Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje?

+4
Char1
Sophiee
*Lookie*
Coco
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje? Empty Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje?

Bericht  Coco zo 29 jul 2012 - 22:04

Ik wil eind van de week de kamer van de kinderen opnieuw verven omdat mijn zoontje beter slaapt aan de roze kant (welke mij op de muur toch ook al tegenviel) van de kamer. Wil dus nu de hele kamer in één kleur verven ipv twee kleuren zodat hij niet aan een meisjeskant hoeft te slapen. De andere twee wanden zijn glansend grijs. Heb even getwijfeld om dan alles grijs te maken en met geslachtsgerichte accessoires te werken. Maar vind grijs toch niet zo'n leuke kleur voor een kinderkamer.

Maar wat dan wel? Iemand een leuk/mooi idee? In ons vorige huis was hun kamer appeltjesgroen dus dat wil ik niet nog een keer. Mintgroen misschien?
Meubels zijn wit en de vloer ook. En hebben onderstaand rolgordijn, maar die kan eventueel vervangen worden, want die is ook net te klein.

Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje? EZV+cfPSdgEjQm6KaykuDg==
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje? Empty Re: Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje?

Bericht  *Lookie* zo 29 jul 2012 - 22:09

Limegroen vind ik leuk voor jongens en meisjes, en past mooi bij de Lief rolgordijnen.

Grijs vind ik trouwens wel leuk voor de kinderkamer maar dan 1 muur, en de andere muren licht houden. Leuk om te combineren met rood, of met blauw, of met geel.

Turqoise kan ook voor beide vind ik. Of lichtblauw.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje? Empty Re: Kinderkamer, welke kleur voor jongen en meisje?

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 22:12

Zacht blauw, zeegroen of grasgroen, geel vind ik ook mooi maar dan niet alle muren.

Gast
Gast

Bericht  Sophiee zo 29 jul 2012 - 23:17

Wij hebben ook grijs voor de babykamer. We hebben 3 wanden grijs, waarvan twee wanden een groot raam en 4 inbouwkasten hebben. De 4e (en grootste) wand in de kamer hebben we behangen van roze/wit ruitenbehang. Ik vind grijs op die manier leuk te combineren. Misschien is er mooi behang dat voor zowel jongens als meisjes leuk is?
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Char1 ma 30 jul 2012 - 0:27

Je moet er net van houden, maar ik vind naast de genoemde opties ook oranje of rood voor zowel jongens als meisjes kunnen. Of iets met geel. Sowieso ben ik niet zo van de traditionele jongens en meisjes kleuren, dus wat mij betreft zou alles kunnen smile Je kunt eventueel ook iets doen met verschillende kleuren strepen, waarbij de ene kleur wat jongensachtiger is en de andere kleur meisjesachtiger.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown ma 30 jul 2012 - 0:34

Ik vind oranje als unisex kleur erg leuk! Mijn man heeft de studeerkamer in het nieuwe huis bij zijn LOGO op de muur oranje, de kleur heet Parasol van Histor! En dan gecombineerd met wit en Grafiet van Histor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Coco ma 30 jul 2012 - 0:50

Behang kan helaas niet, dat zou het al wat simpeler maken. Al wil ik wel een grote plaat gaan behangen voor op de grootste muur, waarmee ik steeds kan varieren.

Toen ik oranje voorstelde keek mijn man zo :shock: heb je daar toevallig al een foto van? Heb al even op google gezocht maar nog niet gevonden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 3:44

Ik wou ook oranje zeggen, maar dan meer vanwege het gordijn.
Wat vind je van de tint groen/blauw welke ik op de babykamet heb dan?
Staat in het show je babykamer topic, kan nu even niet kopieeren/plakken..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Coco ma 30 jul 2012 - 5:02

Oh dat is ook zeker een hele mooie kleur Pip! Of iets tussen mintgroen en die kleur in. Weet je zo nog de naam of het kleurnmr van die kleur?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje ma 30 jul 2012 - 5:11

Wij hebben blauw en geel. Gaat heel goed samen en ik vind het best neutraal. Zeker als je zo van die leuke figuurtjes gaat gebruiken ook.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 5:14

Oranje zou ik kiezen! Wij hebben dat in de woonkamer, en vind het heel stoer, maar ook weer lief voor een kind.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 ma 30 jul 2012 - 6:55

Wij hebben voor oranje gekozen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  yes1984 ma 30 jul 2012 - 6:57

Paper Crown schreef:Ik vind oranje als unisex kleur erg leuk! Mijn man heeft de studeerkamer in het nieuwe huis bij zijn LOGO op de muur oranje, de kleur heet Parasol van Histor! En dan gecombineerd met wit en Grafiet van Histor.

Wij hebben de letters "Lekker koese" (Fries voor slaap lekker) in de parasol kleur. Daarnaast hebben we een klein wantje in parasol. En de deken en verschoonhoes is oranje.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  PiP ma 30 jul 2012 - 9:38

Is van VT Wonen (Flexa) en heet Celadon, dacht nummer 1957.
De serie van VT Wonen bestaat niet meer, maar ze kunnen de kleur nog wel mengen met elk merk als basis.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Coco di 31 jul 2012 - 20:26

PiP schreef:Is van VT Wonen (Flexa) en heet Celadon, dacht nummer 1957.
De serie van VT Wonen bestaat niet meer, maar ze kunnen de kleur nog wel mengen met elk merk als basis.

Super, mijn man vind deze kleur ook erg mooi, dus denk dat dat hem gaat worden of net een tint lichter.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: