Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keelpijn: wanneer naar de dokter?

+25
Artemis
Lousanne
Saga
Vanilla Queen
Sadie_
SuperGrover
Catwoman79
Pompoen
Bolleke
Reeza
Caro
Sam
Sarah1985
Elliot
meisjesmama
JustMeDaan
Laurientje
Siamsa
nina
Antibes
Blair
PapillonRose
Happinaz
Ibbeltje
Joan
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  meisjesmama zo 30 jun 2013 - 8:02

Ibbeltje schreef:Ik zou morgen naar de dokter gaan. Met amper slikken en zo had ik daarna pfeiffer. Geen idee of jij dat hebt, ben je ook veel moe?
+1 die ervaring heb ik vorige zomer helaas ook gehad.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 18:12

Ik heb veel te lang doorgelopen met een keelontsteking waardoor ook al mijn holtes zijn gaan ontsteken. Kreeg van mijn huisarts op mijn kop dat ik zo lang was blijven lopen met die klachten en koorts Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan zo 30 jun 2013 - 18:54

Ik ben ook echt blij dat het maandag is. Ik heb zo'n pijn en zit al vanaf 3 uur beneden.  M'n stem is weg, ik heb het idee dat m'n keel alleen maar smaller wordt en slikken is echt een ramp. Ik hoop dat ik een beetje snel terecht kan!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 18:58

Aah arme schat Sad Ik hoop ook dat je snel terecht kan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Elliot zo 30 jun 2013 - 19:18

Beterschap Joanie! hug
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Sarah1985 zo 30 jun 2013 - 19:24

Beterschap is niks aan keelontsteking. Heb het vaak gehad. Tot ik bij een vervangende arts was met een dikke keel en niet meer kunnen praten toen werd ik meteen doorverwezen naar een KNO arts

Ik kreeg van mijn huisarts altijd antibiotica. Ik had het wel altijd extreem erg en ging nooit meteen bij de eerste pijn na de arts. Voor mijn amandel operatie heb ik 5 maanden met zware ontsteking rond gelopen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan zo 30 jun 2013 - 20:44

Ik ben net terug van de huisarts en heb gelijk m'n kuurtje opgehaald. Ik hoop dat het snel af zakt en dat ik straks nog even een tukkie kan doen! Lief dat jullie zo meeleven! smile
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 20:45

Wat zei de huisarts dat t was? Keelontsteking?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan zo 30 jun 2013 - 20:48

Ja, het is inderdaad een keelontsteking. Ik moest goed blijven drinken en kreeg het recept mee voor een kuurtje.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 20:48

oke. Beterschap. HOpelijk slaat t kuurtje snel aan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan ma 1 jul 2013 - 8:16

Wat kan ik verder nog doen om de pijn te verzachten? Ik slik al ibuprofen waar ik inmiddels al 6 van heb gehad. Toch blijft het ontzettend pijnlijk.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Sam ma 1 jul 2013 - 8:31

Waterijs eten!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy ma 1 jul 2013 - 10:14

Ik heb nu keelontsteking en koorts, maar ga daarvoor niet naar de huisarts. Ik krijg toch geen antibioticum, daar is hij (gelukkig) erg terughoudend in.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Antibes ma 1 jul 2013 - 10:19

Derpy schreef:Ik heb nu keelontsteking en koorts, maar ga daarvoor niet naar de huisarts. Ik krijg toch geen antibioticum, daar is hij (gelukkig) erg terughoudend in.

Goddank, ze zijn er nog... laughcry 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Caro ma 1 jul 2013 - 10:22

Ik heb nu helaas ook een keelontsteking te pakken en mijn manager zei ook al: ga naar de dokter. Toen kon ik met veel gepiep en gehijg uitbrengen dat mijn vader me altijd vertelde dat de meeste keelontstekingen viraal zijn en dat antibiotica geen klap doet. Mijn papa had ook altijd gelijk Very Happy 

Volgens mij geven sommige huisartsen het bijna als placebo. Of om de patiënten maar tevreden te houden ofzo. Maar eigenlijk kan je niks anders doen dan het uitzieken en veel drinken...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy ma 1 jul 2013 - 10:27

Beterschap, Joan! Strepsils en Trachitol verzachten ook een beetje.

Antibes: Ik heb astma, daarom is hij ook extra voorzichtig met het voorschrijven van antibiotica. Ik heb liever dat m'n lichaam het zelf oplost en dat ik alleen een kuur krijg bij bijv. een longontsteking of iets echt ernstigs, omdat de kans dan veel groter is dat een antibioticum nog werkt. De laatste keer dat ik er een heb gehad, was voor een luchtpijpontsteking die niet vanzelf overging en toen was m'n saturatie ook wel erg laag.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Antibes ma 1 jul 2013 - 10:27

Caro schreef:Ik heb nu helaas ook een keelontsteking te pakken en mijn manager zei ook al: ga naar de dokter. Toen kon ik met veel gepiep en gehijg uitbrengen dat mijn vader me altijd vertelde dat de meeste keelontstekingen viraal zijn en dat antibiotica geen klap doet. Mijn papa had ook altijd gelijk Very Happy 

Volgens mij geven sommige huisartsen het bijna als placebo. Of om de patiënten maar tevreden te houden ofzo. Maar eigenlijk kan je niks anders doen dan het uitzieken en veel drinken...

Patienttevredenheid inderdaad, niet de discussie aan hoeven gaan en weer uitlopen met je spreekuur, gewoon voor de zekerheid (hoewel ik overbehandeling een best serieuze schending van je eed vind, hoe onschuldig dit ook moge zijn), etc. Terwijl het dus in zo'n 90% van de gevallen zinloos is...

Maar ja joh, wat maakt het uit als we straks allemaal dood gaan omdat we nog stééds geen betere antibiotica hebben gevonden in de afgelopen dertig jaar. laughcry 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Caro ma 1 jul 2013 - 10:31

Mijn vader had daar lak aan, hij was een uitstekende huisarts die op handen werd gedragen door zijn patiënten maar als hij ergens de zin niet van in zag, kregen de patenten het gewoon niet. Zo vond hij ook dat kleine kinderen véél te snel antibiotica kregen ipv resistentie op t bouwen. 

Sorry maar mijn papa was gewoon de beste huisarts ever (en ik mis hem gewoon). Maar zeker met dit dingen. 

En joh.. Dan gaan we allemaal dood want sommige mensen slikken antibiotica voor een simpele verkoudheid!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Derpy ma 1 jul 2013 - 10:32

Ik kan niet eens pijnstillers slikken, daarvoor zit het te dicht laughcry
Heb sinds zaterdagmiddag alleen maar gedronken en wat fruitmoes gegeten.

Bij mij scheelt het ook dat mijn ouders allebei verpleegkundige zijn/waren. Ik heb van kleins af aan al geleerd dat het zinloos is om voor griep of een verkoudheid naar de huisarts te gaan en dat je het sowieso eerst even moet aankijken, omdat er genoeg is wat je er zelf al aan kunt doen. Dan is er natuurlijk ook nog de andere kant van het verhaal, dat zorgkosten gigantisch stijgen als iedereen voor elk pijntje gelijk naar de huisarts gaat.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan ma 1 jul 2013 - 14:56

Dus ik zit nu eigenlijk antibiotica voor nop te eten?
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Reeza ma 1 jul 2013 - 17:36

Snap niet dat de HA je geen andere adviezen heeft gegeven, zoals dropjes eten en honing, werkt verzachtend en als je ergens op sabbelt wordt er meer speeksel aangemaakt, wat weer antibacterieel werkt.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Bolleke ma 1 jul 2013 - 18:05

Ik ben nog nooit voor keelpijn naar de dokter geweest eigenlijk...
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan ma 1 jul 2013 - 18:14

Ik heb wel vaker keelpijn gehad maar dat werd meestal een verkoudheid. Inmiddels zit m'n hele keel vol vlekjes en bultjes en is het een ontsteking. De laatste keer dat ik dat had was als kind. Ik heb m'n amandelen ook nog steeds. Ik vond het gewoon een fijner idee om naar de arts te gaan.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Pompoen ma 1 jul 2013 - 18:22

Als je echt zo'n pijn hebt kun je beter 4x daags 1000 mg para etamol slikken en daarnaast ibuprofen (3x daags 500 is volgens mij de max. Dosering!). Die combi werkt beter dan los. Je moet die para etamol dan wel ff trouw slikken want dan bouw je een spiegel op.

Derpy, kun je geen zetpillen ge ruiken dan? Ik weet het, ookniet erg fijn, maar pijn is ook niet fijn!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Catwoman79 ma 1 jul 2013 - 20:27

Joan schreef:Dus ik zit nu eigenlijk antibiotica voor nop te eten?

 ja, sorry, maar keelontsteking is over het algemeen viraal.
Krijg je een kuur is het in 7 dagen over, krijg je niets duurt het een week.
Aldus mijn huisarts
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelpijn: wanneer naar de dokter? - Pagina 2 Empty Re: Keelpijn: wanneer naar de dokter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum