Vrienden van het andere geslacht?
+34
Harrison
Chili2011
Elliot
Nyx
Bolleke
Tabbert
Marsy28
Siem
Derpy
Lot
Rouxxxe
Susan
FireButterfly
Niekol
ellibre
Purpleflower
Balloon
Charles
Burn
Exogenesis
Fjell
Sea of Trees
*Lookie*
Sure
Rush
Moira
Luce
Feline
Twellie
Joan
SoGood
Marin
Bacio
Artemis
38 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Vrienden van het andere geslacht?
Lastig Artemis. Heeft hij vaker vrouwlijke vrienden met wie hij 1 op 1 af spreekt, of ben jij de eerste?
Ik zal je eerlijk zeggen, bij mij zou je ook aan het verkeerde adres zijn. Maar dat komt omdat mijn vriend alleen mannelijke vrienden heeft. Ik zou heel achterdochtig worden en zou haar ook niet hoeven/willen leren kennen.
Ik zal je eerlijk zeggen, bij mij zou je ook aan het verkeerde adres zijn. Maar dat komt omdat mijn vriend alleen mannelijke vrienden heeft. Ik zou heel achterdochtig worden en zou haar ook niet hoeven/willen leren kennen.
Gast- Gast
Pippa schreef:zijn jullie weer samen SoT?
Nee maar toch vind ik het heel raar om ex te zeggen
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Carrie schreef:Lastig Artemis. Heeft hij vaker vrouwlijke vrienden met wie hij 1 op 1 af spreekt, of ben jij de eerste?
De eerste man heeft wel meer vriendinnen.
De tweede kan altijd beter opschieten met vrouwen dan met mannen, maar heeft door pas verhuizen naar de woonplaats van zijn vriendin geen vriendenkring hier. Sociaal leven stond altijd op een laag pitje de laatste jaren door persoonlijke omstandigheden.
Maar dat mag hij dus ook niet opbouwen met mensen waarmee het klikt. Mijn voorstel was dus om met z'n vieren af te spreken. Maar dat was geen optie. Ik ben ENG, kennelijk.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Haha nee je bent niet eng. Maar je vormt wel een bedreiging. Zo ziet ze het kennelijk.Artemis schreef:Carrie schreef:Lastig Artemis. Heeft hij vaker vrouwlijke vrienden met wie hij 1 op 1 af spreekt, of ben jij de eerste?
De eerste man heeft wel meer vriendinnen.
De tweede kan altijd beter opschieten met vrouwen dan met mannen, maar heeft door pas verhuizen naar de woonplaats van zijn vriendin geen vriendenkring hier. Sociaal leven stond altijd op een laag pitje de laatste jaren door persoonlijke omstandigheden.
Maar dat mag hij dus ook niet opbouwen met mensen waarmee het klikt. Mijn voorstel was dus om met z'n vieren af te spreken. Maar dat was geen optie. Ik ben ENG, kennelijk.
Gast- Gast
Lastig, Artemis. Ik snap jouw kant wel, maar haar kant ook.. Maar goed, blijkbaar vindt hij zijn relatie toch zodanig belangrijker dat hij inderdaad niet afspreekt omdat zij het niet wil.
En eng? Ja, een bedreiging. Maar wellicht heeft zij ook een geschiedenis van vreemdgaande exen, weet jij veel? Dan is het toch wel logisch dat ze dit niet wil? Wat hij eigenlijk doet is een nieuwe vrouw ontmoeten. Ok, jullie zeggen niks in elkaar te zien, maar wie zegt dat dat echt zo is? Dat weet zij niet. Hoe vaak hoor je wel niet dat er zo opnieuw stelletjes ontstaan? Het voelt wellicht voor haar wel als de kat op het spek binden. Zo zou het voor mij wel voelen in ieder geval, ookal zou mijn man zeggen dat er niks is.
En eng? Ja, een bedreiging. Maar wellicht heeft zij ook een geschiedenis van vreemdgaande exen, weet jij veel? Dan is het toch wel logisch dat ze dit niet wil? Wat hij eigenlijk doet is een nieuwe vrouw ontmoeten. Ok, jullie zeggen niks in elkaar te zien, maar wie zegt dat dat echt zo is? Dat weet zij niet. Hoe vaak hoor je wel niet dat er zo opnieuw stelletjes ontstaan? Het voelt wellicht voor haar wel als de kat op het spek binden. Zo zou het voor mij wel voelen in ieder geval, ookal zou mijn man zeggen dat er niks is.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ja, ik heb een hele goede vriend. Eigenlijk beste vriend en tevens buurman. Mijn vriend vond dat in het begin erg moeilijk maar vindt het nu oké.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Mannelijke vrienden van voor je relatie zijn geen probleem.
Mannelijk vrienden van je vriend die je leert kennen en ook jou vrienden worden oké..
Maar nieuwe mannelijk vrienden, waar je ineens leuke gezellige dingen mee gaat doen?
Gezellige wat drinken, spontaan avondje bios..
Het is ineens nieuw... Met misschien bij behorende spanning? Nieuwschierigheid?
Dat is toch vragen om irritatie in je relatie?
Iemand nieuw, waar je een hobby mee deelt, samen stuk wielrennen of hard lopen vind ik iets anders. Zolang het je om het sporten gaat en niet om bij die gene te zijn.
Dus nee, ik zou het niet leuk vinden als mijn man een gezellig avondje naar de bios zou gaan met een nieuwe vriendin.
Mannelijk vrienden van je vriend die je leert kennen en ook jou vrienden worden oké..
Maar nieuwe mannelijk vrienden, waar je ineens leuke gezellige dingen mee gaat doen?
Gezellige wat drinken, spontaan avondje bios..
Het is ineens nieuw... Met misschien bij behorende spanning? Nieuwschierigheid?
Dat is toch vragen om irritatie in je relatie?
Iemand nieuw, waar je een hobby mee deelt, samen stuk wielrennen of hard lopen vind ik iets anders. Zolang het je om het sporten gaat en niet om bij die gene te zijn.
Dus nee, ik zou het niet leuk vinden als mijn man een gezellig avondje naar de bios zou gaan met een nieuwe vriendin.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Luce schreef:Lastig, Artemis. Ik snap jouw kant wel, maar haar kant ook.. Maar goed, blijkbaar vindt hij zijn relatie toch zodanig belangrijker dat hij inderdaad niet afspreekt omdat zij het niet wil.
Ik ben niet degene die wil afspreken, ik hou de boot juist af omdat als we wel afspreken hij een hele tijd ruzie heeft. Hij wil wel wat plannen, als het aan hem ligt.
Hij ontmoet een nieuw mens, niet per se een vrouw. Je bespringt toch niet elke loslopende optie zodra het kan, in het algemeen? Je kunt toch ook gewoon een goed contact met iemand hebben zonder dat daar seksuele spanning bij komt kijken? Of diepere gevoelens?
Artemis- Prater
Natuurlijk. Maar hoe vaak komt het wel niet voor dat er toch gevoelens ontstaan? Die intentie heb je wellicht niet, maar het gebeurt vaak wel.
Luce- Kletskop
Ik ben het helemaal met Purpleflower eens
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Mijn vriend heeft ook wel een paar vriendinnen en dat vind ik helemaal prima, geen enkel probleem mee! Maar laatst op een feestje kwam hij wel een meisje tegen, hebben ze nummers uitgewisseld en elkaar op facebook en hadden ze dus gesmst met elkaar. Dat vond ik absoluut niet chill, maar hij ziet er niets kwaads in. Dit probeer ik momenteel te accepteren, maar blijf het niet leuk vinden:confused:
Niekol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 25
Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Niekol schreef:Mijn vriend heeft ook wel een paar vriendinnen en dat vind ik helemaal prima, geen enkel probleem mee! Maar laatst op een feestje kwam hij wel een meisje tegen, hebben ze nummers uitgewisseld en elkaar op facebook en hadden ze dus gesmst met elkaar. Dat vond ik absoluut niet chill, maar hij ziet er niets kwaads in. Dit probeer ik momenteel te accepteren, maar blijf het niet leuk vinden:confused:
Waarom moet je dat accepteren?
Luce- Kletskop
FireButterfly schreef:Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
Ok maar hier heb je geen relatie mee? Dan heeft hij er sowieso niks over te zeggen.
Gast- Gast
Carrie schreef:FireButterfly schreef:Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
Ok maar hier heb je geen relatie mee? Dan heeft hij er sowieso niks over te zeggen.
Nee, ik ben single. Hij zei dat ik vast niet gelukkig word met een man die ik van internet ken. Omdat ik nogal wat mislukte dates heb gehad. En hij gunt me dat niet.
FireButterfly- Prater
FireButterfly schreef:Carrie schreef:FireButterfly schreef:Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
Nee, ik ben single. Hij zei dat ik vast niet gelukkig word met een man die ik van internet ken. Omdat ik nogal wat mislukte dates heb gehad. En hij gunt me dat niet.
Aha! Maar dat heeft verder niks met dit topic te maken dan toch?
Gast- Gast
Luce schreef:Niekol schreef:Mijn vriend heeft ook wel een paar vriendinnen en dat vind ik helemaal prima, geen enkel probleem mee! Maar laatst op een feestje kwam hij wel een meisje tegen, hebben ze nummers uitgewisseld en elkaar op facebook en hadden ze dus gesmst met elkaar. Dat vond ik absoluut niet chill, maar hij ziet er niets kwaads in. Dit probeer ik momenteel te accepteren, maar blijf het niet leuk vinden:confused:
Omdat hij letterlijk zei: Hoe moet ik anders nieuwe vrienden maken? Hij ziet er dus echt niets kwaads in. Het is ook maar een 19-jarig meisje en hij is zelf 26, dus hij moet er verder niets van zegt hij.
Niekol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 25
FireButterfly schreef:Carrie schreef:FireButterfly schreef:Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
Vast goed bedoeld, maar ik zou dat gewoon naast me neerleggen en er tegen hem niks meer over zeggen. Hij kan wel een zwak voor je hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij inspraak heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een vriend, die kende ik al voordat ik mijn vriend leerde kennen. Ik ging altijd gewoon met hem alleen op stap e.d. Totaal geen probleem. Ben in het verleden ook met hem naar festivals geweest, waarbij we een tentje deelde. Heb dat alleen niet meer gedaan sinds ik mijn vriend ken, puur omdat ik het zelf niet prettig zou vinden als hij dat zou doen en het zelf ook geen prettig idee vond. Als we nu iemand vriendschappelijk van het andere geslacht zouden leren kennen, zou het wel meer een puntje worden denk ik zo.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Niekol schreef:Luce schreef:Niekol schreef:Mijn vriend heeft ook wel een paar vriendinnen en dat vind ik helemaal prima, geen enkel probleem mee! Maar laatst op een feestje kwam hij wel een meisje tegen, hebben ze nummers uitgewisseld en elkaar op facebook en hadden ze dus gesmst met elkaar. Dat vond ik absoluut niet chill, maar hij ziet er niets kwaads in. Dit probeer ik momenteel te accepteren, maar blijf het niet leuk vinden:confused:
Omdat hij letterlijk zei: Hoe moet ik anders nieuwe vrienden maken? Hij ziet er dus echt niets kwaads in. Het is ook maar een 19-jarig meisje en hij is zelf 26, dus hij moet er verder niets van zegt hij.
Wat is voor jou het probleem dat je het niet leuk vind dat het zo gaat met dit meisje? Want er is blijkbaar iets wat anders is dan in de relatie met die vriendinnen, want dat vind je wel prima.
Luce- Kletskop
Inderdaad. Ik ga dus ook niks meer tegen die vriend van mij zeggen hierover.Susan schreef:FireButterfly schreef:Carrie schreef:FireButterfly schreef:Ik ga in september weer op date. Een vriend van mij is jaloers, omdat hij een zwak voor mij heeft. Hij verbood het me bijna om met deze nieuwe jongen op date te gaan. Hij is er namelijk van overtuigd dat ik weer teleurgesteld word.
Vast goed bedoeld, maar ik zou dat gewoon naast me neerleggen en er tegen hem niks meer over zeggen. Hij kan wel een zwak voor je hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij inspraak heeft.
FireButterfly- Prater
Luce schreef:Niekol schreef:Mijn vriend heeft ook wel een paar vriendinnen en dat vind ik helemaal prima, geen enkel probleem mee! Maar laatst op een feestje kwam hij wel een meisje tegen, hebben ze nummers uitgewisseld en elkaar op facebook en hadden ze dus gesmst met elkaar. Dat vond ik absoluut niet chill, maar hij ziet er niets kwaads in. Dit probeer ik momenteel te accepteren, maar blijf het niet leuk vinden:confused:
Waarom niet?
Artemis- Prater
Precies. Je hoeft niet of wel iets per definitie te accepteren als je je er rot om voelt. Misschien eens onderzoeken hoe dat komt. Is het je eigen onzekerheid of is het iets anders waardoor je het gevoel hebt het niet te vertrouwen?
Luce- Kletskop
Toen mijn relatie begon had ik een mannelijke vriend. Hij zat ook bij mij in de klas, en de activiteiten die we samen ondernamen kwamen meestal voort vanuit school ("zullen we nog even naar de stad gaan" etc.). Het was dus niet zo dat ik echt met hem afsprak van ik verveel me, wat zullen we gaan doen. Mijn vriend kende deze jongen ook en zag hem niet als gevaar denk ik. Deze jongen was echt heel grappig dus ik vertelde vaak enthousiaste verhalen, ik denk dat hij daar soms wel een tikkeltje jaloers om was, maar dat gaf hij niet toe, of liet hij niet blijken. Ik zie deze jongen inmiddels al jaren niet meer omdat hij is gaan werken, en ik gaan doorstuderen. Als ik hem zie vind ik dat wel heel leuk.
Mijn vriend heeft nooit vriendinnen gehad, ik ben het daarom ook niet gewend. Oja, een keer had hij een soort vriendschap met een collega van hem, dat vertrouwde ik niet helemaal, later bleek ook dat zij hem leuk vond. Toen was ik wel een beetje jaloers. En heeft hij bewust wat afstand van haar genomen (voor mij, maar ook voor haar omdat zij hem leuk vond).
Artemis, rare vraag misschien, maar weet deze vriend van jou 'affaire'? Dan zou ik me namelijk voor kunnen stellen dat zijn vrouw dit ook weet en daarom het contact zo afhoudt?
Mijn vriend heeft nooit vriendinnen gehad, ik ben het daarom ook niet gewend. Oja, een keer had hij een soort vriendschap met een collega van hem, dat vertrouwde ik niet helemaal, later bleek ook dat zij hem leuk vond. Toen was ik wel een beetje jaloers. En heeft hij bewust wat afstand van haar genomen (voor mij, maar ook voor haar omdat zij hem leuk vond).
Artemis, rare vraag misschien, maar weet deze vriend van jou 'affaire'? Dan zou ik me namelijk voor kunnen stellen dat zijn vrouw dit ook weet en daarom het contact zo afhoudt?
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Geen rare vraag, vrij logisch. Hij weet dat wel heel oppervlakkig en pas sinds een paar weken, terwijl we elkaar al 2 jaar kennen. Geen details. Zo diep gaan die gesprekken ook niet.
Daarvoor was dit al een probleem. Zijn vrouw weet dat iig niet. Het zou niet heel slim zijn van hem om dat alsnog te vertellen nu.
Maar wat ik al zei: zijn vrouw heeft echt voldoende bewijs van hoe het in elkaar steekt, ze heeft alles gelezen wat er aan chats was ( tikje achterdochtig en dus op zoek gegaan) en daar stond werkelijk niet veel bijzonders in, gewoon vriendschappelijk geklets. Ook niet heel veel of heel diepgaand.
En daarbij: deze meneer zou ik nog niet tot vreemdgaan kunnen verleiden (los van dat ik geen interesse heb en sowieso niet zo in elkaar zit) al zou ik mijn uiterste best doen. Zo trouw als maar kan. En daar heb ik inmiddels wel een radar voor ontwikkeld geloof ik.
Daarvoor was dit al een probleem. Zijn vrouw weet dat iig niet. Het zou niet heel slim zijn van hem om dat alsnog te vertellen nu.
Maar wat ik al zei: zijn vrouw heeft echt voldoende bewijs van hoe het in elkaar steekt, ze heeft alles gelezen wat er aan chats was ( tikje achterdochtig en dus op zoek gegaan) en daar stond werkelijk niet veel bijzonders in, gewoon vriendschappelijk geklets. Ook niet heel veel of heel diepgaand.
En daarbij: deze meneer zou ik nog niet tot vreemdgaan kunnen verleiden (los van dat ik geen interesse heb en sowieso niet zo in elkaar zit) al zou ik mijn uiterste best doen. Zo trouw als maar kan. En daar heb ik inmiddels wel een radar voor ontwikkeld geloof ik.
Artemis- Prater
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vriendschappen van het andere geslacht
» Logees van het andere geslacht
» Vrienden in een andere levensfase
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Het geslacht van de man..
» Logees van het andere geslacht
» Vrienden in een andere levensfase
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Het geslacht van de man..
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: