Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

+8
Red Velvet
Buddha88
Caroow
Pineco
Joan
Reeza
Snoopy
Willem
12 plaatsers

Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Minx zo 14 jul 2013 - 22:52

Wanneer zouden jullie met een ontstoken oog naar de dokter gaan. Vind dit nogal moeilijk om in te schatten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Willem zo 14 jul 2013 - 22:53

Dat ligt een beetje aan de vorm van de ontsteking.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Snoopy zo 14 jul 2013 - 22:54

Als de klachten niet binnen een paar dagen minder worden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Reeza zo 14 jul 2013 - 22:55

Als de klachten niet minder worden en ik zelf al alles hebt geprobeerd wat er te proberen is. Wat heb je zelf al gedaan tegen de ontsteking?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Minx zo 14 jul 2013 - 22:56

Ja hij is vooral rood en 's ochtends ook echt vies. Donderdag begon hij was rood en vrijdag was het vast geplakt. Het leek vanochtend iets beter maar nu twijfel ik weer.

Nu vooral zelf aan het spoelen en er zoveel mogelijk van af blijven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Joan zo 14 jul 2013 - 23:16

Ik vind dingen met ogen altijd eng, dus ik was wel langs gegaan vandaag of morgen.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Pineco zo 14 jul 2013 - 23:49

Ik ga eigenlijk nooit met een ontstoken oog naar de dokter. Ik houd het goed schoon en draag mijn lenzen een paar dagen niet tot het over is. Daarna een nieuw paar lenzen in natuurlijk smile 

Sterkte ermee!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  MADDIE ma 15 jul 2013 - 1:48

Ik zou wel een afspraak maken bij de dokter voor de zekerheid. Ik heb ook een keer een aantal dagen gewacht en toen moest ik uiteindelijk toch echt twee keer een zalfje voordat het over was. Ik denk dat je het wel lang genoeg hebt aangekeken.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Caroow ma 15 jul 2013 - 1:55

Ik had het laatst en wilde na een week de dokter gaan bellen. Heb het uiteindelijk niet gedaan, het was ineens over. (Ik heb er borstvoeding in gedaan, dat moet bij baby's ook Rolling Eyes Misschien dat het daardoor over is gegaan, ik weet het niet)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Buddha88 ma 15 jul 2013 - 2:39

Doen hoor, ik heb het zo ongeveer 1 x in het jaar en ik wacht eigenlijk altijd met náár de dokter gaan (eerst spoelen met water etc).
 Maar ik weet gewoon: dat zalfje doet het hem. En dan krijg ik weer een mini-zalfje van 16 eu..oke.. maar dan is mn oog binnen 2 dagen over smile
Buddha88
Buddha88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast ma 15 jul 2013 - 3:09

Met je ogen moet je voorzichtig zijn!

Het kan iritis zijn en dat is gevaarlijk voor je oog. Om die reden ben ik al 2 keer met spoed naar de oogarts gestuurd (in het weekend zelfs). Het bleek twee keer een hoornvliesontsteking te zijn.

Zeker als de pijn in je oog zit en je lichtschuw bent moet je even langs gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Red Velvet ma 15 jul 2013 - 5:06

Een oogontsteking is vrij onschuldig en gaat binnen een paar dagen over. Met of zonder behandeling.
Wat verstandig is, is een aantal keer met afgekoeld gekookt water je oog schoon maken (veeg van buiten,  richting de neus)
Je moet naar de dokter als:
- Je visus (zicht) veranderd (verminderd, dubbel zien, sterretjes, wazig zicht)
- Pijn aan het oog hebt
- Lichtschuw
- Trauma (stomp op het oog gehad oid)
- Iets in het oog hebt gehad
- Als je het niet vertrouwt
 

Let wel op, het is besmettelijk, dus neem de hygiëne in acht Wink

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Minx ma 15 jul 2013 - 5:32

Besloten toch maar morgen even te gaan. Vandaag werd het er niet beter op. En net zonder zonnebril wou ik het liefste mijn oog dicht doen.

En van dat lijstje heb ik toch best wat dingen Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Gast ma 15 jul 2013 - 8:02

Mijn huisarts vindt altijd dat ik eerst moet proberen om jet zelf beter te maken en pas na 2 weken schrijft hij iets voor. Aangezien ik zelf al weet dat niks helpt behalve die zalf, bel ik meestal wat eerder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Slakje ma 15 jul 2013 - 8:22

Ik ga meestal meteen. Maar ik heb ook operaties aan mijn ogen gehad waardoor ze wat extra gevoelig zijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Auxo ma 15 jul 2013 - 9:24

Met iets aan mijn ogen ga ik altijd naar de dokter, maar ik heb al van kleins af aan van alles aan mijn ogen, ik ben er voorzichtig mee.

Succes bij de huisarts Minx.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Minx ma 15 jul 2013 - 21:33

Zit nu bij de dokter ben benieuwd. Mijn oog is nog niet zo vies geweest als vanochtend dus denk dat het wel goed is als ik er zit. Ben nu al compleet gesloopt door het dronken zicht wat ik heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  MADDIE ma 15 jul 2013 - 21:50

Goed dat je gaat! Waarschijnlijk krijg je oogzalf mee!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Minx ma 15 jul 2013 - 22:13

Ja idd, ga hem zo ophalen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog, wanneer naar de dokter? Empty Re: Ontstoken oog, wanneer naar de dokter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum