Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen naar een andere provincie

+23
Mandy11486
Janelie
Pineco
Raindrop
RioolSpook
Bruintje Beer
Jade
Atelier Madame
Winegum
Bliss
Bacio
cin-87
Aziraphale
ShallY
Dora
Joontjuh
Printje
Zora
GreenGrass
minoessepoes
Parel
Marin
BlackPoint
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verhuizen naar een andere provincie Empty Verhuizen naar een andere provincie

Bericht  BlackPoint zo 7 jul 2013 - 23:58

Binnenkort ga ik verhuizen naar brabant, momenteel woon ik in limburg.
Ik ga samenwonen met mijn vriend in zijn huis.
Zijn hier nog meer meiden die een heel stuk verhuisd zijn?
Ben benieuwd naar ervaringen.
Ik ben zelf heel blij met het samenwonen en kijk daar ook echt naar uit,
maar hoop wel dat ik nieuwe contacten kan maken. De vrienden van mijn vriend ken ik nu wel redelijk maar zou het zelf ook leuk vinden om eigen vriendinnen te hebben.
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen naar een andere provincie Empty Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bericht  Marin ma 8 jul 2013 - 0:08

Ik ben van Zuid Holland (Den Haag) naar Noord Holland (Amstelveen) verhuisd. En ooit van Groningen naar Overijssel, en heb ook nog in Utrecht gewoond. Maar bij de laatste verhuizing ging het inderdaad om samenwonen. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo erg en wel leuk. Ik had toch niet zo heel veel vriendinnen echt in de buurt wonen (een aantal met wie ik regelmatig afsprak), en eigenlijk heb ik nog steeds niet echt vriendinnen hier in de buurt, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben dus niet het beste voorbeeld voor hoe je vrienden kan maken, maar verder is het me allemaal heel positief bevallen om te verhuizen. Misschien kan je kijken via het forum of je nieuwe mensen kan leren kennen d.m.v. oproepje, of kijken of je via een hobby/sport mensen kan leren kennen. Uit ervaring weet ik wel dat je meestal wel echt een half jaar a jaar nodig hebt om echt vrienden te maken op nieuwe plekken. Ik heb er nu niet zo veel behoefte meer aan, maar na andere verhuizingen duurde het ongeveer zo lang. Hebben die vrienden van je vriend geen leuke vriendinnen waar je wat mee kan doen? Zo heb ik ook wat nieuwe vriendinnetjes leren kennen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Verhuizen naar een andere provincie Empty Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 0:18

Ik ben 5 jaar geleden verhuisd naar een ander land om samen te gaan wonen. Nu zijn we niet meer samen en dat lag voor een groot deel aan het gebrek aan sociale contacten. In een ander land is dat natuurlijk moeilijker, maar ik wil echt zeggen dat je zelf veel moet investeren. Ga op een teamsport of koor ofzo, plaats een oproepje op t forum en vraag je vriend om je te helpen. Misschien kent hij nog meiden van vroeger of heeft hij ook vriendinnen met wie je eens zonder hem af zou kunnen spreken. Nodig mensen uit en wees niet bang om 'afgewezen' te worden.

Gast
Gast

Bericht  Parel ma 8 jul 2013 - 0:26

Ik ben voor mijn vriend ook zo ongeveer een uur verderop gaan wonen, van (bijna) Zeeland naar Zuid-Holland.

Ik heb me hier echt heel erg verloren gevoeld, maar dat kwam ook mede doordat er wat dingen mis gingen die niks met mijn relatie te maken hadden. Ik ben sowieso een beetje een einzelgänger, maar kan wel goed opschieten met de vrienden van mijn vriend en hun vriendinnen. Via het forum hier heb ik nog iemand leren kennen, en dat is echt mijn steun en toeverlaat.

Gewoon lekker gaan sporten, hobby'en en stappen, zo kom je vanzelf mensen tegen! Je zal daar wellicht ook ergens gaan werken of studeren, zo leer je vast ook mensen tegen.

Spannend hoor, veel plezier!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  BlackPoint ma 8 jul 2013 - 0:29

Ah Marin jij hebt al op meerdere plekken in het land gewoond, overal goed kunnen aarden?
@Jente, wow naar een heel ander land, woon je er nu wel nog nadat de relatie is verbroken?

Het duurt natuurlijk ook wel een tijdje voordat je helemaal gewend bent in een nieuwe omgeving. Met sommige meiden van zijn vriendengroep kan ik het wel redelijk vinden, vooral met de vriendin van zijn broer gaat het steeds beter. Komt natuurlijk ook dat ik er nu nog niet echt woon, als dat over een paar weken wel zo is wordt het contact misschien ook nog wel beter en meer.
Misschien maar eens nadenken over een hobby.
Een tijdje terug heb ik hier wel eens een oproepje geplaatst voor meiden omgeving Breda, maar helaas heeft toen niemand gereageerd. Ik ga wonen in Etten-Leur per augustus.

Laatst aangepast door BlackPoint op ma 8 jul 2013 - 20:36; in totaal 1 keer bewerkt
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  BlackPoint ma 8 jul 2013 - 0:35

@Parel,  dankje! 
mijn vriend werkt in wisselende diensten, en het is idd bijvoorbeeld de avonden dat ik dan misschien het gevoel van eenzaamheid zal gaan voelen.
Dat ik dan suf op de bank hang en bij niemand langs kan gaan of uit kan nodigen. Nu vind ik het niet erg om eens alleen te zijn, ik hoef niet altijd en ieder moment iemand om te heen te hebben, maar als het echt vaak voorkomt dan vind ik dat wel vervelend.
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  minoessepoes ma 8 jul 2013 - 0:39

Ik ben van zuid Gelderland/ Brabant die grens naar Amsterdam verhuisd, dat is van deur tot deur 2 uur reizen. Het verschil is dat mijn man in Amsterdam stage had gelopen en hier een baan aangeboden kreeg, dus hij al wel wat mensen kende vanuit zijn stage periode maar zijn ouders wonen in hetzelfde dorp als mijn ouders. We zijn dus een beetje samen opnieuw begonnen.

Wij hebben beide nog veel contact met vrienden uit onze oude omgeving, zeker 1 keer in de maand gaan we wel even een weekend terug, maar die vrienden komen ook graag onze kant op. Verder hebben voornamelijk via het werk van mijn man veel mensen leren kennen omdat we daar ook gewoond hebben tot een paar maanden geleden en daar veel mensen werken die in dezelfde situatie zitten en dus vanuit heel Nederland komen.

Ook zijn er veel oud klasgenoten van mijn man naar Amsterdam verhuisd omdat dat in die branch toch de meest interresante stad is en ik heb nu weer hele leuke vriendschappen met vriendinnen van die jongens bijvoorbeeld.

Uiteindelijk is het me allemaal behoorlijk mee gevallen en heb ik nu ook genoeg eigen vriendinnen en doen we niet alleen dingen met stellen bijvoorbeeld.
Wij zijn beide niet van de (team)sporten of het op een koor gaan, dus ik ben heel blij dat ik op andere manieren ook genoeg mensen heb leren kennen.

Laatst aangepast door minoessepoes op ma 8 jul 2013 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin ma 8 jul 2013 - 0:42

BlackPoint schreef:Ah Marin jij hebt al op meerdere plekken in het land gewoond, overal goed kunnen aarden?

Even denken hoor..
Opgegroeid in Groningen, daar had ik genoeg vriendinnetjes natuurlijk van de middelbare school.
Jaar naar Amerika, daar duurde het ongeveer een half jaar totdat ik écht vriendinnen had. Ik had voor die tijd wel veel contacten, absoluut sociaal leven vanaf het begin dat ik daar zat, maar pas na half jaar dat ik mensen echt vriendinnen kon noemen, en zij zijn nog steeds vriendinnen.
Toen verhuizen naar Overijssel naar Zwolle om te studeren. Daar werd ik toch wel ondergedompeld in sociaal leven, maar met name omdat ik bij een bepaalde commissie ging (geen vereniging maar wel sociale activiteiten), dus daar probeerde ik ook echt bewust contacten te maken.
Toen naar Amsterdam/Engeland/Utrecht, met name contacten opgedaan via studie, en niet zozeer in de plaatsen zelf.
En toen ik naar Den Haag ging, had ik via het forum al leuke contacten opgedaan (o.a. Bliss, die zelf naar de andere kant van 't land verhuisd was) en met hen afgesproken en dat werden vriendinnetjes doordat ik ze vaak zag.

En nu in Amstelveen heb ik eigenlijk geen nieuwe contacten opgedaan, maar heb er dus niet zo veel behoefte aan.

Maar overal aarden: Ja, eigenlijk wel. Ik ben zo vaak verhuisd dat ik gewoon overal wel kan wonen, zolang ik m'n laptop & foto's maar heb Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 0:50

BlackPoint schreef:@Jente, wow naar een heel ander land, woon je er nu wel nog nadat de relatie is verbroken?

Ja, ik woon er nog steeds, maar wel in een andere stad en met een veel leukere vriend Very Happy  Ik ken nog steeds niet heel veel locals, maar dat hoeft ook niet per se. Ik weet dat we hier binnen nu en 2 jaar weg gaan, dus dat komt wel als we ons echt gaan settelen. En aangezien dat minstens 8 uur rijden is van waar we nu wonen heb ik niet veel zin om heel veel energie in nieuwe vriendschappen te steken.

Gast
Gast

Bericht  BlackPoint ma 8 jul 2013 - 1:00

@ Minoessepoes,
leuk dat jullie beide de stap hadden gewaagd naar een nieuwe omgeving en fijn dat jullie nieuwd contacten hebben opgebouwd maar ook oude hebben behouden.

@ Marin,
fijn dat het overal goed is bevallen, 't is inderdaad ook hoe je er zelf instaat en hoe je ermee omgaat, en als je gewoon ook lekker je eigen spulletjes om je heen hebt dan voelt dat meestal ook goed. Wel leuk al die verschillende woonplekken, mooie ervaring lijkt me.

@ Jente,
kan me voorstellen dat je dan niet veel moeite gaat doen voor nieuwe contacten te leggen. leuk dat je daar dan wel weer een vriend hebt,
hopelijk blijft deze dan wel goed stand houden, maar als ie veel leuker is dan moet het haast wel Wink
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  GreenGrass ma 8 jul 2013 - 6:55

Ik ben opgegroeid in Zuid-Holland en op mijn 18e voor mijn studie naar Groningen verhuisd. De laatste paar maanden van mijn studie heb ik doorgebracht in Zuid-Holland om daarna te verkassen naar Friesland. Inmiddels hebben we (vriend en ik) in de laatste provincie een huis gekocht. 

Ik geniet van de 'rust' in het noorden. De plek waar ik ben opgegroeid is trouwens ook vrij rustig, dat tov de stad die er vlakbij lag... Ik pas me gewoon aan aan de omgeving, ik moet nu nog wel nieuwe contacten gaan opbouwen hier... maar dat komt wel als ik wat actiefs ga doen.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Zora ma 8 jul 2013 - 7:28

*

@ Jente: wat leuk dat je alweer een nieuwe vriend hebt, en daar dus ook blijft wonen voorlopig! Waar woon je nu (ongeveer)?

Laatst aangepast door Zora op di 9 jul 2013 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin ma 8 jul 2013 - 7:56

Waarom schrijf je de voor die plaats, Zora? Zo heb ik het nog nooit gehoord!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje ma 8 jul 2013 - 7:57

Je kunt nergens beter wonen dan in Brabant, daar is het altijd gezellig :cheering: 
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Joontjuh ma 8 jul 2013 - 8:03

Printje schreef:Je kunt nergens beter wonen dan in Brabant, daar is het altijd gezellig :cheering: 

Amen :cheering:  Helemaal mee eens!
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  Zora ma 8 jul 2013 - 8:19

Marin schreef:Waarom schrijf je de voor die plaats, Zora? Zo heb ik het nog nooit gehoord!

Whaha uhhh vanwege eeeh foutje? Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  BlackPoint ma 8 jul 2013 - 8:22

Joontjuh schreef:
Printje schreef:Je kunt nergens beter wonen dan in Brabant, daar is het altijd gezellig :cheering: 

Haha ik vind het ook heel gezellig daar hoor, ga er graag heen verhuizen Very Happy
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin ma 8 jul 2013 - 8:23

Zora schreef:
Marin schreef:Waarom schrijf je de voor die plaats, Zora? Zo heb ik het nog nooit gehoord!

Hahaha ok, ik dacht al, is het net als de Oekraine ofzo? Kan je pm'en waar je daar hebt gewoond en op welke school (basisschool, middelbare zag ik al via FB) hebt gezeten? Ben ik (of eigenlijk m'n vriend) benieuwd naar smile Misschien kennen jullie elkaar wel van ergens :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zora ma 8 jul 2013 - 8:29

Marin schreef:
Zora schreef:

Hahaha ok, ik dacht al, is het net als de Oekraine ofzo? Kan je pm'en waar je daar hebt gewoond en op welke school (basisschool, middelbare zag ik al via FB) hebt gezeten? Ben ik (of eigenlijk m'n vriend) benieuwd naar :)Misschien kennen jullie elkaar wel van ergens :P

Haha PM Ms Big Brother.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Dora ma 8 jul 2013 - 9:00

BlackPoint schreef:
Joontjuh schreef:

Haha ik vind het ook heel gezellig daar hoor, ga er graag heen verhuizen Very Happy

En Etten-Leur is helemaal the place to be!
Ik heb je oproepje niet gezien, anders had ik wel gereageerd, maar ik woon dus ook in E-L.
Waar ga je ergens wonen? We kunnen anders wel een keer meeten als je wilt (en ik het ook durf, haha).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  BlackPoint ma 8 jul 2013 - 9:11

Dora schreef:
BlackPoint schreef:
Joontjuh schreef:

Ik heb je oproepje niet gezien, anders had ik wel gereageerd, maar ik woon dus ook in E-L.
Waar ga je ergens wonen? We kunnen anders wel een keer meeten als je wilt (en ik het ook durf, haha).

Leuk dat je nu reageert, lijkt me gezellig een keer meeten. al vind ik dat ook wel spannend Wink
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  ShallY ma 8 jul 2013 - 21:11

Ik ben 3 jaar geleden van Zeeland naar Brabant verhuisd. Eerst woonde ik ruim 1,5 uur van mijn familie vandaan maar inmiddels zijn we weer verhuisd (wel in Brabant) en woon nu ongeveer een uurtje van Zeeland vandaan.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 21:16

Zora schreef:@ Jente: wat leuk dat je alweer een nieuwe vriend hebt, en daar dus ook blijft wonen voorlopig! Waar woon je nu (ongeveer)?
Ik woon in Noorwegen in een kleine stad (25000 inwoners) aan de kust. Mijn vriend is trouwens geen Noor en ook geen Nederlander, maar we willen nog we een aantal jaar hier blijven om wat geld te verdienen. Daarna zien we wel welk land het wordt, maar dat wordt nog moeilijk beslissen. Elke land heeft grote voordelen maar voor ons ook een paar grote nadelen.

Gast
Gast

Bericht  Dora ma 8 jul 2013 - 22:13

BlackPoint schreef:
Dora schreef:
BlackPoint schreef:
Joontjuh schreef:

Leuk dat je nu reageert, lijkt me gezellig een keer meeten. al vind ik dat ook wel spannend Wink

Klinkt gezellig!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Aziraphale di 9 jul 2013 - 4:34

Ik ben zes jaar geleden vanuit Zuid-Holland naar Drenthe verhuisd om samen te wonen. Ik heb nu zelf allerlei leuke vrienden en kennissen, de meeste heb ik via m'n werk leren kennen en sommige via m'n man. Ook heeft mijn man een grote groep vrienden van vroeger waar we een paar keer per jaar mee afspreken en O&N mee vieren.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: