2011 - 4:43

Mijn schoonouders en de broer van mijn man en zijn vrouw stemmen ook heel anders als ons, toen ze ons in juni vroegen waar wij op hadden gestemd kregen we als reactie dat dat schandalig was dat wij op de VVD hadden gestemd dat kon echt niet volgens hun. Ik vind dat zo onzin het is ieders eigen keuze. Ik zal nooi tegen iemand er iets over zeggen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lynn_ wo 2 maa 2011 - 4:46

Hier hadden wij het toevallig vandaag op het werk ook over. Op één of andere manier blijft het een beetje 'taboe' om voor je keuze uit te komen. Ik ga niet anders denken over mensen als ze een andere politieke voorkeur hebben dan ik. Ik vind het wel altijd leuk om hier discussie over te voeren maar dan natuurlijk wel op een fijne en respectvolle manier.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:13

Lynn_ schreef:Hier hadden wij het toevallig vandaag op het werk ook over. Op één of andere manier blijft het een beetje 'taboe' om voor je keuze uit te komen. Ik ga niet anders denken over mensen als ze een andere politieke voorkeur hebben dan ik. Ik vind het wel altijd leuk om hier discussie over te voeren maar dan natuurlijk wel op een fijne en respectvolle manier.

+1, en ik snap Noa ook wel. Beleven en ervaren beïnvloed sowieso je keuze. Ik woon in Overijssel, in een middelgroot dorp. Daar is t heel anders.

Maar ik ben qua "waar stem jij op en waarom dan?" wel een open boek. Je mag van mij ( bijna ) alles weten.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 2 maa 2011 - 5:16

Ja ik heb er ook geen problemen mee om het te zeggen. Vandaag reageerde een collega met: ''Neeee, echt?''. Dát vind ik dat zo jammer. Je kunt ook normaal vragen naar mijn redenen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:16

Een aantal familieleden van mij stemmen op de PVV.Op zich maakt me dat niet zo heel veel uit. Ik vind het wel heel erg opvallend dat ik juist met die mensen niet zo goed overweg kan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:19

Lynn_ schreef:Ja ik heb er ook geen problemen mee om het te zeggen. Vandaag reageerde een collega met: ''Neeee, echt?''. Dát vind ik dat zo jammer. Je kunt ook normaal vragen naar mijn redenen.

Is ook jammer, jemig zeg. Leef je even in een ander in ofzo. Democratie graag?!

Wat heb je er op gezegd?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:20

yvonne schreef:Een aantal familieleden van mij stemmen op de PVV.Op zich maakt me dat niet zo heel veel uit. Ik vind het wel heel erg opvallend dat ik juist met die mensen niet zo goed overweg kan.

Andere denkwijzen kunnen nou eenmaal erg botsen... is jammer, maar gelukkig zijn er ook veel mensen die wel zoals jij denken toch?

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 2 maa 2011 - 5:20

Dat ik het geen leuke reactie vond. We hadden het er namelijk net over dat het leuk is om er met elkaar over in gesprek te gaan. Hij zei daarop 'sorry' en begreep me beter toen ik het uitgelegd had.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:22

Lynn_ schreef:Dat ik het geen leuke reactie vond. We hadden het er namelijk net over dat het leuk is om er met elkaar over in gesprek te gaan. Hij zei daarop 'sorry' en begreep me beter toen ik het uitgelegd had.

Dat is dan wel weer cool!

Ik ga even koken trouwens, maar reageer gerust, ik lees tussen het bakken door gewoon verder. ( ben niet forumverslaafd hoor Embarassed Embarassed )

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:30

Ik zou het wel raar vinden als mensen mij niet meer zouden 'moeten', omdat ik op de PVV stem.
Volgens mij stemt 80% van de mensen dat die ik ken.
En hier is het geen taboe hoor. Vertel gewoon wat ik stem.

Gast
Gast

Bericht  Ambivalence wo 2 maa 2011 - 5:34

Ik kan prima vrienden zijn met iemand die een tegenovergestelde politieke voorkeur heeft. Zelf stem ik altijd links (meestal SP) en mijn beste vriendin stemt PVV, dat maakt me echt geen donder uit. Ik heb ook een kennis (vroeger goede vriendin) die altijd VVD stemt en daar had gek genoeg meer moeite mee. Maar het heeft dus geen invloed op of iemand een vriend(in) van me zou kunnen zijn.
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:36

Tea-Leaf schreef:Ik moet dit misschien niet typen/zeggen, maar ik denk echt serieus WTF als je op PVV stemt. Heb je het dan wel begrepen of heb je dan gewoon net zo'n rare gedachtengang als die Wilders?

Het is natuurlijk een democratie, en stem wat je wil, wees blij dat dat mag en kan.
Ik zal mensen die ik persoonlijk ken er niet hard op afvallen als ze extreem rechts stemmen, maar wel vragen stellen. Why? Ze hebben toch ideeën die totaal niet sporen?

En dit is dan echt een serieuze vraag: wat willen en verwachten de mensen die op de PVV stemmen? Wat wil je voor de toekomst?

Zie dit niet als een aanval als je wel PVV stemt, maar ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom je daar dan op stemt, omdat ik die partij totaal onbegrijpelijk vind.

En ik vind dat JIJ wel wat meer respect mag hebben voor het feit dat niet iedereen dezelfde mening heeft.
Met je gewijs.
Je doet wel net of je het allemaal wel respecteert, maar volgens mij meen je er geen bal van.

En waarom zouden wij, PVV-stemmers, ons altijd maar moeten verantwoorden omdat we op de PVV stemmen?
Ik heb dat nou werkelijk nog nooit iemand aan een SP- of PVDA-stemmer horen vragen.
Dus doe niet net of je zo open-minded bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:39

Omdat de PVV een hele bevolkingsgroep afwijst en de rest van de partijen niet. Vrij simpel smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:40

Dus daarom moet IK uitleggen waarom ik erop stem?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:41

Ik ben/was het hele linkse, softe gezever hier in NL zat.
Daarom stem ik PVV.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:42

PrinsesBo schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik moet dit misschien niet typen/zeggen, maar ik denk echt serieus WTF als je op PVV stemt. Heb je het dan wel begrepen of heb je dan gewoon net zo'n rare gedachtengang als die Wilders?

Het is natuurlijk een democratie, en stem wat je wil, wees blij dat dat mag en kan.
Ik zal mensen die ik persoonlijk ken er niet hard op afvallen als ze extreem rechts stemmen, maar wel vragen stellen. Why? Ze hebben toch ideeën die totaal niet sporen?

En dit is dan echt een serieuze vraag: wat willen en verwachten de mensen die op de PVV stemmen? Wat wil je voor de toekomst?

Zie dit niet als een aanval als je wel PVV stemt, maar ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom je daar dan op stemt, omdat ik die partij totaal onbegrijpelijk vind.

En ik vind dat JIJ wel wat meer respect mag hebben voor het feit dat niet iedereen dezelfde mening heeft.
Met je gewijs.
Je doet wel net of je het allemaal wel respecteert, maar volgens mij meen je er geen bal van.

En waarom zouden wij, PVV-stemmers, ons altijd maar moeten verantwoorden omdat we op de PVV stemmen?
Ik heb dat nou werkelijk nog nooit iemand aan een SP- of PVDA-stemmer horen vragen.
Dus doe niet net of je zo open-minded bent.

Joh, chill!!! Van mij mag je PVV stemmen hoor, I don't care. Ik wil alleen wel weten waarom, of mag ik dat niet vragen?

Wat ben jij een doos.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:42

Ik kan me serieus in geen elke partij vinden, dus ik stem vandaag niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: