Nav Minpunten aan het ouderschap
+10
Mamsie
studiebol
Susan
loesje
Linda
Darius
Paper Crown
Tania
Flemy
Nana
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Nav Minpunten aan het ouderschap
Naar aanleiding van het topic over bepaalde dingen 'niet mogen zeggen' ben ik weleens benieuwd wat jullie NIET leuk vinden aan het ouderschap?
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Nav Minpunten aan het ouderschap
Heel eerlijk gezegd valt me niet zoveel tegen. Dat komt denk ik omdat ik niet een van de mensen ben die moet rennen en vliegen om tijd te verdelen tussen kind / huishouden / werk / studie, het is bij mij gelukkig in balans.
Ik vind het wel jammer dat ik niet zoveel meer kan reizen, maar ook weer niet zo jammer dat ik het echt een minpunt vind.
Ik vind het wel jammer dat ik niet zoveel meer kan reizen, maar ook weer niet zo jammer dat ik het echt een minpunt vind.
Gast- Gast
De drukte/chaos soms. Ik hou zelf erg van rust, niet zozeer in stilte maar in opgeruimd en rustig iets doen zeg maar. Vooral in de ochtend, dan is de oudste bomvol energie, supervrolijk en wil ze 10 dingen tegelijk. Ik zie dan soms weleens liever dat ze heel lui tegen me aan zou kruipen als ze wakker werd om vervolgens lekker relaxed aan het ontbijt te gaan (maar dit is vooral sinds mijn nieuwe baan, daardoor ben ik extra moe 's morgens)
Maar het is dus niet per definitie NIET leuk, soms valt dat gewoon even tegen.
Maar het is dus niet per definitie NIET leuk, soms valt dat gewoon even tegen.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ik soms wel moeilijk vind, is dat je nooit 100% kunt ontspannen als je ergens met de kinderen bent (zeker nu er twee zijn natuurlijk). Als je ergens op visite bent is het soms zo moeilijk om een normaal gesprek te voeren. Stiekem moet je toch steeds opletten wat er gebeurt. De échte gesprekken kan ik dus pas voeren als ze in bed liggen.
En soms kan ik zó jaloers zijn op mensen die elke weekend kunnen uitslapen! Ik kan me bijna niet herinneren wanneer ik voor het laatst wakker werd en dacht; zo, nu voel ik me echt uitgeslapen
Ten slotte zou ik best weer eens een paar dagen achter elkaar 'egoistisch' willen leven (doen waar je zin in hebt, eten wat er wanneer je dat zelf wil, dronken worden met mijn man en dat dat dan niet erg is omdat je de dag erna de hele dag in bed kunt blijven hangen).
Dit zijn zo de dingen die als eerste in me op komen.
En soms kan ik zó jaloers zijn op mensen die elke weekend kunnen uitslapen! Ik kan me bijna niet herinneren wanneer ik voor het laatst wakker werd en dacht; zo, nu voel ik me echt uitgeslapen
Ten slotte zou ik best weer eens een paar dagen achter elkaar 'egoistisch' willen leven (doen waar je zin in hebt, eten wat er wanneer je dat zelf wil, dronken worden met mijn man en dat dat dan niet erg is omdat je de dag erna de hele dag in bed kunt blijven hangen).
Gast- Gast
Minneke schreef:Wat ik soms wel moeilijk vind, is dat je nooit 100% kunt ontspannen als je ergens met de kinderen bent (zeker nu er twee zijn natuurlijk). Als je ergens op visite bent is het soms zo moeilijk om een normaal gesprek te voeren. Stiekem moet je toch steeds opletten wat er gebeurt. De échte gesprekken kan ik dus pas voeren als ze in bed liggen.
O, hier ben ik het wel heel erg mee eens!
En ik vind het soms wel eens lastig dat je zoveel moet plannen van te voren, zeker als ik alleen weg moet. Ik moest de afgelopen weken erg vaak naar het ziekenhuis, cb enz enz, en in mn eentje gaat dat niet altijd, dus dan moet ik van alles regelen, en ik voel me dan wel eens bezwaard om 4 kinderen bij iemand te moeten brengen. Helaas kan mijn man ook niet altijd vrij krijgen, dus het is niet anders.
Gast- Gast
Het gevoel dat ik nooit klaar ben. Er moet altijd nog wel wat gedaan worden. En Als ik dan is een keer op de bank zit met het gevoel dat er niks moeer hoeft te gebeuren, wordt uiteraard mijn zoontje wakker om vervolgens niet meer te gaan slapen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het altijd maar moeten opletten
100% verantwoordelijk zijn, altijd
Geen lamlendige dagen meer kunnen hebben waarin je niks hoeft
De vooroordelen van andere mensen
De strijd aangaan met je kind
Er 's nachts tig keer uit moeten
De onzekerheid (ben ik wel een goede moeder?)
En zo kan ik er nog wel meer bedenken...
100% verantwoordelijk zijn, altijd
Geen lamlendige dagen meer kunnen hebben waarin je niks hoeft
De vooroordelen van andere mensen
De strijd aangaan met je kind
Er 's nachts tig keer uit moeten
De onzekerheid (ben ik wel een goede moeder?)
En zo kan ik er nog wel meer bedenken...
Gast- Gast
Hmm, waarom wilde ik ookal weer een kind
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Tania schreef:Het gevoel dat ik nooit klaar ben. Er moet altijd nog wel wat gedaan worden. En Als ik dan is een keer op de bank zit met het gevoel dat er niks moeer hoeft te gebeuren, wordt uiteraard mijn zoontje wakker om vervolgens niet meer te gaan slapen.
Dat heb ik ook.
Maar dat is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken....
Gast- Gast
Het is niet alleen maar kommer en kwel2CKC2 schreef:Hmm, waarom wilde ik ookal weer een kind
Gast- Gast
Ik kan me tot dusver niets bedenken eigenlijk Mja misschien het constant vroege opstaan maar dat heb ik er wel voor over.
Gast- Gast
Storm schreef:Het is niet alleen maar kommer en kwel2CKC2 schreef:Hmm, waarom wilde ik ookal weer een kind
Klinkt anders behoorlijk als een kwelling. Maar goed, ik denk maar zo ons kind wordt zooooooooooooooo lief die nooit huilt, en tot 11 uur smorgens uitslaapt, hahaha!
2CKC2 schreef:Hmm, waarom wilde ik ookal weer een kind
Omdat je er ook zoveel voor terug krijgt *lekker cliche* .
Gast- Gast
Hazeltje schreef:
Jaja, jij hebt nu nog makkelijk praten met 1 kind onder de 1,5
Wacht maar af tot ze twee is en je er twee hebt
Gast- Gast
Minneke schreef:Hazeltje schreef:
Ja, en die van haar wiekt ook nog eens onkruid..
2CKC2 schreef:Minneke schreef:Hazeltje schreef:
Ja, en die van haar wiekt ook nog eens onkruid..
Hahaha, precies, dus als die tweede ook zo zal zijn voorzie ik nog steeds geen problemen
Gast- Gast
Haha, iets met kinderarbeid comes to mind.. HAHA
Die tweede zou ik dan leren de vaatwasser uit te pakken.
Gast- Gast
@ CKC: Het is allemaal vrijwillig hoor
@ Twellie: Haha, ja dat wil Hayley ook weleens maar dat vind ik nog te gevaarlijk
Stofzuigen of dweilen zou wel kunnen....
@ Twellie: Haha, ja dat wil Hayley ook weleens maar dat vind ik nog te gevaarlijk
Gast- Gast
Hazeltje schreef:@ CKC: Het is allemaal vrijwillig hoor
Dat komt omdat ze niet kan praten!!
HAHAHAHA.. ik ga stuk!! Jaaaaa baby, ik weet dat je nog maar 5 uurtjes oud bent maar hier in dit huis zeuren we niet! Zie je, je zus is al bezig in de tuin, goedzo.. ja de borden gaan in het linkerkastje bovenkastje, ja ja ik weet dat je er niet bij komt,maar je bent 5 uur oud, figure it out! Als je klaar bent, leer ik je stofzuigen hahahaha!
2CKC2 schreef:Hazeltje schreef:@ CKC: Het is allemaal vrijwillig hoor
Dat komt omdat ze niet kan praten!!
HAHAHAHA.. ik ga stuk!! Jaaaaa baby, ik weet dat je nog maar 5 uurtjes oud bent maar hier in dit huis zeuren we niet! Zie je, je zus is al bezig in de tuin, goedzo.. ja de borden gaan in het linkerkastje bovenkastje, ja ja ik weet dat je er niet bij komt,maar je bent 5 uur oud, figure it out! Als je klaar bent, leer ik je stofzuigen hahahaha!
Kijk, dat soort dingen bedoelde ik nou toen ik hierboven ergens zei dat je er ook zoveel voor terug krijgt
Gast- Gast
Mijn grootste irritatie is dat het met peuter in huis altijd meteen vies is. Ik dweil altijd als meneer savonds op bed ligt zodat ik een avondje van mijn schone vloer kan genieten.....
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Met stip op 1: SLAAPGEBREK!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
+1 !!!!! haha, vooral het vroege opstaan doet pijn !Linda schreef:Met stip op 1: SLAAPGEBREK!
Verder vind ik wienig dingen voor jezelf hebben en doen af en toe ook vervelend. Ik heb het soms zo druk dat ik gewoon niet aan mezelf toe kom.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Co ouderschap....
» Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap
» Ouderschap soms saai
» Tips boeken ouderschap / opvoeding?
» attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?
» Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap
» Ouderschap soms saai
» Tips boeken ouderschap / opvoeding?
» attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: