Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen naar een andere provincie

+23
Mandy11486
Janelie
Pineco
Raindrop
RioolSpook
Bruintje Beer
Jade
Atelier Madame
Winegum
Bliss
Bacio
cin-87
Aziraphale
ShallY
Dora
Joontjuh
Printje
Zora
GreenGrass
minoessepoes
Parel
Marin
BlackPoint
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verhuizen naar een andere provincie - Pagina 2 Empty Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bericht  Zora di 9 jul 2013 - 8:10

Jente schreef:
Zora schreef:@ Jente: wat leuk dat je alweer een nieuwe vriend hebt, en daar dus ook blijft wonen voorlopig! Waar woon je nu (ongeveer)?
Ik woon in Noorwegen in een kleine stad (25000 inwoners) aan de kust. Mijn vriend is trouwens geen Noor en ook geen Nederlander, maar we willen nog we een aantal jaar hier blijven om wat geld te verdienen. Daarna zien we wel welk land het wordt, maar dat wordt nog moeilijk beslissen. Elke land heeft grote voordelen maar voor ons ook een paar grote nadelen.

Wist dat je in Noorwegen woont smile Daarom was ik zo nieuwsgierig, vind het daar zo leuk!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen naar een andere provincie - Pagina 2 Empty Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bericht  cin-87 di 9 jul 2013 - 8:23

Ik ben een half jaar geleden ook verhuisd naar een andere provincie (drenthe naar overijssel) een uur reizen.. maar ben blij dat ik het gedaan heb.. ben hier erg gelukkig en echt op mijn plek.. Heb hier nieuwe vrienden en leer nog steeds nieuwe mensen kennen.

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 8:27

Zora schreef:
Jente schreef:
Zora schreef:@ Jente: wat leuk dat je alweer een nieuwe vriend hebt, en daar dus ook blijft wonen voorlopig! Waar woon je nu (ongeveer)?
Ik woon in Noorwegen in een kleine stad (25000 inwoners) aan de kust. Mijn vriend is trouwens geen Noor en ook geen Nederlander, maar we willen nog we een aantal jaar hier blijven om wat geld te verdienen. Daarna zien we wel welk land het wordt, maar dat wordt nog moeilijk beslissen. Elke land heeft grote voordelen maar voor ons ook een paar grote nadelen.

Wist dat je in Noorwegen woont :)Daarom was ik zo nieuwsgierig, vind het daar zo leuk!!
Het is hier ook heel leuk I love you  Maar waar we nu toch wel tegen aan lopen is dat er in zo'n kleine stad weinig te doen is. En aangezien de volgende steden op 2 en 5 uur rijden zijn, ga je daar niet snel naartoe. Ik ben nu voor banen in Oslo aan het kijken, misschien dat dat een optie is, maar ergens zijn we bang dat dat dan weer een te grote stad is. Lekker kieskeurig dus!

Gast
Gast

Bericht  Bacio di 9 jul 2013 - 8:29

Mijn vriend is vanuit een ander werelddeel hierheen verhuisd en had na 2 maanden al wat eigen vrienden. Na een half jaar had hij echt z'n hele sociale leven op de rit. Het ligt denk ik aan je eigen instelling.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Bliss di 9 jul 2013 - 9:43

Ik ben vier jaar geleden vanuit de Achterhoek naar Den Haag verhuisd, gewoon omdat ik daar zin in had. Kende hier nog niemand. Duurde wel even voordat ik wat contacten had gelegd, maar het forum is daar erg handig voor smile Vooral met Kiekeboe heb ik veel contact hier (en met een vriendin van haar). Ook is een vriend van me twee jaar geleden hier komen wonen. Daarnaast spreek ik eigenlijk met mensen door het hele land af, de ene keer komen ze hier en de andere keer ga ik weer daarheen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Winegum di 9 jul 2013 - 11:23

Ik ben 3,5 jaar geleden verhuisd van Gelderland naar zuid Holland. Ik begin het wel steeds lastiger te vinden. Ver weg wonen van mijn familie, nog niet zoveel vrienden hier hebben etc. Maar ik denk dat wanneer je er moeite voor doet, je zeker wel gelukkig kan worden op een nieuwe plek. Je moet er voor open staan. 

Gelukkig ben ik al sinds dag 1 dat ik hier woon. Ik vind de locatie heerlijk, het ontdekken van een voor mij nieuwe stad en omgeving. Maar ik mis de contacten steeds meer. Even een uurtje naar iemand toe gaan zit er amper in voor mij. Maar ik doe zelf te enig moeite om op zoek te gaan naar nieuw leuk gezelschap. 

Heel veel plezier met de nieuwe stap in je leven!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Atelier Madame di 9 jul 2013 - 11:55

Jente schreef:

Larvik?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Zora di 9 jul 2013 - 20:06

Jente schreef:
Zora schreef:
Jente schreef:

Wist dat je in Noorwegen woont :)Daarom was ik zo nieuwsgierig, vind het daar zo leuk!!
Het is hier ook heel leuk I love you  Maar waar we nu toch wel tegen aan lopen is dat er in zo'n kleine stad weinig te doen is. En aangezien de volgende steden op 2 en 5 uur rijden zijn, ga je daar niet snel naartoe. Ik ben nu voor banen in Oslo aan het kijken, misschien dat dat een optie is, maar ergens zijn we bang dat dat dan weer een te grote stad is. Lekker kieskeurig dus!

Pff ja die afstanden zijn echt niet normaal (voor ons NL'ers dan Very Happy)!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Jade di 9 jul 2013 - 23:03

Ik ben in december 2011 van Twente naar Groningen verhuisd.  Ik ken hier nog niet echt veel mensen. Ik heb wel een paar contacten opgedaan, maar zou nog wel wat meer contacten willen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 4:18

Atelier Madame schreef:
Jente schreef:

Larvik?
Nee, niet Larvik. Ik zet de plaatsnaam liever niet online, maar als je het wil weten kan ik je wel een pm sturen.

Gast
Gast

Bericht  BlackPoint wo 10 jul 2013 - 5:52

Leuk om jullie ervaringen te lezen,
ik laat het maar gewoon gebeuren en zie wel hoe het loopt. Zou leuk zijn om wat nieuwe mensen te ontmoeten en niet alleen
te vrienden van mijn vriend te kennen. Maar och het voornaamste is dat ik me daar goed voel smile
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13

Bericht  Dora wo 10 jul 2013 - 5:56

BlackPoint schreef:Leuk om jullie ervaringen te lezen,
ik laat het maar gewoon gebeuren en zie wel hoe het loopt. Zou leuk zijn om wat nieuwe mensen te ontmoeten en niet alleen
te vrienden van mijn vriend te kennen. Maar och het voornaamste is dat ik me daar goed voel smile

Ik denk dat je ook niet veel anders kun doen!

Maar wij gaan gewoon meeten en kijken of er klikt. Dan heb je in ieder geval al 1 iemand leren kennen (en ik reageer straks even rustig terug op je pb)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  RioolSpook wo 10 jul 2013 - 11:21

Ik ben vorige week verhuist van Alblasserdam naar Apeldoorn. En vind het nu al moeilijk, voel me soms best wel alleen en verlaten. Terwijl er hier echt wel wat mensen om me heen zijn. Zijn ouders zijn super lief, zijn zus woont op loopafstand. Maar toch voelt het eenzamig. Weet ook zeker dat ik hierdoor best wel wat mensen ga verliezen uit mijn oude omgeving en probeer ook nu al nieuwe contacten op te doen, of iig mezelf daar zoveel mogelijk voor open te stellen.. Heb verder geen tips, maar wil je wel veel succes wensen alvast!
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Bruintje Beer wo 10 jul 2013 - 19:23

Ik ben 6 jaar geleden verhuist van Zuid Holland naar de Veluwe. Ik zit hier best op mijn plek. Alleen vrienden heb ik niet veel. Ik vind het wel moeilijk dat m'n familie zo ver woont. Vooral nu ik met mijn bekken zit.

Rioolspook: jij woont volgens mij in dezelfde wijk als min in Apeldoorn!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  RioolSpook wo 10 jul 2013 - 22:52

Bruintje Beer schreef:Ik ben 6 jaar geleden verhuist van Zuid Holland naar de Veluwe. Ik zit hier best op mijn plek. Alleen vrienden heb ik niet veel. Ik vind het wel moeilijk dat m'n familie zo ver woont. Vooral nu ik met mijn bekken zit.

Ohja? Cool? Hoe weet je dat dan?
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Bruintje Beer do 11 jul 2013 - 0:26

RioolSpook schreef:
Bruintje Beer schreef:Ik ben 6 jaar geleden verhuist van Zuid Holland naar de Veluwe. Ik zit hier best op mijn plek. Alleen vrienden heb ik niet veel. Ik vind het wel moeilijk dat m'n familie zo ver woont. Vooral nu ik met mijn bekken zit.

Ohja? Cool? Hoe weet je dat dan?

Je had toen een foto geplaats van jullie huis!! Aan de B..huis in de H..z.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Raindrop do 11 jul 2013 - 0:45

Ik ben van Gelderland verhuisd naar Limburg. We hebben bijna een jaar in Limburg gewoond en zijn toen verhuisd naar België (Belgisch Limburg). Ik voel me hier goed en zit op mijn plek maar mis mijn familie en vriendinnen wel heel erg! Kan er echt van balen dat we niet bij elkaar om de hoek wonen maar aan de andere kant: ik woon ook niet aan de andere kant van de wereld dus eigenlijk valt het wel mee maar die baalmomentjes heb ik toch wel af en toe. Ik heb hier nieuwe mensen leren kennen maar hen ken ik minder lang en de band met hen is toch anders, veel minder vertrouwd.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Dora za 20 jul 2013 - 7:13

En de 1ste meeting is een feit! Ik ga zo blackpoint meeten!
Ze is nu op de fiets onderweg naar mij toe... Spannend!!!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pineco za 20 jul 2013 - 7:52

Ik vroeg me na je post in het andere topic al af wat in godsnaam 'blackpoint meeten' is, dacht dat het een nieuwe rage was waar ik nog niet van had gehoord Laughing Maar leuk dat jullie gaan meeten, heel veel plezier vanavond!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Dora za 20 jul 2013 - 10:14

Haha, het was erg gezellig!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Janelie zo 21 jul 2013 - 4:59

Super leuk dat jullie elkaar hebben gezien! Ik ben nu 5 maanden geleden ook verhuist. Ik woon nog wel in dezelfde provincie als eerst, maar ik woon toch 45 min verderop. Ik werk nog wel in mijn oude woonplaats en dat maakt het makkelijker. Met vriendinnen spreek ik af na het werk en 45 min is toch best goed te doen nog. Ik heb hier nog geen nieuwe contacten gemaakt en dat vind ik soms wel jammer. Doordat ik mijn 'oude' vriendinnen nog heel veel zie hoeft het ook niet per se. Ik heb ook nog niet veel tijd en energie gestoken in het maken van nieuwe contacten, maar soms vind ik het wel jammer dat ik niet zomaar een terrasje kan pakken met iemand anders dan mijn vriend.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Mandy11486 zo 21 jul 2013 - 8:37

Wij zijn 5 maanden geleden van Brabant naar Drenthe verhuisd. Mijn vriend komt hier van oorsprong al vandaan, maar we hebben eerst samengewoond in Brabant. In de weekenden kwamen we al wel veel in Drenthe om tot rust te komen en we hadden het er al een paar keer over gehad om misschien ooit naar Drenthe te gaan, zeker met het oog op de toekomst.

Afgelopen december hebben we besloten de knoop door te hakken. We hebben gekozen voor een mooi dorp waar we eigenlijk allebei nog niemand kende, hebben vervolgens ons oude huis opgezegd. Daarna hebben we onze vaste baan opgezegd en zijn we gaan solliciteren (beetje omgekeerde wereld, ik weet het!). Gelukkig hadden we allebei binnen een paar weken beet en konden we per maart over. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. De rust die we nu hebben is zoooo welkom. We wonen in een hartstikke gezellig dorp, hebben al veel mensen leren kennen en ook op het gebied van werk gaat het voor de wind.. naast ons fulltime werk net een eigen bedrijfje gestart.

In het begin was ik bang dat ik misschien eenzaam zou zijn, omdat hier geen vrienden/familie in de buurt woont, maar dat is gelukkig niet het geval. We zijn lekker druk, de eerste paar weken hadden we wel wat sociale dipjes, maar tegenwoordig zijn we blij als we een keer een weekendje niks hebben smile

Mandy11486
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 16
Registratiedatum : 21-07-13

Bericht  Marsy28 zo 21 jul 2013 - 14:46

Ik ben zo ontzettend vaak verhuisd en heb in elke provincie en elk land tot nu toe zelf een sociaal netwerk opgebouwd. Van alle landen vond ik Oostenrijk het lastigst, die mensen zijn toch nog wel wat op zichzelf, ondanks dat ze zich open stellen voor nieuwelingen en gastvrij zijn, was het niet echt vriendschap. Het gaat ook zo vanzelf vind ik: door een baan, sport of viavia. Je moet het wel beetje de tijd geven, ik denk dat gemiddeld het 6 maanden duurde voordat ik me ergens geen toerist meer voelde maar thuis. 
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  SarahKey zo 21 jul 2013 - 18:35

Ik ben ook voor mijn grote liefde verhuisd naar een andere provincie. Van Gelderland naar de kop van Noord-Holland.

Helaas moest het wel want hij wou héél graag mijn kant uit komen maar hij kon geen werk vinden bij mij in de buurt. Toen afgesproken dat als ik bij hem werk kon vinden ik naar hem zou gaan. 1 telefoontje en ik had werk Cool  Niet het werk waar ik voor geleerd had maar werk is werk. Dus zodoende woon ik nu hier, maar we hebben plannen om weer terug te gaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  KOL zo 21 jul 2013 - 19:44

Ik ben ook van Limburg naar Brabant verhuisd en bij mijn vriend gaan wonen. Ik woon wel echt in een dorp, dus het is ons kent ons en bijna iedereen weet alles van elkaar. Daar krijg ik wel eens de kriebels van. Zoals ik al eerder ergens anders had geschreven reageren de vrouwen anders, die bij ons in de staat. Zij houden van kletsen en voor de kindrren zorgen, ik werk fulltime en we weten nog niet of we kinderen willen. Zo is het ook bij de vrouwen in de bornerbroek van mn vriend. Het draait alleen om kinderen... Ik weet niet of dat ervoor zorgt dat ze me anders benaderen, ik probeer gewoon mezelf te zijn en aansluiting te zoeken. Verder was begonnen met hardlopen, maar door een blessure heb ik dat moeten beëindigen. Mag ik vragen waar ergens je in Brabant bent komen wonen?
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: