Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer eens wat anders eten

+16
Marcellah89
loesje
ellibre
sanne-84
Snoes
SarahKey
Lady Starstruck
Linda
Pseudoniem
Cow
Blond
Atelier Madame
Marin
Mizz_S
Monte
Lejow
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 2:08

Ik ben gek op aardappels, groente en een lekkere jus, maar zo langzamerhand komt het een beetje mijn oren uit allemaal.
Doordeweeks eten we meestal 3x groente, ik eet een keer macaroni/spaghetti bij mijn vader (en die avond eet mijn vriend op zijn werk) en vrijdag, zaterdag en zondag eten we meestal 'anders' (als patat, pannenkoeken, roerbakmie, nasi, wraps, soep enz enz).

De keren dat we groente eten, is dat meestal sperziebonen, wortels of spinazie. Ik eet ook vaak rode kool of bietjes en dan eet mijn vriend witte bonen in tomatensaus (want het andere vinden we beide niet lekker).
Bloemkool koop ik alleen als het in de aanbieding is.
Broccoli vind ik gekookt niet zo bijzonder.

Verder gruwel ik van bijna alle mogelijke soorten bonen (op sperzie en snij na), en hou ik niet van witlof en de meeste kool soorten (op rood na).
Oh en vis vind ik ook niet lekker.

Wel wil ik graag budget blijven koken.
Heeft iemand misschien wat lekkere (misschien ook snelle) budget receptjes waar we het een beetje mee af kunnen wisselen?
Tips voor lekkere ovenschotels met aardappelpuree ofzo (we eten nu vaak de prei kerrie ovenschotel, de bloemkool ovenschotel of ovenschotel met aardappelpuree, gehakt en sperziebonen).
Heb al op AH gekeken, maar als ik daar budget aanklik staan er ook allemaal dingen tussen met zalm en biefstuk en weet ik het wat (maar zo budget is dat toch niet?).

Kortom, hellup.
Zeker nu B echt met de pot eet, vind ik het belangrijk dat we goed en gevarieerd eten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 2:36

Lust je wel courgette? Daar kun je ook heel veel mee, wokken, grillen, gevulde courgette of op een andere manier in de oven.
Je zegt dat je geen witlof lust, ik lustte dat vroger ook nooit, maar nu ik het zelf op een andere manier klaarmaak vind ik het wel lekker. Wij aten vroeger altijd gekookte witlof (jakkie), maar ik maar er een ovenschotel mee, wok het of eet het rauw als salade en dan vind ik het wel lekker.
Misschien kun je nog denken aan gewokte prei of gewokte spinazie? Spinazie is ook als salade lekker trouwens!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 2:38

Nog een toevoeging, dingen als room/creme fraise in het eten hou ik ook niet van. Daar word ik misselijk van Sad

Courgette lust ik een beetje haha :P

Heeft iemand misschien nog tips voor hartige pasta salades (dus zonder de yoghurt dressings enzo)
We eten nu graag fusili, met walnoten, gehakt, sla, uitje, en zongedroogde tomaten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 2:44

En aubergine? Bijvoorbeeld zoiets?
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/406146/ovenschotel-met-aubergine?id=406146

Gevulde paprika's zijn ook lekker trouwens, misschien nog een ideetje?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 2:51

Hou je van koken? Ik zou toch eens wat nieuwe dingen proberen als ik jou was en zeker ook de dingen waarvan je zegt dat je ze niet lust. Als je t op een andere manier klaar maakt is het vaak al lekkerder.
Qua gerechten misschien quiche, couscous, risotto. Met champignons, paprika, sla, courgette, spruitjes, tomaten. Ik denk dat je gewoon een groente moet kiezen, een recept op kan zoeken en dat gewoon maken. Misschien vind je t niks, maar misschien valt het ook wel mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 2:57

Precies, wat Jente zegt doe ik ook altijd. Soms is iets dan idd niet zo lekker, maja dan heb je wel weer eens wat nieuws geprobeerd. Ik denk dan ook altijd, ik wil iets eten met die en die groente en zoek daar een recept bij. Of ik bedenk zelf iets wat me lekker lijkt.
Lust je trouwens wel doperwten? Anders is dat misschien nog een simpel idee?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 2:59

Ja, die lust ik wel!

Heb nu dit gevonden:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/818380/groenterijst-met-yorkham/?rq=groenterijst

De tuinerwten en rozijnen laat ik er uit, en ik doe er een paprikaatje en een uitje bij!
Dit gaan we vanavond eten.

Ik moet ook gewoon meer durven denk ik.
Toevallig zijn snijbonen en beenhamreepjes in de aanbieding bij c1000, dus komt mooi uit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Monte ma 18 maa 2013 - 3:02

Wat wij voor groente eten met aardappels:
Koolraap, bieten, doperwten, spinazie, wortels, broccoli, bloemkool, rode kool, sla, speziebonen, wokgroenten, witlof, lof, mais, bruine bonen, peultjes, chinese kool, spitskool(echt super lekker geroerbakt)

En misschien ben ik wel meer vergeten. Maar met een wok en kruiden kun je heel veel groeten lekker klaarmaken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 3:02

Die ziet er idd lekker uit (al zou ik ook de rozijnen weglaten, dat lijkt me er echt niet lekker bij). Laat je weten hoe het was? Misschien ga ik het ook wel een keer maken!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Marin ma 18 maa 2013 - 3:06

Lejow schreef:

Ik moet ook gewoon meer durven denk ik.

Ik zou ook gewoon lekker proberen hoor Lejow! Je kan desnoods gewoon een pak pannenkoekenmeel, een pizza en een blik tomatensoep altijd in je kastje hebben staan, voor als je eens iets echt niet lekker vindt.

Ik kan me zelf niet voorstellen dat je altijd A/V/G eet, en ook daarmee kan je zo eindeloos varieren. Je kan bijv ook een lekkere aardappelsalade van krieltjes maken met wat magere kwark (of vind je dat ook te romig? Evt wat yogonaise), knoflook, bieslook, van die krokante spekjes en dan serveren met een vleesje. Evt wat rucola of waterkers ofzo er door ofzo.

Eet je nooit pasta? Dus een pasta gerecht met een sausje? Kan je echt eindeloos mee varieren. Van die pittige worstjes (of gewone braadworst) in kleine stukjes snijden (of het velletje er af halen en gewoon als gehakt bakken) met wat groente zoals paprika en courgette, en je hebt al een lekkere saus.

Een simpel pak tomatensoep kan je lekker aankleden met wat mais,(evt bonen) en gebakken kipreepjes en hebt een soort Mexicaanse soep.

Pfoei dat zijn zomaar even wat ideetjes. Er zijn ZO veel dingen die je kunt maken... Vervang ook niet eens de ingredienten maar de bereidingswijze. Ipv kipfileetje bakken, maak eens een ovenpakketje van bakpapier met krieltjes, kipfileetje (beetje dun slaan), en wat groenten er in zoals broccoli of asperges). Dan heb je toch al weer heel ander gerechtje.

Hopelijk kan je hier wat mee!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Atelier Madame ma 18 maa 2013 - 3:07

Een ovenpasta is lekker, met uitgebakken spekjes, aubergine, courgette, paprika, pasta en een sausje!

Mousaka is ook heerlijk! Met aubergine als groente en gehakt met aardappels, ik pak meestal het wereldgerecht van knor om de saus te maken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Blond ma 18 maa 2013 - 3:28

Durven is inderdaad de eerste stap. Ik maak regelmatig gerechten met ingrediënten die ik nog niet echt kende (gnocchi, couscous, risotto, bulgur) en dan merk ik vanzelf wel of ik het lekker vind. En eigenlijk valt het nooit tegen. En mocht het wel tegenvallen, dan staat er nog een blik soep in de kast en wat kliekjes in de vriezer.

E in recepten kom ik ook producten tegen die ik niet zo lekker vind, zoals courgette en aubergine. Dat vervang ik dan door iets anders (meestal paprika). Ook eet ik veel dingen rauw, in salades, zoals rode kool, witte kool, witlof en spinazie. En fruit door gerechten maken het ook altijd net wat anders.

Ik kijk trouwens veel naar kookprogramma's, op 24 Kitchen en ik heb veel kookboeken. Heerlijk om leuke nieuwe recepten te zoeken en te proberen. Veel leuker en lekkerder om zelf een risotto of roti te maken met verse ingrediënten dan een pak Wereldgerechten van Knorr.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Cow ma 18 maa 2013 - 3:29

Ik doe in de pasta salade altijd;

Appel (granny smit)
Paprika
Pijnboompitten
Kaas (innieminnie kaasblokjes)
Gerookte kip
komkommer

Verder idd gewoon proberen en durven. Ik maak vanavond bv voor het eerst curry. Mijn vriend en ik lusten helemaal geen kokos maar wellicht is een curry wel heel lekker (lijkt me wel, heb er iig al lang zin in)
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 7:18

Er staan lekkere dingen tussen!

Ik vond het eten vanavond heel lekker. Al is het wel een aangepast recept geworden haha.
Ipv yorkham, had ik beenham. Die reepjes waren in de aanbieding bij de c1000.
En zag erwten en rozijnen niet zitten, dus heb ipv dat er een rode paprika en een uitje doorheen gedaan.
Heb heerlijk gegeten en zelfs B heeft meegegeten!

Oh ja en had nog wat plakjes ontbijtspek in de koelkast, die heb ik er ook doorheen gesneden Very Happy


Morgen gaan we hollands pannetje eten, maar niet met sperziebonen, maar met wortel!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Pseudoniem ma 18 maa 2013 - 8:19

wellicht is het slimmer om te investeren in een goed kookboek, zoals De Dikke Vegetarier. Hierin staan simpele budget gerechten, maar ook wordt je uitgedaagd om te leren houden van verschillende groentes, kruiden en specerijen.
Daarnaast kook je ook puur, dus zonder verpakkingen die altijd veels te duur zijn voor wat je krijgt -> kruiden + E-nummers.

Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 8:20

Pseudoniem schreef:wellicht is het slimmer om te investeren in een goed kookboek, zoals De Dikke Vegetarier. Hierin staan simpele budget gerechten, maar ook wordt je uitgedaagd om te leren houden van verschillende groentes, kruiden en specerijen.
Daarnaast kook je ook puur, dus zonder verpakkingen die altijd veels te duur zijn voor wat je krijgt -> kruiden + E-nummers.


Heb vanavond ook zonder pakjes gekookt :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Linda ma 18 maa 2013 - 8:21

Ik ben echt fan van de AH app. Ik vul bij de recepten de ingrediënten in wat ik in huis heb en er komen zo wat recepten uit rollen. De meeste recepten zijn echt heel simpel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 9:53

Linda schreef:Ik ben echt fan van de AH app. Ik vul bij de recepten de ingrediënten in wat ik in huis heb en er komen zo wat recepten uit rollen. De meeste recepten zijn echt heel simpel.

Oh geinig!
Is die ook voor android?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lady Starstruck ma 18 maa 2013 - 10:09

Lejow schreef:
Linda schreef:Ik ben echt fan van de AH app. Ik vul bij de recepten de ingrediënten in wat ik in huis heb en er komen zo wat recepten uit rollen. De meeste recepten zijn echt heel simpel.

Oh geinig!
Is die ook voor android?

Ja Appie heet de app geloof ik. Ik heb hem ook op mijn telefoon staan. Reuzehandig.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 10:12

Oh, die app heb ik al op mijn tel staan laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  SarahKey ma 18 maa 2013 - 19:53

Een half jaar terug ofzo waren wij het ook zat dat we steeds hetzelfde aten. Vanaf toen ben ik 1-3 keer per week gaan koken van een recept. En dat bevalt ons prima. En als we eens een keer a/g/v eten dan bv gehaktballen uit de oven, of karbonades uit de braadzak. Broccoli wokken we altijd (of koken en dan door de tagliatelle gooien ook lekker)
Zo hebben we vorige week van de ah recepten pittige spekspiezen gegeten en van het weekend marrokkaans stoofpot met couscous. Een half jaar terug zou ik simpel hachee gemaakt hebben omdat ik dat kende Weer eens wat anders eten 394967

Het is soms echt durven, en we hebben nog maar 1 keer gehad dat iets echt niet lekker was. Al was dat toen ik net zwanger was en niet van het laatste half jaar. Ik snuffel rond op smulweb of ah site, of sla een van de 85 kookboeken open die wij zelf hebben.
Enige wat we nu nog uit pakjes en zakjes eten is nasi en bami. Dat krijg ik zo alleen van kruiden niet lekker. Maar daar kan ik mee leven Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Linda ma 18 maa 2013 - 20:15

Lejow, eten jullie graag rijst? Dan kan ik je risotto aanbevelen.
Wij aten dat eigenlijk nooit, toen een keer gemaakt en we vonden het allemaal heel lekker. Nu eten we het iedere week wel, steeds op een andere manier.
Dochter vindt het ook heerlijk en het eet makkelijk, die schuift zo een bordje weg.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 21:52

Ja hoor, als het maar lekker klaar gemaakt is haha Very Happy

Vanavond eten we Hollands pannetje (dat is dan wel uit een zakje), maar een keer met wortels ipv sperziebonen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Blond ma 18 maa 2013 - 23:25

Linda schreef:Lejow, eten jullie graag rijst? Dan kan ik je risotto aanbevelen.
Wij aten dat eigenlijk nooit, toen een keer gemaakt en we vonden het allemaal heel lekker. Nu eten we het iedere week wel, steeds op een andere manier.
Dochter vindt het ook heerlijk en het eet makkelijk, die schuift zo een bordje weg.

Of couscous, hmmm!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Marin ma 18 maa 2013 - 23:51

Lejow schreef:

Vanavond eten we Hollands pannetje (dat is dan wel uit een zakje), maar een keer met wortels ipv sperziebonen.

Haha sorry dit is nu al de tweede keer dat je het zegt en ik vind het zo schattig en grappig, alsof het echt iets héél gewaagds is wat je gaat maken Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer eens wat anders eten Empty Re: Weer eens wat anders eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum