Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdelijk stoppen met de pil

+6
ShallY
Carra
Happydobby
Possom
silly-one
Sweety
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Sweety zo 17 jul 2011 - 7:02

Ik had het gister met een vriendin over hoe lang we de pil slikken / slikte. Zij is namelijk gestopt met de pil. Toen zij hem 10 jaar slikte en elke maand ongesteld werd raadde de dokter aan dat ze een half jaar stopte met de pil om te kijken of het allemaal nog functioneerde. Ik slik nu al zeker 12 jaar de pil en de dokter heeft dit nog nooit tegen mij gezegd. Hebben meer meiden dit gedaan eventueel op advies van de dokter?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  silly-one zo 17 jul 2011 - 7:07

Ik heb het niet gedaan op advies van de dokter, maar wel omdat ik iedere maand migraine had. Maar ik vind het eerlijk een raar advies, want als het zo zou zijn dan zou iedere dokter dat advies moeten geven. En ik heb er nog nooit eerder van gehoord om daarom maar tijdelijk te stoppen met de pil.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Possom zo 17 jul 2011 - 7:08

Ik snap het niet helemaal.. waarom zou je moeten kijken of alles nog klopt als je gewoon ongesteld wordt? Of is dit echt een spuit11 vraag? Embarassed
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Sweety zo 17 jul 2011 - 7:10

Nee hoor geen spuit 11 vraag Wink
Ik snapte het eigenlijk ook niet echt. Maar de dokter raadde het toen bij haar aan. Moet wel zeggen dat het al een aantal jaar geleden is dat de dokter dat tegen haar heeft gezegd hoor.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 7:11

silly-one schreef:Ik heb het niet gedaan op advies van de dokter, maar wel omdat ik iedere maand migraine had. Maar ik vind het eerlijk een raar advies, want als het zo zou zijn dan zou iedere dokter dat advies moeten geven. En ik heb er nog nooit eerder van gehoord om daarom maar tijdelijk te stoppen met de pil.

Ik ben ook om deze reden gestopt met de pil, wel op aanraden van de dokter maar dus niet om te kijken of alles nog werkt. Want als je gewoon netjes iedere maand ongesteld wordt lijkt er niks mis met je lichaam lijkt mij. Ik vind het vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 7:14

Het gebeurt nog wel een dat mensen na het langdurig slikken van de pil een hele tijd niet meer ongesteld worden. Dat betekent dus geen cyclus en dat betekent niet zwanger kunnen worden. Daarom is het denk ik wel nuttig om eens te stoppen, om het lichaam het zelf weer op te laten pakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Happydobby zo 17 jul 2011 - 21:02

Nooit van gehoord, ik heb trouwens 9 jaar de pil gebruikt, ik stopte en had gelijk weer een goede cyclus zoals voor het pil gebruik.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:20

Als je de pil slikt, is je menstruatie toch 'niet echt'?
Je lichaam wordt voor de gek gehouden en dus vind ik het ook wel een goed idee om zo nu en dan eens te checken of je lichaam het ook 'zelf nog kan'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Carra ma 18 jul 2011 - 5:34

BIj mij heeft het 9 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd nadat ik ben gestopt. Gelukkig stopte ik niet vanwege een kinderwens, anders had ik nog lang kunnen wachten voordat ik kon proberen zwanger te worden.

Dus op zich vind ik het niet raar dat een huisarts dat adviseert. Het kan je ook een goed gevoel geven dat je weet dat alles nog 'werkt'.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  ShallY ma 18 jul 2011 - 7:34

Ik vind het best verstandig om eens te stoppen met de pil om te kijken of 'alles nog werkt'.

Zo ga ik zelf na mijn vakantie ook stoppen met de pil om te kijken of ik uit mezelf ongesteld wordt. Mijn zus is pas na een jaar ongesteld geworden (en daarna ook gelijk zwanger).

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Sweety di 2 aug 2011 - 23:53

Maar jullie doen dat dus niet voor een kinderwens? Ik denk er dus over om het ook te doen maar niet met de bedoeling om zwanger te worden.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Possom wo 3 aug 2011 - 0:23

Nee, ik niet. Dan zal ik wel veel geluk hebben gehad, want ik ben nu ook tijdelijk met de pil gestopt (voor het geneesmiddelenonderzoek) na bijna vijf jaar en het kwam maar een paar dagen later dan normaal.

Wel vreemd, want mijn zus is een paar jaar geleden gestopt met de pil ivm kinderwens en haar heb ik er ook niet over gehoord. En zij was al heel wat langer aan de pil. (heeft wel folium geslikt)
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 0:46

Ik had er persoonlijk geen goed gevoel meer bij. Na 8 jaar ben ik er zelf mee gestopt. Ook niet met het plan om zwanger te willen worden op dat moment hoor. Ik ben daarna ook nooit meer aan de pil geweest, ik ben al 6 jaar pilvrij en ben er nog steeds blij mee Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Sweety do 4 aug 2011 - 4:15

En degene die zijn gestopt hebben jullie dit in overleg gedaan met je dokter of gewoon zelf besloten? Ik ging namelijk gister langs de assistent en die vertelde me dat ik een afspraak moet maken met de dokter en het in overleg moest doen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 5:24

Nee ik heb het niet in overleg gedaan, waarom is dat nodig? Ik ben gewoon gestopt en heb geen nieuwe strips meer aangevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Ugly Betty do 4 aug 2011 - 5:36

Ik ben ook wel eens tijdelijk gestopt en alles werkte gelukkig nog. Nu ben ik net weer gestopt en ben benieuwd of het nog steeds regelmatig blijft komen. Ik heb dit ook niet in overleg gedaan met de huisarts. Ik zou niet weten wat hij erover zou moeten zeggen... (Behalve dat je het veilig moet doen e.d.)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  SoGood do 4 aug 2011 - 22:51

Ik wil ook graag stoppen. Het hele pil idee en die hormonen staan me gewoon ineens heel erg tegen. Maar ja.. wat dan? Om een spiraaltje sta ik ook niet te springen. Van condooms worden ik en mijn vriend beiden niet blij dus houd ik het maar op de pil. Tja misschien de Nuvaring maar goed, daar loop ik ook al niet warm van.

Wat een zeikerd ben ik eigenlijk. No
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Ugly Betty do 4 aug 2011 - 22:53

Sogood schreef:Ik wil ook graag stoppen. Het hele pil idee en die hormonen staan me gewoon ineens heel erg tegen. Maar ja.. wat dan? Om een spiraaltje sta ik ook niet te springen. Van condooms worden ik en mijn vriend beiden niet blij dus houd ik het maar op de pil. Tja misschien de Nuvaring maar goed, daar loop ik ook al niet warm van.

Wat een zeikerd ben ik eigenlijk. No

Lastig is dat he? Wij gebruiken nu nog condooms, maar willen over een paar maanden gaan proberen om zwanger te worden. Maar anders zou ik ook niet weten wat ik zou doen, want condooms is niet echt iets om heel lang te gebruiken (vind ik).
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  SoGood do 4 aug 2011 - 22:55

Ugly Betty schreef:
Sogood schreef:Ik wil ook graag stoppen. Het hele pil idee en die hormonen staan me gewoon ineens heel erg tegen. Maar ja.. wat dan? Om een spiraaltje sta ik ook niet te springen. Van condooms worden ik en mijn vriend beiden niet blij dus houd ik het maar op de pil. Tja misschien de Nuvaring maar goed, daar loop ik ook al niet warm van.

Wat een zeikerd ben ik eigenlijk. No

Lastig is dat he? Wij gebruiken nu nog condooms, maar willen over een paar maanden gaan proberen om zwanger te worden. Maar anders zou ik ook niet weten wat ik zou doen, want condooms is niet echt iets om heel lang te gebruiken (vind ik).

Nee vind ik ook niet. Het is ook zo'n gedoe!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Suus do 4 aug 2011 - 23:12

Ik ben een half jaar gestopt met de pil, maar wij werden ook gek van de condooms. Ben nu aan de nuvaring gegaan.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Penny Blossom do 4 aug 2011 - 23:17

Ik ben tijdelijk gestopt geweest met de pil, zonder advies van de huisarts. Na vier maanden werd ik nog niet ongesteld (en ik was ook niet zwanger). Toen ben ik naar de huisarts geweest. Het kon zijn dat dit een gevolg was van het pil gebruik. Maar dit is niet verder onderzocht omdat ik een week later ongesteld werd.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Suus do 4 aug 2011 - 23:19

Ik werd na het stoppen trouwens gelijk ongesteld op het verwachte tijdstip. Ook in de maanden daarna was het gewoon regelmatig.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk stoppen met de pil Empty Re: Tijdelijk stoppen met de pil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum