Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk

+7
Ella
limbogirl82
Nora
Coccinelle
Davinia
Coco
Thunder
11 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk  Empty Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 3:14

zijn jullie daarin?

Man en ik zijn al een tijdje op zoek naar een koophuis. Maar wij wonen in een dorp/stad waar de huizen best wel duur zijn. Wat je hier betaalt aan een eengezinswoning, heb je een dorp /stad verderop een ruime 2 onder 1 kap voor.
Dat brengt mij dan ook aan het twijfelen, waarom niet daar gaan wonen? Het is 20 km verderop en minder dan 15 min met de auto. Maar ik weet het niet, al onze familie woont hier wat ik erg fijn vind. Aan de andere kant, in dat andere dorp/stad zijn veel meer voorzieningen dan hier (onder andere een Jenaplanschool ipv alleen maar regulier onderwijs hier, wat mij ook best wel trekt). Toch weet ik het niet zo goed.

Wie heeft er ervaring mee en hoe is het je bevallen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk  Empty Re: Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 3:22

Ik woon nu in een dorp (2 jaar) zo'n 15 km bij m'n geboorteplaats vandaag waar ik tot m'n 25ste heb gewoond. Ons huis staat nu te koop en ik wil heel graag terug. Niet dat ik het hier niet naar m'n zin heb (er is ook een Jenaplanschool, ik werk in dit dorp) maar dit dorp trekt me gewoon niet echt en ik weet hier de weg niet goed wat ik ontzettend irritant vind. Ook kan bijv. mijn moeder niet snel even onverwachts op visite komen omdat ze geen rijbewijs heeft en afhankelijk is van een fiets. Ik kan het eigenlijk verder niet goed uitleggen maar het is meer een gevoel dat ik graag terug wil. Gelukkig maakt mijn man het niet uit

Gast
Gast

Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk  Empty Re: Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk

Bericht  Thunder do 22 dec 2011 - 3:31

Ik woon ook een paar dorpen (zo'n 15 km) verder dan mijn familie. Zij wonen allemaal op een grote boerderij en dat kunnen wij niet betalen, rijtjeswoningen kennen ze in dat gehucht niet eens. Nee, laat ons maar lekker in een dorp wonen met alle voorzieningen bij de hand en scholen in de buurt. Onze tijd om buitenaf te gaan wonen komt wel een keer.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco do 22 dec 2011 - 4:05

Heel makkelijk. Wij gaan nu verhuizen naar onze vierde woonplaats waar we samen hebben gewoond. Zelf heb ik sowieso al in 10 verschillende plaatsen gewoond in 4 verschillende provincies. Ik vind het, vooral nu met kinderen wel lastig ivm familie. Woon er al tien jaar mun een uur vandaan, nu 2,5 uur. Echt wennen doet dat niet. Alleen kon ik voorheen zo de trein in stappen en nu met de kinderen niet meer. Daar baal ik wel flink van. Moeten nodig aan mijn rijbewijs beginnen. Zolang je de beschikking over een auto hebt lijkt het mij met zo'n afstand prima te doen. Zeker als dat ook meer woongenot met zich mee brengt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 4:16

Vind je het niet moeilijk om je opnieuw te vestigen in een nieuwe woonplaats waar je nog niemand kent? Hoe maak jij gauw contacten Nois?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 4:24

Als ik denk waar jullie misschien heen willen en ik al m'n familie hier wonen, dan was ik zonder problemen daar heen gegaan. Mijn familie woont echter de andere kant op, dus dan zou ik wel balen van de groter wordende afstand naar mijn familie. Nu is je zoontje nog vrij jong, hij zit nog niet op een basisschool met vriendjes, dus dan zou ik wel verhuizen.

Gast
Gast

Bericht  Davinia do 22 dec 2011 - 5:48

Ik ga in een dorp verderop wonen, 5 km van dit huis vandaan. Heb er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan, denk omdat ik daar al veel mensen ken, vrienden heb wonen en daar gewoon vaak te vinden ben op voetbalveld. Wel ga ik het missen dat ik niet zomaar naar m'n beste vriendinnetjes kan lopen, maar ach, 5 km is ook geen wereldreis!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Coccinelle do 22 dec 2011 - 6:45

Wij zijn zo'n 50km verderop gaan wonen vanwege werk. Wat ik er fijn en belangrijk vond is dat we nu niet zoveel reistijd kwijt zijn waardoor we 's avonds na het werk veel tijd met het gezin hebben. Minder vind ik het dat ik een half uur in de auto zit om even bij mijn ouders op de koffie te gaan, je gaat toch niet meer 'eventjes' langs. Maar zij werken ook gewoon dus als ik nog daar had gewoond was het er waarschijnlijk net zo vaak van gekomen als nu. En eigenlijk heb ik dit gevoel voornamelijk met deze 'donkere dagen'.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nora do 22 dec 2011 - 8:13

Kan je niet anders daar eerst een huurhuis huren? Dan kan je kijken of het je bevalt, voordat je echt aan een koophuis vast zit.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:17

Nora schreef:Kan je niet anders daar eerst een huurhuis huren? Dan kan je kijken of het je bevalt, voordat je echt aan een koophuis vast zit.

Nee, de wachtlijsten hier zijn 5 jaar. Dus dat is niet echt een optie smile Misschien stel ik me ook wel gewoon aan, maar ik vind dit soort dingen altijd best moeilijk. Hoop veranderingen enzo

Gast
Gast

Bericht  limbogirl82 do 22 dec 2011 - 9:08

Kan me voorstellen dat je erover nadenkt maar het is natuurlijk ook voor ieder persoonlijk.
De een heeft meer moeite met een grotere afstand naar familie als een ander.
Zelf zou ik daar niet echt problemen mee hebben, ik heb ook niet super veel contact met mijn familie moet ik er eerlijk bij zeggen en ach ik rij wel graag dus het zou me niet uitmaken om een stuk ervoor te rijden.
Ik denk dat je ook af moet wegen of je makkelijk contact maakt of niet, je gaat dan toch nieuwe mensen tegen komen etc.
Ik zou persoonlijk sowieso graag in een dorp willen blijven wonen.
Ga momenteel zelf ook verhuizen maar blijf in hetzelfde dorp.
Aan andere kant lijkt het me ook juist heel gaaf een stuk verderop te gaan zitten, een heel nieuw leven te beginnen, andere mensen leren kennen en noem maar op, toch wel een uitdaging.
Misschien heb je een beetje last van: bang voor het onbekende?

Je moet vooral je eigen gevoel volgen, als jij denkt dat je daar met je man en kinderen goed je weg zult vinden zou ik het zeker doen. Je familie kun je toch wel blijven zien!

Succes met je keuze

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Ella do 22 dec 2011 - 11:17

Mijn man is een aantal jaar geleden 100 km verderop gaan wonen. Hij heeft echt snel zijn draai in alles gevonden dus hier is het gelukkoig goed gegaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Makamba do 22 dec 2011 - 23:40

Ik heb daar geen problemen mee! Ben van Zuid-Limburg naar Zuid-Holland verhuisd. Daarna heb ik weer in mijn oude woonplaats gewoond en nu woon ik weer een dorp verderop. Het liefst zou ik weer terug gaan naar Zuid-Holland, maar we zijn inmiddels al twee keer verhuisd en mijn dochter voelt zich nu op haar plek hier, dus blijven we hier.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Coco vr 23 dec 2011 - 8:34

Jolicious schreef:Vind je het niet moeilijk om je opnieuw te vestigen in een nieuwe woonplaats waar je nog niemand kent? Hoe maak jij gauw contacten Nois?

Ik ben vrij makkelijk in contact maken, als ik daar behoefte aan heb. Maar meestal leg ik de contacten via de sportschool en mensen uit de buurt/apartementencomplex. En voorheen ook via mijn studie

Nu gaan we verhuizen naar de woonplaats waar een vriendin van mij (Moonlight) ook net een huis heeft, mijn schoonzusje is er ook op zoek naar een woning en ik ben dan in zo'n 20 min (nu 100 min) bij mijn schoonfamilie. En dan hebben we eindelijk vertrouwde oppas in de buurt. Voorlopig genoeg voor mij aangezien ik dan sowieso al 2 hele dagen "kwijt" ben aan familie en Moonlight ook wel wekelijks (of vaker) zal zien.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  RYW vr 23 dec 2011 - 8:40

Ik ben een paar jaar terug verhuisd van de stad waar ik woonde naar een dorp 20 km verderop. Daar had ik geen seconde over getwijfeld, want ik had al 1,5 jaar mijn oudste, en die wilde ik niet in de stad laten opgroeien. Ik heb er geen seconde spijt van gehad (behalve als ik mopperend een parkeerplek zoek in de stad op koopzondag, en vroeger kon ik gewoon op de fiets Wink). De huizen zijn hier wel duurder, maar ik kan het opbrengen in mijn eentje, en het is ook niet heel ver bij mijn familie vandaan smile

Nu zou ik er wel meer problemen mee hebben, omdat mijn jongens hier inmiddels allemaal vriendjes hebben opgeduikeld en ze gaan hier naar school en alles, dus nu ben ik wel wat minder flexibel geworden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 8:43

Hier is het ook duur en als we een 20 km meer noordelijker zouden gaan wonen hadden we ook een veel grotere woning gehad. Maar wij hebben toch gekozen om lekker hier te blijven.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 23 dec 2011 - 23:03

Ik ben opgegroeid in een dorp en toen ik op mezelf ging wonen, woonde mijn pa 500 meter de ene kant op, en mijn opa en oma 500 meter de andere kant op.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik daar oud zou worden en nooooooooooooooit het dorp zou verlaten.

Tot we de kans kregen om het koophuis van mijn schoonvader voor een leuke prijs over te kopen.. En nu woon ik in Rotterdam :P
Ik vind het soms wel eens lastig om zo 'ver weg' te wonen, je gaat toch iets minder makkelijk langs, maar aangezien ik werk in Den Haag Ypenburg, probeer ik iedere week een keer bij mijn vader te gaan eten als mijn vriend koopavond heeft.
En het is heerlijk wonen hier, als ik naar buiten kijk heb ik hetzelfde soort uitzicht als wat ik had toen ik in het dorp woonde, en ik heb alle grote dingen in de buurt.
Winkelcentrum Alexandrium, de snelweg, de trein, de metro, nog 2 andere winkelcentra, ideaal!
En daarbij waren er in het dorp maar 3 scholen en ik wilde mijn kinderen later eigenlijk op geen van die 3 scholen hebben, dus dat probleem heb ik nu ook niet meer.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  M_as za 24 dec 2011 - 3:59

Ik heb er nog geen ervaring mee. Maar mijn vriend woont buitenaf in een gehuchtje en ik in een dorp. Ons huis wordt gebouwd in de stad. We hadden er allebei geen moeite mee met die keuze. Een goedkope tussenwoning is in dit dorp niet te vinden, of er moet heel veel aan gebeuren. Buitenaf was al helemaal geen optie. In de stad kwamen nieuwbouw woningen voor een lage prijs, dus de keus was snel gemaakt.

Alle voorzieningen dichtbij, familie is 15 minuten rijden dus geen probleem. Op de fiets naar mn werk ipv 15-20 minuten rijden. Ik heb er helemaal zin in en mn vriend ook!
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: