Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Social media en aankondigingen

+39
Vixen
Artemis
luisa
Paper Crown
Urban Naked
MADDIE
Arwyn
Exogenesis
Novalee
Funk
Highway
Stuiterbal
Ella
Enelya
Capt'n Zero
Lady4
Ragazza
Printje
Taeda
mzcharlotte
Manderijn
Nyx
Sea of Trees
Coco
girli
Razz
Snoopy
Fortissimo
Susan
silly-one
Jasmine
Maple
Victoria-
Marin
SarahKey
Rush
Poisongirl
Silver
Sam
43 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Social media en aankondigingen

Bericht  Sam di 23 jul 2013 - 18:16

Een beetje een rare topictitel, maar wist niet hoe het te noemen.

Ik vind het zo opvallend dat de 'fatsoensnormen' op facebook lijken te vervagen.
Onze overbuurvrouw is bevallen. Op facebook heeft een kennis al felicitaties geplaatst met zelfs de naam van de baby erin. Baby was nog geen uur oud en waarschijnlijk was nog niet eens iedereen op de hoogte.

Toen wij vertelden dat we gingen trouwen werd dat meteen op facebook geplempt. Konden het niet persoonlijk tegen vrienden zeggen. Die lazen het dus op facebook.
Moeten nu ook bij iedereen benadrukken dat wij niet met foto's, en vooral niet met trouwfoto's op facebook willen. Dat vinden de facebookers in onze omgeving maar raar. Vraag me ook af of er naar geluisterd gaat worden.

De vader van een kennis was overleden. Ook niet iedereen was op de hoogte, maar een ver familielid had een heel huilverhaal op facebook gezet met naam van overledene en foto.

Een vriendin is zwanger, maar durft het bepaalde mensen nog niet te zeggen, omdat ze niet wil dat het op facebook komt.

Ik snap niet hoe mensen het bedenken om zulke dingen erop te zetten. Vind het gewoon niet netjes. Ook vind ik het apart dat je overal bij moet zeggen 'niet op facebook zetten he'.

Zien jullie dat ook?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Silver di 23 jul 2013 - 18:22

Helemaal mee eens, ik ben bijna uitgerekend maar wij moeten dus ook vragen om het niet op facebook te zetten. Want zou het niet leuk vinden dat mijn oma het via een nicht moet horen ipv van onszelf.

Mensen willen graag de 1e zijn in het brengen van een 'nieuwtje'.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Poisongirl di 23 jul 2013 - 18:23

Ja, klopt helemaal. Heb  die reden iedereen gevraagd niets op (mijn) fb te zetten tot ik zelf erop gezet had dat onze dochter geboren was. Jammer dat het zo moet eigenlijk...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Rush di 23 jul 2013 - 18:23

Ja heel herkenbaar. 

Mn vriendin was bevallen en een uur later stond de eerste felicitatie op Facebook van de buurvrouw. Vriendin wilde het graag even voor zichzelf houden.

Mn schoonzus was bevallen en een kennis komt meteen met felicitaties terwijl mn schoonzus de primeur graag wilde natuurlijk. Diezelfde kennis was er nu ook als eerste bij met het overlijden van mn vader.

En als er 1 staat, volgt de rest uiteraard.  Ik zorg dat ik nooit nooit de eerste ben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  SarahKey di 23 jul 2013 - 18:39

Ik kom het ook steeds vaker tegen. Bij geboortes wacht ik altijd tot degene zelf er wat op heeft geplaatst. Is wel zo netjes. Maar een of andere manier willen sommige mensen de eerste zijn.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Marin di 23 jul 2013 - 18:41

Ja ik probeer daar altijd wel rekening mee te houden en respecteer dat als mensen t zeggen. Gisteren ook met die bruiloft, er werd eerst gecheckt door iedereen met t bruidspaar of hun foto wel op FB mocht. Heel netjes, maar eigenlijk ook niet meer dan normaal. Behalve dat ze waarschijnlijk bij het halve Deense dorp ook op hun FB staat, maar ja, daar doe je dan weer niet zoveel aan.
Ik had gewoon een status update gedaan, zonder foto, maar ook met toestemming van de bruid (die zelf toch constant op FB zit) en ach, m'n echte foto's worden toch mooier dan al die FB foto's. Dus dan wacht ik liever daar op haha.

Ik zag gisteren ook dat iemand (niet van hier hoor) 6 weken zwanger was en dat al op FB zette. Dat zou ik ook nooit doen, veel te vroeg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Victoria- di 23 jul 2013 - 18:45

Heel herkenbaar.
Toen het nichtje van mijn vriend geboren was kreeg mijn vriend ook een felicitatie via FB. Zelf waren wij nog niet op de hoogte. Dit vonden wij echt niet leuk om het op deze manier te horen. Het was ook nog eens verre familie van wie dat berichtje kwam.

Mochten wij straks "groot". Nieuws hebben dan ben ik bijna bang dat ik erbij moet zeggen dat wij het niet op FB willen hebben. Sommige dingen wil ik niet openbaar hebben en als ik dat wel zou willen dan doe ik het zelf wel. Hoeft iemand anders niet voor mij te doen.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Maple di 23 jul 2013 - 18:55

Ik herken het wel, mijn collega was bevallen en een andere bevriende collega had al een felicitatie op Facebook gezet nog voordat anderen mensen die dichtbij haar stonden het wisten. En dan was ze ook nog 6 weken te vroeg bevallen, dus je kunt de commotie wel voorstellen.
Ex en ik zijn in het geheim getrouwd en hebben iedereen dmv een kaartje op de hoogte gesteld, die op de trouwdag zelf in de bus viel. Nu vond ik al die verbaasde reacties wel leuk hoor, maar nog voordat ik zelf überhaupt iets op hyves had gezet (Facebook had ik toen nog niet :P ), kwamen alle reacties al op gang. Voor hetzelfde geld was de post bij alle naaste familie die ik op hyves had, nog niet eens in de bus gevallen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Marin di 23 jul 2013 - 19:10

Dat laatste vind ik op zich niet zo heel gek, Maple. Als je kaartjes verstuurd, kan je reacties verwachten, of dat nou via kaartje terug, sms'je, telefoontje of Hyves (destijds) is. Dan had je beter zelf op het moment dat je de kaartjes had gestuurd een berichtje kunnen plaatsen, zodat iedereen het wist (maar dan waren die kaartjes weer niet nodig geweest, hoewel wel persoonlijker natuurlijk). Maar je kunt t mensen denk ik niet kwalijk nemen dat zodra zij via kaartje vernomen hebben dat jullie zijn getrouwd, ze je feliciteren, ook via internet. En dan volgen er idd wel meer mensen, die geen kaartje hebben gekregen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Jasmine di 23 jul 2013 - 19:12

Ik zou ook op zijn zachtst gezegd 'not amused' zijn als anderen op mijn FB min of meer aankondigen als ik bevallen ben. Ik wil eerst zelf bepaalde mensen inlichten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  silly-one di 23 jul 2013 - 19:15

Ik weet nog dat mijn zus was bevallen en ze was mij nog aan het bellen en mijn broer had het al op FB gezet. Aangezien ze weet dat ik ook veel op FB zit was ze bang dat ik het daar had gelezen. Gelukkig voor haar niet, maar dat is voor mij wel een teken geweest dat ik pas iets op FB zet over geboorte over overlijden of iets anders als de persoon die het eerste nieuws moet vertellen het er zelf op heeft gezet. Op deze manier kan die persoon het zelf als eerste zeggen. Gelukkig heb ik om mij heen mensen die er hetzelfde over denken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Susan di 23 jul 2013 - 19:16

Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar het lijkt mij dat mensen het niet doen om je een hak te zetten en het gewoon aardig bedoelen. Niet leuk misschien, dat snap ik, en niet erg handig van die mensen, maar ik denk niet dat ze het bewust doen omdat ze zo graag de eerste willen zijn en het zo leuk vinden om het bewust te verpesten voor een ander.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Fortissimo di 23 jul 2013 - 19:17

Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn! Maar ik zou ook niet weten wie in mijn omgeving dat zou moeten doen, gelukkig. Maar ik zet sowieso niet snel foto van of met anderen op FB, schijnbaar heb ik wel die fatsoensnormen meegekregen Razz
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Snoopy di 23 jul 2013 - 19:21

Ik snap dat soort dingen ook niet, gelukkig komt get op mijn facebook weinig voor, maar ben dan ook wel selectief in vrienden accepteren.
Ik plaats eigenlijk niks over groot nieuws van anderen, al helemaal niet al die ander het nog niet heeft gedaan. Als ik dan perse een bericht via facebook wil versturen dan doe ik het in een privebericht.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Razz di 23 jul 2013 - 19:27

Ik vind zoiets niet erg eigenlijk. Mits je een soort van 'afspraak' met mensen hebt. Bijv. nu met mijn zwangerschap. Ik heb bepaalde mensen wel ingelicht en ik heb erbij gezegd dat ze het even voor zich moeten houden tot ik een tweede goede echo heb gehad. Ik zou dan echt enorm teleurgesteld zijn als een bijv. een vriendin met 8 weken een berichtje zou plaatsen op mijn fb wat over mijn zwangerschap gaat.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  girli di 23 jul 2013 - 19:30

Susan schreef:Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar het lijkt mij dat mensen het niet doen om je een hak te zetten en het gewoon aardig bedoelen. Niet leuk misschien, dat snap ik, en niet erg handig van die mensen, maar ik denk niet dat ze het bewust doen omdat ze zo graag de eerste willen zijn en het zo leuk vinden om het bewust te verpesten voor een ander.
Dit zat ik inderdaad ook te denken terwijl ik het topic las. Mensen willen uit enthousiasme iemand feliciteren (bijv. als er een kindje is geboren) en ik kan me niet voorstellen dat ze het doen om maar als eerste te zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat als verre oom en tantes het nieuws al weten, dat de directe familie (ouders, broers/zussen) al op de hoogte is gesteld en dat mensen er niet bij stil staan dat misschien nog niet iedereen het weet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Coco di 23 jul 2013 - 19:31

Verschrikkelijk vind ik dat. De beste vriendin van een vriendin van mij bleek zwanger. Vriendin van mij kwam erachter nadat het schoonzusje van haar vriendin het op facebook had gezet met de aanstaande ouders erin getagd. Echt super lullig, haar eigen broertje en zusje wisten het ook nog niet eens.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Sea of Trees di 23 jul 2013 - 19:33

Toen mijn tante was overleden, kwam het na 5 minuten op Facebook te staan. Haar eigen broer moest het via Facebook lezen.....heel erg onfatsoenlijk.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Nyx di 23 jul 2013 - 19:46

Nieuwtjes lees ik meestal niet via de persoon zelf, maar via via. Ik vind het niet netjes.

Als mij iets wordt vertelt en het staat niet op Facebook, dan zal ik de laatste zijn die het als eerste op Facebook zet. Pas als degene het zelf op Facebook heeft gezet, dan zal ik er ook iets over zeggen.

Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Manderijn di 23 jul 2013 - 19:50

Ik vind felicitaties niet zo  heel erg.
Laatst toen de oma van mijn vriend overleed had ik er wel wat moeite mee om dat via Facebook te vernemen. Mijn schoonouders waren er op dat moment bij, en hadden niet zo rap de tijd ons in te lichten. Zie je op facebook al allemaal statussen van R.I.P lieve oma huppeldepup. Erg respectloos wat mij betreft. Oh en buiten dat, vind ik het op een rare manier aandacht trekken. Allemaal mensen die daar nooit over de vloer komen, en als ze er niet meer is, oh oh oh... dan is het allemaal zo vreselijk. Nee kan daar niet tegen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  mzcharlotte di 23 jul 2013 - 19:57

Toen wij onze omgeving op de hoogte aan het stellen waren van mijn zwangerschap, hebben we het er expliciet bij gezegd dat er nog een aantal mensen waren die wij persoonlijk wilden inlichten en er dus nog niks op Face book 'mocht'. Dat was ook allemaal logisch, volgens de reacties. Toch vond ik het nodig om het erbij te zeggen en niet omdat ik denk dat ze zelf geen brein of fatsoen hebben, maar omdat ik me kan voorstellen dat ze enthousiast zijn en alles wat ik post gaan linken aan de zwangerschap. Ik moet zeggen dat sinds we het zelf op Face book hebben gezet, het eigenlijk ook wel meevalt met dat soort reacties.

Bij overlijden vind ik het inderdaad wel raar dat je het zo snel op social media zet. Ik begrijp dat het een uitlaatklep is, maar zeker als het nog zo pril en vers is, vind ik het niet handig.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Snoopy di 23 jul 2013 - 20:02

Manderijn schreef:Ik vind felicitaties niet zo  heel erg.
Laatst toen de oma van mijn vriend overleed had ik er wel wat moeite mee om dat via Facebook te vernemen. Mijn schoonouders waren er op dat moment bij, en hadden niet zo rap de tijd ons in te lichten. Zie je op facebook al allemaal statussen van R.I.P lieve oma huppeldepup. Erg respectloos wat mij betreft. Oh en buiten dat, vind ik het op een rare manier aandacht trekken. Allemaal mensen die daar nooit over de vloer komen, en als ze er niet meer is, oh oh oh... dan is het allemaal zo vreselijk. Nee kan daar niet tegen.

 Dat snap ik ook niet inderdaad. De schoonvader van een vriend van mij was overleden, dus heb en zijn vriendin een sms gestuurd toen ik het hoorde. Echter kende ik haar zusje ook, maar vaag en van een tijd geleden (dus geen telefoonnummer of emailadres). Heb haar toen via Facebook opgezocht om toch wat te kunnen laten horen, maar dat gewoon in een privebericht gedaan. Het gaat namelijk niemand anders wat aan dat ik haar een berichtje stuur.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Taeda di 23 jul 2013 - 20:32

Ik zorg gewoon dat ik zelf de eerste ben Wink
Met een zwangerschap lijkt het me wel fijn dat mensen wachten tot ik daar zelf iets over heb gezegd, net als met de geboorte. Al zou ik dat minder vervelend vinden dan de zwangerschap zelf. Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Printje di 23 jul 2013 - 20:34

Bij ons heeft, na de geboorte van N, mijn moeder ook meteen een foto met alles erop op fb gezet. Tsja aan de ene kant waren we wat teleurgesteld omdat we dat graag zelf als eerste gedaan hadden maar aan de andere kant heeft ze het uit enthousiasme en trots gedaan dus had ik zoiets van ach ja.

Ik maak me om zulke dingen echt niet druk, denk dat dat het gevaar van tegenwoordig gewoon is, iedereen kwakt alles op fb.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Ragazza di 23 jul 2013 - 20:38

Toen mijn broer en schoonzus gingen trouwen vroegen ze mij als getuige. Ik vond het zo leuk dat ik het meteen op facebook had gezet.. Daar waren ze niet zo van gecharmeerd, omdat ze als eerste tegen mij hadden gezegd dat ze gingen trouwen, en nu wisten veel meer mensen het al voordat ze het zelf hadden kunnen zeggen.
Ik voelde me ongelofelijk schuldig en lomp achteraf...

 laughcry
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Social media en aankondigingen Empty Re: Social media en aankondigingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum