Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

+6
Lavendel
Nyx
Blond
Antibes
Silver
Mida4you
10 plaatsers

Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Mida4you vr 5 jul 2013 - 3:46

Ik heb al heel snel dat als het warm weer is dat ik helemaal geen zin heb ik warm eten en dat geldt ook voor mijn man.... Hebben jullie dat ook? Daarom eten we af en toe salade of stokbrood. Is er iemand die nog meer ideeën heeft om gezond en niet warm te eten? Het moet wel iets zijn dat mijn dochter van bijna 3 jaar ook kan eten
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Silver vr 5 jul 2013 - 4:13

Ik vind een goed gevulde bak met sla, komkommer, tomaat, augurk, zilveruitjes heerlijk bij warm weer. We eten dan wel vaak wokaardappels of krieltjes. Met ui en spekjes. Maar misschien is dat ook al te warm eten voor jullie?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Antibes vr 5 jul 2013 - 4:15

Wel warm. Maar een ovenschotel met witbrood, hamblokjes, mozzarella en heeeeel veeeeel toaste tomaten is zo lekker en licht. Evt. kun je het nog lauw eten ook.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Blond vr 5 jul 2013 - 4:17

En een salade van pasta, bulgur, couscous, rijst of quinoa? Weer wat anders dan alleen bladgroenten.

En als het heel warm is eet ik juist graag soep. Koel je lekker van af smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Mida4you vr 5 jul 2013 - 4:18

Kijk zoals gebakken aardappeltjes eten we wel. Maar echt gekookte aardappelen met groente niet. Maar misschien is een ovenschotel ook nog een idee want dat eten we ook haast niet.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Nyx vr 5 jul 2013 - 4:18

Bij deze temperaturen heb ik dat niet. Pas als het echt warm wordt en ik in de diepvries wil liggen om af te koelen, dan ga ik aan een verse salade.

Ik ben er trouwens ook niet mee opgegroeid. Mijn vader hield van zijn warme prak en of het nu zomer of winter was, warme prak zou er gegeten worden. En daarna werkte in een keuken van een restaurant met 30 graden buiten en 40 graden minstens binnen en dan werd er ook gewoon een warme prak geserveerd. De leukste weet ik nog; Stamppot Andijvie met stukjes shoarma.  En de duiven vielen van het dak. :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Lavendel vr 5 jul 2013 - 4:53

Couscous is mijn favoriet!

Een versie met komkommer, tomaat, olijven, noten,( gerookte kip/gewone kip) rozijnen of een versie met een willekeurige zak roerbakgroenten. Gewoon even wokken en koud laten worden. (warm kan natuurlijk ook maar dat is minder zomers Wink)
Couscous is zo makkelijk, alles kan er wel doorheen!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Bazinga vr 5 jul 2013 - 5:09

Wij eten onwijs vaak sla met gebakken aardappeltjes of gepopte piepers met dit warme weer. Maar eigenlijk ook gewoon nog lasagne e.d. en ik vind zelf rijst lekker met 't warme weer, kip met rijst of nasi.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Saga vr 5 jul 2013 - 7:08

Nyx schreef:Bij deze temperaturen heb ik dat niet. Pas als het echt warm wordt en ik in de diepvries wil liggen om af te koelen, dan ga ik aan een verse salade.

Ik ben er trouwens ook niet mee opgegroeid. Mijn vader hield van zijn warme prak en of het nu zomer of winter was, warme prak zou er gegeten worden. En daarna werkte in een keuken van een restaurant met 30 graden buiten en 40 graden minstens binnen en dan werd er ook gewoon een warme prak geserveerd. De leukste weet ik nog; Stamppot Andijvie met stukjes shoarma.  En de duiven vielen van het dak. :P
Ik heb een paar welen geleden, toen het 30+ graden was buiten nog lekker stoofvlees met rode kool en gekookte aardappelen staan koken voor 78 senioren.. En lekker dat ze het vonden :P
 
In de keuken was het toen zo heet dat mijn bak met aardbeienijs verder stond te smelten in de vriezer laughcry
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  minoessepoes vr 5 jul 2013 - 20:34

Wij eten nu ook veel salades maar daar is ook zoveel keus in dat ik wel een maand vooruit kan qua recepten, enkele favorite zijn:
-Andijvie salade met augurk, Amsterdamse uitjes, gebakken spekjes, gekookt ei en blokjes gekookte aardappel afgekoeld in een dressing van azijn, mosterd, olie, wat honing en een heel fijn gesnipperd uitje.
- Spinazie salade van verse spinazie met gerookte kip, rode ui, tomaat, paprika, verkruimelde feta en kaas tortellini koud met een dressing van wat citroensap en olijfolie.
- Pasta salade met fussili, kerstomaat, geroosterde pijnboompitjes, lente-ui, geraspte oude kaas, blokjes gebakken kipfilet en een dressing van ride pesto met een teentje knoflook, olijfolie en citroensap.
- Couscous, bulgur of quinoa gekookt in groentenboullion salade met rucola, tomaat, rode ui, komkommer, verkruimelde feta en op smaak gebracht met citroensap.
- Groene salade met beetgaar gekookte boontjes en erwtjes en koud afgespoeld, iets van gemengde sla, komkommer en rode ui met een balsamico dressing.
- Ceasarsalade met de dressing met ansjovis, zelfgemaakte croutons, de kaas en een gepocheerd ei, ik pak altijd het recept op Ah.nl erbij.

Of een gewone salade en dan met aardbeien en feta, blauwe kaas en druiven of krokante Parmaham uit de ovdn, gesmolten brie met pijnboompitjes enz.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  minoessepoes vr 5 jul 2013 - 20:40

Ook eten wij dan vaak hartige taart koud op bijvoorbeeld. Favorite van mijn man is met spekjes, prei en tijm.
En koude wraps bijvoorbeeld zo staat op Ah.nl een recept van Griekse wraps met gebakken kipblokjes, sla, komkommer en en saus van Griekse yoghurt met komijn. En er zijn qua wraps nog veel meer koude opties te verzinnen.

Of dingen zoals een broodje hamburger, of een pita met giros, rode ui, sla, paprika en een yoghut/knoflooksaus.

Ow ik denk nu Oosterse biefstuksalade en meer goddeljke dingen haha, ik ga zo ons weeklijstje maar eens maken! Ik hou van zomer eten!!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Ella vr 5 jul 2013 - 22:15

Salade, wraps of iets van hartige taart.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Mida4you vr 5 jul 2013 - 23:28

Kijk eens. Ik kom al heel wat opties tegen! Vooral de koude quiche, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

warm weer - Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?  Empty Re: Geen zin in warm eten met warm weer. Andere opties?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum