Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Papa en kinderen

+39
Luce
Razz
maiadebij
Laurientje
Fearie
Happydobby
Pompoen
LDJ
Vixen
Takkie
Engelse Drop
Sea of Trees
Charles
Pinkel
MADDIE
Sophiee
CCC
Parel
Knillis
xxjojootjexx
*Lieke*
Aoi
slaatje
Liadan
Sanne
SarahKey
Blue flower
studiebol
Linda
Caroow
L!ND@
Sun88
Slakje
Aimee
Annie24
Tania
Susan
Manderijn
Parisienne
43 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Papa en kinderen  - Pagina 2 Empty Re: Papa en kinderen

Bericht  Manderijn wo 10 jul 2013 - 0:57

Jente schreef:
Sanne schreef: Om nou gelijk te zeggen dat hij zich gedraagt als een verwende puber... je weet helemaal niet wat er achter zit.
Nee, ik weet niet wat er achter zit. Maar het komt duidelijk naar voren uit de post dat Parisienne niet blij is met zijn gedrag en dan snap ik niet dat zij daar maar genoegen mee neemt.
Misschien komt dat ook wel omdat ik voor een zo eerlijk mogelijke verdeling ben. Mijn vriend doet nu ook de helft in het huishouden en als we een kind krijgen beginnen we ook maar eens met het zwangerschapsverlof 50/50 te verdelen smile

Hoe zie je dat voor je dan? Ik ben er zeker wel een voorstander van dat een vader langer vrij moet kunnen krijgen na de geboorte. Maar een moeder heeft de tijd van het verlof na de bevalling ook zeker nodig om aan te sterken, op te knappen, en bij te komen. Dus in die zin zou ik niet graag wat van die 12 weken in leveren. De meeste moeders hebben daar niet eens genoeg aan.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 1:04

Manderijn schreef: Hoe zie je dat voor je dan? Ik ben er zeker wel een voorstander van dat een vader langer vrij moet kunnen krijgen na de geboorte. Maar een moeder heeft de tijd van het verlof na de bevalling ook zeker nodig om aan te sterken, op te knappen, en bij te komen. Dus in die zin zou ik niet graag wat van die 12 weken in leveren. De meeste moeders hebben daar niet eens genoeg aan.
Waar wij wonen heb je 47 of 57 weken zwangerschapsverlof (kun je kiezen), waarvan zowel vader als moeder minstens 14 weken moeten nemen. Dat komt dan dus wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn wo 10 jul 2013 - 1:07

Jente schreef:
Manderijn schreef: Hoe zie je dat voor je dan? Ik ben er zeker wel een voorstander van dat een vader langer vrij moet kunnen krijgen na de geboorte. Maar een moeder heeft de tijd van het verlof na de bevalling ook zeker nodig om aan te sterken, op te knappen, en bij te komen. Dus in die zin zou ik niet graag wat van die 12 weken in leveren. De meeste moeders hebben daar niet eens genoeg aan.
Waar wij wonen heb je 47 of 57 weken zwangerschapsverlof (kun je kiezen), waarvan zowel vader als moeder minstens 14 weken moeten nemen. Dat komt dan dus wel goed.

Hulde aan het land waar jij woont!! :cheering:

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  *Lieke* wo 10 jul 2013 - 1:08

Hier is het heel goed verdeeld. Mijn man is ook een dag alleen met de kids en geniet daar ook echt van. Hij is ook eigenlijk altijd op pad met ze op zijn vrije dag.

In het huishouden is het ook behoorlijk gelijk verdeeld. Ik ben iets kritischer dan hij, maar hij doet net als ik ook alles in huis.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Bericht  Sanne wo 10 jul 2013 - 1:12

Jeetje Jente, dat is een lange tijd! Dat zou ik ook wel willen en in dat geval zou ik ook zeker 50/50 verdelen. Daar zou mijn vriend ook wel blij mee zijn, schat ik in.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  xxjojootjexx wo 10 jul 2013 - 1:13

Hier is het goed verdeeld, we werken allebei 4 dagen, zijn 1 dag met de kinderen vrij en 2 dagen samen vrij. Wanneer ik mijn dg vrij heb, doe ik meestal wat regeldingetjes, maar ben verder lekker thuis met de kinderen. Wanneer mijn man vrij heeft trekt hij er vaak op uit, speeltuin, bos, zwembad oid.
S avonds doet hij ze altijd in bad en bed, ik bemoei mij daar niet mee. Het ochtendritueel is echter altijd voor mij, omdat hij al naar het werk is voor wij wakker zijn.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Knillis wo 10 jul 2013 - 1:47

Hier doet mijn man heel veel samen met de kinderen. Ik werk een stuk minder dus ik zie ze meer, maar hij heeft echt quality time met ze. We eten (bijna) altijd samen en brengen ze samen naar bed. 1x in de 2 weken is hij de woensdagochtend vrij en dan werk ik, en dan doet hij gewoon alles (tot aan staartjes maken bij dochter aan toe). Hij heeft een eigen bedrijf en moet vaak 's avonds nog het een en ander doen, maar daar begint hij pas aan nadat de kinderen op bed liggen.

In het weekend doet hij evenveel als ik en hij kan uren spelletjes spelen, stoeien, knutselen etc. Op zondag gaan we meestal wat leuks doen (zwemmen/dierentuin etc.). Als ze een nachtje logeren gaat hij als hij vrij is ze mee ophalen en hij maakt alle mogelijke tijd voor ze vrij. Tegenwoordig neemt hij de oudste wel eens mee naar klusjes, mag zoon mee in de bus en gaan ze samen op pad. Zo schattig!

Nee mijn man is echt een geweldige vader, ik kan niets anders zeggen!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Parel wo 10 jul 2013 - 1:49

Doordat ik onregelmatig (veel) werk moet mijn vriend evenveel doen met L als ik.
Hij doet eigenlijk alles wat ik ook doe, wel doet hij het altijd op mijn manier, omdat ik het hem zo geleerd heb Razz hij was wat bleu toen ze geboren werd.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  CCC wo 10 jul 2013 - 2:32

Hier is alles evenredig verdeeld ondanks dat mijn vriend veel meer werkt dan ik doe. Natuurlijk ben ik overdag meer met haar thuis en vul de dagen dan met dingen die we gaan doen. Mijn vriend heeft standaard de dinsdag samen met N. en om de week de vrijdag er extra bij. Als we samen thuis zijn doen we eigenlijk alles samen zoals in bad doen, naar bed brengen. Wel ben ik veel creatiever in uitjes en activiteiten. Maar dat zal vast goed komen, hij was ook erg blanco toen N. geboren werd smile 

Merk ook echt dat N. gek op mijn vriend is, als hij binnenkomt word ze helemaal enthousiast.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sophiee wo 10 jul 2013 - 4:56

Hier is ook alles aardig evenredig verdeeld. Mijn vriend is doordeweeks om 14.30 uur thuis en dan ga ik 4 van de 5 middagen werken. Hij is met haar alleen, onderneemt van alles, kookt en eet met haar, stopt haar in bad en brengt haar naar bed 2 avonden in de week. Ook is hij 1 heel weekend per maand met haar alleen. Als we samen zijn, verdelen we alle taken. Hoewel mijn vriend dan meer zorgtaken op zich neemt en ik de huishoudelijke taken.

Mijn vriend is compleet gestoord met L. Samen lachen, gieren, brullen. Hij was vanaf dag 1 veel gemakkelijker met haar dan ik. Ik vond alles spannend en eng, terwijl mijn vriend alles deed alsof hij het al járen deed (Kraamhulp; ''Zal ik even voordoen hoe L. voor het eerst in het badje gaat?'', vriendlief; '''Neuh, dat doe ik zelf wel!''). L. wordt ook helemaal wild als papa thuis komt. Naar mij komt ze als ze getroost wilt worden of de veiligheid zoekt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  MADDIE wo 10 jul 2013 - 5:28

Ik doe meer, maar ik werk ook twee dagen en mijn vriend vijf. Hij maakt ook echt lange dagen waarbij hij minstens twaalf uur van huis is. En zit ook nog tegen een burn-out aan. Dus ik zo goed als alles met I. doordeweeks. In het weekend komt het soms voor dat ik iets langer mag liggen. Maar mijn vriend moet dan ook bijtanken. Wel neemt hij vaak initiatief in het weekend om iets met z'n drieën te ondernemen.
Natuurlijk zou ik graag zien dat mijn vriend doordeweeks meer doet met I. maar vaak trekt hij dat gewoon niet. Hij brengt haar 1 keer per week naar bed. Meestal op zaterdag. Zodat hij toch de binding houdt en ik ook evt. gewoon een keertje weg kan en hij dan ook weet wat I. gewend is.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pinkel wo 10 jul 2013 - 7:33

Ik doe doordeweeks veel meer met onze dochter dan mijn man, maar ik ben dan ook thuisblijf mama en mijn man werkt de hele week en zaterdagochtend tot 12.00uur. Maar zodra hij thuiskomt is het tijd voor zijn dochter!! Hij geeft haar elke avond haar laatste flesje en brengt haar dan ook naar bedje toe.
In het weekend geeft hij wel vaker een flesje en speelt ook regelmatig met haar. Het is zelfs af en toe zo erg dat als die 2 samen bezig zijn, ik kan kletsen wat ik wil, maar horen doen ze me niet, zo erg gaan ze in elkaar op!! I love you  Hij is echt een geweldige papa voor onze dochter!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Charles wo 10 jul 2013 - 7:40

Allereerst: niet leuk om meteen te zeggen dat haar man zich gedraagt als een puber ofzo. Vaak is er heus wel een reden voor en ook niet iedereen is eerlijk heb ik vastgesteld, over hoe het thuis loopt. Vaak schetsen dames een situatie rooskleuriger waardoor anderen weer ontevreden worden. En als er dan één iemand eerlijk is wordt ie man massaal afgekraakt. Plus de topic openster heeft er ook niks aan.

Hier ben ik erg tevreden en happy. In het begin was ik hier zo gestresst om...was bang dat hij me niet zou helpen of niks zou doen vanuit zichzelf. Maar mijn man is 1 dag minder gaan werken een jaar lang (jaar is nu helaas voorbij) en dan was hij ook echt de hele dag alleen met de tweeling en kon ik iets voor mezelf gaan doen. Die dagen was het dan wel één chaos hier...vooral in het begin...naar mate alles beter liep werd dat ook beter. En die papa dag (en het feit dat ik ook echt wegging, niet in de weg liep en me overal mee bemoeide) heeft echt zóveel goeds gedaan. De twins hebben een super band met hun vader en hij is een heel betrokken, lieve en rustige vader. Het is inmiddels zelfs zo dat als er 's nachts eentje huilt hij eerder bij hun bedje staat dan ik. Verder doet hij elke ochtend trouw de voeding en verschoningsronde om 7 uur voordat hij naar zijn werk gaan. Dan lig ik nog in bed te slapen en legt hij meestal de best gehumeurde baby gezellig bij me. Dat is leuk wakker worden! Ook neemt hij regelmatig één baby mee naar vrienden of zijn ouders ofzo. Twee meenemen dat doet ie dan weer niet zo snel, maar ikzelf ook niet. Ook zou hij niet snel met ze gaan wandelen uit zichzelf maar wel met ze in de tuin spelen enzo. Hij is heel inventief. Heeft ze zelf leren drinken, oefent dingen met ze waar ik nooit op zou komen en maakt lekkere hapjes voor ze.I love you 
En als er 's avonds nog eentje huilt of niet wil slapen is hij de eerste die de baby omlaag haalt en lekker in slaapzak op schoot neemt en mee knuffelt, laptopt of tv kijkt. Hij legt ze ook altijd vanalles uit...hoe de boormachine werkt of wat voor tabellen hij aan het maken is als hij 's avonds nog aan tafel wat werkt.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sea of Trees wo 10 jul 2013 - 7:43

Charles schreef:Allereerst: niet leuk om meteen te zeggen dat haar man zich gedraagt als een puber ofzo. Vaak is er heus wel een reden voor en ook niet iedereen is eerlijk heb ik vastgesteld, over hoe het thuis loopt. Vaak schetsen dames een situatie rooskleuriger waardoor anderen weer ontevreden worden. En als er dan één iemand eerlijk is wordt ie man massaal afgekraakt. Plus de topic openster heeft er ook niks aan.

Eens.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Charles wo 10 jul 2013 - 7:44

Best een memorabel moment SoT! lol!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sea of Trees wo 10 jul 2013 - 7:46

Haha ja dat wilde ik zeggen laughcry maar ik vind wel dat je gelijk hebt. We kunnen nu wel massaal gaan roepen dat TO's vriend kinderachtig is, maar daar is zij niet mee geholpen, het laat haar waarschijnlijk nog rotter voelen ook nog.

Daarbij voel ik me aangesproken, want hier gaat het (bijna) net zo.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 7:58

Volgens mij valt het wel mee dat dat zo massaal wordt geroepen, maar goed, ik blijf er wel bij dat hij er zelf de hand in heeft. Ik zou het sneu vinden als hij zou gaan investeren in de relatie en het zou geen enkel effect hebben, maar als je kleine kinderen hebt en je kiest ervoor om weinig tijd met ze door te brengen en energie erin te steken dan heeft dat gewoon gevolgen voor de band die je met je kinderen hebt. Dat kan er dan wel in geslopen zijn, maar het blijft wel jouw verantwoordelijkheid. Dat kun je ook positief zien, want hoewel je nooit garanties hebt dat de band geweldig wordt als je wel meer investeert, weet je in die situatie wel dat er nog heel wat te behalen valt en dat je zelf te weinig eruit haalt. Als je daar niks aan doet dan blijf ik erbij dat dat je eigen keuze is. Ik weet niet in hoeverre hij laat blijken teleurgesteld te zijn over de band met zijn kind, maar ik kan dat dan moeilijk rijmen met de situatie die Parisienne beschrijft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Engelse Drop wo 10 jul 2013 - 8:03

Hier is het gelijkwaardig. We werken allebei veel, tussen de 28 en 50 uur per week, flexibel. De ene week heeft hij het druk en doe ik meer in huis en met dochter, de andere week is het andersom. We vangen elkaar op, steunen elkaar en helpen elkaar met alles. Onze dochter is een onderdeel van ons gezin en huishouden, dus zij past daar logischerwijs ook in. We hebben ook het geluk dat we flexibele ouders hebben die vaak willen oppassen en andere goede oppas in onze straat.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Takkie wo 10 jul 2013 - 8:08

Mijn man werkt vijf dagen (ma-vr), gaat om 7.00 uur van huis en komt rond 19.00 uur thuis. Dan eten we met z'n drieën, of als mijn dochter en ik al van tevoren hebben gegeten (zij moet immers op tijd naar bed) zorg ik dat er een prakje voor hem staat, zodat hij onze dochter naar bed kan doen. Dat is dan zijn momentje met haar en daar geniet hij elke avond weer van. In het weekend doen we altijd een dag iets met z'n drietjes, dat hebben we wel echt nodig. Bij ons is het dus geen 50/50, maar absoluut niet omdat mijn man dat niet wil. Hij zou het liefst parttime werken en mij fulltime laten werken, zodat hij zoveel mogelijk tijd met onze dochter door kan brengen.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Vixen wo 10 jul 2013 - 8:18

Hier is het heel erg verdeeld. Hij werkt wel meer, maar als hij thuis is doet hij vooral de oudste en ik de jongste.

Laatst aangepast door Vixen op do 11 jul 2013 - 20:16; in totaal 1 keer bewerkt
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  LDJ wo 10 jul 2013 - 8:31

Hier is het ook goed verdeeld.
Overdag ben ik veel meer samen met M. en dan doen we van alles samen.
Als mijn vriend dan thuis komt gaat hij met haar spelen en als we gaan eten geeft hij haar meestal te eten bijv. Na het eten spelen ze nog wat samen en dan is het alweer bijna bedtijd. Als we samen vrij zijn doen we veel samen. Zoals aankomend weekend moet ik werken en dan neemt mijn vriend de zorg op zich, totdat ik thuis kom en dan doen we het weer samen. Zo gaat het bij ons zo'n beetje.
Ik kan aan M. merken dat ze dol is op haar vader, ze is extra blij als hij weer thuis komt van het werk.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Pompoen wo 10 jul 2013 - 8:38

Toen A. nog leefde deed ik bijna alles, hij deed alleen af en toe een flesje of een luier en wat knuffelen hier en daar. En af en toe nam hij hem een paar uurtjes van me over. Nou was hij natuurlijk nog helemaal niet fit, dus dat had er mee te maken, maar ik denk dat ik anders nog steeds het grootste gedeelte voor mijn rekening had genomen, ik denk alleen dat hij dan meer had gekookt of boodschappen had gedaan, dus meer andere klusjes. Hoewel hij wel echt dol op L. was en er enorm van genoot om hem bij zich te hebben.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Happydobby wo 10 jul 2013 - 8:44

Hier past vriend vaak op omdat ik moet werken. De band is erg goed tussen hun.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Engelse Drop wo 10 jul 2013 - 8:48

Happydobby schreef:Hier past vriend vaak op omdat ik moet werken. De band is erg goed tussen hun.
Komt je zoontje uit een vorige relatie?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 8:56

Engelse Drop schreef:
Happydobby schreef:Hier past vriend vaak op omdat ik moet werken. De band is erg goed tussen hun.
Komt je zoontje uit een vorige relatie?

Zeker omdat ze zegt dat hij oppast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud