Verhuizen naar dorp; hoe kom ik ertussen?
+4
Susan
Toet
Atelier Madame
orri
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verhuizen naar dorp; hoe kom ik ertussen?
Binnen(heel)kort verhuis ik van de stad waar ik opgegroeid ben, naar een dorpje met kerk, buurtsuper en 2000 inwoners, da's ff wennen Heb er heel veel zin in, woon er nu in de weekenden praktisch al, ken er aardig wat mensen, en ga samenwonen met mijn vriend (die daar is opgegroeid). Gister zat vriendlief een beetje te vissen, of ik wel wat ga doen als ik daar straks woon, om er een beetje tussen te komen. Hij is doordeweeks door zijn werk ook vaak nachten niet thuis (en is niet van de plakkerige vriendinnetjes zonder eigen leven- ik ook niet trouwens, blegh) en is een beetje bang dat ik verpieter daar geloof ik.
Nou ben ik niet echt een teamsport type (bang voor de bal echt talentloos), maar heb van kind af aan veel paard gereden, tot ik eind vorig jaar mijn paard heb verkocht. Plan is om daar in de buurt weer een leuk paardrij-adresje te zoeken, maar daar moet je net tegenaan lopen. En daarmee ben je natuurlijk nog niet ingeburgerd in het dorp he En het dorp in kwestie heeft geen eigen rijvereniging, alleen tennis/voetbal/handbal/volleybal (en daar zullen ze niet blij van me worden vrees ik)
Het was allemaal een stuk makkelijker geweest als ik een jongetje was en kon voetballen, maar helaas. Ben niet sociaal gestoord ofzo maar echt enorm sociaal ben ik ook niet (nouja, kan ik wel zijn, maar ik ben vaak net zo lief alleen een beetje thuis aan t rommelen/filmpje/boekje/knutselprojectje) dus heel veel behoefte om elke avond vanalles met vriendinnen te doen heb ik niet. Maar vind het wel belangrijk om daar een beetje geaccepteerd te worden, en niet jarenlang de vriendin-van-... uit de grote stad te zijn. Het is wel een leuk dorp trouwens, dat scheelt al heel wat.
Hier iemand die naar een klein dorp is verhuisd en daar nog helemaal moest inburgeren? Tips?
Nou ben ik niet echt een teamsport type (bang voor de bal echt talentloos), maar heb van kind af aan veel paard gereden, tot ik eind vorig jaar mijn paard heb verkocht. Plan is om daar in de buurt weer een leuk paardrij-adresje te zoeken, maar daar moet je net tegenaan lopen. En daarmee ben je natuurlijk nog niet ingeburgerd in het dorp he En het dorp in kwestie heeft geen eigen rijvereniging, alleen tennis/voetbal/handbal/volleybal (en daar zullen ze niet blij van me worden vrees ik)
Het was allemaal een stuk makkelijker geweest als ik een jongetje was en kon voetballen, maar helaas. Ben niet sociaal gestoord ofzo maar echt enorm sociaal ben ik ook niet (nouja, kan ik wel zijn, maar ik ben vaak net zo lief alleen een beetje thuis aan t rommelen/filmpje/boekje/knutselprojectje) dus heel veel behoefte om elke avond vanalles met vriendinnen te doen heb ik niet. Maar vind het wel belangrijk om daar een beetje geaccepteerd te worden, en niet jarenlang de vriendin-van-... uit de grote stad te zijn. Het is wel een leuk dorp trouwens, dat scheelt al heel wat.
Hier iemand die naar een klein dorp is verhuisd en daar nog helemaal moest inburgeren? Tips?
orri- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 19-06-12
Re: Verhuizen naar dorp; hoe kom ik ertussen?
Ik ben zelf niet naar een dorpje verhuisd, maar mijn vriend is wel bij mij in het dorp komen wonen. Wat mij opvalt is dat je echt mee moet doen aan het verenigigingsleven, dan leer je snel mensen kennen! Hij is toevalligerwijs in het bestuur van mijn vereniging gegaan en leert zodoende veel mensen kennen. Nog geen echte vrienden maar wel leuk om mensen te leren kennen. Ik zou echt proberen te kijken of je iets kunt vinden in het dorp waar mensen van jouw leeftijd naar toe gaan of lid van zijn. Al is het de voetbalclub, speelt je vriend daar niet? Mss hebben die jongens wel meiden waar je een klik mee hebt.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Het scheelt in ieder geval dat je vriend er al woont en vast ook vrienden heeft daar? Misschien hebben zij weer een leuke vriendin waar je iets mee kan opbouwen?
Ik woon ook in zo'n klein dorp en bij mijn zus in de wijk (nou ja wijk, 14 nieuwbouwwoningen ) Wonen alllemaal mensen die al jaren hier wonen op één stel na. Zij zijn echt ontzettend snel 'ingeburgerd' vooral door contact met de buren, een keer naar een dorpsfeestje of BBQ te gaan, af en toe de kroeg binnen te lopen (dat is niet per se negatief/om te feesten/zuipen, kroeg is hier gewoon een ontmoetingspunt, ze drinken beide niet eens alcohol trouwens)
Verenigingen doen het altijd wel goed inderdaad. Doet je vriend aan voetbal? Dan kun je ook gewoon mee, supporters zijn minstens zo belangrijk.
Ohja, in een dorp zegt iedereen op straat hoi tegen elkaar. Doe daar vooral gewoon aan mee, het went, echt waar
Ik woon ook in zo'n klein dorp en bij mijn zus in de wijk (nou ja wijk, 14 nieuwbouwwoningen ) Wonen alllemaal mensen die al jaren hier wonen op één stel na. Zij zijn echt ontzettend snel 'ingeburgerd' vooral door contact met de buren, een keer naar een dorpsfeestje of BBQ te gaan, af en toe de kroeg binnen te lopen (dat is niet per se negatief/om te feesten/zuipen, kroeg is hier gewoon een ontmoetingspunt, ze drinken beide niet eens alcohol trouwens)
Verenigingen doen het altijd wel goed inderdaad. Doet je vriend aan voetbal? Dan kun je ook gewoon mee, supporters zijn minstens zo belangrijk.
Ohja, in een dorp zegt iedereen op straat hoi tegen elkaar. Doe daar vooral gewoon aan mee, het went, echt waar
Laatst aangepast door Toet op ma 25 jun 2012 - 1:16; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Voetbalclub kom ik al, vind ik super gezellig, laatst nog een heel geslaagd feestje gehad en er zijn idd een paar meiden daar waar ik wel een klik mee heb. (heb met veel dingen nu ook een beetje het idee dat het me in de weg zit dat ik er nu doordeweeks niet ben, heb alleen de weekenden met m'n vriend, en dan spreek je weer niet zo snel met anderen af, als je daardoor elkaar haast niet meer ziet) Ik ga ook al een jaar mee naar alle feestjes, verjaardagen noem maar op.. Dus de meesten hebben mijn kop al wel een keer gezien, haha. M'n vriend heeft een vrij grote kameradengroep waarvan de vriendinnen ook allemaal weer met elkaar omgaan en daar zitten ook een paar meiden tussen waar ik leuk mee op kan schieten.
De uitnodiging voor het buurtfeest is al binnen
De uitnodiging voor het buurtfeest is al binnen
Laatst aangepast door orri op ma 25 jun 2012 - 1:26; in totaal 1 keer bewerkt
orri- Zwijger
Ik zou het in eerste instantie gewoon rustig over me heen laten komen, ik zou me niet nu al druk maken en ik zou er zeker niet op zitten te wachten dat vriend druk uit gaat oefenen. Als hij zo bang is dat je gaat verpieteren dan had hij jouw kant op moeten verhuizen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad!Susan schreef:Ik zou het in eerste instantie gewoon rustig over me heen laten komen, ik zou me niet nu al druk maken en ik zou er zeker niet op zitten te wachten dat vriend druk uit gaat oefenen. Als hij zo bang is dat je gaat verpieteren dan had hij jouw kant op moeten verhuizen.
Ik ben ook bijna nooit van huis en stap al helemaal niet in het verenigingsleven in het (dode) dorp waar ik woon. Ik vermaak me thuis prima en ben niet plakkerig zonder leven.
Wat heeft je vriend er last van als jij thuis bent (en dat fijn vindt) terwijl hij toch vaak weg is?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Vriend is supersociaal, heeft de avondjes met z'n vrienden heel hard nodig om happy te zijn en snapt niet altijd dat ik dat niet zo heb, maar druk uitoefenen doet ie niet hoor, was goed bedoeld en toen ik hem een beetje aankeek van 'euuuhhh, ik heb nou niet bepaald een plan van aanpak klaarliggen' toen begon ie zich al te verontschuldigen
Ik zou zo ook denken dat het wel losloopt eigenlijk, ben er tenslotte allang niet meer volkomen vreemd, vond hij ook trouwens, hij zei ook gelijk dat ik er al wel aardig wat mensen ken, maar denkt dat t voor mij fijner is als ik ook ergens bij een sportvereniging zit ofzo. (zit ik nu ook niet.. lig ik niet wakker van, ben druk zat)
Ik zou zo ook denken dat het wel losloopt eigenlijk, ben er tenslotte allang niet meer volkomen vreemd, vond hij ook trouwens, hij zei ook gelijk dat ik er al wel aardig wat mensen ken, maar denkt dat t voor mij fijner is als ik ook ergens bij een sportvereniging zit ofzo. (zit ik nu ook niet.. lig ik niet wakker van, ben druk zat)
orri- Zwijger
Meedoen aan buurtbarbecues of buurtfeesten wordt vaak wel erg gewaardeerd. Ook een kaartje in de bus van de buren dat jullie gaan samenwonen of een keer een middag of avond de buurt op visite vragen vinden mensen vaak wel leuk.
Verder inderdaad naar dorpsfeesten etc gaan en gewoon lekker kletsen met anderen. Jezelf zijn en open staan voor anderen en dan gaat het vast goedkomen.
Verder inderdaad naar dorpsfeesten etc gaan en gewoon lekker kletsen met anderen. Jezelf zijn en open staan voor anderen en dan gaat het vast goedkomen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Misschien dat je lid kunt worden van een buurt- of straatvereniging of oranjevereniging. Actief meedoen met dorpsfeest e.d.
Gast- Gast
Al het bovengenoemde, maar ook collecteren, de scouting en de kerk (weet niet hoe actief jij daarin bent) zijn goede dingen om mensen te leren kennen. Je kunt natuurlijk met je buurvrouwen/de meiden van de voetbal ook een Hara/Jemako/Oriflame/Tupperware avond houden...
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Bedankt voor alle tips!
Zo te zien ben ik nog wel aardig op weg ook, 2 weken terug was 't dorpsfeest, heb al heel fanatiek bardienst gedraaid enzo. Zelfs een -euhhh- (soort van) Tupperware avond heb ik al gehad daar.
Iets met de kerk wordt hem niet denk ik, daar heb ik niet heel erg veel mee.
Ik laat het wel lekker op me af komen, eerst maar eens zien dat ik alles over verhuisd heb, en het allemaal een beetje als thuis gaat voelen (nu voelt het eigenlijk nergens meer echt als thuis, in mijn eigen huis ben ik amper, en bij hem is ook nog niet 'thuis') Ik loop me weer druk te maken voordat er uberhaupt iets aan de hand is...
Zo te zien ben ik nog wel aardig op weg ook, 2 weken terug was 't dorpsfeest, heb al heel fanatiek bardienst gedraaid enzo. Zelfs een -euhhh- (soort van) Tupperware avond heb ik al gehad daar.
Iets met de kerk wordt hem niet denk ik, daar heb ik niet heel erg veel mee.
Ik laat het wel lekker op me af komen, eerst maar eens zien dat ik alles over verhuisd heb, en het allemaal een beetje als thuis gaat voelen (nu voelt het eigenlijk nergens meer echt als thuis, in mijn eigen huis ben ik amper, en bij hem is ook nog niet 'thuis') Ik loop me weer druk te maken voordat er uberhaupt iets aan de hand is...
orri- Zwijger
Ik heb het ook gehad, ben naar het dorp verhuisd waar mijn vriend zo'n beetje alles heeft. Halfjaar voordat we er kwamen te wonen zijn we naar dorpsfeesten geweest, en smiddags ook bij de spelletjes geweest ze hadden 1 te min dus ik mocht al meedoen. En zo ben ik er zo'n beetje in gerold. Ik kreeg eerst wel de naam vriendin van.... Haha
En daarna met alle activiteiten van zowel de straat als het dorp gewoon meegedaan. En nu wonen we hier 2,5 jaar en zit ik er volledig tussen.
En daarna met alle activiteiten van zowel de straat als het dorp gewoon meegedaan. En nu wonen we hier 2,5 jaar en zit ik er volledig tussen.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk
» Verhuizen naar een andere provincie
» Opgroeien - stad vs. dorp
» Woon je in een dorp of in een stad?
» Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk
» Verhuizen naar een andere provincie
» Opgroeien - stad vs. dorp
» Woon je in een dorp of in een stad?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: