Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Familie op Facebook

+8
Floor
Caro
loura
Caresses
Pompoen
Lonely Goatherd
Toet
Merai
12 plaatsers

Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Familie op Facebook

Bericht  Merai ma 6 aug 2012 - 12:06

Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik heel weinig contact met mijn moeder. Haar familie zie ik dus eigenlijk nooit meer en daar mis ik ook niks aan. Nu heeft een zus van mijn moeder me al een paar maanden geleden een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook. Ik hoef haar niet in mijn lijst en heb deze dan ook gewoon verwijderd.
Nu heb ik een mail gekregen met daarin alleen maar dat ze me 'ik weet niet hoelang geleden al heeft uitgenodigd'.

Ik vind het erg lastig, wil haar niet in mijn lijst maar wil er ook niet een al te groot issue van maken binnen de familie. Er zijn een aantal neven en nichten en een tante die ik wel geaccepteerd heb maar andere uitnodigingen heb ik ook genegeerd.
Het liefst zou ik haar terugmailen dat ik haar uitnodiging gezien heb en niet geaccepteerd heb maar ik vind dat ik dat eigenlijk niet kan maken. Mijn vriend zegt dat ik er gewoon niet op moet reageren, dat voelt wel heel onbeleefd. Wat vinden jullie?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Toet ma 6 aug 2012 - 12:15

Ik vind het ook zoiets lastigs! Krijg soms vriendschapsverzoeken van mensen die ik eigenlijk niet op mijn facebook hoef maar die ik niet 'kan' weigeren. Moeilijk. Ik zou haar wel een mailtje terug sturen trouwens.

Ik heb nu perongeluk een jongen geaccepteerd die een paar jaar geleden verliefd op mij was (hij is trouwens verliefd op ieder meisje dat tegen hem praat, hij is licht verstandelijk beperkt ofzo) en me continu berichtjes op hyves stuurde. Nu is hij echt de hele dag door tegen me aan het chatten en ik word er gek van maar hij is zo schattig dus ik vind het lullig om hem te verwijderen Familie op Facebook  394967 Kwam hem net nog tegen op een feestje en dan maak ik gewoon even een praatje met hem, maar dag in dag uit facebook berichtjes hoef ik niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Lonely Goatherd ma 6 aug 2012 - 14:34

Je hebt ook nog een optie in FB om bepaalde vrienden alleen te laten zien wat je openbaar post... Die vind ik erg handig in dit soort situaties: zij blij omdat ze je vriendje mogen zijn, jij blij omdat ze zo goed als niets van je zien.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Pompoen ma 6 aug 2012 - 18:03

Merai schreef:Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik heel weinig contact met mijn moeder. Haar familie zie ik dus eigenlijk nooit meer en daar mis ik ook niks aan. Nu heeft een zus van mijn moeder me al een paar maanden geleden een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook. Ik hoef haar niet in mijn lijst en heb deze dan ook gewoon verwijderd.
Nu heb ik een mail gekregen met daarin alleen maar dat ze me 'ik weet niet hoelang geleden al heeft uitgenodigd'.

Ik vind het erg lastig, wil haar niet in mijn lijst maar wil er ook niet een al te groot issue van maken binnen de familie. Er zijn een aantal neven en nichten en een tante die ik wel geaccepteerd heb maar andere uitnodigingen heb ik ook genegeerd.
Het liefst zou ik haar terugmailen dat ik haar uitnodiging gezien heb en niet geaccepteerd heb maar ik vind dat ik dat eigenlijk niet kan maken. Mijn vriend zegt dat ik er gewoon niet op moet reageren, dat voelt wel heel onbeleefd. Wat vinden jullie?

Ik had niet zo lang geleden ook een facebookissue. Ten eerste had mijn vader ineens facebook en hoewel ik op zich goed contact met mijn vader heb zit ik toch niet echt te wachten op mijn ouders op facebook. Maar ik kon hem toch moeilijk weigeren dus heb hem maar geaccepteerd in de hoop dat hij er voorlopig toch niks mee doet...en dat is ook zo.
Vervolgens was er iemand die informatie wilde over mijn koor, daarop had ik gereageerd en vervolgens voegde ze me toe. Ik accepteerde eigenlijk zonder er bij na te denken want het leek me wel handiger communiceren, maar vervolgens ging die persoon heel persoonlijke dingen schrijven en daarna reageerde ze op werkelijk álles wat ik poste. Dingen als: "Je bent een bikkel". Ik zat toen echt met mijn handen in het haar want deze persoon wil heel graag bij het koor komen en wilde ook met mij afspreken om erheen te gaan en dat had ik al min of meer toegezegd. 't was ook allemaal aardig bedoeld, alleen way to much. Haar dus verwijderen zou waarschijnlijk gedoe opleveren terwijl dat nou ook weer mijn bedoeling niet was.
Ik ben toen gaan uitzoeken en zag dat je iemand als kennis kunt markeren en je vervolgens in je facebookinstellingen kunt instellen dat al je berichten door al je vrienden behalve kennissen gezien kunnen worden. Dat heb ik geïnstalleerd en nu reageert ze alleen nog maar op instagram-posts omdat die niet automatisch op die instelling staan.

Ik snap het als je zegt dat je haar helemaal niet in je lijst wil, maar misschien is dit ook wel een soort oplossing als je geen gedoe wil. In ieder geval wilde ik de mogelijkheid even met je delen.
In eerste instantie zou ik eigenlijk niet op die mail reageren, maar helaas zijn sommige mensen hardnekkig en je kunt niet eeuwig iemand doodzwijgen (ik niet tenminste).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Caresses ma 6 aug 2012 - 18:19

Lastig zeg. Ik vind het ook wel een beetje onbeleefd dat ze jou er mee lastig valt door je erachter na te mailen. (En dan ook nog eens met alleen dat erin). Dat maakt dat ik zeg, negeren. Je bent aan niemand verplicht te verantwoorden waarom je diegene wel/niet op FB wil hebben.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 18:20

Lonely Goatherd schreef:Je hebt ook nog een optie in FB om bepaalde vrienden alleen te laten zien wat je openbaar post... Die vind ik erg handig in dit soort situaties: zij blij omdat ze je vriendje mogen zijn, jij blij omdat ze zo goed als niets van je zien.

Zo doe ik dat inderdaad ook. Ik vind het sowieso best raar dat moeders van vriendinnen mij op facebook willen terwijl ik ze al jaren niet meer gezien heb. Ik heb mijn ouders gewoon verboden om op facebook te gaan:lol:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  loura ma 6 aug 2012 - 19:55

Francaise schreef:
Lonely Goatherd schreef:Je hebt ook nog een optie in FB om bepaalde vrienden alleen te laten zien wat je openbaar post... Die vind ik erg handig in dit soort situaties: zij blij omdat ze je vriendje mogen zijn, jij blij omdat ze zo goed als niets van je zien.

Zo doe ik dat inderdaad ook. Ik vind het sowieso best raar dat moeders van vriendinnen mij op facebook willen terwijl ik ze al jaren niet meer gezien heb. Ik heb mijn ouders gewoon verboden om op facebook te gaan:lol:

Zo zou ik dat ook doen idd.. Niet reageren op de mail maar wel haar toevoegen en die optie gebruiken. Ik vind het ook wel erg apart dat ze je gaat mailen hoor scratch
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Caro ma 6 aug 2012 - 21:55

Ik heb ook een hele indeling met bepaalde mensen in bepaalde groepen. En dat bevalt mij prima. Zo heb ik bijv een goede vrienden groep: die zien alles. Maar andere groepen alleen als ik besluit iets met hun te delen.

Als laatste kun je iemand nog op een geblokkeerde lijst zetten. Zij zien niks van je, wel dat je nog steeds hun vriend bent, maar meer niet. Erg handig want op die manier kunnen ze je ook nooit opnieuw toevoegen.

Kortom: lekker selectief zijn met je lijsten en wie je waar zet en je hele probleem is opgelost :-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Merai ma 6 aug 2012 - 22:07

Dankjewel voor jullie reacties! Ik weet inderdaad dat die mogelijkheid er is maar ik vind het zo onzinnig om haar dan nu maar te accepteren, ik hoef haar gewoon niet in mijn lijst. Het lijkt wel alsof je verplicht bent om iedereen maar toe te voegen. Ik krijg ook steeds uitnodigingen om die mensen als neef/nicht/tante te markeren, dat hoeft van mij gewoon niet. Zoals ik er nu over denk ga ik er gewoon niet op reageren, ik zal het als ik mijn moeder spreek wel te horen krijgen maar dat zien we dan wel weer.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Floor ma 6 aug 2012 - 22:25

Caro schreef:Ik heb ook een hele indeling met bepaalde mensen in bepaalde groepen. En dat bevalt mij prima. Zo heb ik bijv een goede vrienden groep: die zien alles. Maar andere groepen alleen als ik besluit iets met hun te delen.

Als laatste kun je iemand nog op een geblokkeerde lijst zetten. Zij zien niks van je, wel dat je nog steeds hun vriend bent, maar meer niet. Erg handig want op die manier kunnen ze je ook nooit opnieuw toevoegen.

Kortom: lekker selectief zijn met je lijsten en wie je waar zet en je hele probleem is opgelost :-).

Dat lijkt me echt handig, ik moet toch eens uitvinden hoe ik mensen in bepaalde groepen kan doen zodat ze niet alles zien.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Blond di 7 aug 2012 - 1:29

Als je het niet wilt, moet je het inderdaad gewoon niet doen. Als ik het niet nodig vind dat sommige mensen nog op mijn Facebook kunnen kijken ga ik niet omslachtig doen en ze in aparte mapjes plaatsen, dan verwijder ik ze ook (komt zelden voor hoor Wink). Zo ook laatst mijn stalkerige ex-date van Facebook geflikkerd. Sommige mensen gaat het gewoon niets aan wat je wel en niet doet Familie op Facebook  561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Merai di 7 aug 2012 - 3:10

Dat is het inderdaad precies Chance, waarom zou ik al die moeite doen om haar te vriend te houden, ik zie haar nooit en die hele familie spoort van geen kanten. Ik ga er gewoon niet op in, we zien wel hoe het loopt Wink
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Fearie wo 8 aug 2012 - 8:20

Ik heb hetzelfde probleem, heb geen contact meer met mijn moeder. Maar heb wel haar broer, mijn oom en mijn neefje/nichtje op FB. Echter heb ik wel zo mijn instellingen aangepast dat zij foto's van mijn zoontje niet kunnen zien en ook niet al mijn persoonlijke dingen.
Ik vond het niets om ze te weigeren, aangezien ze me niets misdaan hebben. Alleen wou niet hebben dat mijn moeder op de hoogte kon blijven van alles in mijn leven via de FB van haar familie.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Dora wo 8 aug 2012 - 8:35

Of mailen dat je er over na zult denken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  luenca vr 10 aug 2012 - 21:10

ik zou gewoon eerlijk zijn. dat je er geen behoefte aan hebt om facebook met hun te delen. dat is je goed recht. je bent niks verplicht.
mijn moeder heeft me ook een keer uitgenodigd ook alweer hele tijd geleden. heb haar afgewezen ook.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie op Facebook  Empty Re: Familie op Facebook

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum