Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klef met de familie

+12
Paper Crown
Sea of Trees
luisa
Mamsie
Bliss
_Liv
*Lookie*
Sadie_
Tania
Carra
Marin
Yare
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Bliss wo 31 jul 2013 - 2:32

Carrie schreef:
Mamsie schreef:Hmm Carrie, met te vertellen dat zijn vorige relaties hier ook door zijn misgelopen zou ik toch oppassen. Dat gaat niet goed vallen. Zeker niet wanneer hij er zich al door voelt aangevallen. Dat gaat als een steek onder water aankomen denk ik.

Verder helemaal met Carrie eens, brrrrrr!

Oh haha nee geen goed idee? Hm dan draaf ik door. Ik bedacht dat, om een soort van punt te maken, dat het niet alleen aan mij ligt. Dat hij daar misschien van kan leren, om nu wél water bij de wijn te doen. Maar is misschien niet zo handy nee.

Jij hebt duidelijk je statement necklace om vandaag!

Yare, succes! Ik ben benieuwd hoe hij reageert, hoop dat jullie er een volwassen gesprek over kunnen hebben.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Yare wo 31 jul 2013 - 3:15

Bliss schreef:
Carrie schreef:
Mamsie schreef:Hmm Carrie, met te vertellen dat zijn vorige relaties hier ook door zijn misgelopen zou ik toch oppassen. Dat gaat niet goed vallen. Zeker niet wanneer hij er zich al door voelt aangevallen. Dat gaat als een steek onder water aankomen denk ik.

Verder helemaal met Carrie eens, brrrrrr!

Oh haha nee geen goed idee? Hm dan draaf ik door. Ik bedacht dat, om een soort van punt te maken, dat het niet alleen aan mij ligt. Dat hij daar misschien van kan leren, om nu wél water bij de wijn te doen. Maar is misschien niet zo handy nee.

Jij hebt duidelijk je statement necklace om vandaag!

Yare, succes! Ik ben benieuwd hoe hij reageert, hoop dat jullie er een volwassen gesprek over kunnen hebben.

 Ik hoop het ook.....het zit me wel hoog namelijk, en als ik echt ergens mee zit dan ga ik huilen. Daar heb ik echt geen zin in eigenlijk. We should see.....
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 3:24

Bliss schreef:
Carrie schreef:
Mamsie schreef:Hmm Carrie, met te vertellen dat zijn vorige relaties hier ook door zijn misgelopen zou ik toch oppassen. Dat gaat niet goed vallen. Zeker niet wanneer hij er zich al door voelt aangevallen. Dat gaat als een steek onder water aankomen denk ik.

Verder helemaal met Carrie eens, brrrrrr!

Oh haha nee geen goed idee? Hm dan draaf ik door. Ik bedacht dat, om een soort van punt te maken, dat het niet alleen aan mij ligt. Dat hij daar misschien van kan leren, om nu wél water bij de wijn te doen. Maar is misschien niet zo handy nee.

Jij hebt duidelijk je statement necklace om vandaag!

Yare, succes! Ik ben benieuwd hoe hij reageert, hoop dat jullie er een volwassen gesprek over kunnen hebben.

:P 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  luisa wo 31 jul 2013 - 3:29

Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Lijkt me echt vreselijk. Mijn man is ook zo close met zijn familie, echt alles wordt ook verteld en het liefst dagelijks contact. Maar zijn familie woont in het buitenland (nou ja, hij eigenlijk) dus ik heb er geen last van. Skypen doet hij vaak als ik in bed lig of niet thuis ben. Ik denk ook echt dat ik het niet had getrokken als zijn familie hier ook woonde en zij bijna dagelijks bij elkaar langs zouden gaan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Sea of Trees wo 31 jul 2013 - 3:49

Ik bel ook elke dag met mijn ouders en zodra ik de kans krijg, ga ik bij ze langs laughcry ik heb een hechte band met ze en als mijn vriend daar niet tegen zou kunnen, dan zou hij echt pech hebben vrees ik..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 3:53

Even iets rechtzetten. Ik heb ook een hechte band met mijn moeder, ondanks dat ik haar niet elke week zie. Dat doet daar niks aan af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Yare wo 31 jul 2013 - 3:56

Carrie schreef:Even iets rechtzetten. Ik heb ook een hechte band met mijn moeder, ondanks dat ik haar niet elke week zie. Dat doet daar niks aan af.

 Eens....ik vind een hechte band echt niks te maken hebben met de deur plat lopen bij elkaar. Ik denk dat onze band verstoort zal worden als ik mijn ouders zo vaak zou zien.
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Paper Crown wo 31 jul 2013 - 4:06

Hmm, ik zou niet gelijk een 'puntje' van maken. Zéker niet als je er nooit eens over bent begonnen en hij nu opeens de volle laag voelt aankomen en daardoor dus ook een houding aanneemt. Ik zou eens een keer vragen of hij vindt dat hij veel/vaak contact heeft. Ik vind dat het geen malle moer te maken heeft met zelfstandigheid, hij belt met zijn ouders.. Óuders.. Sowieso, als hij zo aan zijn familie hecht ben ik bang dat jij misschien de 'gebeten hond' zal zijn wanneer je hierin hem gaat beperken. Leg je vriend uit dat het voor jou voelt alsof jullie vanalles verplicht zijn en je het leuk vindt om samen te eten en niet meer zo heel vaak daar en over dat bellen zou ik niet beginnen. First things first.. Je wil uiteindelijk dat hij loskomt, maar niet dat je er ruzie om krijgt. Wie weet vindt hij het ook wel vervelend maar ja, hoe maak je je ouders dat duidelijk?

Mijn moeder appt me de hele dag, belt vaak op of we komen eten en als ze julian 2 dagen niet heeft gezien dwingt ze me langs te komen! Vervelend?! Jazeker, maar als mijn man daar iets over zou zeggen dan zou ik boos op hem worden! Sommige dingen heb je van elkaar te tolereren. Wel vind ik dat je niet als een mak schaap erachter aan hoeft te lopen en best eens kenbaar maken dat je 't contact wat veel vindt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  girli wo 31 jul 2013 - 4:45

Als je besluit er wat van te zeggen, hou het dan vooral bij jezelf. Je kunt aangeven dat je niet gewend bent om zoveel tijd met je (schoon)familie door te brengen en dat je graag ook tijd met hem alleen doorbrengt bijv. Ik zou nooit de exen erbij halen, omdat je waarschijnlijk niet het hele verhaal weet. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je te horen krijgt dat al je exen de relatie hebben verbroken om dezelfde reden?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Yare wo 31 jul 2013 - 5:00

girli schreef:Als je besluit er wat van te zeggen, hou het dan vooral bij jezelf. Je kunt aangeven dat je niet gewend bent om zoveel tijd met je (schoon)familie door te brengen en dat je graag ook tijd met hem alleen doorbrengt bijv. Ik zou nooit de exen erbij halen, omdat je waarschijnlijk niet het hele verhaal weet. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je te horen krijgt dat al je exen de relatie hebben verbroken om dezelfde reden?

Maar dat ga ik toch ook niet zeggen? Ik weet niet waar je dat laatste nou op baseert?

Paper Crown, thanks voor je reactie, daar kan ik zeker wat mee! Het ligt nog al gevoelig natuurlijk, familie is erg belangrijk. Hopelijk kunnen we een goede balans vinden.
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Mint wo 31 jul 2013 - 5:12

Ik zou dat ook heel vervelend vinden. Een keertje bellen oke, maar om de haverklap langsgaan.. Dat zou mij ook gaan irriteren.
Ik hoop dat je het bespreekbaar kunt maken vanavond.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  girli wo 31 jul 2013 - 11:18

Yare schreef:
girli schreef:Als je besluit er wat van te zeggen, hou het dan vooral bij jezelf. Je kunt aangeven dat je niet gewend bent om zoveel tijd met je (schoon)familie door te brengen en dat je graag ook tijd met hem alleen doorbrengt bijv. Ik zou nooit de exen erbij halen, omdat je waarschijnlijk niet het hele verhaal weet. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je te horen krijgt dat al je exen de relatie hebben verbroken om dezelfde reden?
Maar dat ga ik toch ook niet zeggen? Ik weet niet waar je dat laatste nou op baseert?
Dat laatste baseer op één van de meningen die iemand gaf die de exen bij het gesprek zou betrekken. Ik wilde ermee aangeven dat ik het zelf nooit op die manier zou aanpakken. Wat je uiteindelijk beslist moet je natuurlijk zelf weten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Moira wo 31 jul 2013 - 11:40

Ik ben benieuwd hoe het gesprek verlopen is! Ik denk dat hier gewoon duidelijke afspraken over gemaakt moeten worden, jullie hebben allebei andere verwachtingen. En zo kun je naar een compromis werken. Bijvoorbeeld dat hij een x aantal keer per week zelf gaat en jij 1 keer mee gaat of iets in die richting.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 20:37

girli schreef:
Yare schreef:
girli schreef:Als je besluit er wat van te zeggen, hou het dan vooral bij jezelf. Je kunt aangeven dat je niet gewend bent om zoveel tijd met je (schoon)familie door te brengen en dat je graag ook tijd met hem alleen doorbrengt bijv. Ik zou nooit de exen erbij halen, omdat je waarschijnlijk niet het hele verhaal weet. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je te horen krijgt dat al je exen de relatie hebben verbroken om dezelfde reden?
Maar dat ga ik toch ook niet zeggen? Ik weet niet waar je dat laatste nou op baseert?
Dat laatste baseer op één van de meningen die iemand gaf die de exen bij het gesprek zou betrekken. Ik wilde ermee aangeven dat ik het zelf nooit op die manier zou aanpakken. Wat je uiteindelijk beslist moet je natuurlijk zelf weten.

Dan had je beter mij kunnen quoten en niet de topicopenster om verwarring te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Mint wo 31 jul 2013 - 22:04

Hoe is het gesprek verlopen?
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Yare do 1 aug 2013 - 20:32

Het ging best goed eigenlijk! Eerst schoot hij wel in de verdediging, zo van: Ja maar mijn familie is toch leuk en gezellig? Ze vinden jou ook super, dus er is toch geen probleem.
Maar ik heb wel rustig kunnen uitleggen wat ik voel en hoe ik het voor me zie. Hij moest wel even slikken en vond het niet makkelijk, maar hij snapte me uiteindelijk wel. We hebben nu afgesproken dat ik eerlijk zeg of ik wel of geen zin heb en dat ik wel in de gaten hou dat ik af en toe meega.
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Bliss do 1 aug 2013 - 21:17

Fijn, klinkt als een goede oplossing zo!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 22:44

Fijn Yare!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  RioolSpook do 1 aug 2013 - 22:59

Fijn dat het zo af is gelopen.

Ik herken het namelijk ook wel. Vriend en ik wonen sinds 4 weken samen. En het valt me op dat hij erg aan zijn ouders en zus hangt. Zelfs zo erg dat hij vaak van alles verifieert van wat ik zeg. Dan vraagt hij het even na bij hen of het echt zo is. En het begint me ook te irriteren. Nu ben ik vannacht een dagje weg. Vroeg of ik eten moest halen. 'Nee, ik eet wel bij mijn zus'. Is dan het antwoord. Prima, als dat een keer gebeurt, maar dat is steeds. Hebben wij geen eten, dan gaat hij naar zijn zus of ouders ipv dat hij iets voor zichzelf klaar maakt. Hij belt ze vaak en heeft ze tot nu toe misschien 1 of 2 dagen niet gezien. Ik vind het enorm lieve ouders en kan het goed met ze vinden. Maar ik wil ook gewoon dat mijn vriend een stukje zelfstandigheid gaat aanleren. Nu is hij zo uit huis gaan samenwonen met mij en verwacht hij bijvoorbeeld dat ik zijn boterhammetjes smeer voor zijn werk. Dat deed zijn moeder nog altijd voor hem. Nou, no way.. Daar hadden we het van de week dan over. Voor mij is het een principe kwestie. En hij vindt dat dan stom.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  girli do 1 aug 2013 - 23:15

Carrie schreef:
girli schreef:
Yare schreef:
girli schreef:Als je besluit er wat van te zeggen, hou het dan vooral bij jezelf. Je kunt aangeven dat je niet gewend bent om zoveel tijd met je (schoon)familie door te brengen en dat je graag ook tijd met hem alleen doorbrengt bijv. Ik zou nooit de exen erbij halen, omdat je waarschijnlijk niet het hele verhaal weet. Bovendien, hoe zou jij het vinden als je te horen krijgt dat al je exen de relatie hebben verbroken om dezelfde reden?
Maar dat ga ik toch ook niet zeggen? Ik weet niet waar je dat laatste nou op baseert?
Dat laatste baseer op één van de meningen die iemand gaf die de exen bij het gesprek zou betrekken. Ik wilde ermee aangeven dat ik het zelf nooit op die manier zou aanpakken. Wat je uiteindelijk beslist moet je natuurlijk zelf weten.
Dan had je beter mij kunnen quoten en niet de topicopenster om verwarring te voorkomen.
Ik heb niemand gequote in mijn eerste post in dit topic? Ik heb gewoon een combinatie gemaakt van meerdere posts uit het topic. Ik vond het zelf onoverzichtelijk om verschillende quotes te gaan maken.


Fijn dat het gesprek goed is verlopen!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klef met de familie - Pagina 2 Empty Re: Klef met de familie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum