Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe snel op kraamvisite?

+13
Makamba
Kat1980
Gizmo
sheila123
blondje1313
Bruintje Beer
Fiwen
moepie
Susan
rapa nui
duckie
Tania
Puk
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe snel op kraamvisite? Empty Hoe snel op kraamvisite?

Bericht  Puk zo 27 feb 2011 - 4:41

Hallo:)
Vorige week vrijdag is een goede vriendin van me bevallen, ze belde om 15.15 dat ze om 13.45 bevallen was van een gezonde zoon. Ik was helemaal blij en gelukkig voor haar en haar vriend natuurlijk en ik zei dat ik niet kon wachten om te komen kraamschudden. Van haar had ik dezelfde dag al mogen komen, maar ik was aan de andere kant van het land.

Zaterdags is ze thuis gekomen uit het ziekenhuis, mijn vriend en ik zijn zondag gaan kraamschudden. Toen wij daar waren, kwamen ook haar broer en zijn vriendin. Ik dacht dat zij al eerder op bezoek waren geweest, maar ik was heel erg verbaasd, want zij feliciteerden en gaven cadeaus. Zij waren dus ook voor het eerst op bezoek. En toen voelde ik me erg kut. Dat ik er eerder was dan haar eigen broer, dat vond ik heel gek!

Dus mijn vraag: wat is jullie ervaring hiermee? Wie kwam er wanneer toen jij bevallen was? Of hoe snel ga je zelf op kraamvisite?

Groetjes!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel op kraamvisite? Empty Re: Hoe snel op kraamvisite?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 4:48

Je weet natuurlijk niet wat de reden was waarom zij toen ook pas zijn geweest.
En als je vriendin er geen moeite mee had, denk ik niet dat jij er moeite mee moet hebben hoor.

Ik ben op dinsdag om 08.20 bevallen en rond 12u kwamen mijn ouders, schoonmoeder+man, zusje en haar vriend.
Mijn andere zus was erbij, bij de bevalling en haar man zat nog in Vlissingen dus die is de volgende dag pas gekomen.
Mijn schoonvader is `s avonds geweest en mijn zwager en schoonzus ook met hun kinderen.

In het weekend kwam de rest een beetje op gang.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 27 feb 2011 - 4:53

Als je vriendin dat erg had gevonden dan had ze vast gezegd dat je pas later kon komen. Het geeft toch niks dat jij haar kindje eerder hebt gezien?

Bij ons zijn onze ouders twee uurtjes na de bevalling naar het ziekenhuis gekomen. De rest van de visite kwam voor het eerst na een dag of 10.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie zo 27 feb 2011 - 4:54

om 7 uur bevallen en om half 1 waren we weer thuis. smiddags zijn mn ouders + schoonouders geweest en savonds broers en zussen
dag daarna kwam stel vrienden en de ouders weer
daarna kwamen ouders schoonouders broers en zussen elke dag even langs en omdat het rond kerst was en we sneeuw en gladheid hadden zijn veel mensen pas later gekomen....
vond het wel lekker dat het allemaal een beetje rustig na elkaar kwam zodat we ook lekker met zn 3en konden genieten
mn beste vriendin kon door omstandigheden pas na 2/3 weken komen maar was anders ook al sneller geweest

je hebt neem ik aan van te voren ook gebeld om af te spreken wanneer je komt dus dan zal ze het ook wel zo gewild hebben
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  rapa nui zo 27 feb 2011 - 4:54

Ze heeft je toch zelf ook al heel snel na de bevalling gebeld? Dan ben je voor haar dus ook wel speciaal en dan vind ik dit zeker niet te snel ook al kwam je tegelijk met haar broer. Als je niet door haar gebeld was en alleen een kaartje had gekregen dan had ik misschien nog een paar dagen gewacht. (maar dan had je het kaartje misschien ook pas maandag met de post gehad..)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:01

Ligt eraan, bij mijn broer ging ik meteen naar het ziekehuis zodra hij smste dat mijn schoonzusje (bijna) 10 cm ontsluiting had.

Bij mij was het gelijk feest. Ik ben om 9.32 bevallen en op deze foto zie je op de klok hoe laat het is:
Hoe snel op kraamvisite? 1232779805_5_gqrD
Dit zijn mijn moeder, schoonmoeder, zwager +vriendin, neef+vriendin en tante. Mijn schoonvader kwam ook nog met Ciske en mijn vader ook.
Mijn broer kwam s' middags, toen we overgeplaatst waren naar een ander ziekenhuis.

Als iemand je opbeld om te zeggen dat ze aan het bevallen is of net bevallen is, vind ik dat je er zo snel mogelijk naar toe kunt gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:04

@Sunprinses wat leuk die drukte zeg en wat snel haha :shock:

Mijn nichtje is vorige week bevallen en omdat ik het zelf best druk heb met werken enz. Ga ik over 2 weken naar haar toe. Zelf had ik echt na de bevalling 4 volle weken vol bezoek en dat was best vermoeiend. We hadden we expres dagen dat we niemand hadden maar dat was nooit langer dan 1 dag.

Gast
Gast

Bericht  Puk zo 27 feb 2011 - 5:06

Sinprincess, en dat laatste wat je zegt vind ik juist zo moeilijk. Ik weet niet wat gepast is, en ik ben een enorme twijfelkont! Wel een mooie foto:) Al je bezoek kijk zo gelukkig:D

En verder zegt mijn vriend ook dat ik niet zo moet zeuren, als ze het anders had gewild, had ze dat heus wel gezegd....dat hoop ik dan maar;)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:08

Ik vind het ook echt een geweldige foto omdat hij helemaal weergeeft hoe wij met onze familie zijn Very Happy
Een aantal van hen waren ook bij de bevalling en de rest stond op de gang te wachten tot de gyn groen licht gaf Laughing

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 27 feb 2011 - 5:09

Daar zou ik me nou Ă©cht niet druk over maken of schuldig over voelen, ze gaf zelf aan dat je meteen mocht komen, hoe ze dat verder met haar broer afspreekt is toch niet jouw verantwoordelijkheid? Als je met je vriendin een tijdstip afspreekt om op kraamvisite te komen dan hoef jij toch niet aan haar te vragen of haar broer dan al wel is geweest?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:59

Ik ben op woensdagochtend om 05.16u bevallen, om 8.00u kwamen mijn ouders en schoonouders, om 15u zijn broertjes/zusjes ook geweest. De dinsdag erna (6 dagen later dus) zijn we begonnen met kraamvisite voor vrienden/vriendinnen/overige familie

** Edit: iedereen is wel al rond 07.30u gesmst dat onze dochter geboren was.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:22

Ik ben 's nachts bevallen, en we hebben pas de volgende ochtend gebeld naar onze ouders om het te vertellen. Mijn ouders zijn direct daarna gekomen, mijn schoonouders pas in het weekend (vier dagen later) omdat ze eerder niet konden komen. Hierdoor waren er vrienden van ons die ons zoontje eerder gezien hebben dan mijn schoonouders, maar ik geloof niet dat hier ooit een probleem van is gemaakt, het maakt mij in ieder geval niets uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:39

Er is toch geen bepaalde volgorde van baby kijken lijkt me? Lijkt mij geen probleem dat jij de baby eerder hebt gezien als haar broer. Misschien hadden zij er wel een reden voor dat ze iets later zijn gekomen, weet jij veel.

Bij mij stonden mijn (schoon)ouders een paar uur na de bevalling al aan het ziekenhuisbed. Mijn broer, zijn vrouw en hun kinderen waren er 's avonds en de rest druppelde vanaf de dag erna binnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:41

Het maakt niet uit wat gepast is. Als jij het fijn vindt om zo snel te gaan en de kraamvrouw ook, is dat prima.

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 27 feb 2011 - 8:02

Je vriendin vond het geen probleem, dus ik zou me er niet druk over maken.

Mijn beste vriendin is een tijdje terug ook bevallen. Ze beviel s'nachts en s'ochtends belde ze voor het blijde nieuws. s'avonds hebben we gebeld of we heel even mochten komen kijken. Dit mocht,vonden ze erg leuk! We zijn heel even geweest, 20 minuutjes ofzo. Toen wij op het punt stonden om te gaan kwamen de ouders van onze vriend, die waren nog niet geweest.....
Ik had er eerst ook een gek idee bij maar ze vonden het zelf geen probleem.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiwen zo 27 feb 2011 - 8:10

Ik ben op woensdag om 14.41 bevallen en pas om 8 uur was ik op de kraamafdeling en mochten er mensen komen. Ik kon niet plassen en zowel J. als ik hadden verhoging dus we moesten wachten tot er duidelijkheid was over of het een infectie was of dat het gewoon van de bevalling en de ruggenprik kwam.
Ik belde mijn moeder om 3 denk ik en die stond meteen in de startblokken om richting ziekenhuis te vertrekken dus dat viel haar heel zwaar dat ze tot 8 uur moest wachten. Ik merkte pas dat ik haar eerder had willen zien toen ze de kamer binnen stapte en ik was ook heel erg blij dat mijn ouders er een half uur eerder waren dan mijn schoonouders. De volgende keer zou ik haar echt meteen willen zien en afspreken dat ze al op de verloskamer langs mag komen.

Maar on-topic: als je vooraf overlegt hebt met die vriendin en ze het goed vond dat jullie langs kwamen is het toch goed. Mijn beste vriendinnen zijn ook vrijdag al langs geweest terwijl mijn schoonbroer nog niet geweest was. Die werkt aan de andere kant van het land dus die kan niet zomaar even op en neer rijden, die is in het weekend geweest.

haha en het toppunt, mijn beste vriendin (en verloskundige) heeft de bevalling begeleid dus die was helemaal de eerste die J. zag en ons mocht feliciteren :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Bruintje Beer zo 27 feb 2011 - 9:16

Ik ben om 20.38 bevallen en en na 23u mochten ze even op bezoek komen. Dit waren toen mijn schoonouders, moeder. zus en zwager, en 2 zwagers en 2schoonzussen. Mijn vriendin en haar man kwamen toen ook nog even langs in het ziekenhuis. Ze zijn hoogstens 15 minuten geweest maar zo doen we het bij deze bevalling ook. In de kraaamweek is ook alleen dit groepje op bezoek geweest daarna zijn de kaarten op de bus gedaan en kwam het op gang.

Bij mn zus stond ik 4 uur later ook op de stoep.
Bij vriendinnen weet ik het niet. Misschien wel bij die ene vriendin dan wel dan ga ik dnek ik ook gelijk op bezoek als ze dat wil.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  blondje1313 zo 27 feb 2011 - 19:27

Bij mijn schoonzus waren wij de allereerste, dus voordat de ouders er waren. Maar dat was ook toevallig, we belden om een geboortebord in de tuin te zetten en toen zeiden ze dat we wel naar het ziekenhuis mochten komen.
Maar ik geloof dat we ze tot nu toe ook meer gezien hebben dan alle andere familieleden/vrienden, dus dan is het ook niet zo gek.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 20:16

Mijn (schoon)ouders en (schoon)zus kwamen de volgende dag (ik ben om 23.02 uur bevallen) en mijn beste vriendin kwam de dag erna toen ik nog in het ziekenhuis lag. Bij haar ben ik ook na drie dagen al langsgekomen. Het is maar net hoe je er zelf in staat als verse moeder.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 20:25

Sunprincess, die foto is echt grappig Very Happy Hele kamer vol acht min na de geboorte Very Happy

Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 23:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  sheila123 zo 27 feb 2011 - 20:32

Ik wilde bewust niet al te snel visite. Ik ben om half 5 s'morgens bevallen en om 8 uur waren mijn ouders er. S'middags mijn zus en man en mijn broertjes. Pas in de loop der week kwamen mijn vrienden en vriendinnen. Ik ga zelf altijd pas na ongeveer een week op kraamvisite. Dus probeer de kraamweek een beetje voor de familie te laten.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 20:35

Ik ben 's nachts bevallen, mijn ouders zijn om 6u geweest (daar was de oudste ook), een vriendin is 's ochtends geweest en mijn broertjes pas later omdat die allebei tot in de middag moesten werken. Maar hier is mijn schoonfamilie er wel gigantisch over gevallen dat "iedereen" de baby al had gezien behalve zij, terwijl zij zelf pas laat in de middag konden komen (en ze was dus 's nachts geboren). Tsja ik ga niet tegen anderen zeggen dat ze niet mogen komen omdat zij zelf de moeite niet nemen om eerder te komen... Maar goed. Je vriendin vond het prima, dan zou ik me er niet druk om maken! Mijn broertjes vonden het ook geen probleem dat een vriendin haar eerder had gezien. Dat is volgens mij niet eens in ze opgekomen.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo zo 27 feb 2011 - 20:37

Sunprincess schreef:Het maakt niet uit wat gepast is. Als jij het fijn vindt om zo snel te gaan en de kraamvrouw ook, is dat prima.

Lijkt me toch nog altijd dat degene die bevalt/bevallen is, dat bepaald?
Dat hoefde ik bij mijn zus echt niet te flikken hoor, meteen komen. Ik kwam pas twee dagen later. Mijn ouders ook. Mijn zus had eerst behoefte aan tijd voor het gezinnetje, bijkomen. Dan respecteer ik dat.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 21:43

Ik ben om kwart over 12 bevallen, mijn moeder was erbij dus die was het eerst en toen kwamen in de loop van de middag de broers en zussen en opa's en oma's. Verder hebben we het rustig aan gedaan met kraambezoek, ik wou niet te veel.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 zo 27 feb 2011 - 22:32

Ik ben om 2.48 uur bevallen en mijn vriend heeft toen wel meteen zijn ouders, zijn zus en mijn ouders gebeld. Om 7.30 uur kwamen mijn schoonouders langs, ook om onze oudste zoon weer terug te brengen. Later die ochtend kwam mijn schoonzus langs en het begin van de middag kwamen mijn ouders langs. Verder wel veel vrienden en andere familieleden gesproken. Veel mensen zeiden dat ze zouden komen zodra de drukte voorbij was, maar die drukte kwam niet echt op gang... Tijdens mijn kraamweek is er behalve de directe familie dus ook niemand langs geweest en dat vond ik best jammer. Ik had echt het gevoel dat de tweede in de ogen van anderen minder belangrijk was. Vanaf de tweede week kwam de kraamvisite langzaam op gang
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: