Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eten met dit warme weer?

+10
Mida4you
Viva
Shisha
Mizz_S
minoessepoes
SarahKey
_Liv
Moira
Eponine
Fortissimo
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Fortissimo zo 21 jul 2013 - 21:12

Ik heb gewoon echt geen zin in eten met dit weer, evenals mijn vriend. Ik heb al helemaal geen zin in uitgebreid koken ;)Wat eten jullie op warme dagen als deze? Mijn inspiratie is op!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Eponine zo 21 jul 2013 - 21:19

Ik heb gisteren een salade op met rucola, couscous, paprika, tomaat, kaas en wat pijnboompitjes.

Voor vandaag ben ik ook nog op zoek naar inspiratie, maar waarsch wordt het ook een salade.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 21:21

BBQ, salades, pastasalades, soep met een broodje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Moira zo 21 jul 2013 - 21:43

Heb ook niet veel inspiratie, dus kijk even mee smile . Hier meestal een broodje ofzo, heb totaal geen honger met dit weer.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  _Liv zo 21 jul 2013 - 21:53

Wij hebben ook weinig trek, dus meestal wordt het iets van barbecue, brood, soep of een salade.
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  SarahKey zo 21 jul 2013 - 22:06

Wij eten gewoon normaal en hebben ook normale trek. Wel eet ik wel vaak graag iets makkelijks. Wraps, pasta of soep met stokbrood. Elke dag de bbq aanzetten vind ik ook niets en salades houden we niet van.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  minoessepoes zo 21 jul 2013 - 22:34

Wij eten wel meer koude gerechten dus inderdaad salades, wraps, pitabroodjes, broodjes en zoals vandaag koude hartige taart.

Griekse wraps vind ik nu heel lekker fris: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/476628/griekse-wraps/?rq=griekse+wraps
Of wraps met bijvoorbeeld reepjes gepaneerde kip of reepjes kipkrokant schnitzel, met sla, rode ui, paprika, komkommer en honing/mosterddressing.

Een broodjes beenham met bieslook boter en paprika, een broodje rucola, lente-ui, carpaccio met pijnboompitten en geraspte kaas, gerookte kipfilet met ijsbergsla, lente-ui en een yoghurtdressing enz. En dan haal ik het liefst lekker zuurdesembrood bij de bakker en snijd ik er zelf lekker dikke plakken van.

Ook maak ik graag een broodje giros bijvoorbeeld, kip zelf lekker kruiden, paprika, komkommer, tomaat, rode ui en dan zelf tzatziki maken en in volkoren pita's doen. Lekker fris en helemaal niet zo onverantwoord. Dat kan je ook met  (kip)shoarma doen.

Vanavond eten wij een Mexicaanse hartige taart, ik heb hem gister al gebakken en die eten we koud op, maar dat is met heel veel hartige taarten lekker. Combinaties die ik lekker vind zijn bijvoorbeeld prei en spekjes of tomaat/olijf/ mochou.

Daarnaast maak ik weleens rijstsalade van afgekoelde rijst met paprika, tomaat, ui, een hele hoop kerrie en cashewnoten o.a. Of couscous in boullion wellen en dan op smaak brengen met citroensap en verder feta, rucola, tomaat, olijven, rode ui enz toevoegen, hier gebruik ik ook weleens quinoa of bulgur voor. Of natuurlijk pastasalade, ik vind penne of fussili met een dressing van rode pesto/citroensap/ knoflook/ olijfolie/ citroensap en blokjes gebakken kipfilet, kerstomaatjes, pijnboompitjes, lente-ui en oude geraspte kaas erg lekker.
Ook maak ik weleens zelf aardappelsalade met verkruimeld katenspek, lente-ui, rode ui, rucola en wat mayonaise/yoghurt dressing met een stukje vlees of vis bijvoorbeeld.
Daarnaast maak ik vaak een salade van verse spinazie op Griekse wijze, of een andijvie salade op Hollandse wijze met een gekookt eitje, uitgebakken spekjes, augurkt, zilveruitjes en een dressing van een heel fijn gesneden uitje, olijfolie, mosterd en iets van honing/suiker waar ik gekookte blokjes aardappel in af laat koelen. Of bleekselderijsalade met een gekookt ei, appel en hamblokjes en ouderwetse sladressing bijvoorbeeld. Zo kan je natuurlijk ook witlof salade maken en vast nog veeeeel meer verzinnen.
Daarnaast eten wij ook veel gewone salades met een stokbroodje ernaast bijvoorbeeld, nu vind ik een salade met aardbeien en feta of geitenkaas heerlijk bijvoorbeeld, vorige week hadden we gesmolten brie en parmaham uit de oven en ga zo maar door, er is zo veel te verzinnen!

Ook doen wij nu weleens de barbecue aan voor kleine dingen, zo hadden we laatst broodjes hamburger en dan grillen we de hamburgers en de broodjes even op de barbecue, of spiesjes van witvis met giroskruiden, kerstomaatjes, rode ui, paprika en champignons op de barbecue en daar dan gewoon iets van aardappels/brood en salade bij eten en zo kan je natuurlijk heel veel vlees of vis even op de barbecue gooien!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Mizz_S zo 21 jul 2013 - 23:19

Wij eten gewoon normaal, heb over het algemeen ook nog wel gewoon trek en mijn man ook. Dus gewoon dezelfde dingen die we ook eten als het koud weer is. Wel hebben we minder zin om uitgebreid te koken dus daar probeer ik wel een beetje rekening mee te houden. Vanavond maak ik bijvoorbeeld pasta uit de oven, zo'n oven is wel warm, maar je hoeft het er alleen maar in te zetten en uit te halen dus weinig werk (ok, je moet de schaal natuurlijk ook klaarmaken, maar beter dan echt uitgebreid koken en bakken in ieder geval).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Shisha zo 21 jul 2013 - 23:25

Gister hebben we broodjes met soep en salade gegeten. Vandaag ga ik een maaltijdsalade maken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Viva zo 21 jul 2013 - 23:29

vandaag eten wij shoarma, gisteren toch niet gegeten dus nu vandaag, had het al uit de vriezer gehasld. Morgen spinaziesalade met geraspte kaas, pijnboompitten en groene olijven tapenade. Ben benieuwd, is niets voor mij...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Mida4you ma 22 jul 2013 - 21:56

Ik heb voor een paar weken geleden een soort gelijk topic geopend. Misschien staat daar nog wat voor je in?

https://yescafe.actieforum.com/t46366-geen-zin-in-warm-eten-met-warm-weer-andere-opties?highlight=warm+weer
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Saga ma 22 jul 2013 - 23:14

Ik maak vaak een quiche, simpele pasta of "uitgebreide broodjes" (zo noemt mijn vriend dat Laughing ) dan maak ik bijvoorbeeld een clubsandwich en vul ik een stokbrood met een mengsel van gehakt, ui, paprika's, kaas en rauwe ham.
Of ik bak een stokbroodje af en maak er zelf wat smeersels en salades bij.

Gisteren heb ik kipspiesjes gegrild en hadden we er een Turkse pizza uit de vriezer bij.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  loesje wo 24 jul 2013 - 3:38

salade, soep met broodje, gebakken hamburger op broodje met sla en komkommer en tomaat, groente vlees en aardappel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  loura wo 24 jul 2013 - 5:47

Gister heb een ik salade gemaakt met appels, avocado, dille en little gem sla. Met daarbij een kabeljauw filet. En vandaag had ik gevulde paprika. Makkelijke lichte gerechtjes.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Slakje wo 24 jul 2013 - 7:00

Wij eten vooral pasta(salades). Eigenlijk zowat elke dag...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten met dit warme weer? Empty Re: Wat eten met dit warme weer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum