Alles voor een jongen moeilijker.....
+37
Rush
Takkie
Steep
Julia
Charles
Pompoen
Supertalentje
Bolleke
xxjojootjexx
Shisha
Puggle
Paper Crown
Marin
Printje
_Lana_
Caroow
Phileine
Engelse Drop
Annie24
Thunder
Emmayes
Linda
Sun88
CCC
Razz
Susan
Annemie
Parel
*Lieke*
Luce
Laurientje
kwak
Liadan
Bruintje Beer
Blue flower
Tania
Pien
41 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Alles voor een jongen moeilijker.....
Ik zou er wel een leuke kamer van willen maken, maar gewoon omdat ik dat zelf leuk vind. Maar gewoon met behang van de Praxis of Gamma, meubeltjes tweedehands of van Ikea en misschien ook wel een hoop zelfgemaakt accessoires. Ik verwacht voor nog geen 500 euro meer dan klaar te zijn met het kamertje, als het zo ver is. Inclusief meubels en accessoires. En misschien, met wat mazzel, heb ik er dan voor dat geld zelfs ook al wel een kinderwagen bij.
Gast- Gast
De dingen die Caroow laat zien vind ik allemaal bijv niet mooi... Alleen het behang vind ik nog wel leuk, maar we hebben dit keer bewust gekozen om muren te verfen ipv behangen.
Ik snap wel wat Papercrown bedoeld met de aankleding, ik ging zoeken naar een leuke lakentje passend bij de kleuren van de kamer (hebben best wel lastige kleuren gekozen, dom maar ja, wel de kleuren die ik graag wil)
Zag een mooi lakentje van Cottonbaby, 25 euro! Reken dat je er 3 nodig hebt, 75 euro. Dan nog de dekens, de spullen voor wiegjes, het is gewoon erg duur allemaal. Bij de hema heb ik idd wel wat goedkope aankleding gehaald, maar zowel de wieg als ledikant lakens voor jongens vind ik gewoon echt niet leuk.
Wat ik nu ga doen is idd samen met mijn moeder naar de markt, hopelijk daar een leuke stof zoeken/ kopen. En dan aan lakentjes een strook leuke stof zetten. Ook met aankleedkussenhoes, ik heb 4 effen besteld en daar ga ik dan van stof leuke stukken opnaaien. Al had ik in eerste instantie heel bewust gekozen om alles kant en klaar te kopen of door iemand te laten maken maar dat kost zo ongelooflijk veel!
Zoiets als onderstaand, ik ga dat nu zelf proberen te maken alleen dan zonder de sterren.
Ik snap wel wat Papercrown bedoeld met de aankleding, ik ging zoeken naar een leuke lakentje passend bij de kleuren van de kamer (hebben best wel lastige kleuren gekozen, dom maar ja, wel de kleuren die ik graag wil)
Zag een mooi lakentje van Cottonbaby, 25 euro! Reken dat je er 3 nodig hebt, 75 euro. Dan nog de dekens, de spullen voor wiegjes, het is gewoon erg duur allemaal. Bij de hema heb ik idd wel wat goedkope aankleding gehaald, maar zowel de wieg als ledikant lakens voor jongens vind ik gewoon echt niet leuk.
Wat ik nu ga doen is idd samen met mijn moeder naar de markt, hopelijk daar een leuke stof zoeken/ kopen. En dan aan lakentjes een strook leuke stof zetten. Ook met aankleedkussenhoes, ik heb 4 effen besteld en daar ga ik dan van stof leuke stukken opnaaien. Al had ik in eerste instantie heel bewust gekozen om alles kant en klaar te kopen of door iemand te laten maken maar dat kost zo ongelooflijk veel!
Zoiets als onderstaand, ik ga dat nu zelf proberen te maken alleen dan zonder de sterren.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Lennox schreef:Ik zou er wel een leuke kamer van willen maken, maar gewoon omdat ik dat zelf leuk vind. Maar gewoon met behang van de Praxis of Gamma, meubeltjes tweedehands of van Ikea en misschien ook wel een hoop zelfgemaakt accessoires. Ik verwacht voor nog geen 500 euro meer dan klaar te zijn met het kamertje, als het zo ver is. Inclusief meubels en accessoires. En misschien, met wat mazzel, heb ik er dan voor dat geld zelfs ook al wel een kinderwagen bij.
Ik zal je zeggen dat ik absoluut geen dure smaak heb, ik wil wel mooi maar kan ook prima leven met wibra, zeeman of marktplaats spul. Maar 500 euro zouden wij dus echt niet redden. Bij E al niet maar nu ook niet. Nou schilt het wel dat we bij E alles nieuw hebben gekocht en alleen voor de kamer en de kinderwagen toen al zo'n 1400 kwijt waren.
Nu hebben we voor E nieuwe meubels moeten kopen, allemaal tweedehands maar bij elkaar 375euro. 2 potten verf bij nodig a 25 euro per stuk. Beddengoed voor haar peuterbed ook zo 100 euro. En dan heb ik echt heel internet af lopen struinen en dingen in de aanbieding gekocht.
Pien- Ratel
Ik kijk wel eens op Marktplaats en dan zie ik nog echt goed bruikbare kamertjes voorbij komen voor 150, 100 of zelfs 50 euro. Misschien niet dezelfde strakke meubelen als die je nu in de babyspeciaalzaken ziet, maar wel goed bruikbaar en ook nog mooi. We hoeven in elk geval niet alles nieuw. Ook een kinderwagen zou tweedehands worden, ik vind Bugaboo ontzettend mooi, maar vind 1000 euro voor een wagen echt van de zotte. Zelfs m'n fiets kost maar een derde van die prijs en daar doe ik nog langer mee. Op Marktplaats kun je ze treffen voor nog geen 200 euro, met een beetje goed zoekwerk, en nog schoon ook
Gast- Gast
Maar 150 voor een kamertje, 200 voor een wagen... dan heb je nog maar 150 voor de rest....
Pien- Ratel
Ik zei ook, met een beetje mazzel Dan zullen we ook echt wel een kamertje van 50 euro moeten treffen en een wagen voor 200, dan kunnen we de rest voor behang en accessoires in het kamertje gebruiken. Vloer ligt er al.
Gast- Gast
Pien, misschien heb je gewoon een wat duurdere smaak. Als ik zie dat je wel 100 euro nodig hebt voor een peuterdekbed etc, dan vraag ik me af wat voor spullen je koopt. Of misschien ben ik dan wel gewoon heel zuinig.
Ik zou gewoon zelf naar de markt gaan, stof uitzoeken en gaan knutselen. Scheelt een boel geld. Want 25 euro voor een lakentje.. Ik zou mezelf voor gek verklaren. Die dingen zijn voor 7 euro te koop bij de Hema. En hoe lang gaan ze nou daadwerkelijk mee?
Ik zou gewoon zelf naar de markt gaan, stof uitzoeken en gaan knutselen. Scheelt een boel geld. Want 25 euro voor een lakentje.. Ik zou mezelf voor gek verklaren. Die dingen zijn voor 7 euro te koop bij de Hema. En hoe lang gaan ze nou daadwerkelijk mee?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
xxjojootjexx schreef:Het is maar waar je een probleem van maakt. Maar wij zijn dan wellicht weer te makkelijk hoor.
T heeft helemaal geen speciale jongenskamer, gewoon het behang wat er al opzat voor we kinderen kregen. Binnenkort krijgt hij een behangrand met leuke auto's ofzo, maar daar houdt het dan wel mee op. Maar daardoor wordt het echt niet minder zijn kamer of gaat hij er hele trauma's aan over houden omdat hij geen speciaal uitgezocht behangetje heeft..
Haha .
Misschien denk ik ook wel te makkelijk. Het is maar een kinderkamer he? Kind wil over 2 jaar waarschijnlijk heel wat anders. Ik zou denken: maak de muur een mooie kleur, schilder wat meubeltjes in een andere kleur en leuk het op met wat accessoires en voila, een kinderkamer. Dan ben je met 100 euro wel klaar. Of je moet nog wat meubels van marktplaats plukken, maar dan ben je voor 100-150 euro toch ook wel klaar?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Pien, waarom koop je niet gewoon een leuk aankleedkussen?
Zo'n hoes heb je helemaal niet nodig, en al helemaal geen 3x.
Wij hebben een best prijzig aankleedkussen, maar als ze alles onder zeikt is het een doekje erover en klaar.
Lakentjes hebben we eraf gehaald toen ze in slaapzak ging, dat was max 3 maanden dus. Haar bed verschoonde ik 1x pw, voor de rest lag er een hydrofiel.
Vergis je trouwens niet in wat stof tegenwoordig kost.
Zo'n hoes heb je helemaal niet nodig, en al helemaal geen 3x.
Wij hebben een best prijzig aankleedkussen, maar als ze alles onder zeikt is het een doekje erover en klaar.
Lakentjes hebben we eraf gehaald toen ze in slaapzak ging, dat was max 3 maanden dus. Haar bed verschoonde ik 1x pw, voor de rest lag er een hydrofiel.
Vergis je trouwens niet in wat stof tegenwoordig kost.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
@ parel.
het zal wel aan mij liggen maar ik vind een hoes horen. Lijjt me akelig liggen zonder.... daarnaast zonder laken vind ik ook geen optie. Ik heb zelf echt een hekel aan dekens, moet ook perse een katoenen dunne laken/overtrek hebben.
@luce
Peuterdekbed hema 20 euro, 3 onderlakens 6, 60 per stuk. Overtrek 20euro, deze allen met 15% korting bij de hema gekocht. Bij babydump 2 dekbedovertrekken voor 45 euro. Kon nergens goedkoper vinden!
het zal wel aan mij liggen maar ik vind een hoes horen. Lijjt me akelig liggen zonder.... daarnaast zonder laken vind ik ook geen optie. Ik heb zelf echt een hekel aan dekens, moet ook perse een katoenen dunne laken/overtrek hebben.
@luce
Peuterdekbed hema 20 euro, 3 onderlakens 6, 60 per stuk. Overtrek 20euro, deze allen met 15% korting bij de hema gekocht. Bij babydump 2 dekbedovertrekken voor 45 euro. Kon nergens goedkoper vinden!
Pien- Ratel
Niet herkenbaar. Ik vond alle spullen juist leuker dan de meisjes dingen.Bij meiden is het vaak roze, met bloemen, of met vlinders en daar zou ik als ik een meisje zou hebben niet gelukkig van worden.
Ook bij kleding vind ik dat.
Ook bij kleding vind ik dat.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
O ik zie zoveel leuke jongensspullen juist overal! Sowieso zou ik marktplaats af speuren naar leuke dingen, want veel dingen kunnen nog prima een ronde mee & is dan gewoon goed te betalen. Bij de HEMA zie ik enorm veel leuke accessoires en bij de IKEA ook. Maar ik zou sowieso geen specifieke jongens/meisjeskamer willen maar gewoon een grijs/blauw/rood ruitje op wat spullen en basis aankleding.
Gast- Gast
Voor een (stoere) jongenskamer heb ik trouwens ook 10x meer inspiratie dan voor een meisjeskamer. Ik hou juist niet van prinsessendingen, vroeger vond ik PiP leuk, maar nu ook niet echt meer. Ja, in de accessoires misschien, maar niet op de muur.
Gast- Gast
Haha dat heb ik ook Lennox, ik vind het voor een jongetje juist echt zo veel makkelijker.
Wat zijn de kleuren van de kamer, Pien? Je zei dat je hele moeilijke kleuren had uitgekozen, toch? Misschien kunnen we meedenken met goedkope maar leuke spulletjes zoeken!
Wat zijn de kleuren van de kamer, Pien? Je zei dat je hele moeilijke kleuren had uitgekozen, toch? Misschien kunnen we meedenken met goedkope maar leuke spulletjes zoeken!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wippertje, box, boxkleed, kleertjes, hoeslakens, lakens, dekentjes, hydrofielluiers, washandjes, spuugdoekjes..... en zo kan ik nog wel even doorgaan .Lennox schreef:Ik zei ook, met een beetje mazzel ;)Dan zullen we ook echt wel een kamertje van 50 euro moeten treffen en een wagen voor 200, dan kunnen we de rest voor behang en accessoires in het kamertje gebruiken. Vloer ligt er al.
Vooral die kleine dingen tikken juist aan vind ik.
Maar goed, ik vind dat er echt veel te vinden is zonder print hoor. Wij hebben een neutraal babykamertje, grijs met witte meubels en een beetje zilver. Hartstikke mooi voor een jongen en een meisje.
Straks komt er dmv accessoires heel veel kleur bij. Fuchsia en turquoise vind ik er straks mooi bij staan.
Ik ben dus helemaal niet van het behang en al helemaal niet met een drukke print.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Deze dingen kun je juist op MP goedkoop kopen en anders kost een pak hydrofielluiers bij de Wibra een euro of 2?_Lana_ schreef:Wippertje, box, boxkleed, kleertjes, hoeslakens, lakens, dekentjes, hydrofielluiers, washandjes, spuugdoekjes..... en zo kan ik nog wel even doorgaan .Lennox schreef:Ik zei ook, met een beetje mazzel ;)Dan zullen we ook echt wel een kamertje van 50 euro moeten treffen en een wagen voor 200, dan kunnen we de rest voor behang en accessoires in het kamertje gebruiken. Vloer ligt er al.
Maar goed, ik vind dat er echt veel te vinden is zonder print hoor. Wij hebben een neutraal babykamertje, grijs met witte meubels en een beetje zilver. Hartstikke mooi voor een jongen en een meisje.
Straks komt er dmv accessoires heel veel kleur bij. Fuchsia en turquoise vind ik er straks mooi bij staan.
Ik ben dus helemaal niet van het behang en al helemaal niet met een drukke print.
Ik herken wel een beetje wat Pien zegt, maar ik heb het juist nu met een meisje. Alles is zoetsappig, schattig en roze. Terwijl ik stoer gewend ben. Kleding vind ik een drama, alles moet matchen want 6 verschillende kleuren roze kán niet. Blauw krijgt ze niet aan, dat is voor zoon (behalve dan het ene witte bloesje met blauwe kantjes en gouden spikkels ) Wit is besmettelijk en een pasgeboren meisjesbaby trek ik ook geen groen of oranje aan ofzo... Gelukkig heb ik een stoere Levi spijkerbroek gevonden, maar de rest is schattig...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Dingen die je niet tegelijkertijd draagt hoeven toch niet te matchen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk. In principe heb je niet zoveel nodig voor een baby. Een kinderkamer is ook zoiets. Ja, ze hebben natuurlijk een bedje nodig, maar al die andere dingen? De commode bijvoorbeeld kan ook gewoon een hoog kastje zijn en ik gebruik 'm trouwens nauwelijks. Verschonen gaat even makkelijk op een tafel, op de bank met een verschoningskussen eronder. En op de muren kun je ook een paar van die leuke stickers plakken en dan ben je ook zo klaar. Alle heisa eromheen doe je jezelf aan.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik vind ook dat het goed zoeken is, maar ik vind dat juist wel een leuke uitdaging! En sommige dingen koop ik gewoon omdat ík ze mooi vind, de luiertas bijvoorbeeld (maar die is blauw wit gestreept). En ik zoek gewoon net zo lang tot ik iets heb zonder opdrukjes, overigens vind ik patroontjes wel leuk, heb een romper met traktortjes als patroon, dat vind ik wel leuk. Teksten niet, die vind ik ronduit stom...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik denk dat het eerder aan jou instelling ligt dan aan wat er te krijgen is. Ik heb allebei en ik vind voor mijn zoon makkelijker omdat de keus niet zo idioot overweldigend is. Voor jongens vind ik HM super, tumble and dry, broeken van Noppies (=smal) en Zara. Voor meisjes vind ik t al snel kitscherig (Hello Kitty, prinsessendingen, glitters enz).
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik had het alleen maar over het kamertje en de kinderwagen, een wipper en een box heb ik daarin niet meegerekend. Maar ook dat, en een badje en een drager etc etc kun je prima op marktplaats kopen. Ik koop tegen die tijd alleen een matras, beddengoed, behang, gordijnen, de eerste kleding en dingen als flessen, slabben en bydrofielluiers nieuw. Voor de rest kun je het meeste wel op MP vinden, het hoeft toch niet allemaal nieuw, terwijl tweede hands ook prima is?_Lana_ schreef:Wippertje, box, boxkleed, kleertjes, hoeslakens, lakens, dekentjes, hydrofielluiers, washandjes, spuugdoekjes..... en zo kan ik nog wel even doorgaan .Lennox schreef:Ik zei ook, met een beetje mazzel ;)Dan zullen we ook echt wel een kamertje van 50 euro moeten treffen en een wagen voor 200, dan kunnen we de rest voor behang en accessoires in het kamertje gebruiken. Vloer ligt er al.
Gast- Gast
Charles schreef:Ik denk dat het eerder aan jou instelling ligt dan aan wat er te krijgen is. Ik heb allebei en ik vind voor mijn zoon makkelijker omdat de keus niet zo idioot overweldigend is. Voor jongens vind ik HM super, tumble and dry, broeken van Noppies (=smal) en Zara. Voor meisjes vind ik t al snel kitscherig (Hello Kitty, prinsessendingen, glitters enz).
Ja, er ís wel veel meer voor meisjes, maar om nou te zeggen dat het leuker is. Ik vind het grotendeels tuttig en veel te veel roze. Maar ik word ook wel een beetje gek ervan dat voor jongens ongeveer alles een of andere stoere nietszeggende opdruk moet hebben. Maar er is nog zo veel meer leuks te krijgen!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Volgens mij heb ik geen smaak. Ik hou wel van opdrukjes van autotjes of een plaatje van een aapje ofzo. Maar goed, ik vind boxpakjes ook heel leuk en daar ben ik ook bijna de enige in
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Volgens mij heb ik geen smaak. Ik hou wel van opdrukjes van autotjes of een plaatje van een aapje ofzo. Maar goed, ik vind boxpakjes ook heel leuk en daar ben ik ook bijna de enige in
Maak maar een doos met kleertjes hoor, ik koop t wel over paar jaar!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Caroow, nee hoor! Ik ben dol op boxpakjes! Ik vind het te schattig.
Wij hebben trouwens (vind ik zelf uiteraard) een erg mooi kamertje. Ik vond het ook iets
lastiger voor een jongen hoor.
We hebben 1 muur wit, 1 taupe ( dat vond ik mooi warm bij de witte meubeltjes) en 1 muur
behangen met het volgende behang:
Wij hebben trouwens (vind ik zelf uiteraard) een erg mooi kamertje. Ik vond het ook iets
lastiger voor een jongen hoor.
We hebben 1 muur wit, 1 taupe ( dat vond ik mooi warm bij de witte meubeltjes) en 1 muur
behangen met het volgende behang:
Laatst aangepast door Julia op vr 12 jul 2013 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Rode broek voor jongen...wat erop aan?
» tips verjaardagscadeau's voor jongen van 2
» Keukentje ook leuk voor jongen?
» Cadeau-tips voor een jongen (midden 20)
» Cadeau voor eerste verjaardag? (jongen)
» tips verjaardagscadeau's voor jongen van 2
» Keukentje ook leuk voor jongen?
» Cadeau-tips voor een jongen (midden 20)
» Cadeau voor eerste verjaardag? (jongen)
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: