Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?

+2
Liadan
PapillonRose
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie? Empty attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 11:04

Wie voedt haar kind(eren) op volgens het natuurlijk ouderschap en mag ik daarover een paar vraagjes stellen via PM?

*edit: ik ga nu slapen, dus de vragen komen dan morgen :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie? Empty Re: attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 11:14

http://www.natuurlijkouderschap.org/wat-is-natuurlijk-ouderschap/

Ik geloof dat ik veel al doe, maar samen slapen en mijn kind altijd bij me dragen etc gaat me een beetje te ver.

Gast
Gast

attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie? Empty Re: attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?

Bericht  PapillonRose vr 14 jan 2011 - 12:01

Interessante site, ik ga me er ook eens in verdiepen! Lijkt me erg goed om iets mee te doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 13:00

Wij gebruiken er bepaalde aspecten van, vraag maar raak smile.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 14 jan 2011 - 20:39

Dromertje schreef:Wie voedt haar kind(eren) op volgens het natuurlijk ouderschap en mag ik daarover een paar vraagjes stellen via PM?

*edit: ik ga nu slapen, dus de vragen komen dan morgen :P
Dat doen wij dus als je vragen hebt dan zie ik je PM wel verschijnen smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 21:54

Oh, de meeste dingen die in dat artikel staan doen wij ook, ik wist niet dat het een naam had.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 22:01

Storm schreef:Oh, de meeste dingen die in dat artikel staan doen wij ook, ik wist niet dat het een naam had.

Hier ook. Wij doen alles behalve dat ik wel eens boos wordt en dat de bv niet gelukt is maar we gaan voor de herkansing.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 22:18

Sunprincess schreef:
Storm schreef:Oh, de meeste dingen die in dat artikel staan doen wij ook, ik wist niet dat het een naam had.

Hier ook. Wij doen alles behalve dat ik wel eens boos wordt en dat de bv niet gelukt is maar we gaan voor de herkansing.

Hahaha smile Slaapt ciske ook gezellig bij jullie in bed?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 22:24

Uhm, nee Very Happy . Hij heeft wel heel lang bij ons op de kamer geslapen (tot een jaar). Oh en hij komt s'ochtends nog wel regelmatig even een dutje bij ons doen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 22:40

Liandan, ik heb je een PM gestuurd met m'n vragen!

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 14 jan 2011 - 23:09

Dromertje schreef:Liandan, ik heb je een PM gestuurd met m'n vragen!

Je hebt een pm terug!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 15 jan 2011 - 2:30

Ik heb de site ook even bekeken en er zitten wel een aantal dingen tussen die ik ook wel interessant vind. Echter, samen slapen en je kindje (bijna) gaat mij persoonlijk ook te ver.

Ik vraag me dan af hoe degenen dit doen die dit allemaal toepassen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 2:33

Ja wij doen ook de meeste dingen wel, ook bij ons in bed slapen, veel dragen in doek ( al word dat nu wel minder).

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 15 jan 2011 - 3:01

Wij doen eigenlijk alles wat hier in staat. T slaapt niet echt bij ons in bed maar we laten hem meestal wel bij ons in slaap vallen en leggen hem dan in de wieg die naast ons bed staat. Overdag leg ik hem ook pas weg als hij slaapt en dan gaat hij meestal in de wagen die in de woonkamer staat.
Ik wist niet dat er een methode en een naam was hiervoor! Die ga ik voortaan gebruiken...komt wel slim over haha. nerd
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan za 15 jan 2011 - 3:07

Parisienne schreef:

Wat vraag je je dan precies af?
Samenslapen is trouwens heel simpel, de eerste maanden sliep Yara in de wieg naast ons bed. Vanaf 8 maanden ongeveer was ze uit de wieg gegroeid en ging ze naar het ledikant op haar kamer (probleemloos trouwens), maar ze heeft heel vaak periodes gehad dat ze bij ons sliep. Wij hebben allebei een eigen dekbed en Yara sliep met haar eigen deken tussen ons in.
Tot 2 maanden terug heeft ze nog vaak bij ons in bed geslapen, nu heeft ze een eigen groot bed en wil ze daar liever in.
Ons tweede kindje komt ook weer eerst met de wieg op onze kamer, ik denk erover om daarna van een ikealedikantje een co-sleeper te maken.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 3:34

Liadan schreef:
Parisienne schreef:

Wat vraag je je dan precies af?
Samenslapen is trouwens heel simpel, de eerste maanden sliep Yara in de wieg naast ons bed. Vanaf 8 maanden ongeveer was ze uit de wieg gegroeid en ging ze naar het ledikant op haar kamer (probleemloos trouwens), maar ze heeft heel vaak periodes gehad dat ze bij ons sliep. Wij hebben allebei een eigen dekbed en Yara sliep met haar eigen deken tussen ons in.
Tot 2 maanden terug heeft ze nog vaak bij ons in bed geslapen, nu heeft ze een eigen groot bed en wil ze daar liever in.
Ons tweede kindje komt ook weer eerst met de wieg op onze kamer, ik denk erover om daarna van een ikealedikantje een co-sleeper te maken.

Zo hebben wij het hier dus ook gedaan en gaan we het weer doen.
Ik moet zeggen dat ik er niet eens echt over na had gedacht. Ik vond het vanzelfsprekend dat Ciske het eerste half jaar bij ons op de kamer sliep en na dat half jaar waren mijn man en ik er nog niet aan toe om hem naar zijn eigen kamer te doen.
Als Ciske ziek is neem ik hem overigens wel nog eens bij ons in bed. gewoon omdat, dat voor mij veiliger voelt. Het is dan alleen te hopen dat we straks niet een keer twee zieke kinderen hebben want dan hebben we een probleem Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 4:01

Sunprincess schreef:

Maar iedereen wordt toch wel eens boos? smile Dat is toch niet erg, heel menselijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 4:12

Parisienne schreef:Ik heb de site ook even bekeken en er zitten wel een aantal dingen tussen die ik ook wel interessant vind. Echter, samen slapen en je kindje (bijna) gaat mij persoonlijk ook te ver.

Hier slaapt Y. al niet meer bij ons op de kamer. Het principe hiervan is dat je heel goed kijkt naar de behoeften van je kind en er zijn geen vaste regels, wat het ene kind wil, hoeft het andere kind niet te willen. Wij merkten dat Y. steeds slechter bij ons ging slapen, zodra ze naar haar eigen kamer ging was dit probleem over. Als je precies wilt weten hoe wij hier invulling aangeven moet je daar maar even naar vragen op de hyves, daar wil ik het wel precies uitleggen.

Ik denk dat heel veel mensen zich wel herkennen in de beschrijving, alleen ik ben hier sinds kort heel bewust mee bezig, omdat ik merk dat ik hierdoor Y. en het moeder zijn veel leuker en makkelijker vind en Y. hierdoor veel meer kan waarderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 4:13

Storm schreef:
Sunprincess schreef:

Maar iedereen wordt toch wel eens boos? smile Dat is toch niet erg, heel menselijk.

Neuh, ik vind dat absoluut niet erg maar in dat stuk staat dat je, je kind alleen vanuit het positieve en niet vanuit het agressieve benaderd. En Ciske krijgt van ons echt wel eens "op zijn donder".

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 15 jan 2011 - 4:53

Ik heb de site eens goed bekeken en ik doe ook al heel veel van wat er staat (wist ook niet dat er een naam voor bestond).

Vraag me alleen twee dingen af:
- Hoe doen degenen die werken/studeren het met het punt dat je zo min mogelijk en zo kort mogelijk van elkaar gescheiden moet zijn?

Ik moet volgende maand weer aan de slag voor 3 dagen per week en dat zal wel moeten..

-Hoe doen jullie het met voeden op verzoek?

Ik heb mijn dochtertje vanaf het begin fv op verzoek gegeven, maar ze dronk vrij weinig uit zichzelf. Toen ben ik op advies van de kinderarts haar gaan voeden volgens een vast schema. Nu drinkt ze echter weer zo goed dat ik haar weer op verzoek aan het voeden ben, want om haar nou soms wel 3x op een dag wakker te maken voor de voeding vond ik zo zielig! Alleen met het vaste schema kreeg ze haar laatste flesje om 12 uur en sliep dan door tot 7 of 8 uur. Nu ik weer op verzoek voed kan dat erg verschillen en komt het vaak zo uit dat ze midden in de nacht ook nog een keer wil. Geen probleem natuurlijk, alleen het doorslapen was wel fijn en met name wanneer ik weer aan de slag zou gaan zou dat een stuk schelen als ze dat weer deed (want ik doe alles alleen). Kan je het toch nog een beetje beïnvloeden zonder haar eigen ritme te verstoren?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:19

Sunprincess schreef:
Storm schreef:
Sunprincess schreef:

Neuh, ik vind dat absoluut niet erg maar in dat stuk staat dat je, je kind alleen vanuit het positieve en niet vanuit het agressieve benaderd. En Ciske krijgt van ons echt wel eens "op zijn donder".
Ach, dat vind ik ook een tikkeltje overdreven....sowieso vind ik het artikel heel erg zweverig en een beetje overdreven.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:21

Papillon: het is niet zo dat als je graag op deze manier op wilt voeden dat je je dan direct aan alle punten moet houden. Zo zie ik het niet zitten om haar bij ons in bed te leggen, terwijl veel ouders die volgens deze manier opvoeden dat wel doen.

Ik geef ook kunstvoeding op verzoek. Het verschilt hier dus per dag hoeveel flesjes ze krijgt en hoe vol deze zitten. Gisteren heb ik het toevallig bij gehouden en toen heeft ze 150cc, 90 cc, 90cc 90cc, 120cc en 180cc gehad, vandaag zit ze op: 180, 150, 150 en ik verwacht dat ze vanavond nog één keer komt en dan wel heel veel drinkt. Soms zit ze ook wel eens op 5 flessen van 180cc. Als ze voor 20u uur voor de laatste voeding komt, dan maken we haar rond 23u wakker voor nog een voeding. Ik merk dat ze op deze manier beter drinkt, dan dat ik haar op een schema voedt.
Ik let er wel op dat ze niet structureel over de maximale hoeveelheid komt, maar dat is hier nooit het geval. Weet je daar de berekening voor?

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 15 jan 2011 - 6:43

@ Dromertje: Bedankt voor de reactie!

De berekening voor het maximum is toch dat ze per kilo lichaamsgewicht maximaal 180ml mogen hebben?

Ze is net geen 5 kilo en drinkt op het moment meestal 5 flesjes van 180ml. Die gaan vaak leeg, maar niet altijd helemaal. Vergeleken met het begin is ze nu een klein hongerlapje aan het worden Laughing

Dat bij mij in bed slapen zie ik trouwens ook niet zitten, lijkt me te gevaarlijk. Maar haar wiegje staat wel direct naast mijn bed en dat gaat goed zo. Ben haar nu wel overdag op haar eigen kamertje aan het leggen sinds kort, want daar is het wat rustiger (hoort ze minder geluiden zoals tv, wasmachine).

Als ik het zo lees denk ik dat ik haar dan ook beter nog wakker kan maken voor de laatste voeding als het nodig is. De rest mag ze dan wel zelf bepalen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 6:54

De berekening is: aantal kg dat ze weegt x 150 = aantal ml dat ze op een dag mag hebben. Voor jouw dochter geldt dan:

5x150=750ml. Ze drinkt nu 5 flesjes, dus dan mag ze officieel per keer: 150cc per keer hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 6:55

Maargoed, dit is wel een officieel. Als ze meer honger heeft, dan zou ik haar geen honger laten lijden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: