Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

+8
Bolleke
Vixen
Sadie_
Liadan
Susan
SDL
Maudy
RiLiJu
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Antibes vr 5 jul 2013 - 3:21

RiLiJu schreef:Wij hebben tot nu toe alle vaccinaties achterwege gelaten. C. heeft de eerste DKTP-PNEU wel gehad, ik ben me er pas toen in gaan verdiepen.
Over Tetanus en Polio, twijfelen we nog steeds en dan vooral over Polio, maar die is niet los te verkrijgen.

De mazelen, de Bof, Rode hond, Kinkhoest, natuurlijk is het vervelend als ze het krijgen, dat zijn de waterpokken bijv. ook, maar ik denk dat mijn kinderen die prima door kunnen maken en hoop zelfs dat ze een aantal van deze ziekten zullen krijgen.

Mag toch hopen dat ze de andere DKTP's ook gehad heeft? De intenting tegen Hib is behoorlijk belangrijk. Er zit weleen verschil tussen de BMR overslaan of helemaal niet vaccineren.......

Ben benieuwd, misschien mag ik als kinderarts over een paar jaar al jullie kroost intuberen vanwege kroep.. Lijkt me leuk, beetje ER momentje. Rolling Eyes


Laatst aangepast door Antibes op vr 5 jul 2013 - 3:24; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Antibes vr 5 jul 2013 - 3:22

Filoria schreef:Nou, er is heel veel mis met het rijksvaccinatieprogramma dus blijkbaar weten de mensen die er verstand van moeten hebben ook niet alles. Ik snap die kritische blik wel.

Ik vind niets mis met een kritische blik, maar de meeste kritische blikken volgen klakkeloos niet-onderbouwde kritiek en zijn niet ZELF in staat die kritische blik te werpen. Het RVP is echt niet heilig, maar de artsen en wetenschappers die daaraan werken hebben echt het beste met je voor hoor. En tuurlijk kun je in bepaalde mate zelf proberen een risicoinschatting te maken, maar ik durf wel in te schatten dat 80% van de ouders daar helemaal niet toe in staat is.. Als ik alleen hier op het forum af en toe al bronnen langs zie komen van compleet uitgerangeerde wetenschappers of lariekoek bronnen... laughcry 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Vixen vr 5 jul 2013 - 3:24

Antibes schreef:
Vixen schreef:Vaccinaties hebben een hoop voordelen, maar ook nadelen. Ik denk dat juist ouders die kritisch prikken  verantwoord bezig zijn (op een enkeling na dan), omdat zij de risico's heel goed weten en afwegen.

No offence, maar ik denk dat de gemiddelde ouder een stuk minder academische vaardigheden en biomedische kennis bezit om er kritisch naar te kijken dan de onderzoekers/artsen die daar verstand van hebben.

Ik heb het vaccinatieboek voor cb-artsen/wvk wel eens gezien en ik vond het onderwijs daarin erg eenzijdig. Ik ben (oprecht) heel benieuwd of jij wel uitgebreid les hebt gehad over bijvoorbeeld voor- en nadelen over vaccineren.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  RiLiJu vr 5 jul 2013 - 3:30

Antibes; Nee, die heeft ze niet gehad en J. heeft ze helemaal niet gehad.

Ik weet dat er complicaties kunnen optreden, tijdens al deze kinderzieken, maar kan jij me ook de precieze bijwerkingen en gevolgen van vaccinaties uitleggen?

Ik kan ze nergens vinden, ik kan ze niet vinden omdat ze nooit grondig onderzocht zijn, aangezien dat ethisch niet verantwoord zou zijn, maar wie zegt mij dat de complicaties die eventueel zouden kunnen optreden, opwegen tegen de bijwerkingen en gevolgen van het vaccin?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Antibes vr 5 jul 2013 - 3:33

Vixen schreef:
Antibes schreef:
Vixen schreef:Vaccinaties hebben een hoop voordelen, maar ook nadelen. Ik denk dat juist ouders die kritisch prikken  verantwoord bezig zijn (op een enkeling na dan), omdat zij de risico's heel goed weten en afwegen.

No offence, maar ik denk dat de gemiddelde ouder een stuk minder academische vaardigheden en biomedische kennis bezit om er kritisch naar te kijken dan de onderzoekers/artsen die daar verstand van hebben.

Ik heb het vaccinatieboek voor cb-artsen/wvk wel eens gezien en ik vond het onderwijs daarin erg eenzijdig. Ik ben (oprecht) heel benieuwd of jij wel uitgebreid les hebt gehad over bijvoorbeeld voor- en nadelen over vaccineren.

Redelijk uitgebreid. Je moet mij niet gaan vragen wat van ieder vaccin de voor en nadelen zijn, maar daar ben ik gelukkig ook geen immunoloog voor. Maar ik heb genoeg artikelen gelezen tijdens mijn bachelor en dit jaar ook tijdens het vak infectie en immuunsysteem over een aantal vaccinatieprogramma's.

Er is in ons RVP geen een vaccin waarbij de kans op bijwerkingen groter is dan de kans op infecties. En de infecties an sich hoeven niet altijd ernstig te zijn, maar ook de frequentie en ernst van de complicaties is vooral belangrijk. Iets als de mazelen bijvoorbeeld loopt toch bij 1 op de 1000 dodelijk af, dat vind ik een vrij hoog risico eigenlijk (dan kun je nog beter dat zwemvest uit het andere topic laten halen). En ik vind het ook vrij naief om nu te doen alsof die infecties niet veel voorkomen, want dat is voornamelijk te wijten aan het feit dat de meeste kinderen gevaccineerd zijn en daarom jouw ongevaccineerde kind niet kunnen besmetten. Als we weer minder gaan enten zal die incidentie ook weer flink omhoog gaan hoor..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Antibes vr 5 jul 2013 - 3:48

RiLiJu schreef:Antibes; Nee, die heeft ze niet gehad en J. heeft ze helemaal niet gehad.

Ik weet dat er complicaties kunnen optreden, tijdens al deze kinderzieken, maar kan jij me ook de precieze bijwerkingen en gevolgen van vaccinaties uitleggen?

Ik kan ze nergens vinden, ik kan ze niet vinden omdat ze nooit grondig onderzocht zijn, aangezien dat ethisch niet verantwoord zou zijn, maar wie zegt mij dat de complicaties die eventueel zouden kunnen optreden, opwegen tegen de bijwerkingen en gevolgen van het vaccin?

 Ik kom hier morgrn even op terug als ik tijd, energie en een laptop heb ok.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  RiLiJu vr 5 jul 2013 - 3:51

Per jaar komen er bij het RIVM 5 a 10 meldingen binnen van het overlijden van baby's na vaccinatie.

Er wordt bij al deze baby's geen aanwijsbare doodsoorzaak gevonden, maar het RIVM zegt dat er nog nooit een verband is aangetoond tussen vaccinaties en het overlijden van deze baby's.

Maar er is ook nooit aangetoond dat deze baby's níet zijn overleden door vaccinaties.


Ik zou toch wel graag een wat vollediger beeld en onderzoek willen lezen, dan nogal eenzijdige informatie.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Filoria vr 5 jul 2013 - 3:56

Betrouwbare informatie is zo lastig te vinden. Zelfs bij heel gedegen lijkende wetenschappelijke onderzoeken worden beginnersfouten gemaakt (oorzaak-gevolgrelatie verwarren met samenhang bijvoorbeeld). Maar ik zou het RIVM of een website gemaakt door mensen die anti-vaccineren zijn niet zomaar vertrouwen, omdat die allebei sturend zijn in een bepaalde richting.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Bacio vr 5 jul 2013 - 3:57

Antibes schreef:
Filoria schreef:Nou, er is heel veel mis met het rijksvaccinatieprogramma dus blijkbaar weten de mensen die er verstand van moeten hebben ook niet alles. Ik snap die kritische blik wel.

Ik vind niets mis met een kritische blik, maar de meeste kritische blikken volgen klakkeloos niet-onderbouwde kritiek en zijn niet ZELF in staat die kritische blik te werpen. Het RVP is echt niet heilig, maar de artsen en wetenschappers die daaraan werken hebben echt het beste met je voor hoor. En tuurlijk kun je in bepaalde mate zelf proberen een risicoinschatting te maken, maar ik durf wel in te schatten dat 80% van de ouders daar helemaal niet toe in staat is.. Als ik alleen hier op het forum af en toe al bronnen langs zie komen van compleet uitgerangeerde wetenschappers of lariekoek bronnen... laughcry 

 Eens. Ik vind het onverantwoord niet te vaccineren op basis van zaken die gelezen zijn op het internet.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Vixen vr 5 jul 2013 - 4:07

Bacio schreef:
Antibes schreef:
Filoria schreef:Nou, er is heel veel mis met het rijksvaccinatieprogramma dus blijkbaar weten de mensen die er verstand van moeten hebben ook niet alles. Ik snap die kritische blik wel.

Ik vind niets mis met een kritische blik, maar de meeste kritische blikken volgen klakkeloos niet-onderbouwde kritiek en zijn niet ZELF in staat die kritische blik te werpen. Het RVP is echt niet heilig, maar de artsen en wetenschappers die daaraan werken hebben echt het beste met je voor hoor. En tuurlijk kun je in bepaalde mate zelf proberen een risicoinschatting te maken, maar ik durf wel in te schatten dat 80% van de ouders daar helemaal niet toe in staat is.. Als ik alleen hier op het forum af en toe al bronnen langs zie komen van compleet uitgerangeerde wetenschappers of lariekoek bronnen... laughcry 

 Eens. Ik vind het onverantwoord niet te vaccineren op basis van zaken die gelezen zijn op het internet.

 Het ligt er natuurlijk maar net aan wát je lees op internet hè...
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  mouette vr 5 jul 2013 - 4:34

Antibes schreef:
RiLiJu schreef:Wij hebben tot nu toe alle vaccinaties achterwege gelaten. C. heeft de eerste DKTP-PNEU wel gehad, ik ben me er pas toen in gaan verdiepen.
Over Tetanus en Polio, twijfelen we nog steeds en dan vooral over Polio, maar die is niet los te verkrijgen.

De mazelen, de Bof, Rode hond, Kinkhoest, natuurlijk is het vervelend als ze het krijgen, dat zijn de waterpokken bijv. ook, maar ik denk dat mijn kinderen die prima door kunnen maken en hoop zelfs dat ze een aantal van deze ziekten zullen krijgen.

Mag toch hopen dat ze de andere DKTP's ook gehad heeft? De intenting tegen Hib is behoorlijk belangrijk. Er zit weleen verschil tussen de BMR overslaan of helemaal niet vaccineren.......

Ben benieuwd, misschien mag ik als kinderarts over een paar jaar al jullie kroost intuberen vanwege kroep.. Lijkt me leuk, beetje ER momentje. Rolling Eyes
Als het nog tot intubatie mag komen... Mijn neefje is hier (voordat er ingeent werd tegen HIB) aan overleden. Niet iets om al te licht over te denken dus!

 Edit: Het was geen immuungecompromitteerd ziekelijk kind, maar een gezonde peuter van bijna 2 jaar..
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  RiLiJu vr 5 jul 2013 - 5:06

mouette schreef:
Antibes schreef:
RiLiJu schreef:Wij hebben tot nu toe alle vaccinaties achterwege gelaten. C. heeft de eerste DKTP-PNEU wel gehad, ik ben me er pas toen in gaan verdiepen.
Over Tetanus en Polio, twijfelen we nog steeds en dan vooral over Polio, maar die is niet los te verkrijgen.

De mazelen, de Bof, Rode hond, Kinkhoest, natuurlijk is het vervelend als ze het krijgen, dat zijn de waterpokken bijv. ook, maar ik denk dat mijn kinderen die prima door kunnen maken en hoop zelfs dat ze een aantal van deze ziekten zullen krijgen.

Mag toch hopen dat ze de andere DKTP's ook gehad heeft? De intenting tegen Hib is behoorlijk belangrijk. Er zit weleen verschil tussen de BMR overslaan of helemaal niet vaccineren.......

Ben benieuwd, misschien mag ik als kinderarts over een paar jaar al jullie kroost intuberen vanwege kroep.. Lijkt me leuk, beetje ER momentje. Rolling Eyes
Als het nog tot intubatie mag komen... Mijn neefje is hier (voordat er ingeent werd tegen HIB) aan overleden. Niet iets om al te licht over te denken dus!

 Edit: Het was geen immuungecompromitteerd ziekelijk kind, maar een gezonde peuter van bijna 2 jaar..

 Ik wilde geen persoonlijke voorbeelden aanhalen, maar de baby van een vriendin van mij is overleden na vaccinatie. Er wordt heel hard geroepen vanuit RIVM en consultatiebureauarts dat het heel erg is, maar echt niet door de vaccinaties kan komen, maar een aanwijsbare doodsoorzaak is er niet en ook dat kindje was verder kerngezond. Waarschijnlijk is mijn blik daardoor ook heel erg gekleurd, je neemt toch mee, wat je in het leven ziet. Als ik jouw neefje had meegemaakt, was ik waarschijnlijk de eerste in de rij geweest om mijn kind te laten vaccineren.  (Niet quoten, wil het weg kunnen halen ivm herkenning)

Maar ik heb me er toch echt wel in verdiept en ben tot op heden heel blij dat ik ze (nog) niet heb laten vaccineren, ik zie er veel voordelen in, maar natuurlijk op sommige punten ook nadelen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  mouette vr 5 jul 2013 - 5:24

RiLiJu, heftig verhaal, ik kan me inderdaad voorstellen dat dat maakt dat je referentiekader heel anders is. Het blijft natuurlijk ook een heel persoonlijke keuze.
Ik zelf vertrouw toch het liefst op de wetenschap, al ben ik me ervan bewust dat ook de wetenschap er wel eens naast kan zitten. Maar zeker in de huidige tijd (dus bijvoorbeeld met het invoeren van het HIB vaccin in het RVP) wordt er behoorlijk uitgebreid onderzoek gedaan naar effectiviteit, schadelijke neveneffecten en kosteneffectiviteit voordat een vaccin op grote schaal wordt ingevoerd. Ik kan me voorstellen dat dit in het verleden minder goed (en inderdaad niet dubbelblind gerandomiseerd!) is gebeurd.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap - Pagina 2 Empty Re: Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum