Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ga jij om met... social media?

+6
Krullebol
Blond
Inge
Printje
kwak
Poubelle
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 7:39

Hoe gaan jullie om met social media? Ik Ben gewoon heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik trap alvast af!

SVP niet quoten!
* Welke social media gebruik je:

Zelf heb ik alleen maar twitter (zakelijk) en twee facebook accounts (waarvan 1 prive en 1 zakelijk). Om mijn zakelijke facebook, zet ik alleen maar acties en post ik nieuwe foto's van shoots. Op mijn privé hou ik mijn vrienden en familie op de hoogte van ons leventje. Foto's van T. en leuke dingen die we gedaan hebben. Dit aleen maar in grote lijnen. Ik treed niet tot weinig in detail.

* Waar erger je aan bij social Media:
Maar toch schrik ik af en toe ervan hoe mensen hun social media gebruiken. Neem mijn zusje, zij heeft ruzie met haar onderburen. En echt alle ergenissen worden op FB gepost. Gisteren is het zelfs zo ver gegaan dat ze de politie heeft gebeld, omdat ze last had van geluidsoverlast en zij hun verdenkt van kindermishandeling omdat ze een keer 'Nee Papa niet doe'n heeft horen roepen. Dit wordt allemaal op FB gedropt. Ik vind dat ze ermee op moet passen, FB is nooit waterdicht en de wereld is klein. Je mag best een probleem hebben met je buren, maar dan hoef je dat niet via social media kenbaar te maken, en al helemaal geen vermoedens uit te spreken over zoiets verschrikkelijks. Het siert haar absoluut niet, en waar er twee ruzie maken, hebben er twee schult. En dan zullen we het nog niet gehad over de updates die ze plaatst van elke scheet die ze laat. Ik hoef echt geen foto's te zien met de inhoud van de luiers of de spuitluiers tegen de muur.

En zo heb ik nog tal van voorbeelden...

* Positieve punten van social media:
Dat ik conttact hou met mensen, waar ik anders niet of weinig van gehoord zou hebben. Zoals mijn beste vriendin van de lagere school. We wonen te ver uit elkaar, en waren elkaar uit het oog verloren. Het is nu zo leuk om elkaar op de hoogte te houden en ik foto's van haar opgroeiende dochtertje kan zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Poubelle wo 30 mei 2012 - 7:42

* Welke social media gebruik je:
Ik gebruik alleen facebook. Ik heb wel een twitteraccount maar gebruik dat vrijwel nooit.

* Waar erger je aan bij social Media:
Mensen die elke scheet delen. Een vriendin van me post soms wel 5 keer op een avond wat ze aan het doen is en met welke mensen. Negen van de tien keer lijken de posts dus op elkaar.

* Positieve punten van social media:
Contact houden met mensen die ik in het buitenland heb leren kennen, mensen die je niet vaak ziet etc.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  kwak wo 30 mei 2012 - 8:31


* Welke social media gebruik je:

ik heb hyves maar die "bloed dood" op FB ben ik wel actief.
* Waar erger je aan bij social Media:
dat er mensen zijn die echt letterlijk de dag om schrijven, wat ze eten, welke scheet ze dwars zit ect.

* Positieve punten van social media:
Ik heb veel familie, ook veel familie in Amerika en zo blijven we op de hoogte van elkaar en zien we elkaar kinderen opgroeien ect.
ook mij 88 jarige opa heeft FB, zo blijft hij op de hoogte van al zijn kinderen (13) en al zijn kleinkinderen (52) en ziet hij zijn achterklein kinderen "opgroeien"
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Printje wo 30 mei 2012 - 8:42

* Welke social media gebruik je:[/b]
Alleen Facebook

* Waar erger je aan bij social Media:
Hetzelfde als hierboven staat, van die nutteloze dingen maar ook berichtjes als ik ben me doodgeschrokken komt dit nog wel goed....
En vervolgens staan er weet ik hoeveel berichtjes erbij en gaat het meestal om iets totaal onzinnigs. Ik vind dan dat er expres zo vaag gedaan wordt om reacties uit te lokken.

Daarnaast erger ik me eraan dat alles steeds sneller/beter/altijd bereikbaar moet zijn en dat het ook steeds meer het onderwijs etc treft. Ik vind zoveel dingen belangrijker dan die social media.



* Positieve punten van social media:
Dat je idd een beetje op de hoogte kan blijven van mensen die tijdelijk in het buitenland wonen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 8:46

* Welke social media gebruik je:
Facebook en Twitter. Twitter is begonnen als iets dat ik moest hebben van mijn ex-collega's. Ik lees alleen van alles, maar tweet zelf amper. Als ik weleens iets retweet, dan doe ik dat voor mezelf. Zoals laatst vond ik een titel van een boek en ik dacht dat het handig was voor wanneer ik hem zocht in de bruna. Hoe ga jij om met... social media? 394967 En Facebook gebruik ik, omdat ik hyves zat was.
* Waar erger je aan bij social Media:
Ergeren vind ik een te groot woord. Maar mijn oma vertelde twee weken geleden dat mijn achternichtje bij haar vriend weg is, dat haar ouders haar niet kunnen bereiken en dat ze zich zorgen maakten. Even op FB kijkende, leerde dat mevrouw gewoon een nieuwe vriend heeft en haar familie even zat is. En dan staat het er ook nog letterlijk. Ik vind het verbazingwekkend dat mensen zoveel delen op FB.
* Positieve punten van social media:
Het is best leuk om een beetje te struinen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 8:50

* Welke social media gebruik je:
Ik heb Facebook. Wat ik deel zijn gewoon dagelijkse dingen. Ik vind het leuk om werkdingen te delen, welke beesten ik tegen ben gekomen. Soms komt er weleens iets voorbij dat voor een ander wat ranzig kan zijn maar ik vind het zelf ook leuk voor mijn 'verzameling' haha. Of als ik op een leuke locatie ben zoals vanmiddag dan wil ik dat nog wel posten. Verder van de feestjes en vakanties deel ik natuurlijk wel foto's al probeer ik het binnen de perken te houden. Ik heb 1 album per jaar met foto's, 1 album voor werkdingen en van een verre reis maak ik meestal nog een nieuw album aan.

* Waar erger je aan bij social Media:
Mensen die te persoonlijke informatie delen zoals de psychische gesteldheid van hun partner ofzo of ontzettende woede uiten via Facebookstatussen. Verder, mensen die 200 foto's plaatsen van 1 weekendje weg. Dat sla ik echt over. Oeh en halve statussen waarbij je dan dus nog moet gaan vragen wat er nu eigenlijk aan de hand is. Zeg het of zeg het niet, denk ik dan...

* Positieve punten van social media:
Ik heb veel vrienden in het buitenland en wat familie. Op deze manier heb ik makkelijker contact met ze. Voorheen zou ik dat met de post bijgehouden hebben maar dat is uiteraard toch heel anders. Zeker nu je ook kunt beeldbellen via Facebook ben ik helemaal in de gloria :cheering:


Laatst aangepast door Zusje op wo 30 mei 2012 - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Inge wo 30 mei 2012 - 8:51


* Welke social media gebruik je:

Facebook -> veel
Twitter -> bij vlagen
Hyves -> gebruik ik alleen nog in verband met de trouwhyves :-)

* Waar erger je aan bij social Media:
Ruzies die online worden uitgevochten
Berichtjes als "Hoe moet dit nu verder" bv en dat iedereen dan gaat gissen wat er aan de hand is

* Positieve punten van social media:
Contacten met oud klasgenoten, oud buurtgenootjes, familie en vrienden
De leuke reacties op foto's en updates
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 8:52


* Welke social media gebruik je:
Facebook en Twitter.

* Waar erger je aan bij social Media:
Passief agressieve mensen. "Sommige mensen moeten echt eens hun bek houden, ze weten niet waar ze het over hebben!" - Nee, niemand weet waar jij het over heb. Noem een naam of hou zelf je smoelwerk met je negatieve post scratch

En mensen die je voor van alles en nog wat uitnodigen. Of alleen maar over 1 ding praten (vaak auto of baby)

* Positieve punten van social media:
Ik kan makkelijker contact houden met mensen aan de andere kant van de wereld, en het is ook gewoon sneller gedeeld. Als ik 1 foto plaats kan iedereen kijken, ipv dat ik zoals vroeger moest gaan mailen naar allerlei verschillende emails. Het is lekker up to date en ik ben echt meer in contact met mensen. Dat is eigenlijk best erg, maar ik geef ronduit toe dat ik het heel makkelijk vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Blond wo 30 mei 2012 - 9:19

* Welke social media gebruik je:
Alleen Facebook. Ik heb nog wel een Hyves, maar die bewaar ik alleen omdat daar een hoop foto's op staan.

* Waar erger je aan bij social Media:
Mensen die alles wat ze meemaken (van het ochtend kopje koffie tot het lakken van de teennagels toe) op hun FB zetten. Het zal mij aan m'n reet roesten of iemand op zaterdag om 9 uur al aan de koffie zit. Mijn zusje zet er ook regelmatig dronken belevenissen op. En haar profiel is niet beschermd. Niet zo handig als je later gaat solliciteren..

Edit: en elke avond een foto maken van je eten vind ik ook belachelijk. Zeker als het elke avond een doodnormale prak eten is.

* Positieve punten van social media:
Contact houden met vriendinnen die te ver weg wonen om regelmatig te zien. Nu zit een vriendinnetje van me al een paar maanden in Dublin, en kunnen we toch gratis contact met elkaar houden. En ik vind het ook wel lekker tijdverdrijf om te lezen wat anderen doen. Zo ken ik een jongen die DJ in zijn vrije tijd is, en die zet regelmatig ook nieuwe mixen van oa Avicii op z'n FB. Leuk om te volgen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 18:56

Welke social media gebruik je
Ik gebruik alleen Facebook

Waar erger je aan bij social Media
Aan mensen die zeuren op Facebook.

Positieve punten van social media
Leuk om op de hoogte te blijven van wat vrienden en familie bezighoudt en om hen op de hoogte te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Krullebol wo 30 mei 2012 - 19:53

Welke social media gebruik je
Facebook en twitter

Waar erger je aan bij social Media
Dat mensen hun facebook als dagboek gebruiken.

Positieve punten van social media
Leuke reacties op foto's, statussen en filmpjes. Contact hebben met mensen die je anders niet spreekt en zien wat hun bezig houdt.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 20:02

Welke social media gebruik je
Facebook en twitter

Waar erger je aan bij social Media
Mensen die zich voordoen als de gelukkigste personen ter wereld, door elke status met 'love my life/vriendinnetjes/whatever' af te sluiten, en overal foto's van te maken. En aan de eeuwige spelfouten in statussen. Ik heb een paar mensen op Facebook die echt NIET normaal kunnen spellen.
Ook had ik iemand op Twitter die werkelijk OVERAL foto's van maakte, van zijn eten, drinken, benzinepomp waar hij ging tanken, z'n computerscherm, zelfs het stuur van zijn auto en zijn dashboard kwam regelmatig voorbij....dat vind ik echt te erg.

Positieve punten van social media
ik vind het leuk om updates van vrienden te zien, en te zien hoe het met iedereen gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 20:04

Welke social media gebruik je
Facebook en twitter

Waar erger je aan bij social Media
Dat (voornamelijk) meiden hun ruzies via internet verspreiden. Ze plaatsen negatieve berichten over andere mensen, zonder hun naam explciet te noemen. Of van die vage, zielige berichten plaatsen, waarmee je overduidelijk om aandacht vraagt. Wanneer er echter naar gevraagd wordt, is er 'niks' .

Positieve punten van social media
De foto's, statussen en filmpjes van anderen, waardoor je op de hoogte blijft. Ook het laagdrempelige contact met mensen die je niet zo snel zou bellen of bezoeken, maar wel kent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Ooh La La! wo 30 mei 2012 - 20:18

Welke social media gebruik je
Facebook prive en zakelijk en twitter zakelijk

Waar erger je aan bij social Media
Zelda schreef:
Mensen die zich voordoen als de gelukkigste personen ter wereld, door elke status met 'love my life/vriendinnetjes/whatever' af te sluiten

En mensen die alleen maar negatieve posts plaatsen. Ook mensen die alleen maar over hun kids of auto kunnen praten.

Positieve punten van social media
Het in contact blijven met mensen die je weinig ziet.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Toet wo 30 mei 2012 - 20:57

* Welke social media gebruik je:
Ik gebruik facebook het meest. Verder heb ik twitter waar ik vooral lees en af en toe iets tweet. Ik vind twitter een geniale uitvinding trouwens, raad het iedereen aan.

* Waar erger je aan bij social Media:
Mensen die de hele dag door statusupdates plaatsten. En dan vooral: 'op school tot 4' 'werken tot 6 en daarna filmpje op de bank met me schatje' e.d. Mensen die facebook te serieus nemen, mensen die alles van iedereen de hele dag door liken. Mensen die foto's plaatsen als ze een wond o.i.d. hebben (seriously, why?) Mensen die #hashtags gebruiken of andere domme stopwoordjes/zinnen. Verder heb ik nog iemand die echt altijd te overdreven positief is, om te kosten. Voorbeeld: Gggooooooeeeeedddeeemorgen lieven mensen!!!! Weer een nieuwe werkdag vandaag! Het zonnetje is er lekker bij dus het komt vast allemaal goed!! Veel plezier allemaal!! pale Zij gaat op woensdag ook altijd symbolisch de week doorzagen hahah. Iedere week met een ander plaatje van een zaag o.i.d.
Te negatief vind ik ook niks. Of de allergrootste dooddoener: Zielig berichtjes om aandacht. En dan vervolgens niet reageren op de vraag wat er aan de hand is!
Ja, ik heb nog al veel ergernissen op facebook haha.

* Positieve punten van social media:
Op de hoogte blijven, contact onderhouden, dingen bespreken, pagina's die je met een bepaalde groep kan maken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Susan wo 30 mei 2012 - 21:03

* Welke social media gebruik je:
Ik heb een account op Hyves, maar daar kom ik nooit meer. Had een paar maanden geleden nog wel een korte opleving op Hyves omdat ik daar zat met een groepje mensen die ook een kind met autisme hadden, maar uiteindelijk vond ik er toch te weinig herkenning en ben ik afgehaakt. Verder heb ik een account op LinkedIn, maar daar doe ik al helemaal niks mee. Mijn account op Facebook gebruik ik wel actief, daar zit ik iedere dag wel op.

* Waar erger je aan bij social Media:
Op het moment eigenlijk nergens aan. Ik heb wel iemand op Facebook die heel veel updates plaatst, maar dat vind ik niet vervelend, ze schrijft altijd wel op een leuke manier. Laatst had ik wel per ongeluk iets geactiveerd waardoor ik van al haar updates een melding kreeg, dat heb ik maar weer uitgezet.
In het begin ergerde ik me wel aan al die verzoekjes om te helpen om pompoenen te oogsten in Farmville, et cetera, maar dat heb ik ook uitgezet.

* Positieve punten van social media:
Mensen terugvinden die je lang niet hebt gesproken, zien hoe ze er nu uitzien en hoe het met ze gaat en gewoon op de hoogte zijn van de dagelijkse dingetjes van de mensen met wie je omgaat. Het is niet zo dat ik die mensen normaal nooit zie of spreek, maar ik ben geen beller en ook geen sms'er/whatsapper, dus dan is Facebook wel handig. Ik vind het ook wel leuk om foto's van anderen te bekijken en om zelf foto's te laten zien. Het is een stuk makkelijker dan een foto mailen of openen in je mail.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Happydobby wo 30 mei 2012 - 22:19

Hoe gaan jullie om met social media?

* Welke social media gebruik je:

Facebook,linkedin, soms twitter. Hyves niet meer.

* Waar erger je aan bij social Media:
Eigenijk nergens aan, alhoewel ik wel een oud collega heb die al haar ellende post. Ik ga binnenkort wel opruimen.

* Positieve punten van social media:
Ik heb wat contact met oud collega's, kasgenoten van vroeger, leuk om te zien hoe het met iedereen gaat en dames van het forum die mooie foto's plaatsen van hun kindjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met... social media? Empty Re: Hoe ga jij om met... social media?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum