Social media en aankondigingen
+39
Vixen
Artemis
luisa
Paper Crown
Urban Naked
MADDIE
Arwyn
Exogenesis
Novalee
Funk
Highway
Stuiterbal
Ella
Enelya
Capt'n Zero
Lady4
Ragazza
Printje
Taeda
mzcharlotte
Manderijn
Nyx
Sea of Trees
Coco
girli
Razz
Snoopy
Fortissimo
Susan
silly-one
Jasmine
Maple
Victoria-
Marin
SarahKey
Rush
Poisongirl
Silver
Sam
43 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Social media en aankondigingen
Ik snap dat ook niet. Ik ben vrij actief op social media, met name FB, maar het zou nooit in me opkomen om iemand bijvoorbeeld te feliciteren met hun pasgeborenen wanneer de dit zelf nog niet op FB hebben gezet. Ik zou dat zelf ook heel erg vinden en ik zou het voor de zekerheid ook zeker melden bij het brengen van belangrijk nieuws.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Sja, nieuws deelt zich via social media nu eenmaal 10 x zo snel als vroeger en ik ben bang dat dit toch niet gaat veranderen, dus dan maar aanpassen.
Ik heb zelf nog geen grote gebeurtenissen in mijn leven gehad waarvan ik zou willen dat het (nog) niet op FB terecht zou komen, maar ik heb zover ik weet ook geen mensen in mijn lijst die me (uit enthousiasme) voor zouden zijn.
Zelf wacht ik ook meestal op een bericht van degene die het betreft, ik vind dat een soort van ongeschreven regel.
Iedereen die ik ken, houd zich daar ook aan.
Ik heb zelf nog geen grote gebeurtenissen in mijn leven gehad waarvan ik zou willen dat het (nog) niet op FB terecht zou komen, maar ik heb zover ik weet ook geen mensen in mijn lijst die me (uit enthousiasme) voor zouden zijn.
Zelf wacht ik ook meestal op een bericht van degene die het betreft, ik vind dat een soort van ongeschreven regel.
Iedereen die ik ken, houd zich daar ook aan.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Susan schreef:Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar het lijkt mij dat mensen het niet doen om je een hak te zetten en het gewoon aardig bedoelen. Niet leuk misschien, dat snap ik, en niet erg handig van die mensen, maar ik denk niet dat ze het bewust doen omdat ze zo graag de eerste willen zijn en het zo leuk vinden om het bewust te verpesten voor een ander.
Het zal je misschien nog kunnen verbazen hoeveel mensen wél zo in elkaar zitten.
Gast- Gast
Sea of Trees schreef:Toen mijn tante was overleden, kwam het na 5 minuten op Facebook te staan. Haar eigen broer moest het via Facebook lezen.....heel erg onfatsoenlijk.
Oh oh oh wat erg. HOezo moet dat er meteen opstaan, zoiets is toch ook heel intiem en privé? Jeetje.
Gast- Gast
Taeda schreef:Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Wat bedoel je?
Gast- Gast
Carrie schreef:Taeda schreef:Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Wat bedoel je?
Volgens mij heeft ze gewoon even ingelogd op de FB van haar zus.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Ik snap dat ook niet. Toen mijn nichtje bevallen was van haar dochter las ik het ook eerst op Facebook voordat ze iedereen had kunnen inlichten. Daar heeft mn nichtje toen nog wel iets van gezegd tegen haar.
Vriendin van mij is zwanger en wou er ook niks over op Facebook omdat ze het op haar werk nog niet wisten. Toen heeft ze ingesteld dat er niemand iets op haar pagina mag zetten zonder toestemming van haar. Hetzelfde geldt voor de tags. Hiermee voorkom je echter niet dat iemand het op de eigen pagina zet helaas.
Ik zorg zelf ook altijd dat ik niet de eerste ben die iets op Facebook zet en wacht vaak totdat degene zelf er iets op heeft gezet.
Vriendin van mij is zwanger en wou er ook niks over op Facebook omdat ze het op haar werk nog niet wisten. Toen heeft ze ingesteld dat er niemand iets op haar pagina mag zetten zonder toestemming van haar. Hetzelfde geldt voor de tags. Hiermee voorkom je echter niet dat iemand het op de eigen pagina zet helaas.
Ik zorg zelf ook altijd dat ik niet de eerste ben die iets op Facebook zet en wacht vaak totdat degene zelf er iets op heeft gezet.
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Capt'n Zero schreef:Carrie schreef:Taeda schreef:Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Wat bedoel je?
Dat inderdaad Natuurlijk wel nadat ze zelf een aantal mensen had gebeld.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Enelya schreef:
Weet iemand hoe je dat moet instellen? Ik kan het niet vinden bij de instellingen
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Hier helaas ook herkenbaar. Toen ik bevallen was wilde ik dat zelf op FB zetten nadat ik eerst een aantal mensen zelf had gebeld. Helaas heeft heeft iemand anders dat gedaan voordat ik het zelf kon doen. Met naam enzo. Ik snap niet dat mensen denken dat ze dat er dan zomaar op kunnn zetten. Laat dat lekker aan de ouders over.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Mijn baby was nog net geboren. Opa en oma waren net op de hoogte. Had de buurvrouw van opa en oma al wat op facebook gezet. Toen ik net uit mijn operatie kwam heb ik mijn hele facebook snel geblokkeerd.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Razz schreef:Enelya schreef:
Weet iemand hoe je dat moet instellen? Ik kan het niet vinden bij de instellingen
Bij instellingen - tijdlijn en taggen.
Daar kun je aangeven wie er berichten kan plaatsen op je tijdlijn en wat mensen kunnen zien op je tijdlijn.
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Enelya het is gelukt, bedankt!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Dat is een goeie! Heb het meteen aangepast.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Taeda schreef:Capt'n Zero schreef:Carrie schreef:Taeda schreef:Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Wat bedoel je?
Dat inderdaad ;)Natuurlijk wel nadat ze zelf een aantal mensen had gebeld.
Aha!
Gast- Gast
Dat zou ik dan helemaal niet leuk vinden, zeker niet als het zonder overleg zou gaan. Maar ik neem aan dat je dat wel overlegd hebt.Taeda schreef:Capt'n Zero schreef:Carrie schreef:Taeda schreef:Bij mijn zus heb ik bij de geboorte op haar naam een foto geplaatst, zodat ze 'zelf' het nieuws kon vertellen.
Wat bedoel je?
Dat inderdaad ;)Natuurlijk wel nadat ze zelf een aantal mensen had gebeld.
Marin: ik nam het ze ook niet kwalijk hoor, ik vond de reacties erop erg leuk. Ik vond het alleen niet leuk voor de naaste familie waar de post pas later in de middag kwam ipv om half 10.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Carrie schreef:Sea of Trees schreef:Toen mijn tante was overleden, kwam het na 5 minuten op Facebook te staan. Haar eigen broer moest het via Facebook lezen.....heel erg onfatsoenlijk.
Oh oh oh wat erg. HOezo moet dat er meteen opstaan, zoiets is toch ook heel intiem en privé? Jeetje.
Mijn nicht (die het erop had gezet) was laaiend op die oom omdat hij zich gekwetst voelde omdat hij het op Facebook moest lezen. Kun je t je voorstellen....nu is die nicht sowieso wel sensatiebelust maar toch.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik vind het trouwens wel een groot verschil of dat het om een geboorte of om een overlijden gaat. Een geboorte is iets leuks waarvan het logischer is dat mensen het meteen willen delen. Bij een overlijden vind ik dat je eerst moet wachten totdat alle naasten zijn ingelicht.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik vind het trouwens wel een groot verschil of dat het om een geboorte of om een overlijden gaat. Een geboorte is iets leuks waarvan het logischer is dat mensen het meteen willen delen. Bij een overlijden vind ik dat je eerst moet wachten totdat alle naasten zijn ingelicht.
Het is een verschil in leuk of niet leuk nieuws inderdaad, maar ik vind nog steeds dat een nieuwe baby ook eerst aan alle naasten verteld moet worden. Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als er mensen zijn die het al op Facebook lezen, terwijl ik diegene nog niet aan de telefoon heb gehad of het zelf heb verteld.
Gast- Gast
Maar ik neem toch ook aan dat je zelf éérst ook je naasten inlicht. Ik bedoel als Collegaatje A het op je FB schrijft van jaaaaa gefeliciteerd, dan heeft diegene dat toch echt ergens gehoord, en dan zal t toch wel bij de bron vandaan moeten komen in eerste instantie. Ik snap niet echt goed dat je niet gewoon eerst familie belt en dan daarna het nieuws zelf verspreid. Als anderen het plaatsen, moet t toch ergens vandaan komen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pippa schreef:Printje schreef:Ik vind het trouwens wel een groot verschil of dat het om een geboorte of om een overlijden gaat. Een geboorte is iets leuks waarvan het logischer is dat mensen het meteen willen delen. Bij een overlijden vind ik dat je eerst moet wachten totdat alle naasten zijn ingelicht.
Het is een verschil in leuk of niet leuk nieuws inderdaad, maar ik vind nog steeds dat een nieuwe baby ook eerst aan alle naasten verteld moet worden. Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als er mensen zijn die het al op Facebook lezen, terwijl ik diegene nog niet aan de telefoon heb gehad of het zelf heb verteld.
Eens. En daarbij lijkt het me heel mooi om zelf op FB te kunnen vertellen dat je kindje geboren is. Of het nou blij of verdrietig nieuws is, ik vind dat anderen niet de keuze voor jou mogen maken hoe en wanneer dat kenbaar te maken via social media.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ja nou ja, wij hadden zoiets van het is nu toch al gebeurd. Ik heb me er dan verder ook niet druk om gemaakt, ik ken ons mam natuurlijk ook al langer als vandaag haha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Marin schreef:Maar ik neem toch ook aan dat je zelf éérst ook je naasten inlicht. Ik bedoel als Collegaatje A het op je FB schrijft van jaaaaa gefeliciteerd, dan heeft diegene dat toch echt ergens gehoord, en dan zal t toch wel bij de bron vandaan moeten komen in eerste instantie. Ik snap niet echt goed dat je niet gewoon eerst familie belt en dan daarna het nieuws zelf verspreid. Als anderen het plaatsen, moet t toch ergens vandaan komen?
Maar het kan ook van die familie komen toch?
Ik hoorde vrij snel dat mijn nicht was bevallen. Puur omdat mijn tante uit enthousiasme mijn moeder had gebeld. Die had ik later voor heel iets anders aan de telefoon en ze flapte er uit 'je weet toch al dat .. is bevallen?' Eh nee nog niet!
Ik heb toen ook mijn mond gehouden tot ik wist dat anderen het wisten. Achteraf bleek bijvoorbeeld dat ik het eerder dan haar beste vrienden wist hierdoor (en mijn band is niet zo hecht, dus andersom was logischer geweest).
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Familie die elkaar verteld zou ik niet zo erg vinden denk ik. Wel makkelijk haha hoef ik niet 20 neven en nichten te bellen ;-)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn schoonmoeder hadbij de geboorte van mijn dochter binnen 15 min dat op facebook gezet + naam. Zelf was ik nog niet eens uit de uitslaapkamer en had dus niemand nog gesproken, Ik was er helemaal niet blij mee. Vind dat geen stijl.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe ga jij om met... social media?
» social media
» Social media
» De negatieve kant van social media...
» Foto's van je kind op social media
» social media