Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer een hond vraagje

2 plaatsers

Ga naar beneden

Weer een hond vraagje Empty Weer een hond vraagje

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 21:51

Voor de mensen met een hond, of die wellicht een gastouder hebben met hond.

Ons zoontje gaat naar een gastouder die 2 honden heeft. Heb ik geen problemen mee we hebben er zelf ook 2.
Wat ik wel wat minder vind, dit merk ik de laatste dagen dat bij hun in huis zo'n raar luchtje hangt. Ik weet niet of het van de honden komt bij hun.
Ik weet dat als je honden hebt, dat er een hondenluchtje komt, maar ik vind dit wat minder. Met name omdat ik het nu thuis ook begin te ruiken. De maxicosi ruikt er inmiddels naar en soms ook de kleertjes van mijn zoontje. Dan heb ik hem net wat schoons aangedaan en kan het alleen daarom alweer in de was. Ik heb hem ook wel eens naar binnen gebracht zonder maxi cosi maar dat schiet ook niet echt op. Moet ik eerst die gordel loshalen om hem daarna weer vast te maken, omdat de maxi cosi anders door de auto heen gaat.

Het is niet zo dat het echt stinkt, maar goed echt lekker ruikt het nou ook weer niet. Misschien dat bij ons in huis ook wel een hondenlucht hangt. Ik ruik het zelf natuurlijk niet. Hebben het wel regelmatig aan bezoek gevraagd en die vinden het bij ons ook niet echt naar hond ruiken gelukkig.

Iemand ervaring? Wat zou je doen? De gastouder zelf is echt heel fijn, ons zoontje is inmiddels ook al op zijn gemak daar. Maar die lucht is nou ook niet echt fijn.... Embarassed

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een hond vraagje Empty Re: Weer een hond vraagje

Bericht  blondje1313 di 3 jan 2012 - 21:53

Tja, als je de gastouder verder wel fijn vindt lijkt me dat er niet zoveel aan te doen is.
Wij hebben ook twee honden en krijgen meestal te horen dat je ze niet ruikt, maar elk ras is daar ook al anders in en het scheelt ook of ze veel buiten komen of niet.
Maar het luchtje is er pas een paar dagen, het zou natte hond kunnen zijn, dat stinkt wel.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 21:56

blondje1313 schreef:Tja, als je de gastouder verder wel fijn vindt lijkt me dat er niet zoveel aan te doen is.
Wij hebben ook twee honden en krijgen meestal te horen dat je ze niet ruikt, maar elk ras is daar ook al anders in en het scheelt ook of ze veel buiten komen of niet.
Maar het luchtje is er pas een paar dagen, het zou natte hond kunnen zijn, dat stinkt wel.

Het is helaas geen natte hond. Dat stinkt idd, dan ruik ik onze honden ook heel goed.
Ik weet natuurlijk ook niet zeker of het van hun honden komt of niet. De ene keer ruik ik het wel en de andere keer weer niet.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 di 3 jan 2012 - 21:59

Het is ook moeilijk om zoiets aan te kaarten lijkt me, en je kunt moeilijk zo'n potje luchtverfrisser meegeven.
Maar de maxicosi stinkt van het mee naar binnen nemen alleen of staat hij daar de hele dag?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 22:04

blondje1313 schreef:Het is ook moeilijk om zoiets aan te kaarten lijkt me, en je kunt moeilijk zo'n potje luchtverfrisser meegeven.
Maar de maxicosi stinkt van het mee naar binnen nemen alleen of staat hij daar de hele dag?

Haha ja zoiets is zeker erg lastig. Je wilt iemand ook niet beledigen. Als iemand mij op zoiets zou aanspreken zou ik dat ook niet zo leuk vinden denk ik. En als je het wel doet, tja hoe doe je dat dan op een nette manier.

De maxi cosi begint er nu naar te ruiken omdat die daar de hele dag binnen staat. Dus eigenlijk neem ik hem ook weer liever mee in de auto. Maar is ook niet echt handig heb ik ondervonden. En als het straks vriest dan is het voor mijn ventje ook niet zo fijn lijkt me dat hij dan uit z'n warme maxi cosi wordt gehaald. En dat om deze reden. Misschien kan ik de maxi cosi weer meenemen in de auto. Maar als ik dat doen,dan zal die vrouw zich ook wel afvragen waarom ik dat doe :shock: En dan moet ik het alsnog zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Star007 di 3 jan 2012 - 22:05

Wij hebben ook een hondje, en hier ruik ik niets. Weet wel wat je bedoelt, want ken ook mensen bij wie het wel naar hond ruikt. Is het misschien ook niet zo dat het een combinatie is van kookluchtjes en hondengeur ofzo. Bij mijn moeder thuis vind ik het soms ook lastig wat betreft geurtjes die in de maxi cosi gaan zitten, want ze roken binnen, behalve als wij dan komen, maar die lucht in combinatie met kookgeurtjes enzo gaat toch in de kleertjes en maxo cosi zitten. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, behalve een hoes om je maxi cosi en die geregeld wassen en schone kleertjes aan doen. Ik heb zelf een vieze geuren fobie haha, dus ik snap je probleem wel.

Ik denk trouwens dat aanspreken niets gaat veranderen, want waarschijnlijk kunnen ze er niet veel aan doen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 22:11

Star007 schreef:Wij hebben ook een hondje, en hier ruik ik niets. Weet wel wat je bedoelt, want ken ook mensen bij wie het wel naar hond ruikt. Is het misschien ook niet zo dat het een combinatie is van kookluchtjes en hondengeur ofzo. Bij mijn moeder thuis vind ik het soms ook lastig wat betreft geurtjes die in de maxi cosi gaan zitten, want ze roken binnen, behalve als wij dan komen, maar die lucht in combinatie met kookgeurtjes enzo gaat toch in de kleertjes en maxo cosi zitten. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, behalve een hoes om je maxi cosi en die geregeld wassen en schone kleertjes aan doen. Ik heb zelf een vieze geuren fobie haha, dus ik snap je probleem wel.

Ik denk trouwens dat aanspreken niets gaat veranderen, want waarschijnlijk kunnen ze er niet veel aan doen.

Ja het is echt lastig. Ik kan ook niet zeggen dat het een echte hondengeur is, maar wel een rare geur. Maar misschien is het idd wel een combinatie van ook kookluchtjes nu je dat zo zegt. Rooklucht gaat ook idd overal in zitten. Dat vind ik ook vies. Wij roken zelf niet. Maar als mijn vriend bijvoorbeeld een keer op zijn werk naar de kantine is geweest( komt daar normaal nooit is altijd onderweg). Dan ruik je het precies, ook zo'n vieze lucht. Een hoes om de maxi cosi zou een idee zijn, maar we hebben ook een voetenzak erin zitten. Niet echt handig als ik dat ding vaak moet wassen, is natuurlijk ook niet zo snel droog. De kleertjes die hij daar aan heeft gehad gaan hier ook idd gelijk in de was. Maar hierdoor heb ik wel meer was als ik eigenlijk wil Embarassed En nee aanspreken zal ook niet echt helpen want het is idd niet echt iets waar je wat aan kunt doen. Ze luchten volgens mij wel altijd alles goed in huis( wordt mij verteld laughcry )

Gast
Gast

Bericht  Star007 di 3 jan 2012 - 22:24

Je zou ook een dekentje ( kun je vaker wassen als zo'n dure voetenzak) kunnen gebruiken als hij naar de gastouder gaat en een voetenzak als je anders met hem op weg bent. Ik heb precies hetzelfde als ik dus naar mijn moeder of vader ga. Ik twijfel dan ook altijd of ik de voetenzak wel zal gebruiken of een dekentje. Lastig zeg.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud