Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikpijn, naar de dokter?

+2
Snack a Jack
Raindrop
6 plaatsers

Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 1:48

Ik heb vanaf maandagavond buikpijn maar echt op een specifieke plaats (rechts van mijn buik).
Het doet niet de hele tijd pijn, meestal alleen als ik een poos stil heb gezeten of gelegen. Ook doet het vooral pijn als ik mijn buik inhoud of heel diep ademhaal. Als ik geen pijnscheuten voel, voel ik wel de hele tijd een drukkend gevoel op die plaats.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? En zouden jullie hiermee naar de dokter gaan?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik volgens mij afgelopen zaterdag iets verkeerds heb gegeten. Daardoor heb ik afgelopen zondag zowat de hele dag plat gelegen en voelde me heel erg beroerd.
Maandag ging het alweer alleen vanaf maandagavond heb ik dus wel deze rare buikpijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 1:55

Heb je diarree, en slijm of bloed bij je ontlasting? Dan zou ik wel even naar de arts kunnen gaan. Omdat je aangeeft dat je misschien iets verkeerd gegeten hebt. Wat het ook nog zou kunnen zijn is een blindedarmontsteking omdat de pijn rechts zit. Kan wel een inschatting doen, maar ik ben geen arts. Sowieso als je het niet vertrouwd gewoon bellen, daar zijn die mensen voor. Je kunt beter een keer te veel bellen dan te weinig.

Veel beterschap!


Laatst aangepast door Cimic op do 17 nov 2011 - 1:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 1:56

Nee, ik zou zeker niet naar de dokter gaan, maar afwachten. Als ik niet kromlig van de pijn ga ik sowieso niet naar de dokter ergens voor, of het moet al weken/maanden aanhouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Snack a Jack do 17 nov 2011 - 1:57

Ik zou wel even naar de huisarts bellen om even te overleggen of je geen blindedarmontsteking hebt.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 2:02

Daarom dat ik inderdaad twijfel, ik ga niet snel naar de dokter haha.
Ik heb de dokter proberen te bellen maar niemand neemt op. Ze zijn wel bereikbaar vanaf vanaf 15.00. Ik kan wel naar een telefoonnummer bellen voor dringende gevallen, maar is dit wel een dringend geval? Anders bel ik gewoon straks.

Het nadeel is hier wel dat je meteen bij de dokter uit komt als je belt en die heeft dan gewoon patienten bij haar zitten.
Maarja om nou ook meteen naar de dokter te gaan hiervoor...
Ik bel anders gewoon rond 15.00 smile

Bedankt voor de adviezen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 2:04

Ik zat trouwens zelf ook aan een blindedarmonsteking te denken maar ik dacht altijd dat je dan extreem veel pijn moest hebben.

Cimic, ik heb geen diarree alleen wel slijm bij de ontlasting.
Ook heb ik wel soms last van maagzuur, soms als ik zit maar vooral heel erg als ik lig.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  juffie001 do 17 nov 2011 - 2:05

als ik zou bellen zou ik hiervoor zeker wachten tot 15.00 uur..
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:06

Kun je niet de doktersassistente bellen en haar om advies vragen? En wat vindt je zelf. vertrouw je het niet en vindt je het dringend, bellen! Wij kunnen dit niet voor jou beoordelen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 2:09

Hier hebben ze geen doktersassistente (meestal is er wel een andere dokter die de telefoon opneemt voor afspraken etc. maar zij is er nu dus niet). Maar als ik bel kan ik nog wel vandaag terecht mocht ik langs moeten komen.
Je kan hier op sommige momenten zonder afspraak terecht alleen moet je dan wel langer wachten.
Ik bel gewoon rond 15.00 en wacht af wat de dokter zegt.



Laatst aangepast door Raindrop op do 17 nov 2011 - 2:10; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:10

Raindrop schreef:Ik zat trouwens zelf ook aan een blindedarmontsteking te denken maar ik dacht altijd dat je dan extreem veel pijn moest hebben. Blindedarm geeft voornamelijk druk/koliekpijn. Bv als je op de pijnlijke plek duwt dan voel je niks zodra je de pijnlijke plek loslaat doet het ontzettende zeer Het kan hevig opzetten, maar ook geleidelijk ontstaan.

Cimic, ik heb geen diarree alleen wel slijm bij de ontlasting.
Ook heb ik wel soms last van maagzuur, soms als ik zit maar vooral heel erg als ik lig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 2:13

Dankjewel voor de info. Zo'n pijn heb ik niet. Als ik op die plek duw doet het soms zeer maar niet als ik loslaat.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:15

Graag gedaan! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  slaatje do 17 nov 2011 - 2:27

Raindrop schreef:Dankjewel voor de info. Zo'n pijn heb ik niet. Als ik op die plek duw doet het soms zeer maar niet als ik loslaat.

Nou, ik zou zeker even bellen. Het zit idd op de plek waar je een blindedarm zou verwachten (aan je omschrijving te lezen) Het is inmiddels al donderdag, en als je zondag de hele dag over hebt gegeven ivm verkeerd eten, zou dat nu wel over moeten zijn. Heb je ook koorts, en ben je nog steeds misselijk? Nogmaals, ik zou zeker bellen, al is het maar om het uit te sluiten.

Beterschap!!!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:32

slaatje schreef:
Raindrop schreef:Dankjewel voor de info. Zo'n pijn heb ik niet. Als ik op die plek duw doet het soms zeer maar niet als ik loslaat.

Nou, ik zou zeker even bellen. Het zit idd op de plek waar je een blindedarm zou verwachten (aan je omschrijving te lezen) Het is inmiddels al donderdag, en als je zondag de hele dag over hebt gegeven ivm verkeerd eten, zou dat nu wel over moeten zijn. Heb je ook koorts, en ben je nog steeds misselijk? Nogmaals, ik zou zeker bellen, al is het maar om het uit te sluiten.

Beterschap!!!

Dat is niet helemaal waar, als jij iets verkeert eet, dan is er een incubatietijd dat wil zeggen dat de tussentijd dat de bacterie nodig heeft om zich uit te breiden en de tijd dat je er werkelijk last van hebt. Als je echt last heb van een voedselvergiftiging dan heb je daar wel een tijdje last van dat is niet binnen een paar dagen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  slaatje do 17 nov 2011 - 2:37

Cimic schreef:
slaatje schreef:
Raindrop schreef:Dankjewel voor de info. Zo'n pijn heb ik niet. Als ik op die plek duw doet het soms zeer maar niet als ik loslaat.

Nou, ik zou zeker even bellen. Het zit idd op de plek waar je een blindedarm zou verwachten (aan je omschrijving te lezen) Het is inmiddels al donderdag, en als je zondag de hele dag over hebt gegeven ivm verkeerd eten, zou dat nu wel over moeten zijn. Heb je ook koorts, en ben je nog steeds misselijk? Nogmaals, ik zou zeker bellen, al is het maar om het uit te sluiten.

Beterschap!!!

Dat is niet helemaal waar, als jij iets verkeert eet, dan is er een incubatietijd dat wil zeggen dat de tussentijd dat de bacterie nodig heeft om zich uit te breiden en de tijd dat je er werkelijk last van hebt. Als je echt last heb van een voedselvergiftiging dan heb je daar wel een tijdje last van dat is niet binnen een paar dagen over.

Oh, oeps, dat wist ik niet...weer wat geleerd :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 2:54

Cimic schreef:
slaatje schreef:
Raindrop schreef:Dankjewel voor de info. Zo'n pijn heb ik niet. Als ik op die plek duw doet het soms zeer maar niet als ik loslaat.

Nou, ik zou zeker even bellen. Het zit idd op de plek waar je een blindedarm zou verwachten (aan je omschrijving te lezen) Het is inmiddels al donderdag, en als je zondag de hele dag over hebt gegeven ivm verkeerd eten, zou dat nu wel over moeten zijn. Heb je ook koorts, en ben je nog steeds misselijk? Nogmaals, ik zou zeker bellen, al is het maar om het uit te sluiten.

Beterschap!!!

Dat is niet helemaal waar, als jij iets verkeert eet, dan is er een incubatietijd dat wil zeggen dat de tussentijd dat de bacterie nodig heeft om zich uit te breiden en de tijd dat je er werkelijk last van hebt. Als je echt last heb van een voedselvergiftiging dan heb je daar wel een tijdje last van dat is niet binnen een paar dagen over.

Het probleem is ook dat ik op de een of andere manier niet kan overgeven. Ik heb dat al jaaaren niet meer gedaan en zondag had ik het gevoel dat ik moest overgeven maar mij lukt het gewoon raar genoeg niet.
Meestal krijg ik dan wel buikpijn omdat het er toch via een andere weg uit moet haha. Vaak krijg ik daarna ook diarree.
Ik heb geen koorts maar ik ga zo toch even naar de dokter bellen want ik wil wel zekerheid hebben smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  SuperGrover do 17 nov 2011 - 3:02

Ik zou hier persoonlijk niet voor naar de dokter gaan, maar je moet het zelf natuurlijk vertrouwen. De pijn klinkt niet heel typisch voor blindedarmontsteking en dat gaat ook meestal gepaard met koorts. Kan het niet gewoon verstopping zijn? Helemaal omdat je aangaf dat je iets verkeers gegeten hebt, misschien zijn je darmen wat van streek. Maar de dokter bellen kan in elk geval geen kwaad. Sterkte!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 3:10

Ik heb de dokter gebeld en volgens haar komt het niet doordat ik iets verkeerds gegeten heb.

En ik heb ook gezegd dat ik bang was voor blindedarmontsteking maar dan vloog ik volgens haar tegen het plafond van de pijn :P Dus dat zal het niet zijn.
Mocht ik er last van blijven houden of het wordt erger dan moet ik wel langs komen voor het weekend.

Bedankt voor jullie adviezen smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  slaatje do 17 nov 2011 - 3:46

Raindrop schreef:Ik heb de dokter gebeld en volgens haar komt het niet doordat ik iets verkeerds gegeten heb.

En ik heb ook gezegd dat ik bang was voor blindedarmontsteking maar dan vloog ik volgens haar tegen het plafond van de pijn :P Dus dat zal het niet zijn.
Mocht ik er last van blijven houden of het wordt erger dan moet ik wel langs komen voor het weekend.

Bedankt voor jullie adviezen smile

Gelukkig maar Raindrop, nu weet je in ieder geval dat je niet bang hoeft te zijn voor een blindedarm.

Nogmaals beterschap,
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Raindrop do 17 nov 2011 - 5:00

Dankjewel! Ben wel opgelucht nu.

En jullie ook bedankt voor het meedenken! Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  PluDan do 17 nov 2011 - 7:17

slaatje schreef:
Raindrop schreef:Ik heb de dokter gebeld en volgens haar komt het niet doordat ik iets verkeerds gegeten heb.

En ik heb ook gezegd dat ik bang was voor blindedarmontsteking maar dan vloog ik volgens haar tegen het plafond van de pijn :P Dus dat zal het niet zijn.
Mocht ik er last van blijven houden of het wordt erger dan moet ik wel langs komen voor het weekend.

Bedankt voor jullie adviezen smile

Gelukkig maar Raindrop, nu weet je in ieder geval dat je niet bang hoeft te zijn voor een blindedarm.

Nogmaals beterschap,

Idd. Beterschap en hopen dat het snel beter gaat!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn, naar de dokter? Empty Re: Buikpijn, naar de dokter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum