Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:32

Ik heb nu al sinds het eigenlijk koud is geworden, dus ruim een maand ofzo, dat ik steeds moet hoesten en ik heb een kriebel in mijn keel. Het komt en gaat, ik ben niet de hele dag aan het hoesten en ik voel me ook niet ziek. Maar wanneer is het nou verstandig om naar de dokter te gaan, want het gaat ook niet over. Kan het ook puur door de kou komen? (ik weet dat jullie geen dokters zijn Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:39

Darcy schreef:Ik heb nu al sinds het eigenlijk koud is geworden, dus ruim een maand ofzo, dat ik steeds moet hoesten en ik heb een kriebel in mijn keel. Het komt en gaat, ik ben niet de hele dag aan het hoesten en ik voel me ook niet ziek. Maar wanneer is het nou verstandig om naar de dokter te gaan, want het gaat ook niet over. Kan het ook puur door de kou komen? (ik weet dat jullie geen dokters zijn Wink)

Is het geen kriebelhoest? Want daar kan je via je dokter codeine voor krijgen. Werkt super goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  SoGood ma 20 dec 2010 - 23:41

Wat heb je zelf al geprobeerd?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  minoessepoes ma 20 dec 2010 - 23:41

Persoonlijk ga ik pas naar de dokter als ik echt benauwd ben, pijn krijg bij het hoesten of er echt koorts bij krijg, maar ik heb astma en een verleden van bronchitis en longontstekingen.

Ik heb nu eigenlijk ook al sinds het kouder is een loopneus, ben wel een weekje stevig verkouden geweest maar het gaat maar niet helemaal over, maar voor zoiets ga ik niet naar de huisarts. Dus ik denk dat ik in het geval van jouw hoestje, als het zo blijft ook niet zou gaan. Maar je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en eventueel kan je altijd even de assistente bellen voor advies, als zij dan aangeven dat je moet komen, dan zou ik dat wel gewoon even doen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:41

Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:48

Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeine of een kuur antibiotica.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:49

Ik heb zelf eigenlijk nog niets geprobeerd, omdat het dan vaak alweer over is, en weer terug komt, en weer over is, en weer terug komt. Ik neem weleens een strepsil, that's it. Ik heb trouwens wel hoestdrank, misschien dat maar eens proberen.

Ik ben een enorme hypochonder en denk al meteen aan longontstekingen en zo, maar ja wat ik lees ben je daar over het algemeen gewoon ziek van. Dat heb ik niet echt, op wat keelpijn na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:53

Isa schreef:
Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeine of een kuur antibiotica.
Dat krijg je echt niet bij een maand een hoestje. Heb beiden weleens gehad, maar dan had ik een flinke bronchitis te pakken en dat hield dan ook echt in dat ik niet meer sliep van het hoesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  SoGood ma 20 dec 2010 - 23:53

Darcy schreef:Ik heb zelf eigenlijk nog niets geprobeerd, omdat het dan vaak alweer over is, en weer terug komt, en weer over is, en weer terug komt. Ik neem weleens een strepsil, that's it. Ik heb trouwens wel hoestdrank, misschien dat maar eens proberen.

Ik ben een enorme hypochonder en denk al meteen aan longontstekingen en zo, maar ja wat ik lees ben je daar over het algemeen gewoon ziek van. Dat heb ik niet echt, op wat keelpijn na.

Wat voor hoestklachten heb je? Je kan eerst een hoestdrank proberen maar er zijn verschillende soorten hoestdranken, je moet wel zeker weten of je de juiste hebt anders helpt het niet. Anders zou ik even naar de apotheek gaan.

Ik denk niet dat je een longontsteking hebt, dat merk je vanzelf wel.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:55

Oh en Darcy: een longontsteking ga je écht wel merken, dan kun je niet meer goed ademen, heb je pijn en ben je goed ziek. Jij bent gewoon een beetje verkouden. Dus idd hoestdrankje (niet te lang achter elkaar) en verder gewoon voldoende drinken en slikken (je kunt net zo goed een dropje ofzo eten ipv een strepsil, die werken eigenlijk niet).

Als je niet ziek bent zou ik niet naar de dokter gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  minoessepoes ma 20 dec 2010 - 23:55

Isa schreef:
Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeïne of een kuur antibiotica.

Ik weet bijna zeker dat ik voor een gewoon kriebelhoesje van mijn huisarts geen antibiotica krijg, anders zou ik het ook niet willen voor zoiets. Codeïne ken ik alleen in de vorm van pijnstillers, ik geloof dat ik dat ook niet zo slikken voor een onschuldig kriebelhoestje. Ik gooi het liefst zo min mogelijk rommel in mijn lichaam, neem pas medicijnen als het echt nodig is. Maar dat moet ieder voor zich beslissen verder.

Edit: Ik heb elk jaar wel een keer bronchitis maar zelfs dan krijg ik in de meeste gevallen geen antibiotica, de huisarts heeft liever dat mijn eigen lichaam het oplost (met ondersteuning van meer astma medicijnen) als dat kan, rust en mijn bed in. Ik hoest dan trouwens de longen uit mijn lijf en heb totaal geen energie, de trap voelt als een enorme berg.
Bij ene longontsteking ben ik nog veel zieker, ik kan me niet voorstellen dat je dat niet merkt! Maar er zullen vast wel voorbeelden zijn van mensen die er pas laat achter komen dat ze een longontsteking hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen niet iets meer last hadden dan een kriebelhoestje.


Laatst aangepast door minoessepoes op di 21 dec 2010 - 0:01; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:58

Lilith schreef:Oh en Darcy: een longontsteking ga je écht wel merken, dan kun je niet meer goed ademen, heb je pijn en ben je goed ziek. Jij bent gewoon een beetje verkouden. Dus idd hoestdrankje (niet te lang achter elkaar) en verder gewoon voldoende drinken en slikken (je kunt net zo goed een dropje ofzo eten ipv een strepsil, die werken eigenlijk niet).

Als je niet ziek bent zou ik niet naar de dokter gaan.

Ja weet ik, maar ik ben ooit als kind doorgestuurd naar het ziekenhius voor longfoto's en toen had ik eigenlijk ook een enorm lange verkoudheid. Maar daar komt zeg maar mijn idee vandaan smile

Ik heb even gekeken en het is thijmsiroop, dat helpt zeker niet zo :P En wat voor hoestje? Eh nou ja een kriebelhoest dus volgens mij Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:59

Thijmsiroop is prima, als hij tenminste nog dicht zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  SoGood di 21 dec 2010 - 0:02

Darcy schreef:
Lilith schreef:Oh en Darcy: een longontsteking ga je écht wel merken, dan kun je niet meer goed ademen, heb je pijn en ben je goed ziek. Jij bent gewoon een beetje verkouden. Dus idd hoestdrankje (niet te lang achter elkaar) en verder gewoon voldoende drinken en slikken (je kunt net zo goed een dropje ofzo eten ipv een strepsil, die werken eigenlijk niet).

Als je niet ziek bent zou ik niet naar de dokter gaan.

Ja weet ik, maar ik ben ooit als kind doorgestuurd naar het ziekenhius voor longfoto's en toen had ik eigenlijk ook een enorm lange verkoudheid. Maar daar komt zeg maar mijn idee vandaan smile

Ik heb even gekeken en het is thijmsiroop, dat helpt zeker niet zo :P En wat voor hoestje? Eh nou ja een kriebelhoest dus volgens mij Very Happy

Voor een kriebelhoest is tijmsiroop idd prima. Mochten je klachten nou niet verminderen kan je altijd nog contact opnemen met je huisarts. Succes.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 0:02

minoessepoes schreef:
Isa schreef:
Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeïne of een kuur antibiotica.

Ik weet bijna zeker dat ik voor een gewoon kriebelhoesje van mijn huisarts geen antibiotica krijg, anders zou ik het ook niet willen voor zoiets. Codeïne ken ik alleen in de vorm van pijnstillers, ik geloof dat ik dat ook niet zo slikken voor een onschuldig kriebelhoestje. Ik gooi het liefst zo min mogelijk rommel in mijn lichaam, neem pas medicijnen als het echt nodig is. Maar dat moet ieder voor zich beslissen verder.

Ik heb een hele zomer lang, dat is alweer even geleden, een zeer vervelende en hardnekkige kriebelhoest gehad en hiervoor heb ik codeine gehad. Twee weken geleden heb ik wederom codeine gehad en dit voor een zeer vervelende bronchitishoest die niet leek om te gaan. Het komt bij mij namelijk niet los en ik hoest dus om te hoesten en niet meer als remedie om slijm te produceren, om vervolgens gewoon te stoppen met hoesten.

Wellicht dat mijn hoest iets anders is dan dat van Darcy en Lilith, maar mocht het echt vervelend worden, dan zouden ze codeine altijd kunnen overwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 0:06

Codeine krijg je maar heel beperkt, dat mag je niet lang gebruiken, want nogal verslavend. En daarnaast lost het niets op, het onderdrukt de hoestprikkel, verder doet het weinig. Ik heb het ook weleens gehad, om te kunnen slapen. Maar beter word je er niet van. Ja, hoogstens omdat goed slapen helpt om beter te worden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  minoessepoes di 21 dec 2010 - 0:07

Isa schreef:
minoessepoes schreef:
Isa schreef:
Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeïne of een kuur antibiotica.

Ik weet bijna zeker dat ik voor een gewoon kriebelhoesje van mijn huisarts geen antibiotica krijg, anders zou ik het ook niet willen voor zoiets. Codeïne ken ik alleen in de vorm van pijnstillers, ik geloof dat ik dat ook niet zo slikken voor een onschuldig kriebelhoestje. Ik gooi het liefst zo min mogelijk rommel in mijn lichaam, neem pas medicijnen als het echt nodig is. Maar dat moet ieder voor zich beslissen verder.

Ik heb een hele zomer lang, dat is alweer even geleden, een zeer vervelende en hardnekkige kriebelhoest gehad en hiervoor heb ik codeine gehad. Twee weken geleden heb ik wederom codeine gehad en dit voor een zeer vervelende bronchitishoest die niet leek om te gaan. Het komt bij mij namelijk niet los en ik hoest dus om te hoesten en niet meer als remedie om slijm te produceren, om vervolgens gewoon te stoppen met hoesten.

Wellicht dat mijn hoest iets anders is dan dat van Darcy en Lilith, maar mocht het echt vervelend worden, dan zouden ze codeine altijd kunnen overwegen.

Bij een bronchitis zijn je bronchiën ontstoken he, dan is het niet alleen een kriebelhoest, maar heb je dus een ontsteking in je lichaam, dan vind ik het al veel logischer dat er medicijnen voorgeschreven worden dan als je alleen een onschuldig kriebelhoestje heb. Maar als ik bronchitis heb dan ben ik ook echt ziek, misschien is dat niet bij iedereen zo, maar dan spreek ik niet over een kriebelhoestje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  SoGood di 21 dec 2010 - 0:08

Isa schreef:
minoessepoes schreef:
Isa schreef:
Lilith schreef:Daar ga ik niet voor naar de dokter. Heb vorig jaar de hele winter gehoest, maar daar kan de dokter ook maar weinig aan doen.

Codeïne of een kuur antibiotica.

Ik weet bijna zeker dat ik voor een gewoon kriebelhoesje van mijn huisarts geen antibiotica krijg, anders zou ik het ook niet willen voor zoiets. Codeïne ken ik alleen in de vorm van pijnstillers, ik geloof dat ik dat ook niet zo slikken voor een onschuldig kriebelhoestje. Ik gooi het liefst zo min mogelijk rommel in mijn lichaam, neem pas medicijnen als het echt nodig is. Maar dat moet ieder voor zich beslissen verder.

Ik heb een hele zomer lang, dat is alweer even geleden, een zeer vervelende en hardnekkige kriebelhoest gehad en hiervoor heb ik codeine gehad. Twee weken geleden heb ik wederom codeine gehad en dit voor een zeer vervelende bronchitishoest die niet leek om te gaan. Het komt bij mij namelijk niet los en ik hoest dus om te hoesten en niet meer als remedie om slijm te produceren, om vervolgens gewoon te stoppen met hoesten.

Wellicht dat mijn hoest iets anders is dan dat van Darcy en Lilith, maar mocht het echt vervelend worden, dan zouden ze codeine altijd kunnen overwegen.

Als het niet los komt heb je een vastzittende hoest, geen kriebelhoest.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  minoessepoes di 21 dec 2010 - 0:10

Lilith schreef:Codeine krijg je maar heel beperkt, dat mag je niet lang gebruiken, want nogal verslavend. En daarnaast lost het niets op, het onderdrukt de hoestprikkel, verder doet het weinig. Ik heb het ook weleens gehad, om te kunnen slapen. Maar beter word je er niet van. Ja, hoogstens omdat goed slapen helpt om beter te worden.


Ik wist helemaal niet dat dat zo erg verslavend is, wel goed om te weten. Ik ben namelijk allergisch voor ibruprofen en krijg dus altijd paracetamol met codeïne voorgeschreven als ik iets heb waarbij ik niet met een gewone paracetamol af kan. Nou neem ik al niet snel medicijnen als het niet echt noodzakelijk is, maar toch wel goed om te weten!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 0:56

minoessepoes schreef:
Lilith schreef:Codeine krijg je maar heel beperkt, dat mag je niet lang gebruiken, want nogal verslavend. En daarnaast lost het niets op, het onderdrukt de hoestprikkel, verder doet het weinig. Ik heb het ook weleens gehad, om te kunnen slapen. Maar beter word je er niet van. Ja, hoogstens omdat goed slapen helpt om beter te worden.


Ik wist helemaal niet dat dat zo erg verslavend is, wel goed om te weten. Ik ben namelijk allergisch voor ibruprofen en krijg dus altijd paracetamol met codeïne voorgeschreven als ik iets heb waarbij ik niet met een gewone paracetamol af kan. Nou neem ik al niet snel medicijnen als het niet echt noodzakelijk is, maar toch wel goed om te weten!
Nou, het zal misschien meevallen als het gemengd is hoor. Maar ik kreeg toen hoogstens 10-20 pilletjes mee per keer. En er zit zo'n gele sticker. En ik viel er echt van in coma. Best fijn spul Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  minoessepoes di 21 dec 2010 - 1:06

Lilith schreef:
minoessepoes schreef:
Lilith schreef:Codeine krijg je maar heel beperkt, dat mag je niet lang gebruiken, want nogal verslavend. En daarnaast lost het niets op, het onderdrukt de hoestprikkel, verder doet het weinig. Ik heb het ook weleens gehad, om te kunnen slapen. Maar beter word je er niet van. Ja, hoogstens omdat goed slapen helpt om beter te worden.


Ik wist helemaal niet dat dat zo erg verslavend is, wel goed om te weten. Ik ben namelijk allergisch voor ibruprofen en krijg dus altijd paracetamol met codeïne voorgeschreven als ik iets heb waarbij ik niet met een gewone paracetamol af kan. Nou neem ik al niet snel medicijnen als het niet echt noodzakelijk is, maar toch wel goed om te weten!
Nou, het zal misschien meevallen als het gemengd is hoor. Maar ik kreeg toen hoogstens 10-20 pilletjes mee per keer. En er zit zo'n gele sticker. En ik viel er echt van in coma. Best fijn spul Very Happy

Ja het is dan inderdaad vermengt dus het zal wel meevallen, ik krijg het ook wel alleen op recept mee, maar ik geloof niet dat er zo'n sticker op zit dan!
Kan me voorstellen dat je het fijn spul vond Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Winegum di 21 dec 2010 - 3:22

Ik ga niet naar de dokter, en zeker niet voor een hoest dat niet echt door wil zitten en erg ernstig lijkt. Je kunt ook de assistente bellen en kijken wat zij er van zegt. Wellicht heeft ze een goede tip of vraagt ze of je alsnog langs wil komen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 5:49

Ik zou persoonlijk daar niet voor naar de dokter gaan, maar ik ga dan ook niet snel naar de dokter (ik was er laatst en toen zei ie dat ik 3 jaar niet was geweest..oeps). Speelt wel mee dat m'n (stief)vader arts is, en ik zo een receptje voor codeine kan krijgen, wat ik in het geval van jouw hoest zou doen. En verder gewoon beetje zelf aanklooien met hoestdranken, iets wat je slijm oplost. Daar heb je geen dokter voor nodig.

Wat Lilith zegt: Het lost het hoesten niet op, maar verdoofd het en je slaapt er wel lekker door Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 6:24

Ik hoef ook geen codeïne hoor Wink Je zou het miss niet denken maar ik ga ook niet zo heel vaak naar de dokter haha. Maar het is meer dat ik niet zo goed weet wanneer je "te lang" last van iets hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 6:26

Ja dat snap ik. Nou ja ik zou het gewoon eerst proberen met hoestdranken (dat had ik in jouw geval dan al wel eerder gedaan). En als je er echt last hebt bij 't slapen wel codeine halen. (Dat heb ik namelijk soms als ik echt verkouden ben, dan hoest ik mezelf gewoon wakker).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de dokter voor een hoestje? Empty Re: Wanneer naar de dokter voor een hoestje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum