Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Social media en aankondigingen

+39
Vixen
Artemis
luisa
Paper Crown
Urban Naked
MADDIE
Arwyn
Exogenesis
Novalee
Funk
Highway
Stuiterbal
Ella
Enelya
Capt'n Zero
Lady4
Ragazza
Printje
Taeda
mzcharlotte
Manderijn
Nyx
Sea of Trees
Coco
girli
Razz
Snoopy
Fortissimo
Susan
silly-one
Jasmine
Maple
Victoria-
Marin
SarahKey
Rush
Poisongirl
Silver
Sam
43 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Funk wo 24 jul 2013 - 2:27

Highway schreef:Mijn schoonmoeder hadbij de geboorte van mijn dochter binnen 15 min dat op facebook gezet + naam. Zelf was ik nog niet eens uit de uitslaapkamer en had dus niemand nog gesproken, Ik was er helemaal niet blij mee. Vind dat geen stijl.
+ 1. De mijne ook. Foto en naam, alles erbij. Ik snap dat het enthousiasme kan zijn maar mevrouw leeft voor facebook. Komt ook alleen af en toe om foto's te maken van mijn zoontje 'want dat is zo leuk op fb.' Ik had behalve onze gezinnen verder nog niemand in kunnen lichten dus baalde er erg van.
Ook heeft ze daar mijn zwangerschap gemeld terwijl ik dat er niet op wilde hebben. Nu hebben we haar verzocht het niet te melden totdat we iedereen hebben ingelicht.
Het scheelt dat ze op vakantie is dus laat de baby maar komen. smile

In geval van overlijden vind ik het helemaal erg overigens. Ik snap ook nooit zo goed waarom miskramen en dat soort dingen op fb vermeld moeten worden. Maar daar zal iedereen anders in staan.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Snoopy wo 24 jul 2013 - 2:32

Marin schreef:Familie die elkaar verteld zou ik niet zo erg vinden denk ik. Wel makkelijk haha hoef ik niet 20 neven en nichten te bellen ;-)

 Dat ik het op die manier wist vonden ze ook zeker niet erg. Maar was natuurlijk beetje jammer geweest als ik het had doorverteld aan vrienden die ze eigenlijk zelf willen spreken, of het op facebook zou hebben gezet!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Novalee wo 24 jul 2013 - 2:44

Marin schreef:Maar ik neem toch ook aan dat je zelf éérst ook je naasten inlicht. Ik bedoel als Collegaatje A het op je FB schrijft van jaaaaa gefeliciteerd, dan heeft diegene dat toch echt ergens gehoord, en dan zal t toch wel bij de bron vandaan moeten komen in eerste instantie. Ik snap niet echt goed dat je niet gewoon eerst familie belt en dan daarna het nieuws zelf verspreid. Als anderen het plaatsen, moet t toch ergens vandaan komen?
Dat ligt maar net aan hoe laat je bevalt en hoe makkelijk iedereen te bereiken is. Ik ben bijvoorbeeld om 23:38 uur bevallen. Voordat je dan toe bent aan bellen duurt wel even en het was dus toen ook al ver na 0:00 uur. We hebben toen nog wel onze ouders gebeld maar onze zussen pas de volgende dag. De laatste zus kreeg ik pas rond 11 uur te pakken want zij was gewoon aan het werk en zelf was ik nog in het ziekenhuis ook druk met voedingen, controles, kleine in bad doen etc. In de tussentijd stond het hier al op het forum en op een privé hyves. Het had dus best gekund dat iemand zich versproken had of per ongeluk een berichtje had geplaatst.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Exogenesis wo 24 jul 2013 - 5:40

Ik vind dit ook best een kwalijke zaak. Maar wat dat betreft ben ik vrij licht aangebrand, want ik was not amused toen iemand bij mijn 14e of 15e week zwangerschap reageerde (op een doodgewone status) met iets in de trant van 'doe ook maar voorzichtig met een kleintje in je buik'. Daarop kreeg ik direct allerlei reacties van kennissen die het nog niet wisten. Tegen de mensen die er van wisten, had ik gezegd dat ik niks op facebook wilde.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Sea of Trees wo 24 jul 2013 - 5:45

Exogenisis, bij de 14e of 15e week gaan mensen er al van uit dat iedereen het weet, dus ik vind niet dat die persoon heel fout is geweest om dat zo op je status te zetten. Begrijp ook niet waarom je dat zo kwalijk vond eerlijk gezegd.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Exogenesis wo 24 jul 2013 - 5:50

Ik was not amused bij mijn eigen voorbeeld. Kwalijk vind ik de essentie van dit topic, dat veel mensen het nieuws er op zetten voordat je dat zelf kunt doen bij een geboorte bijvoorbeeld.

Ik had tegen de mensen die het persoonlijk van me hebben gehoord, duidelijk gezegd niks op fb te zetten. Ik wilde zelf (dat zei ik er ook bij) pas iets op fb als de 20 weken echo goed was.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Arwyn wo 24 jul 2013 - 5:58

Ik zou dat ook niet leuk vinden hoor.
Groot nieuws wil ik gewoon zelf mede kunnen delen. Als ik dat op FB wil doen, prima, maar ik vind dat ik dan wel zelf mag weten wanneer ik dat doe.
Bij iets als een zwangerschap wacht ik ook altijd tot die persoon het zelf ergens bekend heeft gemaakt, anders ga ik er niet over beginnen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Sam wo 24 jul 2013 - 6:43

Ik vind gewoon niet dat andere mensen informatie over mij/ons op facebook hoeven te delen. Ik heb zelf geeneens facebook.
Vind het gewoon vervelend dat dat tegenwoordig als normaal wordt gezien.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  MADDIE wo 24 jul 2013 - 7:07

Bij mij is ook de geboorte van mijn dochter op facebook bekend gemaakt d.m.v. een felicitatie. Eerst door een vriendin die feliciteerde en later heeft mijn nichtje de naam verklapt. Ik heb beiden aangesproken. Was uiteraard lief bedoeld. Maar ik vond het erg jammer!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Printje wo 24 jul 2013 - 7:09

Mmm ons mam kan blij met mij zijn haha. Man was er ook niet echt blij mee maar ik dacht ach ja.. das typisch ons mam en ze deed het vanuit enthousiasme enzo ik kan er echt niet boos om worden dan. Daarnaast hebben we het daarna zelf ook op fb gezet en de reacties en felicitaties waren er niet minder om.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Urban Naked wo 24 jul 2013 - 7:33

Ik heb van tevoren aangegeven dat ik liever geen berichten over m'n bevalling en sowieso foto's van m'n zoontje op FB wil. Ik heb zelf een foto geplaatst met een berichtje dat hij is geboren, en dat was dat.
Geen problemen mee gehad verder.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Paper Crown wo 24 jul 2013 - 7:40

Weet je, ik snap gewoon niet waarom mensen dingen willen delen. Ik weet soms al via de whatsapp dat er een baby'tje is geboren maar ik wacht keurig tot ik zie dat de ouders het op FB zetten en dan reageer ik er op. Overlijdenissen etc vind ik trouwens helemaal not done en wel om de reden dat facebook in mijn ogen is om leuke luchtige dingen te plaatsen. Sommige mensen plaatsen hele zware gebeurtennisen erop, dat kan ik nooit heel goed begrijpen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  luisa wo 24 jul 2013 - 7:44

Ik snap sowieso niet waarom je op jouw fb zou willen vermelden dat je familielid/buurvrouw/kennis is bevallen ofzo.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 7:54

Sea of Trees schreef:Exogenisis, bij de 14e of 15e week gaan mensen er al van uit dat iedereen het weet, dus ik vind niet dat die persoon heel fout is geweest om dat zo op je status te zetten. Begrijp ook niet waarom je dat zo kwalijk vond eerlijk gezegd.
Een van mijn beste vriendinnen heeft pas op het einde iets op haar FB gezet en dat was een foto van de verrassingsbabyshower. Ervoor had ze er niks over op FB gezet. En zolang ik haar er niks over zag zeggen deed ik dat ook niet. Heb er ook niet naar gevraagd of dat mocht, dat is namelijk aan haar, vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Artemis wo 24 jul 2013 - 8:07

Paper Crown schreef:Weet je, ik snap gewoon niet waarom mensen dingen willen delen. Ik weet soms al via de whatsapp dat er een baby'tje is geboren maar ik wacht keurig tot ik zie dat de ouders het op FB zetten en dan reageer ik er op. Overlijdenissen etc vind ik trouwens helemaal not done en wel om de reden dat facebook in mijn ogen is om leuke luchtige dingen te plaatsen. Sommige mensen plaatsen hele zware gebeurtennisen erop, dat kan ik nooit heel goed begrijpen.

 Overlijdenissen? Laughing Prachtwoord.

Ik snap het hele punt niet zo geloof ik. Ik heb geen mensen die ver van me afstaan die dit soort dingen op Facebook plaatsen, en als iets eenmaal openbaar is snap ik het punt niet. 
De meeste belangrijke mensen licht je meteen in, en dan gaat zulk nieuws als een lopend vuurtje, en het maakt toch ook niet zoveel uit wie het het eerst hoort? Alsof mensen gaan zitten vergelijken ' ik hoorde het om 10.25' 'oh echt, ik pas om 12.10! Wat belachelijk!'

Foto's vind ik dan weer iets anders, maar mijn broer en ouders staat het echt vrij om een foto te plaatsen hoor. 

Het is toch allemaal niet zó belangrijk?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Vixen wo 24 jul 2013 - 8:20

Zo moesten mijn beste vriendinnen het geboortenieuws ook op facebook lezen. Mijn moeder heeft direct na de bevalling mijn vader gebeld dat alles goed was gegaan, die heeft het tegen mijn thuiswonende zusje gezegd en die had binnen 10 minuten een hele trotse status-update dat ze weer tante was geworden. Mijn vriendinnen hebben mijn zusje op facebook en zagen dus 15 minuten na de geboorte dat ik was bevallen. Ik kreeg dus al felicitaties toen de placenta nog nauwelijks geboren was Yes

En ach, ik had het zelf leuk gevonden om mijn vriendinnen te kunnen bellen, maar ik neem het mijn zusje ook niet kwalijk. Ze was zo trots dat ze weer tante was geworden dat ze er helemaal niet bij na had gedacht dat ik onmogelijk zelf de rest had kunnen inlichten.


Ik vind het trouwens ook een groot verschil of iemand met alle goede bedoelingen, zoals mijn zusje, per ongeluk een update plaatst met nieuws dat nog niet algemeen bekend was of dat iemand het doet uit een soort sensatiebelust iets. Dat laatst zou ik ook echt niet kunnen waarderen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Ilovethe90s wo 24 jul 2013 - 8:24

In mijn familie schijnt het ook heel normaal te zijn om foto's en/of felicitaties meteen op fb te gooien. Ik heb met mijn eigen bruiloft tussendoor eerst zelf een foto op twitter en facebook gezet zodat ik in ieder geval zelf de 1e zou zijn. Best erg eigenlijk laughcry

Edit: stond ook al op pagina 3 smile 


Laatst aangepast door Ilovethe90s op wo 24 jul 2013 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Ilovethe90s wo 24 jul 2013 - 8:25

Je kunt je profiel trouwens ook tijdelijk helemaal afschermen he, misschien dat ik dat in geval van geboorte wel rond de uitgerekende datum zou doen :-)
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Printje wo 24 jul 2013 - 8:26

Overigens vind ik die deeldingen echt 128717367263726372637267326x irritanter en alles wat er op lijkt dan mededelingen over baby's. Die stomme winacties en deeldingen komen me serieus me strot uit hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Exogenesis wo 24 jul 2013 - 8:29

Carrie schreef:
Sea of Trees schreef:Exogenisis, bij de 14e of 15e week gaan mensen er al van uit dat iedereen het weet, dus ik vind niet dat die persoon heel fout is geweest om dat zo op je status te zetten. Begrijp ook niet waarom je dat zo kwalijk vond eerlijk gezegd.
Een van mijn beste vriendinnen heeft pas op het einde iets op haar FB gezet en dat was een foto van de verrassingsbabyshower. Ervoor had ze er niks over op FB gezet. En zolang ik haar er niks over zag zeggen deed ik dat ook niet. Heb er ook niet naar gevraagd of dat mocht, dat is namelijk aan haar, vind ik.

 Ik deel je mening.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Ilovethe90s wo 24 jul 2013 - 8:35

Highway schreef:Mijn schoonmoeder hadbij de geboorte van mijn dochter binnen 15 min dat op facebook gezet + naam. Zelf was ik nog niet eens uit de uitslaapkamer en had dus niemand nog gesproken, Ik was er helemaal niet blij mee. Vind dat geen stijl.
Nee, dat snap ik. Zou er van te voren ook echt iets van zeggen want ik denk dat er in mijn omgeving ook wel mensen zijn die dit zouden kunnen doen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 8:35

Ilovethe90s schreef:Je kunt je profiel trouwens ook tijdelijk helemaal afschermen he, misschien dat ik dat in geval van geboorte wel rond de uitgerekende datum zou doen :-)
Maar dan nog kunnen andere mensen iets over de geboorte op hun wall zetten. En ik heb veel dezelfde vrienden op Facebook dus dan heeft het nog weinig zijn?


Laatst aangepast door Carrie op wo 24 jul 2013 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Sea of Trees wo 24 jul 2013 - 8:38

Carrie, dat is ook aan haar, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik het raar zou vinden als iemand 'boos' werd terwijl je niet weet dat diegene niks op FB wil. En vooral bij 14/15 weken..dan verwacht je zoiets niet.
Maar ik las dat Exo nadrukkelijk had gevraagd niks op FB te zeggen, dus dan kan ik haar wel begrijpen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Ilovethe90s wo 24 jul 2013 - 8:41

Carrie schreef:
Ilovethe90s schreef:Je kunt je profiel trouwens ook tijdelijk helemaal afschermen he, misschien dat ik dat in geval van geboorte wel rond de uitgerekende datum zou doen :-)
Maar dan nog kunnen andere mensen iets over de geboorte op bun wall zetten. En ik heb veel dezelfde vrienden op Facebook dus dan heeft het nog weinig zijn?
Ja, dat wel maar ik denk dat het bij veel mensen om felicitaties of reacties op prikbord van de persoon zelf gaat.
Ik heb ook al ingesteld dat ik eerst iets goed moet keuren als er iets op mijn prikbord gezet wordt waar ik in getagd ben. Is weer iets anders maar wel handig dat het kan.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 10:04

Sea of Trees schreef:Carrie, dat is ook aan haar, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik het raar zou vinden als iemand 'boos' werd terwijl je niet weet dat diegene niks op FB wil. En vooral bij 14/15 weken..dan verwacht je zoiets niet.
Maar ik las dat Exo nadrukkelijk had gevraagd niks op FB te zeggen, dus dan kan ik haar wel begrijpen.
Boos is misschien een groot woord, maar toen ik zag dat mijn vriendin, en Urban Naked er ook niks over zeiden op hun FB, deed ik dat ook niet.


Laatst aangepast door Carrie op wo 24 jul 2013 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen - Pagina 3 Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum