Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De negatieve kant van social media...

+10
Lady Starstruck
Arwyn
Antibes
Urban Naked
Gizmo
Stuiterbal
Bliss
Discordia
Lousanne
Rose
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty De negatieve kant van social media...

Bericht  Rose wo 17 okt 2012 - 1:53

Een vreselijk verhaal!

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121012_00331819
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Lousanne wo 17 okt 2012 - 1:58

Een heel vreselijk verhaal.

Maar waarom de negatieve kant van de social media? Want daar heeft ze toch alleen haar verhaal gedaan. Ze werd toch gepest op school, niet via de social media (kan het filmpje niet kijken, dus als ik iets mis hoor ik het graag!)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 2:00

Ik snap het ook niet, hoezo de negatieve kant van Social Media? Heel erg triest dat dit meisje is gepest en zelfmoord heeft gepleegd, maar dat kwam toch niet door Facebook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Discordia wo 17 okt 2012 - 2:01

Tragisch, maar dit heeft niets met social media te maken. Dit heeft te maken met een labiel meisje dat zelf ook verkeerde keuzes heeft gemaakt en de dupe is geworden van de meedogenloosheid van leeftijdgenoten.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Rose wo 17 okt 2012 - 2:01

Lousanne schreef:Een heel vreselijk verhaal.

Maar waarom de negatieve kant van de social media? Want daar heeft ze toch alleen haar verhaal gedaan. Ze werd toch gepest op school, niet via de social media (kan het filmpje niet kijken, dus als ik iets mis hoor ik het graag!)

Ze werd zowel op school als via social media gepest. Nadat ze verhuisd(t?) is van scholen en woonplaats bleef het via social media door gaan.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Bliss wo 17 okt 2012 - 2:06

Vreselijk idd, heb net het filmpje met die briefjes bekeken ook. Sad Mensen beseffen echt niet wat ze aanrichten met pesten!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Stuiterbal wo 17 okt 2012 - 2:10

Vreselijk en idd een negatieve kant van social media. Ze was al verhuisd maar ik via facebook achtervolgt. Ongelooflijk.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Discordia wo 17 okt 2012 - 2:10

Rose schreef:
Lousanne schreef:Een heel vreselijk verhaal.

Maar waarom de negatieve kant van de social media? Want daar heeft ze toch alleen haar verhaal gedaan. Ze werd toch gepest op school, niet via de social media (kan het filmpje niet kijken, dus als ik iets mis hoor ik het graag!)

Ze werd zowel op school als via social media gepest. Nadat ze verhuisd(t?) is van scholen en woonplaats bleef het via social media door gaan.

Er zijn naaktfoto's van haar verspreid onder klasgenoten (foto's die ze zelf gemaakt had). Ik heb een site gevonden waar heel uitgebreid het hele verhaal staat, ik kan op mijn werk echter niet naar die site.

Het zit vol met labiele tieners in de wereld. Door Twitter, Facebook, Youtube enz komt het alleen veel dichterbij. Zo was er een paar maanden geleden ook een meisje in Nederland dat zelfmoord had gepleegd. Op Twitter stond haar laatste berichten, te lezen voor iedereen. "Nog even bij mama zitten" en als laatst "Het is nu echt te laat". Er gingen toen allemaal roddels rond. Dat het door een bangalijst zou komen enz enz. Allemaal niet waar.

Social media maken jonge mensen heel kwetsbaar. Ze kunnen ieder moment van de dag vrij anoniem zeggen wat ze willen, tegen wie ze willen.

Mensen maken soms verkeerde keuzes op de verkeerde momenten. Dat kun je nabestaanden vaak helemaal niet aanrekenen. Het feit dat dit soort meisjes en jongens zelfmoord pleegt is vreselijk, maar het heeft vaak te maken met een wanhoopsdaad uit schaamte of angst voor de reactie van anderen op dingen die hen zijn overkomen of aangedaan. Heel moeilijk, maar volwassen worden is ook heel moeilijk.

Ik heb vrij veel "invloed" op Twitter en ik probeer af en toe wat rake dingen te zeggen via mijn accounts.

"Kritiek geven is gemakkelijk, maar bedenk altijd wat die kritiek met jou zou doen."
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gizmo wo 17 okt 2012 - 4:01

Pesten is tegenwoordig gewoon veel intenser, door al die social media.

Ik ben vroeger ook veel gepest, maar thuis kon ik me er (enigzins) voor afsluiten, dan was ik alleen. Vroeger had je nog geen sms, hyves, facebook, whatsapp, enz...

Pesten gaat nu veel meer de hele dag door. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit tot wanhoopsdaden drijft, en uiteindelijk zelfs tot zelfmoord.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Urban Naked wo 17 okt 2012 - 4:21

Discordia schreef:

Ik heb vrij veel "invloed" op Twitter en ik probeer af en toe wat rake dingen te zeggen via mijn accounts.

Je hebt 138 followers als ik het goed zie.. hehe
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Discordia wo 17 okt 2012 - 4:23

Urban Naked schreef:
Discordia schreef:

Ik heb vrij veel "invloed" op Twitter en ik probeer af en toe wat rake dingen te zeggen via mijn accounts.

Je hebt 138 followers als ik het goed zie.. hehe

Dan weet ik niet waar je kijkt. 1 account van me heeft nu ruim 29.000 volgers. Mijn eigen account heeft er ruim 1000.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 4:25

Discordia schreef:
Urban Naked schreef:
Discordia schreef:

Ik heb vrij veel "invloed" op Twitter en ik probeer af en toe wat rake dingen te zeggen via mijn accounts.

Je hebt 138 followers als ik het goed zie.. hehe

Dan weet ik niet waar je kijkt. 1 account van me heeft nu ruim 29.000 volgers. Mijn eigen account heeft er ruim 1000.

Heb je een account voor elke persoonlijkheid? Very Happy
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Discordia wo 17 okt 2012 - 4:30

Antibes schreef:
Discordia schreef:
Urban Naked schreef:
Discordia schreef:

Ik heb vrij veel "invloed" op Twitter en ik probeer af en toe wat rake dingen te zeggen via mijn accounts.

Je hebt 138 followers als ik het goed zie.. hehe

Dan weet ik niet waar je kijkt. 1 account van me heeft nu ruim 29.000 volgers. Mijn eigen account heeft er ruim 1000.

Heb je een account voor elke persoonlijkheid? Very Happy

Ik heb wel meer accounts waar ik op kán posten. Maar voor nu houd ik er twee actief bij.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Discordia wo 17 okt 2012 - 4:33

Ik ga hier veel te serieus op in laughcry
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 4:40

thumbup Very Happy
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Urban Naked wo 17 okt 2012 - 4:57

Discordia schreef:Dan weet ik niet waar je kijkt.
Niet bij het juiste account klaarblijkelijk. Excuus!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 5:49

Afschuwelijk natuurlijk. Maar social media zijn hier toch niet schuldig in? één druk op de knop en je hebt al je accounts verwijderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Arwyn wo 17 okt 2012 - 5:51

Gizmo schreef:Pesten is tegenwoordig gewoon veel intenser, door al die social media.

Ik ben vroeger ook veel gepest, maar thuis kon ik me er (enigzins) voor afsluiten, dan was ik alleen. Vroeger had je nog geen sms, hyves, facebook, whatsapp, enz...

Pesten gaat nu veel meer de hele dag door. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit tot wanhoopsdaden drijft, en uiteindelijk zelfs tot zelfmoord.

+ 1
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 5:53

Het kan aan mij liggen hoor, maar social media is toch niet verplicht om aan mee te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gizmo wo 17 okt 2012 - 6:02

Jaya schreef:Het kan aan mij liggen hoor, maar social media is toch niet verplicht om aan mee te doen?

Groepsdruk, met Hyves en Facebook hoor je er natuurlijk meer 'bij'. Daarnaast, sms en whatsapp is al lastiger om niet te hebben.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Lady Starstruck wo 17 okt 2012 - 6:04

Wat een triest verhaal zeg. De wanhoop spat er vanaf.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 6:16

Ik vraag me echt af waarom ze nog steeds haar fb account had? Waarom hebben ouders/hulpverleners niet ingegrepen daar in? Ze is een paar keer verhuisd en de laatste keer had ze geen nieuwe vrienden. Dus als ze haar fb had verwijderd en een nieuw telefoonnummer had genomen, was het pesten toch over? Of denk ik nu wel heel erg makkelijk?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat als het pesten over is dat ze dan niet meer ongelukkig was en ik vind het heel erg sneu voor haar en er is geen enkel excuus voor het gedrag van die pesters.
Maar als ik er logisch over na denk, ze had hulp maar tegelijkertijd werd ze ook nog dagelijks gepest via fb. Ik kan begrijpen dat de hulp dan totaal niet aanslaat omdat ze nog dagelijks gepest wordt. Ik denk dat als ze uit de omgeving van pesters werd gehaald (dus fb deleten) ze misschien wel iets meer baat had bij de hulp omdat ze dan tenminste niet meer dagelijks geconfronteerd wordt met dat mensen haar dood willen hebben en had kunnen bouwen aan haar zelfvertrouwen.

Nou ja, ik heb geen psychologie gestudeerd dus misschien zie ik het iets te gemakkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  _Lacey_ wo 17 okt 2012 - 6:17

Gizmo schreef:Pesten is tegenwoordig gewoon veel intenser, door al die social media.

Ik ben vroeger ook veel gepest, maar thuis kon ik me er (enigzins) voor afsluiten, dan was ik alleen. Vroeger had je nog geen sms, hyves, facebook, whatsapp, enz...

Pesten gaat nu veel meer de hele dag door. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit tot wanhoopsdaden drijft, en uiteindelijk zelfs tot zelfmoord.
Hier hetzelfde.
Zelf heb ik destijds ook op het punt gestaan een einde aan mijn leven te maken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 6:37

Maar je hoeft zelfs niet je fb te deleten, één nieuwe maken met alleen nieuwe mensen volstaat. Zeker na verhuizen enzo. De nee, een puber kan dat vaak niet zelf doen, of bedenken, maar dáár heb je toch ouders, leraren, enz voor? je weet toch dat je kind op facebook zit? je weet toch dat je kind herfst wordt en je ziet toch dat je kind ongelukkig is? niet dat alles te voorkomen is, maar ik vermoed dat hier meer aan de hand is dan pesten via internet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Derpy wo 17 okt 2012 - 9:30

Eucalypta schreef:Afschuwelijk natuurlijk. Maar social media zijn hier toch niet schuldig in? één druk op de knop en je hebt al je accounts verwijderd.

Dat was het eerste wat ik dacht: Waarom verwijdert ze haar facebook niet of zorgt ze ervoor dat die niet meer gevonden kan worden? Je kunt ook zelf bepalen of mensen je kunnen taggen of niet.

Dan is er natuurlijk maar een deel van het probleem opgelost, want verder komt ze over als een heel instabiel meisje. Erg triest dat het zo is afgelopen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De negatieve kant van social media... Empty Re: De negatieve kant van social media...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum