Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keelpijn: wanneer naar de dokter?

+25
Artemis
Lousanne
Saga
Vanilla Queen
Sadie_
SuperGrover
Catwoman79
Pompoen
Bolleke
Reeza
Caro
Sam
Sarah1985
Elliot
meisjesmama
JustMeDaan
Laurientje
Siamsa
nina
Antibes
Blair
PapillonRose
Happinaz
Ibbeltje
Joan
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 20:55

Ik vind dat jullie er nu wel een beetje makkelijk over doen en net doen alsof het nergens op slaat om naar de dokter te gaan met een keelontsteking. Ik heb tussen mijn 12e en 18e zeker 20 keer keelontsteking gehad en echt zo erg dat ik van de pijn niks meer kon eten of drinken en ook niet meer slikken. Ik kreeg altijd antibiotica van de dokter en dan was het binnen 1 dag over. Toen de vervangende dokter geen antibiotica wilde geven omdat het vanzelf over moest gaan, zijn we terug van vakantie moeten komen omdat ik een week niks had kunnen drinken. 
Natuurlijk hoef je niet bij een beetje keelpijn gelijk naar de dokter, maar zoals in het geval van Joan kan het echt geen kwaad om er even naar te laten kijken en ik denk dat ze de antibiotica niet voor niks slikt nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Laurientje ma 1 jul 2013 - 21:01

Eens met Jente, ik heb zelf ook een keer te lang gewacht en had toen een levensgevaarlijk abces achter mijn keel amandel ontwikkeld en moest ik met spoed naar het ziekenhuis..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 21:39

Naar de dokter gaan is een ding, dat kan ik nog begrijpen. Jij als leek bent niet getraind in het herkennen van ziektes, dus daar is een dokter voor. Maar iemand die sinds zijn kindertijd geen keelontsteking heeft gehad en het is gewoon maar een keelontsteking, dan zou ik als arts geen antibiotica voorschrijven nee. Kijk het eerst maar even aan. Kijk, als je geen keelontsteking hebt, maar iets anders, of je hebt 20 keer een keelontsteking, dan is dat toch een heel ander verhaal dan voor het eerst sinds jaren keelonststeking hebben? 

En Jente, zeggen dat ze de antibiotica niet voor niets slikt vind ik nogal onzin, dat weet je gewoon niet en het impliceert 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Het werkt alleen als het een bacteriële infectie is, en dat is het meestal niet. En als het niet werkt, dan schaadt het wel, onnodig antibioticagebruik is een enorm probleem waardoor wij misschien straks geen enkel werkend antibioticum meer hebben en mensen weer sterven aan de ziektes die we nu met een kuurtje antibiotica bestrijden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Sadie_ ma 1 jul 2013 - 21:41

Nou je hoort het Joan, de conclusie is dat je of stervende bent, of een aansteller. You pick!  :cheering: Beterschap!
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 21:44

Sadie_ schreef:Nou je hoort het Joan, de conclusie is dat je of stervende bent, of een aansteller. You pick!  :cheering: Beterschap!

Als jij die conclusie trekt uit de berichten in dit topic, heb je toch een behoorlijk probleem met begrijpend lezen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Sadie_ ma 1 jul 2013 - 21:45

SuperGrover schreef:
Sadie_ schreef:Nou je hoort het Joan, de conclusie is dat je of stervende bent, of een aansteller. You pick!  :cheering: Beterschap!

Als jij die conclusie trekt uit de berichten in dit topic, heb je toch een behoorlijk probleem met begrijpend lezen.

 Jeetje het was een grapje.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Vanilla Queen ma 1 jul 2013 - 22:07

Sadie_ schreef:
SuperGrover schreef:
Sadie_ schreef:Nou je hoort het Joan, de conclusie is dat je of stervende bent, of een aansteller. You pick!  :cheering: Beterschap!

Als jij die conclusie trekt uit de berichten in dit topic, heb je toch een behoorlijk probleem met begrijpend lezen.

 Jeetje het was een grapje.

 ik vond m wel grappig eigenlijk laughcry

~~

Beterschap met je keelontsteking! Ik heb het zelf regelmatig gehad en was er ook goed ziek van (lees: ik wilde de uitvaartondernemer al bellen). De eerste keer kreeg ik antibiotica in combinatie met Tramadol. (Hallucineren joh.) Met een week was het over. De keren daarna vertikte ik het om antibiotica te slikken en had alleen Tramadol genomen.  Ik geloof dat ik met de antibiotica eerder van die witte pitten af was, maar qua ziektebeeld en pijn bleef het allemaal hetzelfde. Duurde ook een week.

Hopelijk knap je snel op!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 22:14

Oke sorry Sadie, ik las het niet zo. Ik ben niet in zo'n goed humeur, dus dan lees ik het denk ik sneller negatief.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Sadie_ ma 1 jul 2013 - 22:17

SuperGrover schreef:Oke sorry Sadie, ik las het niet zo. Ik ben niet in zo'n goed humeur, dus dan lees ik het denk ik sneller negatief.

No prob!
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 22:48

SuperGrover schreef:En Jente, zeggen dat ze de antibiotica niet voor niets slikt vind ik nogal onzin, dat weet je gewoon niet en het impliceert 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Het werkt alleen als het een bacteriële infectie is, en dat is het meestal niet. En als het niet werkt, dan schaadt het wel, onnodig antibioticagebruik is een enorm probleem waardoor wij misschien straks geen enkel werkend antibioticum meer hebben en mensen weer sterven aan de ziektes die we nu met een kuurtje antibiotica bestrijden.

Nee, dat weet ik niet, maar iedereen die hier roept dat het niet goed is om antibiotica te slikken weet ook niet wat voor keelontsteking Joan heeft. Ze is bij de dokter geweest, die heeft haar keelontsteking gezien en beoordeeld, en antibiotica voorgeschreven. Dan vind ik het dus raar dat vervolgens hier allemaal mensen gaan roepen dat dat toch niet helpt, dat dokters te snel antibiotica voorschrijven en dat paracetamol beter zou werken. Dat vind ik onzin, want niemand van ons heeft Joan gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Saga ma 1 jul 2013 - 22:50

Catwoman79 schreef:
Joan schreef:Dus ik zit nu eigenlijk antibiotica voor nop te eten?

 ja, sorry, maar keelontsteking is over het algemeen viraal.
Krijg je een kuur is het in 7 dagen over, krijg je niets duurt het een week.
Aldus mijn huisarts

 Dat zegt mijn huisarts ook altijd! :P

Ik heb vroeger veel keelontstekingen gehad, ook wel zo erg dat ik amper mijn speeksel en drinken door kon slikken.
Heb toen inderdaad 1 x antibiotica gehad, en de mededeling dat wanneer ik het nog een keer zo zou krijgen, mijn amandelen moeten worden verwijderd.
Sindsdien heb ik het gelukkig niet meer zo erg gehad!
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Antibes ma 1 jul 2013 - 23:43

Jente schreef:
SuperGrover schreef:En Jente, zeggen dat ze de antibiotica niet voor niets slikt vind ik nogal onzin, dat weet je gewoon niet en het impliceert 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Het werkt alleen als het een bacteriële infectie is, en dat is het meestal niet. En als het niet werkt, dan schaadt het wel, onnodig antibioticagebruik is een enorm probleem waardoor wij misschien straks geen enkel werkend antibioticum meer hebben en mensen weer sterven aan de ziektes die we nu met een kuurtje antibiotica bestrijden.

Nee, dat weet ik niet, maar iedereen die hier roept dat het niet goed is om antibiotica te slikken weet ook niet wat voor keelontsteking Joan heeft. Ze is bij de dokter geweest, die heeft haar keelontsteking gezien en beoordeeld, en antibiotica voorgeschreven. Dan vind ik het dus raar dat vervolgens hier allemaal mensen gaan roepen dat dat toch niet helpt, dat dokters te snel antibiotica voorschrijven en dat paracetamol beter zou werken. Dat vind ik onzin, want niemand van ons heeft Joan gezien.

Maar dat is gewoon een feit. De dokter kan het 100% zeker ook niet zíen. En het probleem is dat kweken vrij lang duurt. Hij geeft waarschijnlijk "voor de zekerheid" antibiotica mee, mocht het toch bacterieel (streptokokken) zijn. Maar die kans is (ook bij een flinke keelontsteking met tonsillitis) hartstikke klein en meestal is de antibiotica dus zinloos (= wat er nu gezegd wordt). En dat is een probleem, want we raken door onze antibiotica heen. Gelukkig is er tegenwoordig de trend om geneeskunde steeds meer evidence based te laten zijn en komen er ook steeds meer sneltesten voor dit soort situaties. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  SuperGrover ma 1 jul 2013 - 23:52

Jente schreef:
SuperGrover schreef:En Jente, zeggen dat ze de antibiotica niet voor niets slikt vind ik nogal onzin, dat weet je gewoon niet en het impliceert 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Het werkt alleen als het een bacteriële infectie is, en dat is het meestal niet. En als het niet werkt, dan schaadt het wel, onnodig antibioticagebruik is een enorm probleem waardoor wij misschien straks geen enkel werkend antibioticum meer hebben en mensen weer sterven aan de ziektes die we nu met een kuurtje antibiotica bestrijden.

Nee, dat weet ik niet, maar iedereen die hier roept dat het niet goed is om antibiotica te slikken weet ook niet wat voor keelontsteking Joan heeft. Ze is bij de dokter geweest, die heeft haar keelontsteking gezien en beoordeeld, en antibiotica voorgeschreven. Dan vind ik het dus raar dat vervolgens hier allemaal mensen gaan roepen dat dat toch niet helpt, dat dokters te snel antibiotica voorschrijven en dat paracetamol beter zou werken. Dat vind ik onzin, want niemand van ons heeft Joan gezien.
Ik heb niemand hier zien schrijven dat antibiotica niet helpt en dat paracetamol beter werkt. Als het een bacteriële infectie is, werkt antibiotica hartstikke goed, en paracetamol is gewoon ter verlichting van de pijn. Maar dat artsen te snel antibiotica voorschrijven is gewoon waar. Wij weten inderdaad niet of het bacterieel of viraal is in het geval van Joan, maar dat weet de huisarts waarschijnlijk ook niet. Dat is een beetje het probleem in zulke gevallen. Het gaat (mij in elk geval) niet zozeer om Joan, als het bij haar bacterieel is, is het fijn dat het dan waarschijnlijk erg snel opknapt door zo'n kuur. Het is meer een algemene kwestie over antibioticagebruik. Als we als samenleving namelijk niet willen dat antibioticagebruik terug wordt gedrongen bij kleine aandoeningen zoals een gewone keelontsteking, dan is de kans vrij groot dat we over een x aantal jaar weinig meer hebben aan antibiotica omdat de bacteriën er resistent tegen zijn geworden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  JustMeDaan di 2 jul 2013 - 0:21

Wat is het toch eigenlijk ernstig dat mensen niet inzien dat AB slikken zo enorm slecht is voor de rest van je lichaam! En dat sommige het te pas en te onpas willen hebben voor iets wat helemaal niet nodig is. Ik heb in mijn leven 1x AB geslikt, voor een acute bronchitis. Verder wil ik het nooit hebben mits echt nodig.
Keelontsteking is vaak inderdaad viraal en niet bacterieel. Dan heb je echt geen AB nodig, het raakt zoals genoemd op, we worden er resistent voor en er is niks nieuws.

Echt neem paracetamol, dropjes, keelsnoepjes enz, ziek het uit, laat je lichaam het werk doen en neem daar de tijd voor. Vaak is het lichaam prima in staat het zelf op te lossen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy di 2 jul 2013 - 4:15

Pompoen schreef:Als je echt zo'n pijn hebt kun je beter 4x daags 1000 mg para etamol slikken en daarnaast ibuprofen (3x daags 500 is volgens mij de max. Dosering!). Die combi werkt beter dan los. Je moet die para etamol dan wel ff trouw slikken want dan bouw je een spiegel op.

Derpy, kun je geen zetpillen ge ruiken dan? Ik weet het, ookniet erg fijn, maar pijn is ook niet fijn!

Had ik nog niet aan gedacht, maar het is wel vol te houden. De koorts is al weg en de pijn wordt ook al minder.

Jente: Na een week niet drinken was je al dood geweest Wink 
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 4:53

Derpy schreef:Jente: Na een week niet drinken was je al dood geweest Wink 
Haha, bij wijze van spreken. Ik denk dat ik elke dag wel een glaasje water heb binnengekregen, maar niet van harte. Ik was ook 7 kilo afgevallen in 1 week, al vond ik dat niet zo heel erg :P 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Lousanne wo 3 jul 2013 - 7:00

JustMeDaan schreef:Wat is het toch eigenlijk ernstig dat mensen niet inzien dat AB slikken zo enorm slecht is voor de rest van je lichaam! En dat sommige het te pas en te onpas willen hebben voor iets wat helemaal niet nodig is. Ik heb in mijn leven 1x AB geslikt, voor een acute bronchitis. Verder wil ik het nooit hebben mits echt nodig.
Keelontsteking is vaak inderdaad viraal en niet bacterieel. Dan heb je echt geen AB nodig, het raakt zoals genoemd op, we worden er resistent voor en er is niks nieuws.

Echt neem paracetamol, dropjes, keelsnoepjes enz, ziek het uit, laat je lichaam het werk doen en neem daar de tijd voor. Vaak is het lichaam prima in staat het zelf op te lossen.

Haha.. acute bronchitis is nou ook juist iets waar je geen antibiotica voor hoeft te geven, wat ook vrijwel altijd viraal is..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Artemis wo 3 jul 2013 - 18:30

Jente schreef:
SuperGrover schreef:En Jente, zeggen dat ze de antibiotica niet voor niets slikt vind ik nogal onzin, dat weet je gewoon niet en het impliceert 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Het werkt alleen als het een bacteriële infectie is, en dat is het meestal niet. En als het niet werkt, dan schaadt het wel, onnodig antibioticagebruik is een enorm probleem waardoor wij misschien straks geen enkel werkend antibioticum meer hebben en mensen weer sterven aan de ziektes die we nu met een kuurtje antibiotica bestrijden.

Nee, dat weet ik niet, maar iedereen die hier roept dat het niet goed is om antibiotica te slikken weet ook niet wat voor keelontsteking Joan heeft. Ze is bij de dokter geweest, die heeft haar keelontsteking gezien en beoordeeld, en antibiotica voorgeschreven. Dan vind ik het dus raar dat vervolgens hier allemaal mensen gaan roepen dat dat toch niet helpt, dat dokters te snel antibiotica voorschrijven en dat paracetamol beter zou werken. Dat vind ik onzin, want niemand van ons heeft Joan gezien.
Het maakt ook niet uit welke keelonsteking ze heeft, want normaal gesproken gaat een keelonsteking vanzelf binnen ongeveer 7 dagen wel over, of je nu iets slikt of niet. Pas als het niet vanzelf weggaat heeft AB zin. Ik heb heel veel keelontstekingen gehad (amandelen zijn er nu een half jaar uit) en ook een paar keer AB omdat ik dan al 2-3 weken rondliep met ernstige klachten en het niet vanzelf overging. Eerder naar de dokter is gewoon zinloos bij keelonsteking, tenzij je echt niet meer kunt slikken ofzo.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Feline wo 3 jul 2013 - 18:56

Ik slik heel veel antibiotica helaas vanwege mijn prothese. Blijkbaar zijn bacteriën nogal gevaarlijk daarvoor. Bij een ontstoken muggenbeet krijg ik het al. Heb dus wel 6 kuurtjes per jaar minimaal. Wat ik wel belachelijk vind is dat ik door de dermatoloog meteen 4 maanden AB kreeg voor ontstekingen in m'n gezicht. Ben er na een week maar mee gestopt.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy wo 3 jul 2013 - 23:08

Jente schreef:
Derpy schreef:Jente: Na een week niet drinken was je al dood geweest Wink 
Haha, bij wijze van spreken. Ik denk dat ik elke dag wel een glaasje water heb binnengekregen, maar niet van harte. Ik was ook 7 kilo afgevallen in 1 week, al vond ik dat niet zo heel erg :P 

Pff, heftig. Ik nu 3 kilo en dat vind ik ook niet zo'n ramp, maar gezond is anders.

Feline: Daar moet je mee oppassen. Als je zelf stopt met een kuur voordat de infectie helemaal over is, kan het juist zijn dat de bacteriën resistent worden.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Tania wo 3 jul 2013 - 23:11

Dat dacht ik ook altijd. Maar toen ik een tijdje terug bij de hap was omdat mijn dochter een abkuur had en uitslag over haar hele lichaampje moesten we per direct met de ab stoppen. Toen vroeg ik dat dus aan die dokter en toen zei hij dat dat achterhaald was. Geen idee of het ook echt zo is hoor, het was een beetje vreemde arts.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Antibes wo 3 jul 2013 - 23:30

Tania schreef:Dat dacht ik ook altijd. Maar toen ik een tijdje terug bij de hap was omdat mijn dochter een abkuur had en uitslag over haar hele lichaampje moesten we per direct met de ab stoppen. Toen vroeg ik dat dus aan die dokter en toen zei hij dat dat achterhaald was. Geen idee of het ook echt zo is hoor, het was een beetje vreemde arts.

Nee, dat is sowieso niet achterhaald. Maar als jij slecht reageert op de antibiotica door allergie of iets dergelijks dan moet je er natuurlijk wel mee stoppen... En dan kun je wel een ander antibioticum gaan proberen, maar dat doe je dan alsnog met een ander medicijn en dat maakt voor resistentie tegen het oorspronkelijke antibioticum geen verschil..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan wo 3 jul 2013 - 23:41

Ik ga er altijd vanuit dat, omdat een huisarts hiervoor geleerd heeft, hij of zij het beter weet. Misschien is dat naïef van mij maar ik vind het raar om een advies van de huisarts in twijfel te trekken. Nu jullie het zo uit hebben gelegd vind ik het heel apart dat mijn huisarts mij dan, voor de zekerheid, antibiotica voorschrijft. Ik ga niet naar de dokter omdat ik perse een kuur wil, ik wil gewoon het beste voor mijn lijf op zo'n moment. Misschien had ze beter kunnen zeggen hoeveel pijnstillers ik per dag had mogen slikken. 

Ik ben er naar twee dagen, in overleg met de assistente, mee gestopt omdat ik de hele nacht in de baan ben geweest met bijwerkingen. Heel vervelend, want ik voelde me daardoor eigenlijk nog zieker. Ik heb een vervangende kuur afgeslagen. Ik ben inmiddels alweer aardig opgeknapt en ik heb er ook nog van geleerd Wink
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy do 4 jul 2013 - 1:05

Tania schreef:Dat dacht ik ook altijd. Maar toen ik een tijdje terug bij de hap was omdat mijn dochter een abkuur had en uitslag over haar hele lichaampje moesten we per direct met de ab stoppen. Toen vroeg ik dat dus aan die dokter en toen zei hij dat dat achterhaald was. Geen idee of het ook echt zo is hoor, het was een beetje vreemde arts.

Het schijnt voor bepaalde dingen inderdaad niet uit te maken of je een kuur afmaakt, stond laatst een stuk over in de krant, maar ik zou er niet zelf mee gaan dokteren. Als je allergisch bent, is het uiteraard belangrijk om zo snel mogelijk te stoppen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy do 4 jul 2013 - 1:07

Dat is vervelend, Joan! Ik weet niet waarom artsen zo makkelijk zijn met antibiotica. Misschien omdat ze hun patiënten niet met lege handen naar huis willen sturen? Omdat die anders het idee hebben dat ze niks aan hun dokter hebben of dat hij/zij niet kundig genoeg is, omdat hij/zij niks wil doen? Gelukkig zijn artsen in Nederland toch nog een stuk terughoudender met medicatie dan in landen als bijv. Amerika. Daar krijg je voor het minste of geringste al een paardenmiddel.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 3 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum