Kraamfeest of Kraamvisite?
+25
studiebol
Parel
Shopaholic
Razz
Floor
Sanne
ekjir@M
Caramba
firda
-Ieniemienie-
mzcharlotte
kwebbeltje
Printje
nillis
Susan
Aagje!
Tiara
Happydobby
Ragazza
Teddyaapje
SarahKey
Manderijn
Ella
Slakje
Silver
29 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kraamfeest of Kraamvisite?
Hebben jullie gekozen voor de kraamvisite of een kraamfeest in 1 keer? Beviel dit?
En met een kraamfeest had je dan iets afgehuurd of alles gewoon thuis/in de tuin? Had je ook een lijstje gemaakt op bijv lijstjes.nl?
Hoe zou je het een volgende keer doen?
Mijn vriend heeft een behoorlijk grote (close) familie, daarnaast hebben we ook een grote vriendengroep en ik zie het niet zitten om straks over een halfjaar nog in de kraamvisite te zitten. En alles in een paar weken proppen zal ook te druk zijn. Nu wordt ik soms al gek met drukke verjaardagen, laat staan dat het dan niet gebeurd.
Wat betreft de vraag over cadeautjes hoor ik nu al om me heen verschillende meningen. De familie van mijn vriend vind het wel handig om uit een lijstje te kunnen kiezen. Maar er zijn er ook een paar die zeggen dat het sowieso onpersoonlijk is, en een goedkope manier om alle cadeaus binnen te halen. Wat vinden jullie?
En met een kraamfeest had je dan iets afgehuurd of alles gewoon thuis/in de tuin? Had je ook een lijstje gemaakt op bijv lijstjes.nl?
Hoe zou je het een volgende keer doen?
Mijn vriend heeft een behoorlijk grote (close) familie, daarnaast hebben we ook een grote vriendengroep en ik zie het niet zitten om straks over een halfjaar nog in de kraamvisite te zitten. En alles in een paar weken proppen zal ook te druk zijn. Nu wordt ik soms al gek met drukke verjaardagen, laat staan dat het dan niet gebeurd.
Wat betreft de vraag over cadeautjes hoor ik nu al om me heen verschillende meningen. De familie van mijn vriend vind het wel handig om uit een lijstje te kunnen kiezen. Maar er zijn er ook een paar die zeggen dat het sowieso onpersoonlijk is, en een goedkope manier om alle cadeaus binnen te halen. Wat vinden jullie?
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kraamfeest of Kraamvisite?
Ik vond de visite aangenaam. De drukte van zo'n feest was niks voor mij en als ik het niet meer fijn en gezellig zou vinden of ik zou moe worden of er is iets met de baby vind ik ook niet dat je zomaar weg kunt van je eigen feest... Bezoek kan ik wel gewoon buitenwerken.
In België hebben de meeste ouders een geboortelijst bij een babywinkel. Daar zetten de ouders dan de producten op die zij graag willen hebben en de familie/vrienden kiezen daar een cadeautje uit. Niet iedereen, hoor, het is een vrijblijvende lijst. Andere mensen storten een centje op de rekening of kopen iets anders. Allemaal prima. Ik vind het iig handig zo'n lijst, want je krijgt over het algemeen handige cadeaus die je goed kan gebruiken ipv 50 pakjes in maatje 62 of 20 knuffels... En we hoeven zelf niet heel de uitzet aan te kopen.
Vaak staat er op geboortekaartjes met een lijst : "Er ligt een vrijblijvende lijst bij *naam winkel + gegevens vh gezin*"
In België hebben de meeste ouders een geboortelijst bij een babywinkel. Daar zetten de ouders dan de producten op die zij graag willen hebben en de familie/vrienden kiezen daar een cadeautje uit. Niet iedereen, hoor, het is een vrijblijvende lijst. Andere mensen storten een centje op de rekening of kopen iets anders. Allemaal prima. Ik vind het iig handig zo'n lijst, want je krijgt over het algemeen handige cadeaus die je goed kan gebruiken ipv 50 pakjes in maatje 62 of 20 knuffels... En we hoeven zelf niet heel de uitzet aan te kopen.
Vaak staat er op geboortekaartjes met een lijst : "Er ligt een vrijblijvende lijst bij *naam winkel + gegevens vh gezin*"
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben kraamvisite gedaan. Op zich goed bevallen. Alleen zou ik het bij een volgende echt een kraamfeest doen. Maanden later zaten we nog met visite. Soms bleven ze uren..... Ik was erna helemaal gesloopt omdat ik gewoon nog niet fit was na de bevalling.
Wij hadden online een lijstje gemaakt. Wie vroeg wat wij wilde hebben wij de link van die site gegeven.
Wij hadden online een lijstje gemaakt. Wie vroeg wat wij wilde hebben wij de link van die site gegeven.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Het komt dus niet "hebberig" over als je een lijstje maakt? Zo'n gevoel krijg ik namelijk, dat het erg hebberig lijkt. Maar het is ook wel handig dat je niet allemaal pakjes in maatje 62 krijgt of idd alleen maar knuffels (die moeten we ook niet teveel hebben, ivm mijn huisstof allergie)
Ella, ben je nu al uit de kraamvisite? Of komen er nog steeds mensen die toen niet geweest zijn?
Ella, ben je nu al uit de kraamvisite? Of komen er nog steeds mensen die toen niet geweest zijn?
Silver- Ratel
Kraamvisite beide keren.
Dat ze urenlang blijven zitten of maanden later nog komen, kun je toch iets van zeggen?
Als je van te voren met je man afspreekt tot hoe laat je het wilt maken, dan mag je dat toch best tegen visite zeggen?
En maanden later vind ik hier wel mee vallen, alle visite is ruim binnen mijn verlof geweest.
Een feest lijkt me zo onpersoonlijk. Als er veel mensen komen, heb je amper tijd om met de ouders te praten, of de baby te zien.
Dat ze urenlang blijven zitten of maanden later nog komen, kun je toch iets van zeggen?
Als je van te voren met je man afspreekt tot hoe laat je het wilt maken, dan mag je dat toch best tegen visite zeggen?
En maanden later vind ik hier wel mee vallen, alle visite is ruim binnen mijn verlof geweest.
Een feest lijkt me zo onpersoonlijk. Als er veel mensen komen, heb je amper tijd om met de ouders te praten, of de baby te zien.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Wij hebben het allebei gehad. Gewoon kraamvisite voor de familie en vrienden die hier wonen en een kraamfeest voor mijn familie en vrienden daar.
Ik vond de combi erg fijn. Kraamfeest vond ik vooral heel praktisch maar wel een stuk minder persoonlijk dan de kraamvisite thuis.
Ik vond de combi erg fijn. Kraamfeest vond ik vooral heel praktisch maar wel een stuk minder persoonlijk dan de kraamvisite thuis.
Silver schreef:Het komt dus niet "hebberig" over als je een lijstje maakt? Zo'n gevoel krijg ik namelijk, dat het erg hebberig lijkt. Maar het is ook wel handig dat je niet allemaal pakjes in maatje 62 krijgt of idd alleen maar knuffels (die moeten we ook niet teveel hebben, ivm mijn huisstof allergie)
Ja gelukkig nu wel. De laatste is vorige maand geweest
Ella- Ratel
Wij zijn zaterdag nog op een kraamfeest geweest en dat was zó onpersoonlijk, dat zou ik nooit willen. Het was in en (wel heel mooi) zaaltje, we hebben de ouders een hand gegeven en even in de wagenbak gespiekt waar de baby in lag te slapen, vervolgens zijn we aan een tafel gaan zitten, hebben vlaai gehad en wat te drinken (was wel allemaal heel goed verzorgd) en toen we naar huis gingen hebben we ze bedankt en dat was t.
Een hele handige manier om van je visite af te komen maar ik vind t niks.
Als je bang bent dat je visite te lang blijft zitten kun je bij het maken van de afspraak ook zeggen dat ze welkom zijn van ...u tot ...u. En dan zou ik een half uurtje korter zeggen dan wat je eigenlijk voor ogen hebt
Als je bang bent dat je visite te lang blijft zitten kun je bij het maken van de afspraak ook zeggen dat ze welkom zijn van ...u tot ...u. En dan zou ik een half uurtje korter zeggen dan wat je eigenlijk voor ogen hebt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ohja, vrienden van ons hebben het trouwens zo gedaan dat ze groepen uitnodigden zeg maar. Dus die middag de hele vriendengroep, die middag de sportmaatjes enz. Misschien is dat een tussen oplossing?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn vriendinnen die moeder zijn hebben allemaal voor kraamvisite gekozen. Maar wel zorgvuldig 'geregiseerd'. Zo wilde de ene vriendin liever niet dat we met meerdere stellen tegelijk kwamen en gaf de andere vriendin aan dat ze niet te lang visite wilde. Ik vond het prima, wil ze ook niet tot last zijn en vind het dan juist prettig dat ze aangeven wat ze willen en juist niet willen.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Teddyaapje schreef:
Zelfde gedachte hier, ik vind een kraamfeest niks. Ten tweede weet je nooit hoe het gaat. Stel je verliest veel bloed of je krijgt een keizersnee dan ga je zo'n feest echt niet trekken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind een kraamfeest ook niks, voor mij te onpersoonlijk. Wij hebben kraamvisite gehad, maar niet veel dus wij zaten er echt geen maanden in.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik vond de kraamvisite heel leuk juist! Op de avond van de bevallig zaten er 8 mensen om me heen. Gezellig!
Ik heb nu paar keer een kraamfeest gehad en ik vond het niets, te onpersoonlijk!
Ik heb nu paar keer een kraamfeest gehad en ik vond het niets, te onpersoonlijk!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Op zich vind ik dat als je zelf een kraamfeest fijner vindt, dat gewoon moet kunnen. Ik lees vaak dat de mensen die op bezoek gaan het niks vinden omdat je dan de baby maar zo kort ziet en je de jonge ouders weinig ziet, maar ik vind eigenlijk dat een kraambezoek er in eerste instantie is voor de ouders en de baby en niet voor de visite. Dus als ouders het zo fijner vinden dan vind ik dat belangrijker.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar als je boven de 120 personen uitkomt? Hoe zou je het dan doen?
Ik heb nu een lijst gemaakt van familie van mijn vriend, mijn familie en dan moeten de kids er ook nog bij. Kom ik uit op een ongeveer 80 personen.
Volgende lijst is vriendengroep kom ik uit op een 50 personen.
En dan moet nog de familie van mijn vriend zijn vaders kant (9 broers en zussen incl aanhang) erbij. (die kunnen beter wel op kraamvisite komen anders wordt het zo'n zuipfestijn.)
Zelf zit ik dus te denken om de vrienden en familie op te splitsen. Dus ene dag die groep, andere dag die groep. Het blijven grote aantallen. Maar dan hebben wij ook wat aan de visite en de visite ook wat aan ons.
Ik heb nu een lijst gemaakt van familie van mijn vriend, mijn familie en dan moeten de kids er ook nog bij. Kom ik uit op een ongeveer 80 personen.
En dan moet nog de familie van mijn vriend zijn vaders kant (9 broers en zussen incl aanhang) erbij. (die kunnen beter wel op kraamvisite komen anders wordt het zo'n zuipfestijn.)
Zelf zit ik dus te denken om de vrienden en familie op te splitsen. Dus ene dag die groep, andere dag die groep. Het blijven grote aantallen. Maar dan hebben wij ook wat aan de visite en de visite ook wat aan ons.
Silver- Ratel
Silver schreef:Maar als je boven de 120 personen uitkomt? Hoe zou je het dan doen?
Zo dat is een flinke groep verwacht je ook dat ze allemaal komen ongeveer? Dan zou ik het opsplitsen. Net wat je zegt dan hebben jullie er ook wat aan en de visite ook.
Ella- Ratel
Ella schreef:
Zo dat is een flinke groep ;)verwacht je ook dat ze allemaal komen ongeveer? Dan zou ik het opsplitsen. Net wat je zegt dan hebben jullie er ook wat aan en de visite ook.
Ik verwacht wel een heleboel die dan komen. Normaal met andere feestjes van andere neven en nichten komt de familie ook allemaal wel.
En qua vrienden verwacht ik ook zoveel ongeveer. Met de laatste verjaardag waren het ook rond de 40 personen.
Ja het zijn grote aantallen, en vandaar ook dat ik bang ben dat ik er máánden in zal blijven zitten...
Silver- Ratel
Silver schreef:Ella schreef:
Zo dat is een flinke groep ;)verwacht je ook dat ze allemaal komen ongeveer? Dan zou ik het opsplitsen. Net wat je zegt dan hebben jullie er ook wat aan en de visite ook.
Ik verwacht wel een heleboel die dan komen. Normaal met andere feestjes van andere neven en nichten komt de familie ook allemaal wel.
En qua vrienden verwacht ik ook zoveel ongeveer. Met de laatste verjaardag waren het ook rond de 40 personen.
Ja het zijn grote aantallen, en vandaar ook dat ik bang ben dat ik er máánden in zal blijven zitten...
Tja dan zou ik echt voor een kraamfeest kiezen. Je wordt er echt niet blij van als bezoek maanden doorgaat. Alhans ik niet
Ella- Ratel
Wat een lastige keuze en wat veel mensen. Ben benieuwd of ze allemaal komen. Als ik alle families en vrienden kom ik ook wel op zoveel, maar heb gemerkt bij T dat niet iedereen komt. Ik vond het ook wel heelgezellig om kraamvisite te krijgen en dan gewoon zelf in agenda te plannen. Wij gaan nu ook voor kraamvisite, maar voor onze vrienden houden we ook een kraamfeest waar ze 1 kado geven, dat vind ik wel zo leuk, daarnaast mogen ze van mij ook allemaal nog wel apart komen, want ik vind het zelf ook altijd leuk om 1 één van de eerste weken te komen en een kraamfeest zal ik niet gelijk binnen een maand doen, maar we zullen zien hoe hier alles loopt.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Hier ook gewoon kraamvisite, ik vind zo'n feest helemaal niets.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zit ook in dubio, ik was het bij nummer 1zo beu al die visite nu zit ik eigenlijk ook over een kraamfeest/borrel na te denken.
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Voor degenen die weleens naar een kraamfeest zijn geweest, wat vond je er onpersoonlijk aan?
Ik heb maar één keer een kraamfeest meegemaakt en ik vond het juist onwijs gezellig. Lekker met de familie gekletst over wat een wolkje de baby was, de baby af en toe even bekeken en gekieteld en de ouders van de baby deden helemaal niet moeilijk over hoeveel en door wie de baby werd vastgehouden.
Ik heb maar één keer een kraamfeest meegemaakt en ik vond het juist onwijs gezellig. Lekker met de familie gekletst over wat een wolkje de baby was, de baby af en toe even bekeken en gekieteld en de ouders van de baby deden helemaal niet moeilijk over hoeveel en door wie de baby werd vastgehouden.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
kwebbeltje schreef:Ik zit ook in dubio, ik was het bij nummer 1zo beu al die visite nu zit ik eigenlijk ook over een kraamfeest/borrel na te denken.
Bij de tweede komt er meestal wel veel minder visite. Dat hoor ik altijd van iedereen en bij ons was dat ook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb zelf kraamvisite gedaan. En ja dat was druk, maar zo had ik wel voor elk persoon/gezin ed even persoonlijke tijd.
We zijn wel een aantal weken zoet geweest met bezoek, maar we plande de zondag altijd vrij. En een dagdeel per dag ook niet.
Ik ben zelf een aantal keer op een kraamfeest geweest en vond dit zeer onpersoonlijk.
Ik had echt zo'n: geef je cadeautje en dan kan je weer gaan' idee.
De jonge ouders kwamen wel bij iedereen even een praatje maken. Maar kans om de baby even vast te houden was er niet.
De ouders hielden de baby zelf steeds vast, omdat het anders te druk voor het kindje was (logisch ook)
Maar dat vond ik wel erg jammer.
We zijn wel een aantal weken zoet geweest met bezoek, maar we plande de zondag altijd vrij. En een dagdeel per dag ook niet.
Ik ben zelf een aantal keer op een kraamfeest geweest en vond dit zeer onpersoonlijk.
Ik had echt zo'n: geef je cadeautje en dan kan je weer gaan' idee.
De jonge ouders kwamen wel bij iedereen even een praatje maken. Maar kans om de baby even vast te houden was er niet.
De ouders hielden de baby zelf steeds vast, omdat het anders te druk voor het kindje was (logisch ook)
Maar dat vond ik wel erg jammer.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Susan schreef:kwebbeltje schreef:Ik zit ook in dubio, ik was het bij nummer 1zo beu al die visite nu zit ik eigenlijk ook over een kraamfeest/borrel na te denken.
Bij de tweede komt er meestal wel veel minder visite. Dat hoor ik altijd van iedereen en bij ons was dat ook.
ja maar hier zit 7 jaar leeftijdsverschil in, weet niet of dat ook "invloed" op de visite heeft?
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: