Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je schamen voor je kind

+25
Vixen
Linda
Artemis
Flower_L
Elodie
Steep
Twellie
Darius
Parel
Printje
Parisienne
Bolleke
Earane
Tania
Teddyaapje
SarahKey
Pinkel
Sea of Trees
Pompoen
Sanne
Susan
Charles
Aimee
Liadan
studiebol
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Je schamen voor je kind

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 3:24

Schaam jij je weleens voor je kind?

Net was Pompoen hier en Fenne deed zo verschrikkelijk irritant Sad. Net zei ze huilend dat ze was vergeten hoe ze lief moet doen op vakantie. Ze is ook helemaal uit haar ritme en volgens mij valt het haar zwaar om weer terug te zijn. Maar goed: ze deed zo vervelend dat ik me echt schaamde. Nu is ze weer poeslief natuurlijk..

Op vakantie duwde Thije bijna twee kinderen van het podium bij de kinderdisco...toen kon ik ook wel door de grond zakken Sad

Hebbeb jullie dat ook weleens?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  studiebol wo 3 jul 2013 - 3:42

 Ja hoor, op vakantie. V was ontzettend gehecht aan HAAR gieter en HAAR emmer, echt al stonden er 6 gieters op een rij en iemand pakte even die van haar. ze greep hem meteen heel hard handig en lomp terug. Dat vond ik echt niet leuk, ik dacht elke keer er staan nog 5 andere pak die dan.. maar dat kon echt niet in haar ogen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Liadan wo 3 jul 2013 - 3:46

Ja, net nog. Ik moest iets halen bij de apotheek en dat duurde wat langer. Yara begon meteen van alles te doen wat niet mag: aan de computer zitten die daar staat, op de tafel zitten, dingen uit het rek halen. En omdat Kian alles nadoet wat zij doet, deed hij het ook nog een keer. En als ik haar vroeg het te laten staan, kreeg ik een brutaal antwoord. Heel fijn... 
Gelukkig kreeg ik haar uiteindelijk afgeleid, maar leuk is het niet als er dan een heleboel mensen naar je staan te kijken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Aimee wo 3 jul 2013 - 3:47

Ja hoor, Luuk krijgt altijd een gigantische driftbui op momenten dat ik eigenlijk wil laten zien wat een leuk kind het is (bijvoorbeeld als ik hem even mee neem naar mijn werk, of naar mijn oma ga die ik niet vaak zie)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Charles wo 3 jul 2013 - 3:51

Ja, nu al. Ik was laatst op bezoek bij een kennis met echt vréselijk net (beetje overdreven wel) opgevoede kinderen. En mijn zoontje is natuurlijk andere kindjes gewend omdat hij een tweeling is. Dus die ging er direct op af en pikte de koekjes van haar kindjes (2 en 4) en pikte (lachen en speels wel hoor) het speelgoed uit hun handen en duwde de jongen van 4 met de schommel helemaal naar achter waarop die half hysterisch werd en uitriep dat hij 'baby J zo eng vond en dat die stout was'. En het andere kindje liep de hele tijd achter hem aan en zei 'afblijven baby J.'.laughcry 

Toen had ik wel ff zoiets van...wacht even...ik wil geen slecht opvoedde, verwilderde kinderen hebben maar ook niet zulke zeikerds. Wat moet ik nu?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  studiebol wo 3 jul 2013 - 3:53

 Haha charles, heel herkenbaar, die van mij gaan onderling soms ook echt lomp met elkaar om. En tja dat doen ze dan ook wel is bij andere kindjes. Ik let er nu veel meer op dat ze wat voorzichtiger samen doen dan hoop ik ook dat ze dat bij andere doen.

Voordeel is ook dat als ze is worden omgeduwd door een ander kindje ze niet zo snel zeuren of huilen want dan zijn ze wel gewend van elkaar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Charles wo 3 jul 2013 - 4:02

Hahahaha studie...gelukkig dat jij het herkent. We zouden ze eens met 'n 4en moeten laten spelen, wat zou dat worden haha?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 4:10

Ik heb meteen iets met haar in elkaar gefröbeld over gewenst en ongewenst gedrag... Hopen dat het werkt voor zondag dan kan ze mee naar de dierentuin-meeting Very Happy

Je schamen voor je kind 20130703_170352_zps99e81d6c

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 4:18

Yrsa's vriendje woont hier vlak achter, dus ze lopen altijd hand in hand richting huis en als dan blijkt dat ze die keer NIET bij hem mag spelen dan zet ze een keel op, huilen, brullen, vreselijk. En dat terwijl haar vriendje altijd heel braaf met zijn moeder meeloopt.

Als ik met Ezra ben zijn er wel veel mensen die staren, maar daar trek ik me niks van aan en dan schaam ik me ook niet. Hooguit vind ik het rot als hij een boze bui heeft maar dat komt niet veel meer voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 4:25

Haha, Minneke, nog niet echt een goede start voor Fenne zo te zien Laughing 

Ik heb nog niet echt momenten gehad dat ik me schaam voor H. Ze heeft wel eens een driftbui in de winkel gehad bij de kassa, maar ik heb haar gewoon laten liggen terwijl ik aan het betalen was. Daarna haar opgepakt en toen ging het alweer.

Wat ik wel lastig vind, is die grens die Charles ook al noemt. Ik wil graag een opgevoede dochter die zich weet te gedragen bij andere mensen, maar ik vind het ook niet nodig om bij alles 'nee' te verkondigen. Een beetje vrijheid vind ik ook wel fijn. Tot nu toe weet mijn dochter zich keurig te gedragen bij anderen, maar ik gok dat dat zo maar eens een keer anders kan zijn.

Ik vind het ook wel eens moeilijk als ik iets vertel over ons en dat anderen dan vertellen hoe 'goed' zij het doen. Wij zijn tijdens onze vakantie niet uit eten geweest, want ik had daar helemaal geen zin in met H. Ze at tijdens de vakantie weer enorm slecht en dan heb ik er niet zoveel zin in dat zij een uur aan tafel moet zitten. Dat komt wel een andere keer, denk ik dan. Als ik dat dan aan iemand anders vertel, is de reactie gelijk dat zij haar kinderen 'van begin af aan heeft geleerd hoe ze zich moeten gedragen als ze uit eten gaan en dat ze dat dus altijd gewoon gedaan hebben'. Ik voel dat dan als een verwijt op de één of andere manier en dan 'schaam' ik me er haast voor dat wij nog niet met H. uit eten zijn geweest.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 4:42

Sanne schreef:

Ik vind het ook wel eens moeilijk als ik iets vertel over ons en dat anderen dan vertellen hoe 'goed' zij het doen. Wij zijn tijdens onze vakantie niet uit eten geweest, want ik had daar helemaal geen zin in met H. Ze at tijdens de vakantie weer enorm slecht en dan heb ik er niet zoveel zin in dat zij een uur aan tafel moet zitten. Dat komt wel een andere keer, denk ik dan. Als ik dat dan aan iemand anders vertel, is de reactie gelijk dat zij haar kinderen 'van begin af aan heeft geleerd hoe ze zich moeten gedragen als ze uit eten gaan en dat ze dat dus altijd gewoon gedaan hebben'. Ik voel dat dan als een verwijt op de één of andere manier en dan 'schaam' ik me er haast voor dat wij nog niet met H. uit eten zijn geweest.

Dat soort gesprekken ken ik ja, heel irritant is dat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Pompoen wo 3 jul 2013 - 4:47

Hahaha, oh god! Ja ze was behoorlijk drakerig inderdaad, maar je hoeft je niet te schamen hoor, zo gaan die dingen toch gewoon? Vond juist dat je zo ontzettend geduldig bleef! En ik zei toch al dat ik me niet kon voorstellen dat ze altijd zo deed!
Vond T. wel echt heel grappig met zijn "nee het is mijn mamma".
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Sea of Trees wo 3 jul 2013 - 4:52

Ik heb wel een aantal schaam momenten ja. Onze bejaarde buurvrouw van 80 die onze zoon een cadeautje geeft en waarbij hij keihard roept dat hij het niet hoeft pale  ja dan schaam ik me kapot natuurlijk en bied ik 1000 keer excuses aan.

En ook 1 keer op het station, M. was ontroostbaar en liep alleen maar te gillen en te krijsen, helemaal overstuur. Ik hoorde een andere man zeggen dat hij wel wist hoe hij het aan zou pakken, namelijk een klap geven.....ik was echt woest.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Pinkel wo 3 jul 2013 - 4:54

Sanne schreef:Haha, Minneke, nog niet echt een goede start voor Fenne zo te zien Laughing 

Ik heb nog niet echt momenten gehad dat ik me schaam voor H. Ze heeft wel eens een driftbui in de winkel gehad bij de kassa, maar ik heb haar gewoon laten liggen terwijl ik aan het betalen was. Daarna haar opgepakt en toen ging het alweer.

Wat ik wel lastig vind, is die grens die Charles ook al noemt. Ik wil graag een opgevoede dochter die zich weet te gedragen bij andere mensen, maar ik vind het ook niet nodig om bij alles 'nee' te verkondigen. Een beetje vrijheid vind ik ook wel fijn. Tot nu toe weet mijn dochter zich keurig te gedragen bij anderen, maar ik gok dat dat zo maar eens een keer anders kan zijn.

Ik vind het ook wel eens moeilijk als ik iets vertel over ons en dat anderen dan vertellen hoe 'goed' zij het doen. Wij zijn tijdens onze vakantie niet uit eten geweest, want ik had daar helemaal geen zin in met H. Ze at tijdens de vakantie weer enorm slecht en dan heb ik er niet zoveel zin in dat zij een uur aan tafel moet zitten. Dat komt wel een andere keer, denk ik dan. Als ik dat dan aan iemand anders vertel, is de reactie gelijk dat zij haar kinderen 'van begin af aan heeft geleerd hoe ze zich moeten gedragen als ze uit eten gaan en dat ze dat dus altijd gewoon gedaan hebben'. Ik voel dat dan als een verwijt op de één of andere manier en dan 'schaam' ik me er haast voor dat wij nog niet met H. uit eten zijn geweest.

Van dit soort opmerkingen gaan echt mijn nekharen overeind staan!! Hallo we hebben het hier toch over een kindje, niet over een hond ofzo?? Kom op zeg!!

Hier heeft ons dametje sinds anderhalve week door dat ze haar tong uit kan steken, en doet dit dus ook de hele tijd!! Naar ons toe, maar dus ook naar wildvreemden die even in de wagen spieken!! Embarassed  Tot op heden vind iedereen het grappig en moet er om lachen net als zijzelf als ze ziet dat mensen lachen geeft ze er een bigsmile achteraan! Very Happy
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  SarahKey wo 3 jul 2013 - 4:59

Sanne: misschien moet je gewoon eens gaan en eet ze wel beter. S eet thuis ook vaak slecht tegenwoordig maar vorige maand gingen we eten bij de wok en hij was gewoon aan het bunkeren. We zeiden al: hij moet daar maar elke dag gaan eten. Laughing 
En vorige week gingen we voor het eerst uit eten met hem in een echt restaurant. Ik zag er héél erg tegenop, maar het viel reuze mee. Ik had verwacht dat hij op een gegeven moment wel zou gaan piepen/ huilen/oid maar pas toen we al weg wouden gaan. Maar of hij de volgende keer weer zo netjes is, geen idee laughcry 

Ik schaam mij ook wel eens voor S. De eerste keer was toen papa hem geleerd had de tong uit te steken en dan prtttt zeggen. En dat deed hij nou net in de supermarkt tegen een heel nette oude dame. Ik schaamde mij echt rot op dat moment, maar even later moest ik er ook weer om lachen.
Of het moment dat we de bieb inliepen en S net besloot om daar een driftbui te krijgen en te liggen krijsen Rolling Eyes Niet dat ik mij schaamde om die driftbui maar dacht echt: kan dat straks niet buiten ofzo?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Teddyaapje wo 3 jul 2013 - 5:03

Echt schamen doe ik niet zo snel, ik weet dat hij normaal gedrag voor zijn leeftijd vertoont en dat elke ouder er wel eens mee te maken heeft gehad of nog krijgt. Wel heb ik wel eens een 'oh nee, moet dat nét nu??' gevoel.

Mn vriend daar in tegen schaamt zich al als T. een driftbuitje oid heeft. Hij heeft echt geen geduld en is dan ook vaak alleen maar bezig met wat anderen er wel niet van zullen denken...helpt ook niet echt om T. weer rustig te krijgen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Tania wo 3 jul 2013 - 5:06

Ik schaam me eigenlijk niet zo vaak. Het enige wat ik vervelend vind is als J. wegrent en ik moet er achteraan rennen. Dan voel ik me nog wel eens opgelaten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Earane wo 3 jul 2013 - 6:03

Ik heb me eigenlijk nog nooit echt geschaamd voor mijn dochter, maar er heeft zich dan ook (nog) niet echt iets voorgedaan.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Bolleke wo 3 jul 2013 - 6:15

Ik kan zo 1,2,3 niet iets noemen waarbij ik mij voor mijn zoon zou kunnen schamen. Hij is wel eens druk en lomp, maar mij daarvoor schamen, nee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Parisienne wo 3 jul 2013 - 6:40

N. geeft ongegeneerd haar mening. Op straat, in de winkel, op visite, in een restaurant.. niet altijd even gemakkelijk voor ons. Dan schaam ik me inderdaad weleens. Ook schaam ik me af en toe als ze begint met schelden en raar praten. Fijn, zo'n oudere buurjongen thumbdown
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 7:16

Niet echt schamen maar eerder opgelaten idd. Hij kan soms zo bijdehand iets zeggen, ook tegen vreemden, dan lopen we door de winkel en ziet hij kinderen rennen loeit hij door de winkel; heey jij kindjes, niet rennen in de winkel hoor!
Of tegen een man in de bus, jij hebt gekke schoenen aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Parel wo 3 jul 2013 - 8:24

Schamen niet perse, maar er zijn tal van situaties dat ik me ongemakkelijk voel.
Denk aan driftbuien in winkel(wagentje)s, brutaal gedrag zoals ons een dreun geven of dingen pakken bij vreemden waarvan ze weet dat het niet mag.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Darius wo 3 jul 2013 - 8:27

Ik schaam me niet snel, maar ik erger me wel als Laurens of Pepijn keihard aan het brullen zijn omdat ze hun zin niet kregen ofzo. En ja, ik erger me dan gewoon aan mijn kind.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:41

ow ja Darius haha dat is wel herkenbaar. R laatst ook, mama mag ik deze auto alsjeblieft? Ik zeg; nee lieverd je hebt pas iets gehad en je moet me helpen om iets te kopen voor x ( iets in die trant zei ik)

Hij stort met auto en al om de grond en roept; mamaaaaaaaaaaaaaa ik zei toch ALSJEBLIEFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ik zei, zei ik tegen hem, dus nee R vandaag niet, en toen liep ik door. Hij mopperde nog een keer, en legde netjes de auto terug hahaha. Het liep dus eigenlijk nog met een sisser af haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Darius wo 3 jul 2013 - 8:53

Laurens heeft 1 keer keihard bij de kassa gebruld dat hij een 'pieuwer'' (waterpistool) wilde hebben. O, ik dacht echt heel oneerbiedig: 'Hou ff je kop dicht!'
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je schamen voor je kind Empty Re: Je schamen voor je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum