Vrienden van het andere geslacht?
+34
Harrison
Chili2011
Elliot
Nyx
Bolleke
Tabbert
Marsy28
Siem
Derpy
Lot
Rouxxxe
Susan
FireButterfly
Niekol
ellibre
Purpleflower
Balloon
Charles
Burn
Exogenesis
Fjell
Sea of Trees
*Lookie*
Sure
Rush
Moira
Luce
Feline
Twellie
Joan
SoGood
Marin
Bacio
Artemis
38 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Vrienden van het andere geslacht?
Luce schreef:Ik snap die vrouw wel, ik zou er ook geen fijn gevoel bij hebben. Wellicht door mijn voorgeschiedenis, wellicht ook wel omdat ik niet zo in puur platonische relaties tussen man en vrouw geloof.
Ik heb aardig wat mannelijke vrienden en daar zitten er best wat bij met wie de relatie toch echt puur platonisch is.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Derpy schreef:Luce schreef:Ik snap die vrouw wel, ik zou er ook geen fijn gevoel bij hebben. Wellicht door mijn voorgeschiedenis, wellicht ook wel omdat ik niet zo in puur platonische relaties tussen man en vrouw geloof.
Ik heb aardig wat mannelijke vrienden en daar zitten er best wat bij met wie de relatie toch echt puur platonisch is.
Hier hetzelfde. Ik geloof wel in platonische relaties tussen mannen en vrouwen. En heb er dan zelf ook geen problemen mee
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Mijn vriend heeft al 15 jaar dezelfde vriendinnen, stuk of 7 bloedmooie meiden, maar puur platonisch. Ik moest er ook wel even aan wennen maar het is écht niet meer dan vriendschap, van beide kanten (zijn uitspraak: als ik moest kiezen tussen 1 van die meiden of een bord lasagna, dan koos ik het bord lasagna, zelfs al was ik single). Hij bekijkt ze niet op die manier. Hij gaat regelmatig eten of naar de bios met 1 van die meiden zonder mij. Daarentegen heb ik in Nederland best wel veel mannelijke vrienden. We hebben wel gezonde jaloezie hoor beide, maar ik ben ervan overtuigd dat het gewoon kan.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Nou, dat is dan mooi. Dat het toch kan blijkbaar. Ik heb het nog nooit gezien in ieder geval. Niet bij mezelf of in de omgeving. Bleek achteraf altijd wel 1 van de 2 gevoelens te hebben.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Precies. Je hoeft niet of wel iets per definitie te accepteren als je je er rot om voelt. Misschien eens onderzoeken hoe dat komt. Is het je eigen onzekerheid of is het iets anders waardoor je het gevoel hebt het niet te vertrouwen?
Absoluut mijn eigen onzekerheid! En daar heb ik hem keer op keer opgewezen en alles wat hij doet ligt onder een vergrootglas. Is natuurlijk niet leuk voor hem en ik snap dat hij dan juist aandacht van een ander meisje leuk vindt.. Ik ga er ook aan werken gelukkig!
Niekol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13
Ik snap dat wel. Maar dat is ook omdat ik best veel mannelijke vrienden heb en met het merendeel kan ik me ook echt niet voorstellen dat dat voor mij ooit meer zal zijn. Maar heb wel soms het idee dat als ik het zou voorstellen dat ze dan geen nee zouden zeggen tegen een nachtje in bed. Daarbij is mijn ex vreemdgegaan met zijn beste vriendin dat puur platonisch was (not). Dus ik ben er niet zo van overtuigd.
Edit: Oh en iemand die ik ken (man) heeft nu ook een relatie met een goede vriendin (die hij 1,5 jaar platonisch zag en opeens jaloers werd toen ze een nieuwe vriend kreeg).
Edit: Oh en iemand die ik ken (man) heeft nu ook een relatie met een goede vriendin (die hij 1,5 jaar platonisch zag en opeens jaloers werd toen ze een nieuwe vriend kreeg).
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
De man waar ik mee gedate heb heeft ook veel gewone vriendinnen. Hij ziet er niks in, maar er zijn in de afgelopen periode al twee geweest die meer van hem wilden. Ik zou er zelf niet blij mee zijn.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Tuurlijk kunnen er gevoelens ontstaan maar het hoeft niet. Ik weet 100% zeker dat er tussen mijn vriend en zijn miljoenen vriendinnen nooit wat zal voorvallen. Hij ziet ze gewoon niet zo, meer als zussen. En andersom zeker niet hahaha..
Marsy28- Prater
Dat weet je nooit zeker.Marsy28 schreef:Tuurlijk kunnen er gevoelens ontstaan maar het hoeft niet. Ik weet 100% zeker dat er tussen mijn vriend en zijn miljoenen vriendinnen nooit wat zal voorvallen. Hij ziet ze gewoon niet zo, meer als zussen. En andersom zeker niet hahaha..
Luce- Kletskop
Zo zie ik dat dus ook in mijn omgeving. Mensen die dachten dat ze een puur platonische relatie hadden bleken na zoveel jaar toch ineens gevoelens te hebben.Tabbert schreef:Ik snap dat wel. Maar dat is ook omdat ik best veel mannelijke vrienden heb en met het merendeel kan ik me ook echt niet voorstellen dat dat voor mij ooit meer zal zijn. Maar heb wel soms het idee dat als ik het zou voorstellen dat ze dan geen nee zouden zeggen tegen een nachtje in bed. Daarbij is mijn ex vreemdgegaan met zijn beste vriendin dat puur platonisch was (not). Dus ik ben er niet zo van overtuigd.
Ik heb al een aantal keer een vriendschap gehad met een man waarvan ik dacht dat het puur platonisch was. Achteraf bleek dat helemaal niet zo.
Het zal vast wel voorkomen hoor, maar ik denk dat het best uitzonderlijk is als een vriendschap tussen man en vrouw altijd platonisch blijft.
Luce- Kletskop
Ik snap dat niet hoor.Niekol schreef:Absoluut mijn eigen onzekerheid! En daar heb ik hem keer op keer opgewezen en alles wat hij doet ligt onder een vergrootglas. Is natuurlijk niet leuk voor hem en ik snap dat hij dan juist aandacht van een ander meisje leuk vindt.. Ik ga er ook aan werken gelukkig!Luce schreef:Precies. Je hoeft niet of wel iets per definitie te accepteren als je je er rot om voelt. Misschien eens onderzoeken hoe dat komt. Is het je eigen onzekerheid of is het iets anders waardoor je het gevoel hebt het niet te vertrouwen?
Luce- Kletskop
Luce, ja hoor dat kan ik wel! Dat er andere verhalen zijn geloof ik ook, maar dit is toch wel echt zo. Ik vertelde net aan mijn vriend jouw reactie en hij moest lachen. Hij zei: sommige mensen willen geloven wat ze willen geloven and you can't win. Maar ik wil toch ook eens de andere kant belichten en niet altijd maar dat indekkende 'je weet maar nooit'. Wat dit betreft weet ik het wel. Net zoals ik zooooo zeker weet dat ik nooit wat zou willen met mijn mannelijke vrienden en zij al gruwelen bij het 'incest' idee van zelfs ooit zoenen met mij. Het kán heus wel.
Marsy28- Prater
Vroeger was ik ervan overtuigd dat vriendschap tussen mannen en vrouwen mogelijk was. Maar inmiddels ben ik daar wel van teruggekomen. Er zullen vast succesverhalen zijn, maar bij mij is het in een regelrechte ramp uitgelopen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik denk dat er ook een groot verschil bestaat tussen mensen die met elkaar opgegroeid zijn of die elkaar net een paar jaar kennen, denken jullie niet?
Marsy28- Prater
Kun jij in de toekomst kijken dan? Je weet alleen hoe je je er nu bij voelt, niet hoe de toekomst is. Ik vind dat altijd een beetje naïef, roepen dat iets zeker weten niet kan. Je kunt nou eenmaal niet in de toekomst kijken, lijkt me vrij simpel. Dus wat dat betreft moet ik dan weer een beetje lachen om je vriend. Het heeft niet zoveel met indekken te maken, het heeft vooral te maken met realistisch zijn.Marsy28 schreef:Luce, ja hoor dat kan ik wel! Dat er andere verhalen zijn geloof ik ook, maar dit is toch wel echt zo. Ik vertelde net aan mijn vriend jouw reactie en hij moest lachen. Hij zei: sommige mensen willen geloven wat ze willen geloven and you can't win. Maar ik wil toch ook eens de andere kant belichten en niet altijd maar dat indekkende 'je weet maar nooit'. Wat dit betreft weet ik het wel. Net zoals ik zooooo zeker weet dat ik nooit wat zou willen met mijn mannelijke vrienden en zij al gruwelen bij het 'incest' idee van zelfs ooit zoenen met mij. Het kán heus wel.
Luce- Kletskop
Nee, dat denk ik niet.Marsy28 schreef:Ik denk dat er ook een groot verschil bestaat tussen mensen die met elkaar opgegroeid zijn of die elkaar net een paar jaar kennen, denken jullie niet?
Luce- Kletskop
Marsy, ik snap wel dat je nu denkt dat het nooit zal gebeuren. Maar ik vind het wel een beetje naief om te denken dat het pertinent onmogelijk is. Je weet nu eenmaal niet wat er in de toekomst gaat gebeuren en mensen kunnen heel onverwacht toch gevoelens voor elkaar ontwikkelen.Marsy28 schreef:Luce, ja hoor dat kan ik wel! Dat er andere verhalen zijn geloof ik ook, maar dit is toch wel echt zo. Ik vertelde net aan mijn vriend jouw reactie en hij moest lachen. Hij zei: sommige mensen willen geloven wat ze willen geloven and you can't win. Maar ik wil toch ook eens de andere kant belichten en niet altijd maar dat indekkende 'je weet maar nooit'. Wat dit betreft weet ik het wel. Net zoals ik zooooo zeker weet dat ik nooit wat zou willen met mijn mannelijke vrienden en zij al gruwelen bij het 'incest' idee van zelfs ooit zoenen met mij. Het kán heus wel.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Tuurlijk kan het altijd misgaan. Maar ik zou het jammer vinden en eerlijk gezegd ook dealbreaker vinden als ik geen mannelijke vrienden zou 'mogen' hebben en dit tot jaloezie zou leiden.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik krijg echt een beetje een nare bijsmaak van jullie reacties. Waarom hebben jullie gelijk en ben ik naïef?Omdat het in sommige gevallen wél gebeurd? Met de vriendinnen die mijn vriend op dit moment heeft en de vrienden die ik op dit moment heb (ik heb het dus niet over nieuwbakken vrienden of mensen die we wellicht nog gaan ontmoeten, maar echt vrouwen/mannen die wij al 15 jaar kennen), daar zullen nooit seksuele of liefdesgevoelens gaan ontwikkelen. Je kunt me alles noemen wat je wilt, je kent ons niet, je kent de vrienden niet, maar denk toch ook eens een beetje uit de box, het kan heus wel. Ik denk dat er vaker succes verhalen zijn dan niet succes verhalen van zulke vriendschappen. En ik vind het vervelend dat ik niet in mijn waarde word gelaten nu, je dringt me een mening op die ik niet eens 1% met je wil delen. Accepteer nou gewoon dat het bij ons gewoon wél kan, dan accepteer ik dat jij dat niet vindt/kunt/meemaakt. Maar hou alsjeblieft even op me te vertellen dat ik naïef ben en ik dit niet zeker kan weten. Daar word ik kriegel van. Het is toch een discussie tussen mensen die het wel positief meemaken en mensen die het negatief meemaken? Nou, ik maak het positief mee.
Marsy28- Prater
Ik denk dat je nu een beetje overtrokken reageert Marsy. Ik heb zelf ook puur platonische vriendschappen met mannen, en daar ontwikkelt zich vooralsnog ook niets (en dat is ook absoluut niet mijn intentie). Ik bedoel alleen te zeggen dat je nooit iets kunt uitsluiten, simpelweg omdat je geen waarzegger bent.
Elliot- Ratel
Ik begrijp wat Marsy bedoelt. Zij heeft nu eenmaal wel goede ervaringen met mannen en vrouwen die bevriend zijn en daar is ze gelukkig mee maar ze moet constant op haar hoede zijn omdat het wel eens mis zou kunnen gaan (ja wie weet ooit). Althans zo komen de berichtjes van Luce over. Als Marsy maar achterdochtig moet zijn want je weet maar nooit.Marsy28 schreef:Ik krijg echt een beetje een nare bijsmaak van jullie reacties. Waarom hebben jullie gelijk en ben ik naïef?Omdat het in sommige gevallen wél gebeurd? Met de vriendinnen die mijn vriend op dit moment heeft en de vrienden die ik op dit moment heb (ik heb het dus niet over nieuwbakken vrienden of mensen die we wellicht nog gaan ontmoeten, maar echt vrouwen/mannen die wij al 15 jaar kennen), daar zullen nooit seksuele of liefdesgevoelens gaan ontwikkelen. Je kunt me alles noemen wat je wilt, je kent ons niet, je kent de vrienden niet, maar denk toch ook eens een beetje uit de box, het kan heus wel. Ik denk dat er vaker succes verhalen zijn dan niet succes verhalen van zulke vriendschappen. En ik vind het vervelend dat ik niet in mijn waarde word gelaten nu, je dringt me een mening op die ik niet eens 1% met je wil delen. Accepteer nou gewoon dat het bij ons gewoon wél kan, dan accepteer ik dat jij dat niet vindt/kunt/meemaakt. Maar hou alsjeblieft even op me te vertellen dat ik naïef ben en ik dit niet zeker kan weten. Daar word ik kriegel van. Het is toch een discussie tussen mensen die het wel positief meemaken en mensen die het negatief meemaken? Nou, ik maak het positief mee.
Ik heb ook vrienden en mijn vriend ook een vriendin. Nou niks mis mee. Tuurlijk je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd maar als je zo moet gaan leven. Ik zou daar niet gelijk van worden .
Chili2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 22
Punten : 31
Registratiedatum : 30-11-10
Ja inderdaad Chili...
Marsy28- Prater
O maar dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen hoor, dat je achterdochtig moet zijn ofzo. Ik reageerde puur en alleen op dat jij zei dat het NOOIT gaat gebeuren. En ik denk dat Luce dat ook zo bedoelde.
Elliot- Ratel
Nou, zo bedoel ik mijn reacties niet hoor Chili. Ik bedoel het precies zoals het is: je kunt niet in de toekomst kijken, zo simpel is het. Daarom kun je ook niet zeggen dat het nooit zal gebeuren. Dat betekent niet dat je maar achterdochtig moet zijn, dat zeg ik nergens. Maar stellig zeggen dat iets nooit zal gebeuren vind ik naïef. Je zegt toch ook niet: ik zal nooit onder een bus komen.
Nee, want dat weet je gewoon niet.
Nee, want dat weet je gewoon niet.
Luce- Kletskop
God, dan kan ik mijn vriendschappen met vrouwen ook wel opzeggen.
Ik mag dus gewoon geen nieuwe vrienden meer maken....
Ik mag dus gewoon geen nieuwe vrienden meer maken....
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vriendschappen van het andere geslacht
» Logees van het andere geslacht
» Vrienden in een andere levensfase
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Het geslacht van de man..
» Logees van het andere geslacht
» Vrienden in een andere levensfase
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Het geslacht van de man..
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: