Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar de dokter voor keelontsteking???

+2
Bliss
SleepingBeauty
6 plaatsers

Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  SleepingBeauty zo 16 jan 2011 - 22:31

ik heb al dagen last van m'n keel en er komt ook wel vies groenige rommel uit...
Dus zal best iets ontstoken zijn, maar om daar nou voor naar de dokter te gaan..
Heb ook al dagen last van hoofdpijn, ene keer wat meer als de andere keer dus zal daar ook wel mee te maken hebben.

Mijn man zegt dat ik daarmee naar de dokter moet, omdat ik er anders te lang mee blijf rondlopen...
Ik heb zoiets van gaat wel over, vandaag ff wat keelsnoepjes halen..
voel me altijd zo'n zeur als ik voor die idngen bij de dokter aan kom..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Bliss zo 16 jan 2011 - 22:42

Als t echt keelontsteking is, zou ik wel naar de dokter gaan. Doe ik ook altijd en dan krijg je een antibioticakuurtje! Ik ben nu ook ziek, maar volgens mij toch geen echte ontsteking, dus dit keer blijf ik maar gewoon thuis.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:47

Ik heb ook bijna een hele week last van mijn keel gehad, maar ging uiteindelijk vanzelf over.

Is je keel rood of zie je ook witte stippen of je amandelen? (als je die ziet zou ik wel naar de huisarts gaan voor een kuurtje antibiotica). Heb je er ook koorts bij of dat niet?

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Susan zo 16 jan 2011 - 22:48

Ja hoor, waarom niet? Dan krijg je waarschijnlijk een kuurtje en dan ben je er zo weer vanaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:55

Het ligt eraan wat voor keelontsteking. Je krijgt meestal geen kuur voor een keelonsteking (en ik kan het weten, ik heb er elke 2 maanden 1, moet eigelijk mijn amandelen laten verwijderen).

De meeste onstekingen worden veroorzaakt door een virusje, en dan helpt antibiotica ook niet, dat moet vanzelf over gaan. Meestal ben je dan binnen 5-7 dagen van je keelpijn af. Heb je een bacterie te pakken dan moet het eigenlijk ook zo snel over zijn (en dan krijg dus dus nog steeds geen kuurtje, want dan duurt het hoogstens 1 dag korter). Mocht het nou langer dan een week duren, dán krijg je vaak wél een kuurtje.

Dat heb ik in de afgelopen 2 jaar 2x gehad, toen liep ik al wéken met een flinke onsteking (en dus bijna niet meer kunnen slikken enzo).

Een kuur heeft dus pas zin als het niet vanzelf over gaat na een weekje ofzo. En eerder zou ik er ook niet voor naar de dokter gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:57

Tips van mijn dokters:
(ik krijg trouwens niet alleen van mijn eigen huisarts geen kuur hoor, maar ik heb er in totaal 3 dokters over gezien en ik kreeg pas een kuur als ik er héél lang last van had, je moet niet te vaak antibiotica nemen)

Koud drinken, vaak kleine slokjes. (ik dacht juist dat warmhouden en warme thee goed was, maar dat is juist niet goed)
Vaak slikken.
Veel slapen en rusten
Gezond eten

En dat was het wel zo'n beetje. Veel meer kun je er niet aan doen. Rust is wel heel belangrijk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  nisavi zo 16 jan 2011 - 23:08

Je zegt dat er vies groenige rommel uitkomt. Je bedoelt met hoesten? Ik heb dat gehad, moest ook erg veel hoesten. En dat bleek een luchtweginfectie te zijn. Medicijnen (kuur) gekregen en daarna ging het al weer beter.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  SleepingBeauty zo 16 jan 2011 - 23:18

Thnx voor jullie reacties!
Denk dat ik het vandaag nog ff aan zie.

Met slikken heb ik van die vieze slijm rommel, wat dan los komt.
Mijn man zegt ook dat hetn iet al te fris ruikt daar binnen Embarassed
Heb ook wel beetje last met inademen van mijn luchtweg ofzo, achter je borstkas...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:52

Lilith schreef:Het ligt eraan wat voor keelontsteking. Je krijgt meestal geen kuur voor een keelonsteking (en ik kan het weten, ik heb er elke 2 maanden 1, moet eigelijk mijn amandelen laten verwijderen).
Oh, ik heb een paar jaar terug keelontsteking gehad en ik kreeg direct een kuurtje. Hij keek even in mijn keel en begon meteen een recept uit te schrijven.
Misschien dat het verschil bij jou is dat jij zo vaak een keelontsteking hebt. Dan heeft een kuurtje geven inderdaad weinig nut in verband met het mogelijk immuun worden van jouw lichaam voor antibiotica.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:21

Maple schreef:
Lilith schreef:Het ligt eraan wat voor keelontsteking. Je krijgt meestal geen kuur voor een keelonsteking (en ik kan het weten, ik heb er elke 2 maanden 1, moet eigelijk mijn amandelen laten verwijderen).
Oh, ik heb een paar jaar terug keelontsteking gehad en ik kreeg direct een kuurtje. Hij keek even in mijn keel en begon meteen een recept uit te schrijven.
Misschien dat het verschil bij jou is dat jij zo vaak een keelontsteking hebt. Dan heeft een kuurtje geven inderdaad weinig nut in verband met het mogelijk immuun worden van jouw lichaam voor antibiotica.
Mijn arts zei gewoon dat een keelonsteking normaal na een week over moet zijn, is het dat niet, dan heeft het zin om een kuur te nemen, eerder niet, omdat het er niet eerder van over gaat. Pas als je lijf het zelf niet kan opruimen heeft een kuur zin, en dat zul je toch echt even moeten afwachten.
Dat ik zo vaak keelontsteking heb wist de dokter toen niet,want ik ga er nooit mee naar de dokter. Alleen dus nu 3x, toen ik er na 3 weken nog last van had en ik flinke koorts had enzo. En de laatste keer kreeg ik er ook geen kuurtje voor mee, ookal duurde het al 3 weken. De dokter keek en zei dat het al op de terugweg was, en dat ik na een dag of 5 redelijk pijnvrij moest zijn en na 2 weken helemaal klachtenvrij. En dat was ook zo.

Er zijn wel artsen die meteen een kuur uitschrijven hoor, ik had ook een collega die bij elke keelpijn meteen belde en dan meteen een AB kuur kreeg, nog voordat het echt erg was. Maar dat wil ik niet, ik kijk het altijd even aan, zolang ik er geen koorts bij heb en het niet te lang duurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:24

Lilith schreef:
Maple schreef:
Lilith schreef:Het ligt eraan wat voor keelontsteking. Je krijgt meestal geen kuur voor een keelonsteking (en ik kan het weten, ik heb er elke 2 maanden 1, moet eigelijk mijn amandelen laten verwijderen).
Oh, ik heb een paar jaar terug keelontsteking gehad en ik kreeg direct een kuurtje. Hij keek even in mijn keel en begon meteen een recept uit te schrijven.
Misschien dat het verschil bij jou is dat jij zo vaak een keelontsteking hebt. Dan heeft een kuurtje geven inderdaad weinig nut in verband met het mogelijk immuun worden van jouw lichaam voor antibiotica.
Mijn arts zei gewoon dat een keelonsteking moet normaal na een week over moet zijn, is het dat niet, dan heeft het zin om een kuur te nemen, eerder niet, omdat het er niet eerder van over gaat. Pas als je lijf het zelf niet kan opruimen heeft een kuur zin, en dat zul je toch echt even moeten afwachten.
Dat ik zo vaak keelontsteking heb wist de dokter toen niet,want ik ga er nooit mee naar de dokter. Alleen dus nu 3x, toen ik er na 3 weken nog last van had en ik flinke koorts had enzo.
Ik kreeg een kuurtje na drie dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:24

Maar ja, zo zit er wel meer verschil in, ik hoor hier vaak mensen die een AB kuur krijgen voor de kinderen als ze ooronsteking hebben. Dat heb ik ook nog nooit gehad. Bij ooronsteking kreeg ik hetzelfde advies 'kijk het maar aan, moet vanzelf weer over gaan en gaat het dat niet, dan krijg je een kuur' en dat klopte ook altijd, want dan was het 2/3 dagen later gewoon over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:25

Ik had mijn post iets ge-edit Maple.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:43

Ik ga idd pas met keelklachten naar de dokter als ik dagenlang witte puntjes zie in mijn keel/ amandelen en koorts heb (boven de 39,0). Dan krijg ik eigenlijk altijd wel een kuurtje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  SarahKey ma 17 jan 2011 - 1:02

Ik ben ook een keer naar de dokter geweest voor mijn keel. Kreeg toen ook geen kuurtje, maar had toen ook geen koorts. Moest het echt 'uitzieken'. Wat heb ik me ellendig gevoeld, deed echt veel pijn. Ook waren de klieren in mijn nek opgezet. Maar ging idd vanzelf weer over, al vond ik elke dag te lang duren Laughing Nu al maanden last van ooronsteking en nu wel een kuur gekregen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Sarah1985 ma 17 jan 2011 - 2:32

ik ga altijd wel na de dokter met keelonsteking, vooral toen ik 6 keer in een jaar had. Maar ik heb zn fijne arts die niet aan doorverwijzingen doet en keer antibiotica voorschrijft. Toen ik na een vervangende arts ging moest ik meteen naar het ziekenhuis en moesten mijn amandelen eruit
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:27

Ik denk dat je zelf wel aanvoelt of je naar de dokter moet of niet.. ik loop liever daar de deur ook niet plat maar af en toe heeft je lijf hulp nodig om er weer bovenop te komen!

Hier begon de ellende 2 weken geleden dat ik een zere keel had, moeite met slikken ed. Dit aangekeken tot dat ik 3 dagen flinke koorts kreeg (40 graden ruim!) en toen naar de dokter geweest en had inderdaad een fikse keel ontsteking en ook zaten mijn holtes dicht. Kon die dag ook amper meer slikken zonder dat de tranen in mijn ogen sprongen en kreeg toen een flinke kuur (14 dagen) en nu gaat het zachtjes aan weer beter!

Kortom, soms kan je het aankijken en gaat het vanzelf over want volgens mij loopt half nederland met klachten rond op het moment. En als het niet gaat gewoon naar de huisarts gaan want daar zijn ze tenslotte ook voor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de dokter voor keelontsteking??? Empty Re: Naar de dokter voor keelontsteking???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum