Weer een vraagje (nwe vraag pag. 4)
+40
Taeda
Rouge
Twellie
Lejow
Thunder
Ayla
Lonely Goatherd
M@niek
Luce
Pitufo
Clapperdie
xxjojootjexx
Minx
SarahKey
Aimee
Pineco
Sanne
Puggle
Steep
Exogenesis
Stokstaartje
Shisha
_Lana_
Aardbei
Laced
Razz
Lady4
Laurientje
Sadie_
Bazinga
Pien
Coco
Elliot
Highway
AnnaK
Parel
Annie24
Theeleut
Pink!
Snoes
44 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Weer een vraagje (nwe vraag pag. 4)
Annemie schreef:Printje schreef:Wat is lf?
luttele fase
luteale fase De tijd tussen je eisprong en de dag dat je ongesteld (moet) word(en)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
hahaha volgens mij heb ik dat al vaker gevraagd maar ik ben daar allemaal nooit mee bezig geweest. Vandaar dat ik het steeds vergeet.
Maar dank je wel!
Maar dank je wel!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Aha! Ik wijt/weette de lange onregelmatige cyclussen aan het 'ontpillen'. Na onze vakantie willen we als het niet gelukt is sowieso langs de huisarts. Is dat PCO iets dat makkelijk getest kan worden?Annie24 schreef:Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik ben het met Twellie eens wbt de PCO.
Heb ff je stukje teruggelezen en je gaf op 17-7 aan dat je op 18-7 14 dagen na DPO zat, dan is dus óf je lf héééél erg lang (wat kán) óf je ovulatietest was vals door de PCO. Als ik zo naar je vorige cycluslengtes kijk hebben die wel iets weg van een PCO-beeld. Ik neem aan dat je na de positieve test gestopt bent, dus je weet niet of hij daarna nog een keer positief is geweest en je eisprong dus toch later geweest is dan dat jij denkt.
Voordat ik wist dat ik PCO had, had ik 2 cyclussen: 1 van 114 dagen en 1 van 115 dagen. In die ronde van 115 dagen heb ik 3x een positieve CB ovulatietest gehad, dus 3x een smiley, maar een ei sprong kwam er dus niet.
Gast- Gast
Ze nemen dan bloed af en ze kijken met een inwendige echo.
PCO ziet er vaak uit als een kralenketting in je eierstok. Allemaal folikels die de grootste willen worden maar elkaar de kans niet geven (even heel simpel uitgelegd).
Mijn echo liet het niet meteen zien maar mijn bloeduitslag wel.
PCO ziet er vaak uit als een kralenketting in je eierstok. Allemaal folikels die de grootste willen worden maar elkaar de kans niet geven (even heel simpel uitgelegd).
Mijn echo liet het niet meteen zien maar mijn bloeduitslag wel.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Carrie dmv een inwendige echo kunnen ze het zien. Je hebt dan blaasjes rondom je eierstokken zitten. Ook kunnen ze het in je bloed zien. Lijkt net op een tros druiven. Een symptoom van pco is oa een wisselende cyclus. Die van mij schommelde tussen de 29 en de 46.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Oh tegelijk Bij mij zag je het duidelijk en ik heb maar een lichte vorm.
Razz- Kletskop
Met een inwendige echo is het vaak al meteen duidelijk. Daarna volgen wat bloedtesten en krijg je evt clomid (pilletjes) als het PCO is. Als de clomid gewoon netjes aanslaat is PCO niet het einde van de wereld en is de kans groot dat je zwanger wordt. Slaat de clomid niet aan ga je vaak over op spuiten, maar daar moet je nog maar niet aan denken, want dat is nog ver weg
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Zo, het is nu iig duidelijk na al die antwoorden
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Haha ja duidelijk, bedankt voor de antwoorden! Ik zal het zeker in gedachten houden, mocht ik naar de dokter gaan.
Gast- Gast
Je krijgt niet altijd clomid hoor. Via een echo en mijn bloed zagen ze dat ik een goede eisprong had. Hij kwam gewoon wat later. Ik zat gemiddeld op 34 dagen. Dus 5-6 dagen 'te laat' maar de gyn wilde mij liever geen clomid geven omdat ik dan heel veel kans had op een dubbele eisprong met dus een dubbele kans. En ook nog eens kans op 2x een meerling. Mijn gyn had het nog eerder over iui (inseminatie) dan clomid. Het is dus per persoon en per gyn verschillend.
Razz- Kletskop
Moet ik dan naar de dokter gaan en dit aangeven en om een doorverwijzing naar de gyn vragen?
Gast- Gast
Ja zo heb ik dat ook gedaan.
Razz- Kletskop
Ja, je kunt dan gewoon een afspraak maken bij de HA en vertellen van je onregelmatige cyclus. Hij/zij kan je dan doorverwijzen naar een gynaecoloog waar ze een echo maken. Je hebt eventueel wel kans dat je eerst nog even moet temperaturen omdat je daarmee nog nauwkeuriger kan zien of en zo ja wanneer je een eisprong hebt. Maar als je er niet teveel mee bezig wilt zijn dan zou ik daar mee wachten tot er om gevraagd wordt want dat is best intensief.
Zijn jullie al lang aan het proberen?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ok tnx! Nog niet zo heel lang, 9 maanden nu.Novalee schreef:Ja, je kunt dan gewoon een afspraak maken bij de HA en vertellen van je onregelmatige cyclus. Hij/zij kan je dan doorverwijzen naar een gynaecoloog waar ze een echo maken. Je hebt eventueel wel kans dat je eerst nog even moet temperaturen omdat je daarmee nog nauwkeuriger kan zien of en zo ja wanneer je een eisprong hebt. Maar als je er niet teveel mee bezig wilt zijn dan zou ik daar mee wachten tot er om gevraagd wordt want dat is best intensief.
Gast- Gast
Als je het nog niet fijn vindt om na 9 maanden 'al'naar de huisarts te gaan. Ik ben na een maand of 6 naar een kinderwensspreekuur geweest bij de verloskundigenpraktijk. Ik heb toen gelijk ook al een verwijzing gekregen voor de gyn omdat er van mijn cyclus ook niets klopte... Ik wist toen trouwens niet eens dat zij je door konden verwijzen hoor, maar dacht eerder dat zij me wel gerust kon stellen dat ik nog aan het ontpillen was of iets dergelijks, niet dus
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Aardbei schreef:Als je het nog niet fijn vindt om na 9 maanden 'al'naar de huisarts te gaan. Ik ben na een maand of 6 naar een kinderwensspreekuur geweest bij de verloskundigenpraktijk. Ik heb toen gelijk ook al een verwijzing gekregen voor de gyn omdat er van mijn cyclus ook niets klopte... Ik wist toen trouwens niet eens dat zij je door konden verwijzen hoor, maar dacht eerder dat zij me wel gerust kon stellen dat ik nog aan het ontpillen was of iets dergelijks, niet dus
Bedankt voor de tip! Dat hele ontpillen bestaat volgens haar niet? Ik belde vanmorgen naar de assistente om voor volgende week een afspraak te maken, dan heb ik namelijk vakantie. Maar mijn dokter is op vakantie, en ik mag pas maandag terug bellen om een afspraak te maken, nu hij is vakantie is plannen ze dat niet in voor volgende week. Heel erg raar Mijn dokter is opzich wel relaxed, ik denk wel dat hij me zal doorverwijzen. Zo niet dan zal ik eens kijken naar zo'n kinderwensspreekuur!
Gast- Gast
Carrie schreef:Aardbei schreef:Als je het nog niet fijn vindt om na 9 maanden 'al'naar de huisarts te gaan. Ik ben na een maand of 6 naar een kinderwensspreekuur geweest bij de verloskundigenpraktijk. Ik heb toen gelijk ook al een verwijzing gekregen voor de gyn omdat er van mijn cyclus ook niets klopte... Ik wist toen trouwens niet eens dat zij je door konden verwijzen hoor, maar dacht eerder dat zij me wel gerust kon stellen dat ik nog aan het ontpillen was of iets dergelijks, niet dus
Bedankt voor de tip! Dat hele ontpillen bestaat volgens haar niet? Ik belde vanmorgen naar de assistente om voor volgende week een afspraak te maken, dan heb ik namelijk vakantie. Maar mijn dokter is op vakantie, en ik mag pas maandag terug bellen om een afspraak te maken, nu hij is vakantie is plannen ze dat niet in voor volgende week. Heel erg raar Mijn dokter is opzich wel relaxed, ik denk wel dat hij me zal doorverwijzen. Zo niet dan zal ik eens kijken naar zo'n kinderwensspreekuur!
Oh jawel hoor, bestaat wel volgens haar, maar mijn cyclus was daar te raar voor Wat gek dat ze geen afspraken inplannen voor volgende week, zal hij het maandag wel lekker rustig hebben! Hoop dat hij je doorverwijst! Denk het trouwens wel, want 9 maanden is natuurlijk best lang om je cyclus op orde te krijgen...
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» 'Weer' een blackberry vraagje?
» Weer een hond vraagje
» Sorry weer FB vraag.
» weer een tandjes-vraag..
» Vraagje, weer aan het werk... belasting/kinderopvang
» Weer een hond vraagje