Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendschappen van het andere geslacht

+8
Marsy28
Lady1984
Tullow
loesje
Susan
Marin
Mermaid
Rush
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vriendschappen van het andere geslacht Empty Vriendschappen van het andere geslacht

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 22:30

Mag jij van jouw partner bevriend zijn met mannen? En vind je het andersom erg als hij vrouwelijke vrienden heeft?

En wat mag daar dan wel mee en wat niet? Ik vroeg me dat even af naar aanleiding van het probleem wat er een tijdje terug al gemaakt werd van thuis studeren bij een vrouwelijke klasgenoot.

Denk je dat mannen en vrouwen vriendschap kunnen onderhouden?

Voor mezelf: ik vind dat dat wel kan. Ik heb zelf een erg goede vriend, ooit in het begin eens uitgesproken dat we niet op elkaar vielen, we kunnen het gewoon goed met elkaar vinden. Zijn vriendin vond dat niet tof, die heb ik op een gegeven moment op mijn dak gehad omdat ze bang was dat ik achter hem aan zat (wat écht écht niet zo was en andersom ook niet). Mijn man heeft ook wel vriendinnen gehad waar hij zo nu en dan mee afsprak. Of een gezamenlijke vriendin die wilde langskomen, maar ik was niet thuis, dus kwam ze bij hem op de koffie. Eigenlijk is dat nooit een punt geweest bij ons en ik verbaas me er wel eens over hoe moeilijk daar over gedaan wordt.
Als ik bijv. aan mijn moeder vertel dat ik met een vriend naar de kroeg ben geweest staat ze meteen op haar achterste benen, want dat kan écht niet, met een andere man op stap (misschien moet ik haar eens inlichten over wat ik nog meer met andere mannen doe, maar goed Vriendschappen van het andere geslacht 166342 )

Hoe is dat bij jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschappen van het andere geslacht Empty Re: Vriendschappen van het andere geslacht

Bericht  Rush do 16 feb 2012 - 22:33

Ik heb wel mannelijke vrienden, maar die zie ik alleen als de vriendengroep bij elkaar is, daar spreek ik niet 1 op 1 mee af. Dat is bij m`n vriend hetzelfde.

Oh en mannen en vrouwen kunnen vast een vriendschap onderhouden, maar alle mannen met wie ik ooit bevriend was, wilden vroeg of laat graag seks met me. Dus ik geloof er niet echt zo in. Vriendschappen van het andere geslacht 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Vriendschappen van het andere geslacht Empty Re: Vriendschappen van het andere geslacht

Bericht  Mermaid do 16 feb 2012 - 22:55

Ik ben met 1 man goed bevriend, al jaren en er is nooit iets gebeurd. Mn vriend kent hem ook en daar heeft ie dus ook geen problemen mee. Hij gaat ook wel met een paar vrouwen om, maar ik maak me daar ook nooit zo druk om. Zijn totaal zijn type niet en hij kent ze al zo lang. Zou t alleen niet tof vinden als hij alleen bij hun zou blijven slapen ofzo.

Ook al heb ik zelf al jaren een vriendschap met een man, ik geloof er ook niet 100% in dat vriendschappen tussen man en vrouw helemaal vrij zijn van gevoelens.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 22:57

Ja hoor, dat mag. Zolang het maar duidelijk is, dat er echt niets meer is dan een vriendschap.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Mermaid do 16 feb 2012 - 23:02

maar hoe zit het dan als hij bevriend is met zijn ex? Of wat vind hij ervan als jij nog bevriend bent met je ex?

Mijn ex probeerde laatst contact met me te zoeken en merkte dat mijn vriend dat echt niet tof vind. Hij heeft later ook gezegd dat hij het niet fijn vind als ik nog contact met die ex heb.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 23:04

Rush schreef:Ik heb wel mannelijke vrienden, maar die zie ik alleen als de vriendengroep bij elkaar is, daar spreek ik niet 1 op 1 mee af. Dat is bij m`n vriend hetzelfde.

Oh en mannen en vrouwen kunnen vast een vriendschap onderhouden, maar alle mannen met wie ik ooit bevriend was, wilden vroeg of laat graag seks met me. Dus ik geloof er niet echt zo in. Vriendschappen van het andere geslacht 394967

+1. Toen ik vrijgezel was had ik wel mannelijke vrienden, maar dat van hun kant uit nooit alleen maar vriendschappelijk.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 23:04

Lizardje schreef:maar hoe zit het dan als hij bevriend is met zijn ex? Of wat vind hij ervan als jij nog bevriend bent met je ex?

Mijn ex probeerde laatst contact met me te zoeken en merkte dat mijn vriend dat echt niet tof vind. Hij heeft later ook gezegd dat hij het niet fijn vind als ik nog contact met die ex heb.

Mijn ex neemt af en toe nog contact met me op. Het blijft heel oppervlakkig, maar toch vind ik het ergens wel fijn. Ik heb met m´n vriend afgesproken dat ik het altijd even meld, als m´n ex contact met me opneemt (alleen via whatsapp is dat) en hij mag die berichtjes ook altijd lezen als ie wil. Dat hoeft ie niet, maar het zou zo mogen. Totale transparantie vind ik daar wel fijn in. Ik wil niet het idee wekken dat ik ook maar iets geheim te houden heb en dat is ook niet zo. Maar een berichtje op z'n tijd, moet kunnen, zoals toen ik net een nieuwe baan had en ik wat advies daar over nodig had. Nou prima. Met zijn ex heeft ie nihil contact, en daar ben ik op zich wel blij mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 23:08

Jolicious schreef:
Rush schreef:Ik heb wel mannelijke vrienden, maar die zie ik alleen als de vriendengroep bij elkaar is, daar spreek ik niet 1 op 1 mee af. Dat is bij m`n vriend hetzelfde.

+1. Toen ik vrijgezel was had ik wel mannelijke vrienden, maar dat van hun kant uit nooit alleen maar vriendschappelijk.

Volgens mij kan dat wel hoor. Tuurlijk heb ik ook wel mannen meegemaakt die liever gewoon seks wilden, maar hé, ik word ook geen vriendjes met iemand die ik aardslelijk vind, dus in die zin snap ik dat wel. Daarbij vind ik dat ook niet zo'n punt, als iemand best met je naar bed zou willen als het zou kunnen. Dat hoeft toch geen bezwaar voor vriendschap te zijn?

Gast
Gast

Bericht  Rush do 16 feb 2012 - 23:11

Nee het hoeft geen bezwaar voor een vriendschap te zijn, maar ik vind het geen prettig idee dat ik met iemand in de kroeg zit die meer wil, dan alleen in de kroeg zitten.

Ik ben al 3 jaar bevriend met een jongen en begin 2011 begon hij me ineens heel vaak te smsen en vroeg hij me serieus mee uit om te gaan daten, dat zag hij wel zitten. Ik vond dat toen heel raar, zomaar ineens na 2 jaar en heb toen ook even afstand genomen. Als we elkaar nu zien is het wel gewoon goed en dan denk ik daar ook echt niet aan, maar ik ben wel anders naar de vriendschap gaan kijken. We lagen altijd te ouwehoeren en te kietelen op de bank, dat deed ik daarna niet meer, ook al was ik toen ook gewoon vrijgezel.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 16 feb 2012 - 23:14

Toen ik Dion net leerde kennen ging ik heel close met een jongen om, ik heb daar zelfs een keer geslapen toen ik net met Dion was (wel in een andere kamer overigens). Achteraf vind ik het wel knap van Dion dat hij daar nooit een punt van maakte, nooit jaloers reageerde. Nu zou hij er ook geen probleem van maken.

Ik zou het nu denk ik wel lastig vinden, maar dat heeft ook te maken met de omstandigheden. Hij heeft best veel behoefte aan tijd voor zichzelf, tijd om gewoon thuis aan te rommelen, af en toe gaat hij weg met een vriend van hem, vind ik allemaal prima, al vind ik het soms wel jammer dat we niet wat vaker iets buiten de deur doen, maar ik zou het niet leuk vinden als hij de weinige tijd die er dan nog over is zou gaan doorbrengen met een andere vrouw.

Hoe ik het had gevonden toen we net samen waren, dat weet ik niet, dat zou ook aan de aard van die vriendschap liggen en aan het type vrouw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 23:16

Eucalypta schreef:
Jolicious schreef:

Volgens mij kan dat wel hoor. Tuurlijk heb ik ook wel mannen meegemaakt die liever gewoon seks wilden, maar hé, ik word ook geen vriendjes met iemand die ik aardslelijk vind, dus in die zin snap ik dat wel. Daarbij vind ik dat ook niet zo'n punt, als iemand best met je naar bed zou willen als het zou kunnen. Dat hoeft toch geen bezwaar voor vriendschap te zijn?

Voor mij wel, want dan zie ik het niet als alleen maar vriendschap.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 23:18

Rush schreef:Nee het hoeft geen bezwaar voor een vriendschap te zijn, maar ik vind het geen prettig idee dat ik met iemand in de kroeg zit die meer wil, dan alleen in de kroeg zitten.
.

Er zit toch een verschil tussen 'meer willen' en 'er geen bezwaar tegen hebben om...'? Voor mij wel iig.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 16 feb 2012 - 23:19

Jolicious schreef:
Eucalypta schreef:
Jolicious schreef:

Voor mij wel, want dan zie ik het niet als alleen maar vriendschap.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Rush do 16 feb 2012 - 23:22

Eucalypta schreef:
Rush schreef:Nee het hoeft geen bezwaar voor een vriendschap te zijn, maar ik vind het geen prettig idee dat ik met iemand in de kroeg zit die meer wil, dan alleen in de kroeg zitten.
.

Er zit toch een verschil tussen 'meer willen' en 'er geen bezwaar tegen hebben om...'? Voor mij wel iig.
Ja, voor mij ook en omdat zij allemaal vroeg of laat meer wilden, vond ik dat niet zo prettig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tullow do 16 feb 2012 - 23:42

Ik heb ook wel mannelijke vrienden, maar eigenlijk zijn dat meer gezamelijke vrienden.
Maar toch, zij (die mannen) komen ook wel eens op mijn werk langs voor een kop koffie. Ik vind een vriendschap tussen man en vrouw prima kunnen, mits er geen gevoelens bij komen kijken.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Lady1984 vr 17 feb 2012 - 0:09

Ik heb ook vaak gemerkt dat vriendschappen met mannen ten einde liepen omdat de man er toch andere gevoelens bij kreeg. Je hebt een klik en dat is soms moeilijk los te zien van seksuele aantrekkingskracht. Daar hóef je natuurlijk helemaal niet aan toe te geven, maar ik kan me voorstellen dat je dan steeds wel op je hoede moet zijn als één van beide partijen dit aangeeft.

Zelf merk ik bij mijn vriend dat ik alleen jaloers ben als ik vind dat het tussen ons niet helemaal 100% zit, of dat hij mij niet voldoende aandacht geeft, maar wel aan andere vrouwen.

Wij wonen niet samen bijvoorbeeld terwijl we dit wel heel graag willen. Bij het deel van zijn leven wat zich daar afspeelt ben ik niet bij betrokken. Dat feit vind ik sowieso al vervelend. Als hij dan daar gaat lunchen met een meisje dan vind ik het ten eerste vervelend dat hij dat niet met mij kan doen omdat ik 200 km verderop woon en ten tweede lunch ik zelf nooit met jongens dus moet ik me echt in zijn leven daar verplaatsen om te begrijpen dat het verder geen diepere betekenis heeft.
Als we dat dan weer weten van elkaar heb ik geen last meer van jaloezie.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 0:11

Lady1984 schreef:Als hij dan daar gaat lunchen met een meisje dan vind ik het ten eerste vervelend dat hij dat niet met mij kan doen omdat ik 200 km verderop woon en ten tweede lunch ik zelf nooit met jongens dus moet ik me echt in zijn leven daar verplaatsen om te begrijpen dat het verder geen diepere betekenis heeft.
Wat dat betreft ben ik blij dat wij beide dat soort dingen niet met iemand van het andere geslacht doen. Ik denk dat we daar ietsje te jaloers voor zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady1984 vr 17 feb 2012 - 0:27

Rush schreef:
Lady1984 schreef:Als hij dan daar gaat lunchen met een meisje dan vind ik het ten eerste vervelend dat hij dat niet met mij kan doen omdat ik 200 km verderop woon en ten tweede lunch ik zelf nooit met jongens dus moet ik me echt in zijn leven daar verplaatsen om te begrijpen dat het verder geen diepere betekenis heeft.
Wat dat betreft ben ik blij dat wij beide dat soort dingen niet met iemand van het andere geslacht doen. Ik denk dat we daar ietsje te jaloers voor zijn.

Ik begrijp wat je zegt hoor, zo dacht ik er eerst ook over. Maar ik vind dat ik hem na 3 jaar wel mag vertrouwen dat er geen gevoelens meespelen. Mocht dat wel zo zijn, dan dacht ik er natuurlijk ook anders over. Als het in jouw omgeving doodnormaal is om een paar keer per week met iemand buiten de deur te lunchen dan verandert(?) je visie daarop misschien ook.

Ik probeer het in ieder geval te begrijpen zodat ik geen verkeerde conclusies trek. Maakt mijn leven een stuk relaxter. Moet wel zeggen dat, toen hij net verhuisd was naar de andere kant van het land, ik ook niet zo makkelijk met dit soort dingen om kon gaan. Aan de andere kant denk ik nu, wie ben ik om dingen te verbieden? Ik wil dat hij daar gelukkig is, ik wil hier gelukkig kunnen zijn en mijn dingen kunnen doen. Mocht ik erachter komen dat hij toch andere bedoelingen heeft dan heeft hij mijn vertrouwen enorm geschonden en moet ik nog bedenken aan welke boom ik hem op ga hangen! :P
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marsy28 vr 17 feb 2012 - 0:35

Mijn vriend heeft alleen maar vrouwelijke vrienden. Ik moest daar enorm aan wennen, ook omdat sommige gewoon echt bloedmooi zijn en ik me niet kon voorstellen dat mijn vriend daar niks bij voelde. Of het zijn exvriendinnen waar hij nog goed mee kan. Meiden waar hij geprobeerd heeft een relatie mee te hebben maar het toch niet werkte. Mijn vriend is een enorme uiterlijkman maar hij valt op innerlijk. En hij ontmoet nooit een meisje waar hij een innerlijke klik mee heeft zoals hij heeft met mij. Dus dan kan ze wel 60.000 keer mooier zijn, ze past niet bij hem. En dat is het belangrijkst bij hem. Maar het is wel eens moeilijk ja. Ook omdat hij regelmatig een spelletjesavond of drinkavond heeft met een groep meiden. Maar ja, het zijn maar meiden, vaak ook bezet. Dus hij doet maar!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 0:42

Lady1984 schreef:
Rush schreef:

Ik begrijp wat je zegt hoor, zo dacht ik er eerst ook over. Maar ik vind dat ik hem na 3 jaar wel mag vertrouwen dat er geen gevoelens meespelen. Mocht dat wel zo zijn, dan dacht ik er natuurlijk ook anders over. Als het in jouw omgeving doodnormaal is om een paar keer per week met iemand buiten de deur te lunchen dan verandert(?) je visie daarop misschien ook.
Ja, absoluut. Als het normaal zou zijn, dan is dat heel anders denk ik.

Wij zijn beide best wel jaloers, maar we zitten wat dat betreft wel op 1 lijn, dus dan maakt het niet zoveel uit. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 0:53

Voor mij is het een feit, ik kan GEEN vriendschap onderhouden met mannen. Zeker als er een nieuwe vriendin in het spel komt..Pffff Vriendschappen van het andere geslacht 394967

Mijn vriend heeft geen vriendinnen, wel nog een ex waar hij soms contact mee heeft via Facebook. Maar daar heb ik geen problemen mee.

Gast
Gast

Bericht  Lady1984 vr 17 feb 2012 - 0:54

Rush schreef:
Ja, absoluut. Als het normaal zou zijn, dan is dat heel anders denk ik.

Wij zijn beide best wel jaloers, maar we zitten wat dat betreft wel op 1 lijn, dus dan maakt het niet zoveel uit.
:P

Haha, klopt! Wel zo prettig!
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caro vr 17 feb 2012 - 3:26

Ik heb er op zich niet zo heel veel moeite mee, als hij maar eerlijk is en niet stiekem met haar gaat afspreken. Dat was vorig jaar met mijn man aan de hand en hij was gewoon daarover aan het liegen. Dán gaan bij mij de alarmbellen af en klopt het niet meer. Maar als hij gewoon eerlijk is, tja: hij doet maar. Mocht er iets uit voort komen, dan hou ik dat toch niet tegen door het te gaan verbieden. Bovendien doe ik niet aan het woordje verbieden in mijn relatie :-).

Maar goed, ik heb nu gewoon leuk contact met een mannelijke collega. Zijn vriendin loopt hier ook rond en die kan mij wel afschieten daardoor. Het is zijn pakkie-an, maar hij mag dus eigenlijk geen contact met mij hebben. Dat doet hij toch, maar hij doet het wel sneaky. En dat zou ik in mijn eigen relatie niet willen hebben...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 4:51

Ik vind dat het moet kunnen. Mijn vriend denkt daar anders over. Hij ziet nogal snel beren op de weg door een eerdere relatie waarin hij werd bedrogen.

Nu is er pas een jong stel bij ons om de hoek komen wonen en tja, ik kan het goed vinden met die man. En ook puur vriendschappelijk maar mijn vriend blijft het lastig vinden...

Ik zou het wederzijds ook geen probleem vinden als hij een vriendschap zou hebben met een vrouw. Zolang je maar weet dat het vriendschappelijk is en dat je elkaar kunt vertrouwen.

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 17 feb 2012 - 7:49

Ik vind dat dat prima moet kunnen, en daar denkt mijn vriend precies hetzelfde over.

Een tijdje terug hadden we een nieuwjaarsreceptie van het werk. Daar heb ik een hele poos met een (indirecte) collega gepraat, we konden het echt goed vinden. Nu komen we elkaar bijna dagelijks tegen op het werk en we kunnen gewoon heel goed met elkaar vinden, ik kan ook mijn verhaal bij hem kwijt. Maar het is en blijft puur vriendschappelijk (al kan ik hem (nog) geen vriend noemen). Nu hadden we het er over om binnenkort samen wat te gaan drinken na het werk, mijn vriend heeft daar geen problemen mee, maar de vriendin van mijn collega wil dit absoluut niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: