wel of niet...
+37
-Ieniemienie-
Juutjepetuutje
SarahKey
Coco
CCC
Annemie
liesje
Ella
Tania
MissD
LDJ
Susan
Pompoen
meisjesmama
Jelin
Thunder
Mamsie
Sterrin_
xxjojootjexx
Floor
LindaK
Pineco
Lonely Goatherd
Blue flower
Flower_L
Filoria
Liadan
Balloon
RiLiJu
Charles
Mom-Of-3
Teddyaapje
Pien
Caroow
Slakje
Happydobby
*Lieke*
41 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
wel of niet...
... je jongste alleen thuis laten.
Dit is een pittig onderwerp van discussie met mijn man.
Laat jij je jongste alleen in huis slapen als je de oudste ophaalt van/wegbrengt naar school?
Wij wonen op 5 minuten lopen van school (met de fiets ben je helemaal zo heen en weer). Ik wil het niet, mijn man zou het wel kunnen.
Doen jullie het wel of niet?
Dit is een pittig onderwerp van discussie met mijn man.
Laat jij je jongste alleen in huis slapen als je de oudste ophaalt van/wegbrengt naar school?
Wij wonen op 5 minuten lopen van school (met de fiets ben je helemaal zo heen en weer). Ik wil het niet, mijn man zou het wel kunnen.
Doen jullie het wel of niet?
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Re: wel of niet...
Mijn schoonmoeder deed dit vroeger wel, de oudste moest naar school en de jongste 2 (tweeling) liet ze in het begin thuis in bed. Ze was ook weer vlot terug.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het zelf niet doen omdat ik véél te bang ben dat er iets gebeurd ("Stel dat er brand uitbreekt", "Stel dat er inbrekers komen", "Stel dat...").
Louise is wel een keer thuis gebleven, maar dat was per ongeluk. Ze lag te slapen en vriend was haar vergeten en zat al in zijn auto toen hij beseft dat hij haar was vergeten. Hij voelde zich echt ontzettend schuldig toen.
Mijn moeder liet ons ook wel eens alleen thuis...
Louise is wel een keer thuis gebleven, maar dat was per ongeluk. Ze lag te slapen en vriend was haar vergeten en zat al in zijn auto toen hij beseft dat hij haar was vergeten. Hij voelde zich echt ontzettend schuldig toen.
Mijn moeder liet ons ook wel eens alleen thuis...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik woon naast een school en zou hier best heenlopen terwijl zoon slaapt. En ik ben echt heel overbezorgd, maar ik douche ook terwijl hij slaapt en dan hoor ik hem ook niet, dat duurt langer dan even heen en weer naar de school.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
ik zou het niet doen....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik weet t niet eigenlijk. Nu zeg ik dat ik dat nooit zou doen, voelt niet fijn. Maar ik kan me voorstellen dat ik straks een keer in een situatie zal komen waardoor ik er misschien toch voor zou kiezen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doe het zelf niet
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Wij hebben een babyfoon die ons op ons mobiel nummer belt als er een bepaalde mate van geluid te horen is (is instelbaar). Met deze constructie zijn we wel eens een uurtje op een feestje geweest bij de buren tegenover. Ben tussendoor wel eens gaan kijken.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik doe het wel. Ik ga dan niet uitgebreid staan kletsen op het schoolplein, maar heen en weer vind ik geen probleem.
Ik ben niet bang voor brand of inbrekers, maar ik laat altijd wel even iemand weten dat ik weg ga, bijvoorbeeld mijn moeder of vriend. Ik laat het dan ook weten wanneer ik weer terug ben. Mocht er onderweg iets gebeuren, dan weet er tenminste nog iemand dat ik een kind alleen thuis op bed heb liggen.
Ik ben niet bang voor brand of inbrekers, maar ik laat altijd wel even iemand weten dat ik weg ga, bijvoorbeeld mijn moeder of vriend. Ik laat het dan ook weten wanneer ik weer terug ben. Mocht er onderweg iets gebeuren, dan weet er tenminste nog iemand dat ik een kind alleen thuis op bed heb liggen.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ik doe het wel maar de school staat ook tegenover ons huis.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Nee, ik doe het niet. Ik ben niet echt bang voor inbrekers of brand, maar wel dat mij iets gebeurt onderweg en ik niet snel genoeg terug ben. Of dat mijn zoon wakker wordt als ik weg ben en ik er dus niet ben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou denk ik proberen om de jongste in de kinderwagen te slapen te leggen rond Tomas' breng- en haaltijden. Is dat voor jou ook een optie? Jouw ventje is zeker al te groot voor de wagenbak he?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als ik weet dat ik in middag met l naar speeltuin of winkel ga, leg ik j te slapen in de wagen. Dan rijd ik zo de voordeur uit, zonder hem wakker te hoeven maken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik zei ook altijd dat doe ik niet, maar in praktijk is dat wel anders. Wij wonen naast de peuterspeelzaal en 2 minuten vanaf de basisschool. Dus als J. Ligt te slapen laat ik hem wel thuis. Ik vind het ook zielig om hem uit zijn bedje te trekken. En laat de achterdeur altijd open.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
die zou ik juist dicht doen....
als ik met l boven ben, en j beneden, gaat de schuifpui beneden altijd dicht.
als ik met l boven ben, en j beneden, gaat de schuifpui beneden altijd dicht.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Nee, dat zou ik nooit doen. Man is het daar gelukkig volledig mee eens.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Flower_L schreef:Als ik weet dat ik in middag met l naar speeltuin of winkel ga, leg ik j te slapen in de wagen. Dan rijd ik zo de voordeur uit, zonder hem wakker te hoeven maken.
Dit doe ik nu dus ook. Zijn middagslaapje doet hij in de kinderwagen. Maar op een gegeven moment gaat dat denk ik niet meer...
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Ik doe het wel, maar wij wonen zowat tegenover de school en ik zie ons huis liggen vanaf de schoolpoort. Ik doe overigens wel de deuren gewoon dicht. Als ik de schapen in de wei verzorg, ben ik in principe verder van haar kamertje af en dat doe ik ook gewoon als ze slaapt.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik doe het wel. J.ulia gaat rond 12.15u naar bed, iets voor 13.00u breng ik D.aan naar school. Een paar minuten later sta ik weer binnen.
Als ik D.aan om 15.00u op moet halen en ze slaapt nog, maak ik haar wel wakker. Het ophalen duurt altijd wat langer en ik zou het vervelend vinden als ze wakker wordt en ik dan niet thuis ben.
Als ik D.aan om 15.00u op moet halen en ze slaapt nog, maak ik haar wel wakker. Het ophalen duurt altijd wat langer en ik zou het vervelend vinden als ze wakker wordt en ik dan niet thuis ben.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Ik weet het niet wat ik zou doen.
Mijn buren hebben het altijd wel gedaan (4 kinderen), zij fietste dan op en neer als er 1 in bed lag.
@charles, dat lijkt me handig, hoe heb je dat gedaan? babyfoon op je mobiel.
Mijn buren hebben het altijd wel gedaan (4 kinderen), zij fietste dan op en neer als er 1 in bed lag.
@charles, dat lijkt me handig, hoe heb je dat gedaan? babyfoon op je mobiel.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik heb ooit wel eens vertelt hier over mijn man die allerlei ingewikkelde dingen doet met Frits telefoons. Zo heten die dingen echt ja. Nouja, daarmee heeft ie dat dus ingeprogrammeerd. Ik moest ook echt nog proefhuilen om te checken of t werkt.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Wij doen het ook, maar de school staat achter ons huis, zit huizen rij tussen. Vanaf mijn slaapkamer kunnen we het schoolplein ook zien.
Eerder zei ik ook dat ik het niet zou doen, toch gebeurd het regelmatig. Ook laten wij de hond wel uit als de kinderen op bed liggen. Vaak is 1 van ons weg, dus dan moet het wel. We lopen dan ook tot de school en weer terug.
Eerder zei ik ook dat ik het niet zou doen, toch gebeurd het regelmatig. Ook laten wij de hond wel uit als de kinderen op bed liggen. Vaak is 1 van ons weg, dus dan moet het wel. We lopen dan ook tot de school en weer terug.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Happydobby schreef:Mijn schoonmoeder deed dit vroeger wel, de oudste moest naar school en de jongste 2 (tweeling) liet ze in het begin thuis in bed. Ze was ook weer vlot terug.
Mijn verhaal dus
Bij het ophalen doe ik het trouwens nooitm da duur me te lang, maar het brengen is binnen 5 min gebeurd. Vind het eerst doodeng, maar ik doe het nu wel af en toe.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Charles schreef:Ik heb ooit wel eens vertelt hier over mijn man die allerlei ingewikkelde dingen doet met Frits telefoons. Zo heten die dingen echt ja. Nouja, daarmee heeft ie dat dus ingeprogrammeerd. Ik moest ook echt nog proefhuilen om te checken of t werkt.
aha dus ik kan dat niet op mijn gewone mobiel.
Leuk dat hij het heeft geregeld voor jullie (en je moest proefhuilen)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:Charles schreef:Ik heb ooit wel eens vertelt hier over mijn man die allerlei ingewikkelde dingen doet met Frits telefoons. Zo heten die dingen echt ja. Nouja, daarmee heeft ie dat dus ingeprogrammeerd. Ik moest ook echt nog proefhuilen om te checken of t werkt.
aha dus ik kan dat niet op mijn gewone mobiel.
Leuk dat hij het heeft geregeld voor jullie (en je moest proefhuilen)
Je kan ook zo'n app downloaden op je android telefoon. Ik weet even niet meer hoe het heet, maar als je babyfoon invoert, krijg je vanzelf allerlei apps.
Moet je wel ook een tablet, of andere telefoon over hebben, waar het ook op kan.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Wel, niet, wel, niet
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Wel, niet, wel, niet
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: